Prawa szyba się nie opuszcza.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2010, 17:30

Co może być przyczyną dzisiejszego focha mojej Madzi? Prawa (od pasażera) szyba nie chce się opuścić. Druga śmiga aż miło, a prawa ani drgnie. Co dziwne nie przygasają kontrolki kiedy próbuję prawą opuścić, nie ma żadnego brzęczenia. Tak jakby coś tam się rozłączyło.

Bezpiecznik jest jeden na oba okna? Czy może właśnie w bezpiecznikach szukać winowajcy? Jeszcze nie zaglądałem do skrzynki bo dopiero wróciłem z auta i szukam jakiegoś schematu bezpieczników.

Help! :)

P.S. Szukajkę testowałem, ale albo nie potrafię zapytać albo nic nie wie :P
bucky
Posty: 186
Rejestracja: 12 sie 2008, 13:45
Lokalizacja: oSw - Ostrów Wlkp.
Kontakt:

24 mar 2010, 18:50

Zdejmij boczek drzwiowy i sprawdź czy linka nie spadła lub pękła. W mnie prowadnice ze smarem zapchały się brudem i dlatego nie działało.


Podstawa zdejmij boczek i patrz co dalej ;)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2010, 21:25

Do wymiany przyciski opuszczania szyb... Właśnie Ci się urwał taki mały ząbek wewnątrz zespołu przycisków...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2010, 22:23

to jutro najpierw spróbuję zamienić kabelki przy samym przycisku i jeśli to nie pomoże przy okazji wolnej niedzieli będę grzebał głębiej :)

Dzięki za info :) Jak coś potwierdzę to napiszę

A na marginesie, ile taki pstryczek może kosztować w ASO?
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2010, 3:53

Nie zamienisz kabelków przy przycisku... To uszkodzenie jest uszkodzeniem mechanicznym jednego z przycisków... Na przyszość w NB należy delikatnie używać przycisków do szybek. :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2010, 6:10

Że niby ja niedelikatny? Niemożliwe :mrgreen:
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

25 mar 2010, 7:33

kauczuk pisze:Że niby ja niedelikatny? Niemożliwe :mrgreen:


Ja u siebie oprawiłem już dwa komplety przełączników... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

31 mar 2010, 16:05

kauczuk pisze:A na marginesie, ile taki pstryczek może kosztować w ASO?

Na mx5parts ~36GBP
[URL=http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/1540]Electric Window Switch, Mk2[/URL]
W ASO zapewne (tradycyjnie) drożej...
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
zbir
Posty: 44
Rejestracja: 19 cze 2007, 21:57
Lokalizacja: Wawa

29 kwie 2010, 0:07

miałem ten sam problem z lewą szybą i udało mi sie to naprawić bezkosztowo. Nie wiem jak w NB ale w NA przyciski można rozebrać. Są tam styki które u mnie były bardzo zabrudzone, wystarczyło wyczyścić papierkiem ściernym.

fotka po wyczyszczeniu. Rozbierać ostrożnie bo mogą wypaść ruchome blaszki.

Obrazek
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

02 maja 2010, 10:50

Trochę już tych tematów się porobiło odnośnie problemów z opuszczeniem szyby i przydało by się to jakoś połączyć, żeby nie odkrywać po raz kolejny koła :P

Co do tego przypadku opisanego przez zbira to zauważyłem taką zależność, że nalot na stykach pojawia się szybko, jeśli często opuszczamy/podnosimy dwie szyby na raz.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 maja 2010, 15:47

To tylko dodam, że opanowaliśmy naprawę "ułamanych" przycisków w NB/NBfl i jak ktoś ma taki to za drobne możemy pomóc przywrócić ich funkcjonalność, żeby nie wywalać blisko 200zł na nowe ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2010, 15:52

dmk pisze:To tylko dodam, że opanowaliśmy naprawę "ułamanych" przycisków w NB/NBfl i jak ktoś ma taki to za drobne możemy pomóc przywrócić ich funkcjonalność, żeby nie wywalać blisko 200zł na nowe ;)



Ja kleiłem i znów pękło... Teraz mam od Kufelmana...

Potrzebujecie same przyciski? Czy z obudową??
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 maja 2010, 15:55

AroJano pisze:
dmk pisze:To tylko dodam, że opanowaliśmy naprawę "ułamanych" przycisków w NB/NBfl i jak ktoś ma taki to za drobne możemy pomóc przywrócić ich funkcjonalność, żeby nie wywalać blisko 200zł na nowe ;)



Ja kleiłem i znów pękło... Teraz mam od Kufelmana...


