alternatywne zawieszenia
gwinty i inne elementy
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Heja, ja kupilem b6 do NA które wlasnie regenerują mi w zerkpolu do tego sprezyny -35mm vogland, nowe poliretany... mam nadzieje ze nie zniszczy mi to kregoslupa... pytanie do was, mam jedną nową osłone amortyzatora która dostałem przy zakupie b6... powiedzcie mi czy wiecie gdzie moge kupic osłone taniej niz za 90zł/szt. ? i czy oslony na wszystkie 4 amory sa takie same ? czy inne z przodu i inne z tylu ?
Czytałem już sporo opinii o róźnych gwintach, ale dalej nie mogę się zdecydować
. Miatą jeżdże na codzień, ale chciałbym (wreszcie) wpaść na MMC/Rookie, który z tych gwintów powienien wybrać? Chciałbym coś z regulacją wysokości dlatego bilki + sprężyna odpadają. Zależy mi na stosunku cena/opłacalność i na tym czy będe w stanie w pełni wykorzystać dane zawieszenie.
AP-SPORTFAHRWERKE
Tein street advance
HSD Dual Tech
Posegregowałem je według ceny (~2300, ~2700, ~3200).
Używane gwinty z tej półki to bardzo rzadki towar, co było zresztą widać po tym jak szybko sprzedało się HSD 'Ex Tibu'.

AP-SPORTFAHRWERKE
Tein street advance
HSD Dual Tech
Posegregowałem je według ceny (~2300, ~2700, ~3200).
Używane gwinty z tej półki to bardzo rzadki towar, co było zresztą widać po tym jak szybko sprzedało się HSD 'Ex Tibu'.
Była Zielona NB, obecnie ncfl.
- Paffko
- Donator
- Posty: 404
- Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
- Model: ND
- Wersja: Deep Crystal Blue
- Lokalizacja: Radom
A ktos moze zna gwint D2 Racing?
Rozwazam ten i KW kw niby niemiecki irenomowany ale chcialb6m poznac opinie użytkowników.
Ktos moze cos powie?
Rozwazam ten i KW kw niby niemiecki irenomowany ale chcialb6m poznac opinie użytkowników.
Ktos moze cos powie?
The Glove - viewtopic.php?f=22&t=35879
Schmetterling http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=30869
LaMiata http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 22&t=24804
’99 Magic
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
shimko pisze:Czytałem już sporo opinii o róźnych gwintach, ale dalej nie mogę się zdecydować. Miatą jeżdże na codzień, ale chciałbym (wreszcie) wpaść na MMC/Rookie, który z tych gwintów powienien wybrać?
Troche nie na temat

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie pierwszy i nie ostatni zapewne stawiam podobne pytanie: które zawieszenie Waszym zdaniem najlepiej wybrać i ewentualnie dlaczego:D
Widzę, że są osoby które na nich jeżdzą i może porównywaliście je na torze i można by z obserwacji jak się dane zestawy zachowują wysnuć wniosek co by tu ewentualnie kupić?
Nie spieszy mi się, bo aktualny zestaw regenerowane B6 + H&R sprawdza się doskonale ale idzie zima i pewnie będzie dużo czasu do przemyśleń.
A zatem:
- HSD Mono Pro - sporo osób go używa na forum
- GAZ Gold Pro - jeździ na nim Mayk
- TEIN Flex Z - jeździ Tomat0 i od niedawna KoKon
- KW V1 - jeździ na nim B@rt
- BC Racing - ktoś używa?
Każda uwaga będzie mile widziana.
Widzę, że są osoby które na nich jeżdzą i może porównywaliście je na torze i można by z obserwacji jak się dane zestawy zachowują wysnuć wniosek co by tu ewentualnie kupić?
Nie spieszy mi się, bo aktualny zestaw regenerowane B6 + H&R sprawdza się doskonale ale idzie zima i pewnie będzie dużo czasu do przemyśleń.
A zatem:
- HSD Mono Pro - sporo osób go używa na forum
- GAZ Gold Pro - jeździ na nim Mayk
- TEIN Flex Z - jeździ Tomat0 i od niedawna KoKon
- KW V1 - jeździ na nim B@rt
- BC Racing - ktoś używa?
Każda uwaga będzie mile widziana.
Pozdrawiam, Danillo
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
autopaga pisze:Popularny w uk jest też meister R.
Tak samo jak HSD, Tein czy H&R jest tego statystycznie tak samo ale nic tu nie przebija TAtechshit.
Meister'a ma moj kolega w swojej NA i jak to ujal 'medium comfort' jest sztywko i twardo.
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Nie dodałem, że zawias jest na tor więc nie musi być komfortowy, ma zapewnić maksymalny możliwy kontakt kół z nawierzchnią. Fajnie gdyby nie wylał po kilku Ułężach i w razie czego dał się naprawić.
Po lekturze naszego forum widzę, że będzie ciężko, te same zestawy dostają skrajnie różne opinie
Na szczęście że mi się nie spieszy więc czytam sobie dalej a może kiedyś też się przejadę autami z różnymi zawieszeniami.
Po lekturze naszego forum widzę, że będzie ciężko, te same zestawy dostają skrajnie różne opinie

