Kilka różnic - NB - NBFL

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

03 maja 2014, 14:05

Witam ;)

Jakiś czas temu zapadła u mnie decyzja o kupnie MX5 (po wizycie i przejażdżce u Pana Marcina z roadstery.pl :))

Teraz staram się podjąć kilka kluczowych decyzji co do samego samochodu, w związku z czym mam kilka pytań, które nie były zbytnio rozwinięte na forum (lub ja nie szukałem wystarczająco długo :)) lub mają bardziej charakter personalny.

Jeśli chodzi o mechanikę będę poszukiwał wersji 1.8 z torsenem - wydaje mi się ta opcja najsensowniejszym wyborem, jako że chciałbym podszkolić swoje umiejętności, głównie na jakiś zlotach, torach itd :)

Problem jaki mam to wybór wersji MX5 - NB lub NB FL:

1. Reflektory - pierwsza sprawa, która przemawia do mnie na korzyść FL są reflektory soczewkowe :D Nie wiem dlaczego, ale mam do nich słabość - czy są one faktycznie dużo wydajniejsze od tradycyjnych odbłyśników NB? Ostatnio jechałem w Mazdzie 6, około 2006 rocznik, była wyposażona w takie reflektory i jakość światła oraz oświetlony obszar drogi były rewelacyjne, ale nie wiem czy reflektor był taki sam, zbliżony, czy nowszy od tych z NB FL.

2. Klimatyzacja - zauważyłem, że sporo egzemplarzy nie ma jej - czy parowanie zimą jest faktycznie dużo bardziej upierdliwe niż w wersjach z tą opcją (albo bardziej pozbywanie się tego problemu?) Poza tym, nie raz w lecie tkwi się w korkach przy upalnej pogodzie, brak klimy w takich warunkach chyba też może być problemem?

3. Usztywnienie wozu - przewinęły się mi przed oczyma kilka razy opinie na forum, iż NB jest nieco gorzej usztywniona od NB FL - czy ktoś jest w stanie rozwinąć zagadnienie? Lub czy w ogóle ewentualne różnice mogą być odczuwalne?

4. Regulacja kierownicy - problem dotyczy raczej obydwu wersji - gdy jechałem NB FL kierownica była tuż przy moich kolanach, co nie było zbyt wygodnym rozwiązaniem, choć nie regulowałem siedziska do tyłu - mam około 183 cm wzrostu, więc raczej nie powinienem mieć problemów z w miarę komfortowym wpasowaniem się w siedzisko, lecz czytałem, że MX5 nie posiada regulacji kolumny? Czy to prawda, czy nie posiada regulacji tylko w określonej płaszczyźnie?

5. Podgrzewane fotele - czy faktycznie w przypadku oskórowanych MX5 ta opcja pomaga w zimie czy raczej pic na wodę?

Mam nadzieję, że jesteście w stanie mi pomóc podjąć odpowiednie decyzje, tak aby potem ich nie żałować :) Tym bardziej, że jeśli bym się decydował na wersję NB, pewnie załapie się na tego roczny sezon, natomiast w wypadku wersji NB FL kupno wypadało by jesienią/późną jesienią.

A nie muszę chyba nikomu mówić, jak bardzo MX5 zawładnął moim umysłem :kciuk:

Pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

03 maja 2014, 14:25

AD2.
Raczej do Klienta w garniturze swoim MXem nie jeżdżę w upalnie dni. Bez klimy w miejskich, dużych korkach, to się z człowieka leje trochę. Do jazdy rekreacyjnej nie przeszkadza mi, ale jakby to było auto na każdy dzień, to klima obowiązkowo.

AD 4.
Regulacja nie występowała w NB oraz w NBFL. Także trzeba się po prostu samemu wpasować w to co jest :)
Mi na początku też deczko pozycja kierownicy przeszkadzała. Teraz jak przesiadam się do swojego codziennego auta, to się zastanawiam, po co ta kierownica tak wysoko, ręce bolą i w ogóle :)
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

03 maja 2014, 15:24

Ad. 2. Ciężko o egzemplarz z klmatyzacją, a tym bardziej 1,8 + torsen + klima. Łatwiej dostać zestaw do instalacji klimy :>.

Ad. 4. Kierownica jest faktycznie nieregulowana, ale nie jest to problematyczne. Ja przy 186 bez problemowo znalazłem sobie wygodną pozycję, a i więksi nie marudzą.

Ad. 5. Podgrzewane fotele działają! Zimą, albo nocą są naprawde świetną opcją. Często używam. Problem jest taki, że nagrzewają się dość mocno i po 10 - 15 minutach jesteś zgrzany.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

03 maja 2014, 20:14

Ad.1 Reflektory w NBFL są raczej kiepskie. Wpływ mają na to zarówno reflektory, jak i dość nisko umieszczone oczy kierowcy względem innych pojazdów ;)

Ad. 3 To chyba kwestia, że w NBFL dużo łatwiej o egzemplarz, który jest wyposażony fabrycznie w rozpórki. Bo innych różnic dotyczących sztywności raczej nie ma ;)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

04 maja 2014, 16:43

polokokt: Dzięki, więc będę poszukiwał opcji z klimatyzacją - samochód ma mi służyć na co dzień, więc bez niej faktycznie będzie ciężko. :)

Necro: Taki zestaw klimatyzacyjny to gra warta świeczki? Działa na zasadzie "plug&play" czy wymaga więcej zmian i dłubania przy samochodzie? Co do podgrzewania foteli, to raczej dość rzadka opcja w wypadku NB?

