3500RPM lekka blokada

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
SzymonCh
Posty: 256
Rejestracja: 14 wrz 2016, 12:08
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Cieszyn

14 wrz 2016, 12:15

Hej,


Wczoraj byłem sprawdzić mazdę, którą planuję zakupić.

Podczas jazdy, wyczułem że przy około 3,500RPM z pedałem gazu wciśniętym do podłogi - lekko blokują się obroty na tej wartości na dosłownie 2-3 sekundy i później już idzie do odcinki. Miałem mało miejsca żeby rozkulać ją do 4-5 biegu - ale sytuacja taka sama na pierwszym, drugim biegu.

Ktoś ma pojęcie, o co chodzi?


Samochód stoi, czasem właściciel go przepali.

Z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Wersja 110km , 98r
Obrazek
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
DamianL
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2016, 11:52
Model: NA

14 wrz 2016, 12:26

Cewki zapłonowe, świece zapłonowe, kable zapłonowe? Od tego bym zaczął, miałem tego typu "laga" w rodzinnym Focusie i powodem tego typu "laga" były właśnie cewki. Wcześniej to albo musiałem przeczekać, albo na szybko wysprzęglałem w czasie jazdy :mrgreen:

Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
SzymonCh
Posty: 256
Rejestracja: 14 wrz 2016, 12:08
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Cieszyn

14 wrz 2016, 20:03

Czy jak podjadę na przegląd, będą w stanie mi to sprawdzić? :)
Obrazek
Sprawdź mój instagram: https://www.instagram.com/miatamood/
DamianL
Posty: 9
Rejestracja: 14 wrz 2016, 11:52
Model: NA

14 wrz 2016, 21:36

Jeśli mówisz o tym samym przeglądzie, gdzie podbijasz pieczątkę do dowodu rejestracyjnego, to wyrzuć 100zł do śmieci - na to samo wyjdzie i efekt będzie ten sam :) Jeśli już, to do normalnego warsztatu, bądź nawet do ogarniętego elektromechanika

Świece możesz sam sprawdzić poprzez ich wykręcenie i sprawdzenie stanu elektrody. Stan kabli możesz jedynie sprawdzić wieczorem/w nocy delikatnie spryskując je wodą w czasie pracy silnika za pomocą takiej butelki z "pistoletem" jak płyny do szyb :) czemu w nocy? za dnia ciężko będzie Ci zobaczyć przeskakujące iskry :)

Cewki można sprawdzić za pomocą omomierza, ale jakie mają być wartości rezystancji, to ja szczerze mówiąc nie wiem. W przypadku niektórych cewek ze względu na ich budowę nie sprawdzisz ich tak łatwo. Najprościej będzie Ci po prostu podmienić cewkę zapłonową i wtedy sprawdzić jak auto się zachowuje.
ODPOWIEDZ