Pozdrawiam, Danillo
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Ja w Turkusowym mam Blitz'a ZZ-R
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Powolne przygotowania do jazdy na torze, więc pytanie.
Mam Bilki B6 z OEM springami. Myślę nad sprężynami Wietec od Bjorn'a. Jak widziałem u Niego na fotkach to obniżają więcej niż 35mm.
Jako,że to ma być auto do zabawy, a nie weekendowa bulwarówka, w takim razie:
Czy nie lepiej kupić tańszy gwint TA, AP, MTS, sprzedając B6ki.
Czy lepiej zamontować sprężyny do tych B6?
Budżet:
500PLN-> na sprężyny
500PLN+sprzedaż B6-> na gwint
Auto dedykowane na MMC oraz Tor Łódź. Komfort na dalszym planie. Auto nie na lata, więc nie szukam rozwojowego zawieszenie, maks 2-3 sezony.
Dziękuję za info i opinie.
Pozdr
Rafa
Mam Bilki B6 z OEM springami. Myślę nad sprężynami Wietec od Bjorn'a. Jak widziałem u Niego na fotkach to obniżają więcej niż 35mm.
Jako,że to ma być auto do zabawy, a nie weekendowa bulwarówka, w takim razie:
Czy nie lepiej kupić tańszy gwint TA, AP, MTS, sprzedając B6ki.
Czy lepiej zamontować sprężyny do tych B6?
Budżet:
500PLN-> na sprężyny
500PLN+sprzedaż B6-> na gwint
Auto dedykowane na MMC oraz Tor Łódź. Komfort na dalszym planie. Auto nie na lata, więc nie szukam rozwojowego zawieszenie, maks 2-3 sezony.
Dziękuję za info i opinie.
Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
sophisty pisze:Montaż tych Weitec'ów z B6 tak do końca w zgodzie ze sztuką nie będzie. Co do TA się zgodzę ale AP to już całkiem sensownie (jak na to ile kosztuje) działający gwint.
Czemu nie będzie w zgodzie? No nie są to B8/12, ale wszyscy jeżdżą na B6+Eibach/HR i ładnie to lata. Sam przerabiałem...
Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Ponieważ B6 to amortyzator o sportowej charakterystyce dedykowany do seryjnych sprężyn. Owszem sprawdza się z Eibachami ale z tak krótkimi Weitec'ami bym nie ryzykował. Tak jak napisałeś wyżej, żeby to miało ręce i nogi to zdecydowanie B8.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
Rafa pisze:
Auto dedykowane na MMC oraz Tor Łódź. Komfort na dalszym planie. Auto nie na lata, więc nie szukam rozwojowego zawieszenie, maks 2-3 sezony.
Dziękuję za info i opinie.
Pozdr
Rafa
Moja opinia jest taka - że może byś to wszystko jeszcze raz przemyślał . Tani gwint na 2-3 sezony...
Ani z tego wyniku nie będzie,gwint jednorazowy (nieserwisowalny) itd - Gdzie tu sens ?
W mojej opinii - albo pancerny B6/B8 i po 2/3 latach coś lepszego - albo od razu sprzęt rozwojowy ...
-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Ja też otarłem się o opinię, że seryjny B6 i krótka sprężyna nie do końca będą współgrać, szczególnie na torze. Do tego jest B8 lub...dopasowanie B6 w Zerkopolu i taką opcję wybrałem. Sprawdza się, jeździć nie umiem a czasy przyzwoite wykręciłem.
Gwint, wiadomo inna bajka, jak chcesz się bawić na dłużej i na poważniej to sprawa jest jasna. Ale jak na 2 lata jazdy to bym się nad tymi B6 pochylił co już je masz.
Gwint, wiadomo inna bajka, jak chcesz się bawić na dłużej i na poważniej to sprawa jest jasna. Ale jak na 2 lata jazdy to bym się nad tymi B6 pochylił co już je masz.
Pozdrawiam, Danillo
Dziękuję za opinie.
Pozostaną Bilki.
Pozdr
Rafa
Pozostaną Bilki.
Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
B6 + eibach mam i złego słowa nie powiem. Znoszą się bardzo dobrze i nikomu nic nie dolega. Gdzie to niby słyszeliście?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
A ja mam taki dylemat,
Bo właśnie zakupiłem od forumowicza B6+ Spreżyny ze sportiva i teraz się waham. Zostawić te sprężyny czy zakupić Pro Kit? Bo czytałem na forum, że te B6 ze sportive to nie to samo co kupione w sklepie. Zależy mi na leciutkim obniżeniu, bo moja NBFL to straszna koza, ale też względnym komforcie jazdy.
Bo właśnie zakupiłem od forumowicza B6+ Spreżyny ze sportiva i teraz się waham. Zostawić te sprężyny czy zakupić Pro Kit? Bo czytałem na forum, że te B6 ze sportive to nie to samo co kupione w sklepie. Zależy mi na leciutkim obniżeniu, bo moja NBFL to straszna koza, ale też względnym komforcie jazdy.