Spasowanie felg

Negatyw / rolowanie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

12 wrz 2016, 22:31

Mam kilka pytań co do geometrii i spasowania felg, może znajdzie się ktoś z odpowiednią wiedzą ;) Chciałbym złapać trochę wiedzy teoretycznej zanim pójdę grzebać przy samochodzie.
Wrzuciłem do miaty koła 15x7 et10 i przy przeciążeniach obcierało mi nadkole z tyłu od strony kierowcy, przyciąłem rant żeby był podobnej szerokości co ten fabryczny (blacharz przy wstawianiu reparturki zostawił szeroki) i miałem nadzieję, że będzie ok. Nie miałem jak tego sprawdzić i wrzuciłem gwint (HSD DT).

1. Jaki jest maksymalny kąt jaki osiągnę w miacie? Byłem kiedyś u speców i stwierdzili że oni ustawią max -1.
2. Jak duży wpływ mogło mieć wrzucenie gwintu na kąty? Mam wrażenie że jest gorzej niż na seryjnym zawieszeniu, nie wiem czy to wina gleby czy po prostu kąty się zmieniły.
3. Jak/Czy zmiana wysokości wpływa na kąty?
4. Ile mm mogę zyskać na ustawieniu negatywu z tyłu? Koło ociera mi o rant, nie wiem czy dalej walczyć z rantem czy kąty pomogą. Da się oszacować ile mm daje każdy stopień negatywu?

Koła to 15x7 et10. Jutro rano zmierzę dokładnie ile mam miejsca i ile brakuje. Z przodu jeszcze nie wrzuciłem gwintu bo brakło czasu, ale tam od początku nie było problemu.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 wrz 2016, 8:28

Jak kupiłem gwint i założyłem prawie na maksymalnym obniżeniu kąty były coś ok -4 :D
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 wrz 2016, 9:14

U mnie było -1,5-2 stopnie. Nic nie obcierało. Spokojnie ktoś Ci to ogarnie, nie musisz nic rolować i wycinać. Pojedź na porządną geometrię.

Pozdr
Raf
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

13 wrz 2016, 10:24

Na seryjnym zawieszeniu po przycięciu nadmiaru rantu już na pewno byłoby ok. Podejrzewam, że zmiana amortyzatorów i sprężyn + obniżenie spowodowały zmianę kąta pochylenia.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 wrz 2016, 12:28

shimko pisze:Na seryjnym zawieszeniu po przycięciu nadmiaru rantu już na pewno byłoby ok. Podejrzewam, że zmiana amortyzatorów i sprężyn + obniżenie spowodowały zmianę kąta pochylenia.

Obniżenie zmieni Ci geometrię. Otrzymasz lekki negatyw. Jak mówię-1,5-2 stopnie negatywu przy obniżeniu i nic nie obcierało na b6+eibach pro kit ;)

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
szymeker
Donator
Donator
Posty: 239
Rejestracja: 19 kwie 2014, 20:45
Model: NC FL
Lokalizacja: Kraków

14 wrz 2016, 7:49

Spojrzałem na problem w świetle dziennym, podniosłem gwint i wszystko jest ok.
Rant nie jest problemem przy niewielkiej glebie, jednak jeśli chciałbym zejść nisko i zrobić 'spasy' to będę musiał go zrolować.
Dzięki za pomoc.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
ODPOWIEDZ