Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Raczej niemożliwe, że 17x8 et35 w NC są bardzo schowane...
Five ma 17x9 et45 i jest szeroko
A to po zewnętrznej stronie to samo co 17x8 et32
Five ma 17x9 et45 i jest szeroko

A to po zewnętrznej stronie to samo co 17x8 et32
Ostatnio zmieniony 22 cze 2016, 14:19 przez Sodi, łącznie zmieniany 2 razy.

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Mazda MX-5 MAZDA MX5 NC 2006 roadster CABRIO
http://olx.pl/oferta/mazda-mx-5-mazda-m ... dZzMh.html
Może porąbał et.
http://olx.pl/oferta/mazda-mx-5-mazda-m ... dZzMh.html
Może porąbał et.

miatasm.com
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Według mnie
17x8 et 30-35
17x9 et 45-50
to idealne opcje pod NC, ale wiedza tylko z obrazków,
nie mam żadnego doświadczenia z NC...
Chyba, że ktoś woli mocniej pochowane koła to oczywiście ET większe

17x8 et 30-35
17x9 et 45-50
to idealne opcje pod NC, ale wiedza tylko z obrazków,
nie mam żadnego doświadczenia z NC...

Chyba, że ktoś woli mocniej pochowane koła to oczywiście ET większe


Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
No tak, ale to już setup "illegal" a nie wiem czy taki też Smoka interesuje




Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Wg mnie przy kole 7,5/8 ET 35 jest optymalne.
Teraz do swoich dołożyłem dystanse 25mm ( niestety mniejszych nie można założyć bo wystają szpilki) i w połowie drogi do Kotliny wszystkie 4 musiałem ściągać
Jeśli teraz mam ET 55 to wychodzi mi że ET 35 będzie ok.
DEX mi też podobają się te JR10, JR12, JR3 ale nie ma odpowiedniego rozmiaru.
Teraz do swoich dołożyłem dystanse 25mm ( niestety mniejszych nie można założyć bo wystają szpilki) i w połowie drogi do Kotliny wszystkie 4 musiałem ściągać

Jeśli teraz mam ET 55 to wychodzi mi że ET 35 będzie ok.
DEX mi też podobają się te JR10, JR12, JR3 ale nie ma odpowiedniego rozmiaru.
- Załączniki
-
- jr12.jpg (31.66 KiB) Przejrzano 2404 razy
-
- jr3.jpg (40.92 KiB) Przejrzano 2404 razy
- Kamien
- Donator
- Posty: 977
- Rejestracja: 24 mar 2014, 16:09
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: Poznań
http://allegro.pl/175-s-felgi-17-5x114-3-kia-honda-mazda-toyota-kia-i6276047354.html

niestety pewnie jakieś nonamy i nie wiadomo jaka jest średnica otworu centrującego, ale widziałem podobne na 350z, 370z jak ktoś siedzi w temacie, to pewnie będzie wiedział kto produkuje oryginały.

https://twitter.com/spaceyfps/status/498920199899598848
o znalazłem...
http://brixtonforged.com/forged-wheels/r10d/#!

niestety pewnie jakieś nonamy i nie wiadomo jaka jest średnica otworu centrującego, ale widziałem podobne na 350z, 370z jak ktoś siedzi w temacie, to pewnie będzie wiedział kto produkuje oryginały.

https://twitter.com/spaceyfps/status/498920199899598848
o znalazłem...
http://brixtonforged.com/forged-wheels/r10d/#!
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
funky pisze:Co w nim illegal?
No to, że 17x9,5 et25 w NC bedzie wystawać


Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
funky pisze:Ale masz fotkę ze nie wystaje. Dlatego zastanawiam sie nad maksymalnymi parametrami bez hardcorowych negatywów
Gdzie mam taką fotkę?
Na zdjęciu od Ciebie koła z tyłu wystają o dobre 1,5cm na stronę


Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
hej, wybaczcie wtracenie... mam Na 1994r i chce kupic
http://allegro.pl/kola-alufelgi-mim-r15 ... ml#thumb/2
trzeba do tego dokupic jakies pierscienie centrujace czy cos ? jestem zupelnie zielony w tym temacie przyznam...
opony maja bieznik ale sa z 2008r chyba troche stare nie ? brac to ?
http://allegro.pl/kola-alufelgi-mim-r15 ... ml#thumb/2
trzeba do tego dokupic jakies pierscienie centrujace czy cos ? jestem zupelnie zielony w tym temacie przyznam...
opony maja bieznik ale sa z 2008r chyba troche stare nie ? brac to ?

