Witam.
4 dni temu kupiłem NBFL klubową. http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=29&t=20654
Sprawdzona w ASO przed zakupem. Dzisiaj padła w trasie.
Kontrolka checkengine mruga. Nie wchodzi na obroty powyżej 3k. Dławi się i puszcza "bączki". Przy próbie ruszenia szarpie i dławi się. Miałem nowe kable w bagażniku. Po wymianie to samo. Po konsultacji z kolegą Nickesh stawiam na cewkę.
Macie może jakieś inne pomysły oraz jak domowymi sposobami można coś posprawdzać?
Pomoc w diagnozie. Nie wchodzi na obroty
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
Nagłośnienie Kraków
babar pisze:Kontrolka checkengine mruga.
odczytaj kody błędów, to podstawa. bez tego nie ma co gdybać.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Chętnie tylko gdzie tu usb się podpina? 
OK. żart. Dobrze prawisz. Jutro kupię albo skombinuję i będzie coś więcej wiadomo.
Dzięki

OK. żart. Dobrze prawisz. Jutro kupię albo skombinuję i będzie coś więcej wiadomo.
Dzięki
Ostatnio zmieniony 07 sie 2016, 20:58 przez babar, łącznie zmieniany 1 raz.
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
Nagłośnienie Kraków
Auto do połowy przejechało o własnych siłach. Odpalił zimny normalnie ale zaraz zaczęło się od nowa aż zgasł i już nie zapalił. Potem holowanie i jest pod domem.
Błąd poranny zczytany zanim odpałiłem to P1345. Jak zdechło pojawił się też P0335 to z kolei czujnik wału z tego co wyczytałem... Objawy pasują do tego co opisywał Nickesh przy czujniku wałka.
Zobaczę w nocy dzisiaj jak będzie chłodniej czy zapali. Zanim się nagrzał jechał jak powinien - elegancko.
Pojawiła się też nowa sprawa. Jak przyjechałem nie było płynu chłodniczego. Nie zauważyłem tego wcześniej ale nie zwracałem uwagi. Temperatura cały czas była na "12". Dolałem. Po przejechaniu 50-60KM znowu ubyło do zera...
Auto nie kopci.
Mój czujnik wałka ma numer J5T23181

Błąd poranny zczytany zanim odpałiłem to P1345. Jak zdechło pojawił się też P0335 to z kolei czujnik wału z tego co wyczytałem... Objawy pasują do tego co opisywał Nickesh przy czujniku wałka.

Zobaczę w nocy dzisiaj jak będzie chłodniej czy zapali. Zanim się nagrzał jechał jak powinien - elegancko.
Pojawiła się też nowa sprawa. Jak przyjechałem nie było płynu chłodniczego. Nie zauważyłem tego wcześniej ale nie zwracałem uwagi. Temperatura cały czas była na "12". Dolałem. Po przejechaniu 50-60KM znowu ubyło do zera...
Auto nie kopci.
Mój czujnik wałka ma numer J5T23181

NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
Nagłośnienie Kraków
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
P1345 i padanie jak się nagrzeje - zdziwię się jak to nie czujnik położenia wałka rozrządu. 
Co do płynu chłodniczego - poszukaj wycieku, musi być widoczny przy takiej skali wciągania go.

Co do płynu chłodniczego - poszukaj wycieku, musi być widoczny przy takiej skali wciągania go.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
rrutek pisze:P1345 i padanie jak się nagrzeje - zdziwię się jak to nie czujnik położenia wałka rozrządu.
niewykluczone, że będziesz się musiał zdziwić.
P0335 to problem z obwodem czujnika położenia wału i on jest przede wszystkim do sprawdzenia. Skontroluj wtyczkę i okablowanie czujnika, wtyczka jest na przodzie silnika obok kółka pompy wspomagania. Czasem sie okablowanie wkreca w pasek jak ktoś je źle ułoży przy demontażu.
P1345 jest wtórny, bo może równie dobrze wystąpic przy uszkodzonym CKP, ten sygnał jest referencyjny dla tego testu.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Auto na zimnym nie pali nic a nic. Nawet się nie zająknie.
Spróbuję jutro oglądnąć czujnik położenia wału.
Da się przeprowadzić jakąś diagnozę bez części na zamianę co to może być? Już mi ręce opadają a znikąd ratunku...
Spróbuję jutro oglądnąć czujnik położenia wału.
Da się przeprowadzić jakąś diagnozę bez części na zamianę co to może być? Już mi ręce opadają a znikąd ratunku...
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
Nagłośnienie Kraków
babar pisze:Da się przeprowadzić jakąś diagnozę bez części na zamianę co to może być? Już mi ręce opadają a znikąd ratunku...
Tak, przede wszystkim obejrzeć przewód czujnika, czy nie jest uszkodzony, potem ewentualnie sprawdzić przerwę (czujnik mógł być niedokręcony i się przesunąć). Ewentualnie uszkodzenie samego czujnika, wiązki czujnik-PCM lub w skrajnym przypadku talerzyka na kole pasowym. Czasami (ale to bardzo rzadko) zdarza się że złapie się jakis beton z budowy pomiedzy kółko a czujnik i wskazania zanikają.Ale to ekstremalne przypadki.
babar pisze:Auto na zimnym nie pali nic a nic. Nawet się nie zająknie.
Test 0335 wyrzuca negatyw wtedy, kiedy PCM dostaje sygnał z przepływomierza a przez określony (dość długi) czas nie dostaje sygnału z czujnika CKP. Dlatego olej na razie ten błąd 1345 i teorie o czujniku CMP i skup się na tym powyższym. Tam musi być jakaś amba.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Czujnik wyglądał spoko. Odkręciłem go, oglądnąłem, kabel od niego do wiązki spoko. Nie widać uszkodzeń. Kostka też.
Teraz pytanie. Jaka powinna być odległość czujnika od bolca na kole? Na oko? Mam brać szczelinomierz?
Olej pod full ale dokładnie tak samo napisali na przeglądzie więc nie przybyło nic.
Pod zakrętką wlewu oleju nie widać niczego innego niż olej.
Płyn w zbiorniczku jest bez ubytku, znaczy, że jak nie chodzi motor to płyn nie ucieka.
Teraz pytanie. Jaka powinna być odległość czujnika od bolca na kole? Na oko? Mam brać szczelinomierz?
Olej pod full ale dokładnie tak samo napisali na przeglądzie więc nie przybyło nic.
Pod zakrętką wlewu oleju nie widać niczego innego niż olej.
Płyn w zbiorniczku jest bez ubytku, znaczy, że jak nie chodzi motor to płyn nie ucieka.
NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
Nagłośnienie Kraków
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Trop majkela jest słuszny.
Czujnik ustaw na taką odległość, aby ciasno wchodziła karta (np. bankowa, ale jej nie zniszcz i nie zgyb
).
Czujnik ustaw na taką odległość, aby ciasno wchodziła karta (np. bankowa, ale jej nie zniszcz i nie zgyb

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
babar pisze:Jaka powinna być odległość czujnika od bolca na kole? Na oko? Mam brać szczelinomierz?
1mm +/- 0,5. Karta płatnicza albo myjkowa z BP ma około 1mm i można na nią spokojnie ustawić przerwę.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki Panowie.
Po wymianie czujnika położenia wału auto ożyło.
We wtorek jedzie na przegląd do TopDownMotors
Po wymianie czujnika położenia wału auto ożyło.
We wtorek jedzie na przegląd do TopDownMotors

NBFL 1.8 Memories
Nagłośnienie Kraków
Nagłośnienie Kraków