w nawiązaniu do pytania jakie Wam zadałem
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
-
SPAM
- Posty: 1004
- Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
- Model: NA
- Wersja: #RetroTurboMiata
- Lokalizacja: Łódzkie
10 maja 2016, 8:50
Do końca tygodnia chce odpalić silnik po sporym remoncie (ale nie całkowitym wału nie odpinałem)
Nowe pierscienie i panewki głowica po pełnej regeneracji w tym jeden zawór nowy. Pytanie jaki olej lać, brac ciut tanszy na dotarcie i szybko wymienić. Czy odrazu docelowy płacić i płakać?
Jest turbo wcześniej był Motul 300V 15w50
-
sophisty
- Donator

- Posty: 1212
- Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
- Model: NB
- Lokalizacja: Trójmiasto
10 maja 2016, 9:04
Zalej jakiś w miarę solidny 10W40 np. GM po max 1000km zlewasz i zalewasz docelowym.
-
bjorm
- Donator

- Posty: 3830
- Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
- Model: ND
- Lokalizacja: NO/PL
22 maja 2016, 17:26
unaimed1337 pisze:Ogólnie w przypadku NC najlepiej sprawdzać, jak samochód przestoi parę godzin po wyłączeniu silnika, albo najlelpiej po całej nocy.
Bagnet jest owszem tragiczny, więc procedura jest taka:
- wyciągamy bagnet
- czyścimy bagnet
- wsadzamy go do środka jeszcze raz
- Tam gdzie najwyżej sięga ten jaśniejszy olej - to jest stan oleju, najlepiej patrzeć z tyłu bagnetu gdzie najwyżej jest ślad.
za chiny nie chce to u mnie zdać egzaminu... zrobiłem i nadal mam rozmaz, z tyłu i sprzodu, gdy prostuję bagnet, od razu robi mi się kropelka, czy mogę założyć, że kropelka świadczy o co najmniej minimalnym stanie?
-
irekJ
- Donator

- Posty: 2790
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
22 maja 2016, 17:57
U mnie sprawdziła się procedura jakiej używałem w nb.
Rozgrzalem auto, zaparkowalem w garażu, wyciągnąłem i wytarlem bagnet po czym zostawiłem auto na godzinę. Potem wkładam i wyciągam bagnet i dość wyraźnie widać na podziałce dokąd sięga olej.
U mnie jest max aczkolwiek na pierwszej połowie stanu jakby więcej oleju jest, czym wyżej to mniej. Ale pewnie już przy samym wyciągania od razu spływa po bagnecie.
-
LubMich
- Posty: 720
- Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
- Lokalizacja: Warszawa/Kraków
27 maja 2016, 9:26
hej, a ktoś na tych bagnetach nie próbował nawiercić jakiś otworków albo ponacinać coś..? Odczytanie zwłaszcza na świeżym jaśniutkim oleju poziomu jest niemal niemożliwe... Też się z tym już trochę borykam..
-
Miatacz
- Donator

- Posty: 706
- Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
- Model: Inny
- Lokalizacja: SBI
27 maja 2016, 11:48
Nowy faktycznie niewidoczny
Chłopaki z OBR sprawdzają zawsze w ten sposób-około 15 minut po wyłączeniu silnika,nigdy rano!
Jeśli na miarce nic nie widać,końcówkę posypujemy np.talkiem,albo czymś białym,może być kreda.

1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
-
Łukasz
- Donator

- Posty: 253
- Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Częstochowa
04 lip 2016, 10:51
Mam pytanie.Kompletnie nie wiem jaki olej stosował poprzedni właściciel. Posiadam NA 1.6 116KM 185tys przebiegu. Chodzi mi o to czy to ma być syntetyk czy półsyntetyk. Wleje Motula albo Valvoline'a.
-
Ditrex
- Posty: 26
- Rejestracja: 03 lip 2016, 6:23
- Model: NB
- Lokalizacja: Tychy
05 lip 2016, 4:38
Syntetyk jest mieszalny z półsyntetykiem i odwrotnie półsyntetyk z syntetykiem a nawet mineralnym. Tylko broń cie Panie Boże lać mineralnego do syntetyka.
Ja jeżdżę na Castrolu 10w40
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
05 lip 2016, 7:51
Łukasz pisze:Posiadam NA 1.6 116KM 185tys przebiegu
Jak chcesz Valvoline to wlej 10W40 i po problemie, 5W40 też powinien być dobry chociaż w naszym klimacie nie konieczny jest.
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
29 lip 2016, 11:50
Nie, Maxlife jest modny więc droższy.
-
yab
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
- Model: NA
- Lokalizacja: Wrocław
13 sty 2017, 12:12
szukam oleju na pierwszy serwis po zakupie do NA fl 1.6l przebieg 198k km. Nie wiem co było wlewane wcześniej, ani ile silnik bierze oleju. Zastanawiam się nad Liqiud Moly 10W40 z MoS2. Ktoś stosował?
-
ubek
- Donator