Pierścienie centrujące potrzebujesz zawsze w przypadku aftermarketowych felg. Średnica otworu felgi -> 54,1 (średnica Mazdy). Co do tego konkretnego zestawu (wygląd felgi kwestia gustu rzecz jasna) ale opony które na nich są raczej można przeznaczyć na śmietnik. Nie dość, że stare to T1R jest fatalnej jakości oponą. Raczej nie upatrywałbym tego ogłoszenia jako okazji 

Pamiętam, że któryś civic miał albo 56,1, ale nie wiem czy VI. A może to było 63.3?
W każdym razie pierścień będzie potrzebny. Jak by co, to mx5 ma otwór 54.1
I tak, opony raczej do wyrzucenia.
Cena też raczej niezachwycająca.
W każdym razie pierścień będzie potrzebny. Jak by co, to mx5 ma otwór 54.1
I tak, opony raczej do wyrzucenia.
Cena też raczej niezachwycająca.
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
ehhh szkoda bo szukam nie moge znaelzc a tyle tego jest ze juz przestaje wiedziec co mi sie podoba... moze wy macie jakies na sprzedaz albo wiecie gdzie moge kupic
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
nie podobaja mi sie te masy, mysle ze moglbym dac 800-1000 za cos fajnego
cos typu bbs, maja byc ladne i tyle 


-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
jak beda jakies bardzo pro to moge dac nawet 2000 za felgi
czytam ten watek i szczerze sie pogubilem straszine juz, nie wiem czy jest w ogole sens pakowac 16stki do NA na np profilach 40 i oponie 205 (szkoda kregoslupa) czy lepiej kupic felge 15 z opona 195/50...
jakie macie doswiadzczenia z felgami 16' w NA ?
czytam ten watek i szczerze sie pogubilem straszine juz, nie wiem czy jest w ogole sens pakowac 16stki do NA na np profilach 40 i oponie 205 (szkoda kregoslupa) czy lepiej kupic felge 15 z opona 195/50...
jakie macie doswiadzczenia z felgami 16' w NA ?
Za 2k by się dało już coś konkretnego wyrwać. Na allegro/olxach/itp ogólnie ciężko znaleźć coś ciekawego. Odwiedził bym inne fora, jakieś civica na przykład, bo rozstaw śrub identyczny i oni też się lubują w 15", ewentualnie wpadnij na jdm-option.
Co do szesnastek, to nie się wcale aż tak twardo. Jeździłem chwilę i przy zestawie amortyzatorów koni+eibach nic nie bolało
Dynamika również aż tak bardzo nie cierpiała, pomimo tego że opony były aż 215, z tym że po przeskoczeniu na 195 było lepiej.
Inna sprawa, że moim zdaniem do NA raczej 15 albo nawet 14 cali bardziej pasuje, dlatego u mnie poszły w odstawkę.
Na plus 16 calówek idzie to, że jest jednak więcej ciekawych opcji.
Tak czy owak na 15" będzie na pewno bardziej miękko. No i jeszcze dochodzi masa felg, która też robi różnicę. Samochód prowadzi się lepiej.
Z drugiej strony dobrego odniesienia nie mam, bo w tym momencie porównuje dosyć tanie niemieckie felgi do moich obecnych, prawie sześciokrotnie droższych kutych JDMek, a między nimi jest przepaść
Jednak przy niższym przedziale cenowym różnica również będzie, bo siłą rzeczy 15" będą ważyły mniej od 16".
Co do szesnastek, to nie się wcale aż tak twardo. Jeździłem chwilę i przy zestawie amortyzatorów koni+eibach nic nie bolało

Dynamika również aż tak bardzo nie cierpiała, pomimo tego że opony były aż 215, z tym że po przeskoczeniu na 195 było lepiej.
Inna sprawa, że moim zdaniem do NA raczej 15 albo nawet 14 cali bardziej pasuje, dlatego u mnie poszły w odstawkę.
Na plus 16 calówek idzie to, że jest jednak więcej ciekawych opcji.
Tak czy owak na 15" będzie na pewno bardziej miękko. No i jeszcze dochodzi masa felg, która też robi różnicę. Samochód prowadzi się lepiej.
Z drugiej strony dobrego odniesienia nie mam, bo w tym momencie porównuje dosyć tanie niemieckie felgi do moich obecnych, prawie sześciokrotnie droższych kutych JDMek, a między nimi jest przepaść

Jednak przy niższym przedziale cenowym różnica również będzie, bo siłą rzeczy 15" będą ważyły mniej od 16".
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
http://olx.pl/i2/oferta/felgi-oz-msw-15 ... 255a425a7c
te felgi to okazja ?
co myslicie, cena spoko, powinny chyba dobrze wygladac w czarnej NA
te felgi to okazja ?
co myslicie, cena spoko, powinny chyba dobrze wygladac w czarnej NA
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
maciejrumian pisze:http://olx.pl/i2/oferta/felgi-oz-msw-15-et12-4x100-rant-klasyk-mesh-CID5-IDfnKPP.html#:255a425a7c
te felgi to okazja ?
co myslicie, cena spoko, powinny chyba dobrze wygladac w czarnej NA
Całkiem spoko


Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Biorąc pod uwagę ich stan to żadna okazja. Tu masz coś ciekawego, chociaż parametry opony są chore (co kto lubi ale dla mnie takie naciągi to lekka patola) i ja osobiście kupiłbym same felgi. http://olx.pl/oferta/melber-15-4x100-16 ... 55836cc4a2
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
sophisty pisze:Biorąc pod uwagę ich stan to żadna okazja. Tu masz coś ciekawego, chociaż parametry opony są chore (co kto lubi ale dla mnie takie naciągi to lekka patola) i ja osobiście kupiłbym same felgi. http://olx.pl/oferta/melber-15-4x100-16 ... 55836cc4a2
no tak, to lepsza opcja


Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
a te?
http://olx.pl/oferta/felgi-aluminiowe-1 ... 7ae91b81c8
te opony sa dobre ? praktycznie nowe
co o tym myslicie (troche boje sie o profil 45 czy nie bedzie za twardo i taka opona na feldze 15' nie bedzie za mała w Na
http://olx.pl/oferta/felgi-aluminiowe-1 ... 7ae91b81c8
te opony sa dobre ? praktycznie nowe
co o tym myslicie (troche boje sie o profil 45 czy nie bedzie za twardo i taka opona na feldze 15' nie bedzie za mała w Na
Chińczyki, pseudo replika advana rg2 o ile dobrze widzę z jednym ramieniem więcej. Opony niska półka jednak są warte swojej ceny (przejeździłem na nich jeden sezon i w zasadzie nie ma się do czego przyczepić). Profil 45 to jeszcze nie tragedia w kwestii komfortu ale faktem jest, że przy 15" na seryjnym zawieszeniu będzie turbo koza 

-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
turbo koza ? 

-
- Posty: 342
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
szukam felg dare RS przepiekne sa 15 jakby ktos cos widział to prosze pisac ;p moze troszke taniej niz 1800zł sie uda złapac
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 12 cze 2016, 23:41
- Model: NB FL
- Wersja: 2005 Impulse 1.8
Zmeczylem sie szukaniem dobrych, mocnych i lekkich felg do NBFL, ktore daloby sie kupic normalnie w PL.
Zlecam wiec felgi do produkcji wg wlasnych parametrow. Beda to 7x15 i moge okreslic wszystko wlacznie z otworem centrujacym i dowolnym ET. I tu pytanie - jakie bedzie idealne ET, zeby siadlo na big brejki i mozliwie ladnie wypelnic nadkola bez ryzyka obcierania.
Auto jest obnizone o 1,5 cm, mozliwe ze pojdzie nieco nizej, ale nie bardziej niz 3 cm. Rantow wolalbym nie rolowac.
Na good win racing radza:
Stick to the range of 38-45mm for stock height to avoid concerns with fender lip rub. Those with lowered suspensions and 1.5 negative camber or better can pick a more aggressive offsets like 35-38mm and still clear factory fender lips easily with 195/50/15 or 205/50/15 tires. Offsets lower than 35mm will often require fender lip roll, particularly on the NA generation Miata (1990-1997). Those looking to have the wheels flush with the rolled fender lips will often pick even more aggressive 20mm to 30mm choices.
Czyli wynikaloby, ze ET 35-38. A jednak widuje czesto Miaty na np. Japan (China) Racingach 7x15, ktore maja ET 30.
To jaki minimalny offset jest na pewno sprawdzony?
Zlecam wiec felgi do produkcji wg wlasnych parametrow. Beda to 7x15 i moge okreslic wszystko wlacznie z otworem centrujacym i dowolnym ET. I tu pytanie - jakie bedzie idealne ET, zeby siadlo na big brejki i mozliwie ladnie wypelnic nadkola bez ryzyka obcierania.
Auto jest obnizone o 1,5 cm, mozliwe ze pojdzie nieco nizej, ale nie bardziej niz 3 cm. Rantow wolalbym nie rolowac.
Na good win racing radza:
Stick to the range of 38-45mm for stock height to avoid concerns with fender lip rub. Those with lowered suspensions and 1.5 negative camber or better can pick a more aggressive offsets like 35-38mm and still clear factory fender lips easily with 195/50/15 or 205/50/15 tires. Offsets lower than 35mm will often require fender lip roll, particularly on the NA generation Miata (1990-1997). Those looking to have the wheels flush with the rolled fender lips will often pick even more aggressive 20mm to 30mm choices.
Czyli wynikaloby, ze ET 35-38. A jednak widuje czesto Miaty na np. Japan (China) Racingach 7x15, ktore maja ET 30.
To jaki minimalny offset jest na pewno sprawdzony?