Klejenie nie wystarcza, masz stary? Masz te ułamane "cycki" też w komplecie?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2010, 15:56

Chyba równo z odpowiedzią edytowałem...
Gdzieś jeszcze powinienem je mieć... Ze dwa komplety...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 maja 2010, 16:04

AroJano pisze:Chyba równo z odpowiedzią edytowałem...
Gdzieś jeszcze powinienem je mieć... Ze dwa komplety...


Najlepiej całe. Możesz do mnie je wysłać, moje po naprawieniu dwa tygodnie temu działają idealnie :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

02 maja 2010, 16:08

Moje działały ze trzy miesiące.
Poszukam i dam Ci znać.
Dziękuję i pozdrawiam.
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

02 maja 2010, 16:11

Najlepiej przerobic je na micro switche sterowane przekaźnikami... ja tak mam nic sie nie dzieje od 3 lat. Do szału doprowadzało mnie skrobanie styków i wyginanie blaszek...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 maja 2010, 16:16

cabriofun pisze:Najlepiej przerobic je na micro switche sterowane przekaźnikami... ja tak mam nic sie nie dzieje od 3 lat. Do szału doprowadzało mnie skrobanie styków i wyginanie blaszek...


W NB/NBfl nie to jest problemem akurat, ale w NA faktycznie będzie to najlepsze rozwiązanie (Amerykanie np. przez wieeele lat nie stosowali żadnych przekaźników do świateł, co powodowało regularne upalanie się przełączników).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

30 cze 2010, 12:51

Te ulamane cycki beda gdzies tam grzechotac czy polecialy nie wiadomo gdzie? Chodzi o to gdzie ich szukac bo i mnie ta przypadlosc dopadla :)
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

30 cze 2010, 13:01

Qbatron pisze:Te ulamane cycki beda gdzies tam grzechotac czy polecialy nie wiadomo gdzie? Chodzi o to gdzie ich szukac bo i mnie ta przypadlosc dopadla :)


W tym zespole przełączników, w konsoli, pod prawą dłonią...
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 cze 2010, 19:33

Albo będą w smarze (tam jest smar) przyklejone, albo uciekną sobie gdzieś ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

30 cze 2010, 22:39

cabriofun pisze:Najlepiej przerobic je na micro switche sterowane przekaźnikami... ja tak mam nic sie nie dzieje od 3 lat. Do szału doprowadzało mnie skrobanie styków i wyginanie blaszek...


Powiesz mi gdzie dostałeś takie cuda?
Bo szukałem w castoramie włączników na micro switche, to w ogóle na dzień dobry nie wiedzieli o co mi chodzi, a sam przeglądnąłem ze sto włączników do światła i niestety nie natrafiłem na takie, które są domyślnie w pozycji zerowej i po wychyleniu (w dwie strony) działają. Były tylko zwykłe które działają raz w tę, raz w drugą stronę, albo tylko w jedną (na klatkę schodową)
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

03 lip 2010, 12:30

To i ja podepnę się pod temat :wink: jest on troche inny niż Wasz, bo mianowice najpewniej padł mi siłownik :sad:

Działało wszystko ok, az pewnego dnia zaprzestało działalnia :wink: Szyba się nie podnosi (i muszę zostawiać na noc otwarte okno :mad:) , a siłownik nawet nie brzęczy :???: kable sprawdzałem i nie są rozpięte - prawa szyba działa bez problemu. Nie mogę podciągnąć szyby nawet rękoma.

Wydaje mi się, że to siłownik padl, bo lesbijka, która miała miate przede mną sama wstawiała sobie elektryczne szyby (w standardzie ich nie było) i te siłowniki raczej nie są firmowe...
strus
Posty: 2
Rejestracja: 05 sie 2010, 11:57

05 sie 2010, 12:16

Ja mam podobny problem jak kolega profilone. szyba lewa przestala sie opuszczac. padalo ostatnio wiec ja "na sile" podnioslem ile moglem, ale i tak nie do konca. mechanik wczoraj powiedzial, ze silnik podnoszenia szyby padl. ale nigdzie nie moge znalezc tej czesci. czy ktos moze wie gdzie takie cacko mozna dostac i ile to kosztuje?
Awatar użytkownika
cabriofun
Posty: 358
Rejestracja: 08 mar 2007, 23:46
Lokalizacja: Łódź

05 sie 2010, 13:17

DieSpine ja mam zrobione to na micro switch smd, taki jak na fotce poniżej.
Wygląda to tak,że moje przyciski wystarczy wcisnąć na 1 mm zresztą dalej się nie ruszą i już jest reakcja. po krańcami każdego z oryginalnych kiwających sie przełączników są micro switch smd, czyli 2 na przycisk razem 4 do tego do oryginalneg kostki podłączone jest chyba 8 przekaźników, nie wiem jak dokładnie to jest podłączone bo robił mi to kumpel elektronik.
Jedno jest pewne że zapomniałem o porblemie z szybami. drapaniem/czyszczeniem styków, regulacją szyb itp.
Załączniki
TL3301NF260QG.jpg
TL3301NF260QG.jpg (118.54 KiB) Przejrzano 2128 razy
dermod
Posty: 11
Rejestracja: 12 mar 2007, 18:36
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