- Posty: 1366
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
13 sty 2017, 13:09
Bez dodatku molibdenu też będzie ok, nie potrzebujesz tego.
Kup sobie też plukanke z LM.
White NA BP'95
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
13 sty 2017, 15:02
yab pisze:Zastanawiam się nad Liqiud Moly 10W40 z MoS2
1. Mineralna baza

(temperatura płynięcia -36C

, index lepkości 164 - nie najgorzej)
2.Noack 11.2%
3. TBN 9.0
link do specyfikacji jakby ktoś chciał sprawdzić resztę parametrów:
http://liquimoly.com.pk/product/mos2-leichtlauf-10w-40/Ja bym tego nie lał do mx-a, są lepsze oleje
ubek pisze:Kup sobie też plukanke z LM.

-
yab
- Posty: 49
- Rejestracja: 16 cze 2016, 13:36
- Model: NA
- Lokalizacja: Wrocław
13 sty 2017, 22:59
To co polecacie do NA 90KM? Tak, wiem, w większości było VR1 5W50 polecane. Według instrukcji ma być albo 10W30 albo 5W30. Dodatkowo wszelkie dobieratory oleju na stronach producentów wskazują na oleje 5W30 albo 10W40. A w związku z tym, że w sumie nawet nie wiem na 100% w jakiej kondycji jest silnik i być może zdarzy sie jakiś wypad na tor w sezonie to kompromisem będzie jakieś 5W40?
Ostatnio zmieniony 13 sie 2019, 18:23 przez
yab, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ubek
- Donator

- Posty: 1366
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
13 sty 2017, 23:27
Możesz spróbować na początek LM 10w40 i płukankę. 5w40 też może być jeśli będziesz jeździł w zimie.
White NA BP'95
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
14 sty 2017, 9:27
jak ma byc niedrogo to np fusch super syn 5w40
-
Highway61
- Posty: 4
- Rejestracja: 01 kwie 2016, 7:30
- Model: NB
- Wersja: Miracle
06 mar 2017, 21:43
Szanowni koledzy,
przekopałem się przez te 38 czy 9 stron i nie doczytałem się tego czego szukałem: JAKIEJ KLASY wg. API LAĆ DO SILNIKA 1.8 Z 2000r. przed liftem. Odpowiedź jest teoretycznie prosta - taki jak w instrukcji. O.K. zaglądam do instrukcji a tam stoi: SG, SH lub SJ.
No i się teraz zaczyna: czy SJ w roku 2000 był olejem pół czy syntetycznym. Jak większość z nas nie wiem co było lane poprzednio czyli półsyntetyk czy syntetyk. Podobno NB 1.8 przed liftem miały zalewane 10W40 do roku 2000 (w tym roku był lift i z 1.8 140 KM przeszli na silniki 1.8 146 KM ze zmiennymi fazami). Te poliftowe 1.8 146 KM były zalewane 5W30 (i taką Dexelię full syntetyk wlał mi serwis ASO do przedlifta z przebiegiem >140.000km).
Większość wymienianych przez was olejów ma klasę SL albo SM czyli dużo wyższą niż zalecana fabrycznie. Nie wiem czy to dobrze czy źle czy bez żadnego znaczenia, wg. zasady że lepszy jest zawsze lepszy niż gorszy. No ale przecież SJ wg. API nie jest gorszy do tego silnika tylko NAJLEPSZY.
Tak więc pytanie zasadnicze: JAKIEJ KLASY OLEJ ZALEWAMY DO NB Z PRZEBIEGIEM >150.000km
Wymieniane tutaj najczęściej Valvo 10W40 jest półsyntetykiem klasy SM
Liqui Moly klasy SJ to z kolei półsyntetyk 10W40 (czyli zgodny z instrukcją)
jest jeszcze w klasie SJ olej Shella Helix HX7 5W30
No i na koniec, żeby jeszcze namącić dodam że moja MX5 odpoczywa w garażu i jeździ wyłącznie latem - czyli nie potrzebuję żadnego OW ani 5W.
Ktoś potrafi w krótkich żołnierskich słowach zaryzykować i napisać - co powinienem zalać wiosną???
-
sophisty
- Donator

