
Pomoc ze sprzęgłem
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam ostatnio nabyłem mx5 Na 19951.6 115km mam pytanie gdzie i jakie najlepiej kupić sprzęgło bo to co jest teraz zaczyna się ślizgać zwracam się do was o pomoc gdyż jestem świeży w tych sprawach a na pewno tutaj ktoś mi pomoże. 

BartekŁDZ pisze:a jeszcze jedno przy wymianie sprzęgła co najlepiej wymieć odrazu
Cały komplet, czyli oprócz tarczy również osłonę jak i wysprzęglik. Można również pokusić się o wymianę linki sprzęgła (już nie pamiętam, czy MX-5 ma na linkę, czy hydraulicznie sterowane) i generalnie nie ma nic więcej.
Możesz ew. wymienić od razu uszczelniacze skrzyni, półosi i silnika od strony sprzęgła, bo i tak będziesz miał to na wierzchu, a sama wymiana od początku jest podobną robocizną, więc będziesz miał z głowy to od razu


-
- Posty: 466
- Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
- Model: NA
- Wersja: szczur
- Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz
DamianL pisze:BartekŁDZ pisze:a jeszcze jedno przy wymianie sprzęgła co najlepiej wymieć odrazu
Cały komplet, czyli oprócz tarczy również osłonę jak i wysprzęglik. Można również pokusić się o wymianę linki sprzęgła (już nie pamiętam, czy MX-5 ma na linkę, czy hydraulicznie sterowane) i generalnie nie ma nic więcej.
Możesz ew. wymienić od razu uszczelniacze skrzyni, półosi i silnika od strony sprzęgła, bo i tak będziesz miał to na wierzchu, a sama wymiana od początku jest podobną robocizną, więc będziesz miał z głowy to od razuNo i organoleptyczne i wzrokowe sprawdzenie wszystkiego, co się da
pzdr!
o kurna



DamianL pisze:Cały komplet,
kompletnie bez sensu

przy demontażu sprzęgła warto jedynie wymienić uszczelniacz wału i łożysko pilotowe z koła zamachowego. Koszta nieduże, a na pewno nie dożyją do następnego demontażu.
Jeśli docisk sprzęgła jest w porządku, to nie ma sensu wymieniać całości a jedynie nabić na tarczę nowe okładziny. 50-70 PLN i po sprawie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Posty: 466
- Rejestracja: 28 sty 2012, 16:28
- Model: NA
- Wersja: szczur
- Lokalizacja: Olsztyn/NowyDworMaz
majkel pisze:DamianL pisze:Cały komplet,
kompletnie bez sensu![]()
przy demontażu sprzęgła warto jedynie wymienić uszczelniacz wału i łożysko pilotowe z koła zamachowego. Koszta nieduże, a na pewno nie dożyją do następnego demontażu.
Jeśli docisk sprzęgła jest w porządku, to nie ma sensu wymieniać całości a jedynie nabić na tarczę nowe okładziny. 50-70 PLN i po sprawie.
Po
eM
DZIEKI, odzyskuje wiarę w ludzi




Każdy ma swoje zdanie na ten temat. Co innego jak znowu coś w środku się posypie i czeka nas ta sama robocizna jak wcześniej. Nie musi się to tyczyć MX-5, ale jeśli mam na wierzchu simeringi, czy jakiekolwiek inne uszczelki, które mają prawo się rozszczelnić po x latach, a normalnie dostęp jest do nich taki jak do procedury wymiany sprzęgła, to ja zastanowiłbym się nad profilaktyczną wymianą.
DamianL pisze:Każdy ma swoje zdanie na ten temat. Co innego jak znowu coś w środku się posypie i czeka nas ta sama robocizna jak wcześniej. Nie musi się to tyczyć MX-5, ale jeśli mam na wierzchu simeringi, czy jakiekolwiek inne uszczelki, które mają prawo się rozszczelnić po x latach, a normalnie dostęp jest do nich taki jak do procedury wymiany sprzęgła, to ja zastanowiłbym się nad profilaktyczną wymianą.
Tu nie chodzi o to jakie kto ma zdanie na ten temat. Widać, że nie masz pojęcia na temat tego konkretnego samochodu i doradzasz chłopakowi coś co jest wzięte zupełnie z kosmosu. Jaka linka sprzęgła, jakie uszczelniacze półosi, jaki wysprzęglik?


Co do listy majkela nie ma z nią w ogóle co dyskutować bo dokładnie właśnie tym należy się zająć przy operacji demontażu sprzęgła. Choć ja bym dodał jeszcze łożysko oporowe.