14 sie 2010, 10:05

Nie jestem wyjątkowy widzę:)

Padła mi ostatnio elektryka od szyb. Opuściłem szyby, nagle zaczęło mocno wiać, chciałem podnieść i dupa. Myślałem, że może bezpieczniki, ale sprawdziłem i było wszystko ok. Pojechałem do warsztatu to powiedzieli, że padły właśnie przyciski. Coś tam zrobił, że podniósł mi szyby i cena nowego 513zł:/ Ale po naprawie nagle lewa szyba zaczęła działać. A prawa może się opuszczać, ale nie podnosi.
Opisaliście tutaj parę motywów bez kosztowej naprawy, ale sam wiem, że się wolałbym tego nie podejmować, więc pytanie do kolegów z Poznania i okolic czy jest ktoś kogo byście mogli mi polecić, albo może ma ktoś na zbyciu takie sprawne przyciski:P nie za 513zł:P
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 sie 2010, 12:28

dermod pisze:Nie jestem wyjątkowy widzę:)

Padła mi ostatnio elektryka od szyb. Opuściłem szyby, nagle zaczęło mocno wiać, chciałem podnieść i dupa. Myślałem, że może bezpieczniki, ale sprawdziłem i było wszystko ok. Pojechałem do warsztatu to powiedzieli, że padły właśnie przyciski. Coś tam zrobił, że podniósł mi szyby i cena nowego 513zł:/ Ale po naprawie nagle lewa szyba zaczęła działać. A prawa może się opuszczać, ale nie podnosi.
Opisaliście tutaj parę motywów bez kosztowej naprawy, ale sam wiem, że się wolałbym tego nie podejmować, więc pytanie do kolegów z Poznania i okolic czy jest ktoś kogo byście mogli mi polecić, albo może ma ktoś na zbyciu takie sprawne przyciski:P nie za 513zł:P


Odezwij się na PW - możesz jutro do mnie wpaść i zobaczymy, czy pomogę ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
kemark
Posty: 20
Rejestracja: 14 mar 2010, 21:19
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2011, 14:46

Czesc, własnie przeglądałem tematy działu technicznego i chciałem przekazac trochę wiedzy w temacie naprawy przełaczników szyb w NA. Zanim opiszę ów patent zaznaczę że będzie to materiał dla osób które mają cokolwiek pojecia i trochę zdolnosci manualnych. Ok , do rzeczy , podczas uruchamiania szyb wyzwala się spora energia cieplna na stykach przełacznika ( szczególnie wtedy kiedy auto ma już trochę lat dajmy na to naście , szyby chodzą po prowadnicach ze starym, stwardniałym smarem) i styki iskrzą a w związku z tym stopniowo się wypalają. Kiedy mamy już na wierzchu rzeczone styki samo czyszczenie może nic nie dac, tak samo jak podginanie blaszek styków . W moim przypadku ktoś wczesniej tak długo katował szyby bez grama swieżego smaru na prowadnicach że styki rozgrzały się do dużej temperatury i wtopiły się w obudowę na poziomie zero. I tu przechodzę do sedna sprawy. Oczysciłem resztki styków i na ich zgliszczach odbudowałem do poprzedniej wysokosci (ok.1,5 mm) przy pomocy lutownicy i cyny z kalafonią . Wystarczyło nadlac po kropelce cyny na każdy styk , zeszlifowac na odpowiednia wysokosc i następnie metodą prób i błedów dostosowac kąt pochylenia blaszek do calosci. Pozostaje zlożyc wszystko do kupy i oczywiscie nałożyc nowy smar na prowadnice szyb do kompletu i po robocie. Calosc zajmuje ok dwóch godzin i kosztuje 33 złote : lutownica transformatorowa plus cyna z kalafonią ( z marketu) co w stosunku do ceny przełaczników w ASO mazdy tu uwaga 500 pln ... Jeszcze tylko wspomnę że przez rok (10 tys km. ) szyby nie robią łaski i działaja znakomicie . Polecam , bo warto podłubac jak ktoś lubi...
Tylny napęd , przednia jazda !!!
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 311
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

26 cze 2016, 15:36

U mnie nie podnosiła się szyba lewa. Wygiąłem lekko kabelek pod przyciskami (są OK) i działa. Natomiast bardzo wolno się podnosi i opada jeszcze wolniej, to samo prawa. Myślicie, że to stary smar na prowadnicach?
ODPOWIEDZ