
Jakiś czas temu zapadła u mnie decyzja o kupnie MX5 (po wizycie i przejażdżce u Pana Marcina z roadstery.pl

Teraz staram się podjąć kilka kluczowych decyzji co do samego samochodu, w związku z czym mam kilka pytań, które nie były zbytnio rozwinięte na forum (lub ja nie szukałem wystarczająco długo

Jeśli chodzi o mechanikę będę poszukiwał wersji 1.8 z torsenem - wydaje mi się ta opcja najsensowniejszym wyborem, jako że chciałbym podszkolić swoje umiejętności, głównie na jakiś zlotach, torach itd

Problem jaki mam to wybór wersji MX5 - NB lub NB FL:
1. Reflektory - pierwsza sprawa, która przemawia do mnie na korzyść FL są reflektory soczewkowe

2. Klimatyzacja - zauważyłem, że sporo egzemplarzy nie ma jej - czy parowanie zimą jest faktycznie dużo bardziej upierdliwe niż w wersjach z tą opcją (albo bardziej pozbywanie się tego problemu?) Poza tym, nie raz w lecie tkwi się w korkach przy upalnej pogodzie, brak klimy w takich warunkach chyba też może być problemem?
3. Usztywnienie wozu - przewinęły się mi przed oczyma kilka razy opinie na forum, iż NB jest nieco gorzej usztywniona od NB FL - czy ktoś jest w stanie rozwinąć zagadnienie? Lub czy w ogóle ewentualne różnice mogą być odczuwalne?
4. Regulacja kierownicy - problem dotyczy raczej obydwu wersji - gdy jechałem NB FL kierownica była tuż przy moich kolanach, co nie było zbyt wygodnym rozwiązaniem, choć nie regulowałem siedziska do tyłu - mam około 183 cm wzrostu, więc raczej nie powinienem mieć problemów z w miarę komfortowym wpasowaniem się w siedzisko, lecz czytałem, że MX5 nie posiada regulacji kolumny? Czy to prawda, czy nie posiada regulacji tylko w określonej płaszczyźnie?
5. Podgrzewane fotele - czy faktycznie w przypadku oskórowanych MX5 ta opcja pomaga w zimie czy raczej pic na wodę?
Mam nadzieję, że jesteście w stanie mi pomóc podjąć odpowiednie decyzje, tak aby potem ich nie żałować

A nie muszę chyba nikomu mówić, jak bardzo MX5 zawładnął moim umysłem

Pozdrawiam