- Posty: 1212
- Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
- Model: NB
- Lokalizacja: Trójmiasto
07 mar 2017, 7:21
Jaką klasę? Jak najlepszą. SG to klasy sprzed X lat temu. Im lepsza klasa tym lepszy pakiet dodatków i tym lepsza ochrona silnika. Jeśli producent zaleca SG to jest to minimum jakie możesz do tego silnika zalać.
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
07 mar 2017, 16:52
Highway61 pisze:co powinienem zalać wiosną?
Każde współczesne, markowe 10W40 się nada, temat rzeka.
-
quba
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 maja 2016, 20:23
- Model: NC
17 mar 2017, 20:58
Do NC 1,8 producent przewiduje olej 5w30. Wszystkie wyszukiwarki olei jakie dopuszczam (Motul Millers) sugerują oleje ECO...czyli te oszczędzające paliwo. Mam dylemat. Wlac to ECO czy coś normalnego 5w30?
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
17 mar 2017, 21:25
wiekszosc olei eco to oleje lekkie o zmniejszonej lepkosci ergo gorzej chroniace silnik, szczegolnie jeżeli upalasz. do daily ok, bo mxa niekoniecznie
-
Psychotulanek
- Donator

- Posty: 482
- Rejestracja: 07 paź 2015, 7:28
- Model: NB
- Wersja: Robi się :-D
- Lokalizacja: Kraków
17 mar 2017, 21:38
quba pisze:Do NC 1,8 producent przewiduje olej 5w30. Wszystkie wyszukiwarki olei jakie dopuszczam (Motul Millers) sugerują oleje ECO...czyli te oszczędzające paliwo. Mam dylemat. Wlac to ECO czy coś normalnego 5w30?
Jedna z podstawowych zasad forum mówi że niemal wszystko co jest "eco" jest złe
Np. eco-driving
T.
"Coś się kończy, coś się zaczyna..."
-
funky
- Donator

- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
17 mar 2017, 21:44
quba pisze:Do NC 1,8 producent przewiduje olej 5w30. Wszystkie wyszukiwarki olei jakie dopuszczam (Motul Millers) sugerują oleje ECO...czyli te oszczędzające paliwo. Mam dylemat. Wlac to ECO czy coś normalnego 5w30?
Zalej dedykowanego Gulfa.

miatasm
.com
-
quba
- Posty: 3
- Rejestracja: 31 maja 2016, 20:23
- Model: NC
17 mar 2017, 22:37
Masz jakiegoś sprawdzonego dostawcę? Dedykowany Gulf Formula G 5W-30 kosztuje 75 PLN za 4 litry...trochę tanio, więc podejrzanie

-
funky
- Donator

- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
18 mar 2017, 7:55
Petrostar

miatasm
.com
-
debek007
- Posty: 14
- Rejestracja: 20 mar 2017, 15:15
- Model: ND
20 mar 2017, 15:27
Cześć, witam wszystkich

Na dniach jadę na pierwszy przegląd, tam będą mi chcieli zalać wode 0w20. Mazda dopuszcza jeszcze 5w30. Jako że ten samochód zostanie ze mną jeszcze jakieś 50 lat

pojawia się pytanie. Jaki olej zapewni najlepszą ochrone silnika w spec. 5w30? Pozostałe wymagania to API SL w góre lub ACEA A3 w góre, wg. instrukcji. Silnik 2.0
-
mutra
- Donator

- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
20 mar 2017, 17:11
Tradycyjne polecę Fuchs Titan Race Pro S (5w30 jeżeli auto na gwarancji/ 5w40 jeżeli nie)
ewentualnie Liqui Moly Synthoil High Tech 5W30
z tańszych shell helix ultra 5w30
ewentualnie Gulf Tec Plus - z tymże chyba nie ma wersji 5w30, no i to nie jest pełny syntetyk
i jeszcze jedno, jak planujesz zostac z autem na zawsze to skróć okresy między wymianami oleju - prawie zawsze się opłaca

-
sophisty
- Donator

- Posty: 1212
- Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
- Model: NB
- Lokalizacja: Trójmiasto
20 mar 2017, 20:27
Amsoil 5w30, raczej bym omijał standardowe europejskie 5w30 bo to ekologiczne berbeluchy