Co do pozycji za kierownicą, zakładam, że faktycznie będzie to kwestia przyzwyczajenia się :) Tym bardziej, że są osoby dużo wyższe ode mnie i jakoś śmigają :) Dzięki za opinie.

Sigma: A jak wypada porównanie między standardowymi odbłyśnikami, a soczewkami? Miałeś okazję je porównać?

Jeśli chodzi o sztywność wersji NBFL, znalazłem takie info na wiki:

Lepsze opony i zawieszenie pozwoliły nowemu modelowi osiągnąć 0,88 g w teście przeciążenia poprzecznego przeprowadzonego przez magazyn Car and Driver. Wzmocnienia dodały 16% odporności na zginanie i 22% na skręcanie.


Wynika z tego, że różnica jest spora i może być odczuwalna, może nie przeze mnie na początku, ale przez kogoś doświadczonego raczej tak. Nie wiem też na ile różni się zawieszenie NBFL od NB i czy standardowymi sposobami można na tyle poprawić sztywność poprzednika.

Dzięki za opinie i pozdrawiam ;)
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

04 maja 2014, 16:59

Zestaw klimy jest w zasadzie pnp, był zakładany przez dealerów w samochodach, wszystko jest gotowe "pod klimę" (zaczepy, mocowania, otwory techniczne), tylko że nie jest najtańszą imprezą - rzeczywiście lepiej trafić egzemplarz z założoną klimą.

A co do wzrostu - +1 - też mam ponad 1,8 m i znalazłem swoją pozycję za kierownicą więc nie ma się czego obawiać :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

05 maja 2014, 8:26

Nie jeździłem NB w dłuższą nocną trasę, więc nie pomogę - z opinii wymienianych na parkingach, wynika, że chyba tak samo... W NBFL zawsze można w soczewkę wstawić HID. Narażasz się wtedy na nerwowe reakcje jadących z przeciwka, ale widać dobrze ;)

Co do zawieszenia - gdzieś wisiał wątek o tym. Jeśli dobrze pamiętam, to w NB/NBFL były 3 rodzaje: NORMAL/HARD/SPORT. To ostatnie to sławetne bile B6, natomiast 2 pozostałe różniły się grubością stabilizatorów. I faktycznie wersji NORMAL w NBFL już nie było, więc "z automatu" masz szanse na lepszą stabilność. Ale to już zależy od konkretnego modelu. Podobnie było z hamulcami - wersjach 2003+ (albo 2004+) są już seryjnie BigBreaki, w starszych tylko do wybranych modeli trafiały.
W oponie różnica jest taka, że w NB serią była 195/50/15, w NBFL 205/45/16. Średnica (z grubsza) ta sama, szerokość większa :) I to zapewne też miało wpływ na wyniki przez Ciebie przytoczone :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

05 maja 2014, 10:55

Czy zawieszenie "Sport S" to Bilstein czy jeszcze jakies inne?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 maja 2014, 12:44

Sigma pisze:W oponie różnica jest taka, że w NB serią była 195/50/15, w NBFL 205/45/16.

W NBfl seryjnie były takie same koła jak w NB. Tylko limitowane wersje miały 16''.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2014, 13:10

Sigma pisze:Co do zawieszenia - gdzieś wisiał wątek o tym. Jeśli dobrze pamiętam, to w NB/NBFL były 3 rodzaje: NORMAL/HARD/SPORT. To ostatnie to sławetne bile B6,

Odwrotnie. Według oznaczeń z EPC i tabliczki HARD to B6. Czyli większość NB/NBfl ma po prostu sport suspension czyli standard. Wersja Hard Suspension nazywała się rzekomo pakietem sport który można było sobie u dealera zamówić przy kupnie i stąd od tego czasu terminologia się myli :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
kap
Posty: 1107
Rejestracja: 25 mar 2014, 21:33
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Wars i Sawa

05 maja 2014, 21:07

Czyli Sport S to standard? :?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

06 maja 2014, 10:39

Dzięki Majkel za poprawienie :kciuk: W NB ktoś coś tam mierzył i między normal a sport jakaś tam różnica była. Ale w NBFL bodajże już nie. Albo nie występowała ta wersja? Był kiedyś wątek, gdzie rozważano ten problem na kilku(nastu)stronach :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 maja 2014, 9:41

kap pisze:Czyli Sport S to standard?

W pewnym sensie tak. Jak kupujesz zwykłą NBfl 1.8 to na tabliczce masz napisane sport susp i nie ma tam nic nadzwyczajnego zainstalowanego. normal susp bywało w jakiś golasach 1.6 i to tylko do któregoś tam rocznika.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Berger
Posty: 222
Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
Model: ND
Wersja: 2.0 Homura
Lokalizacja: Warwickshire
Kontakt:

08 maja 2014, 9:34

Dzięki Panowie za odpowiedź ;) Co do HID - raczej nie preferowałbym takich przeróbek, szczególnie, że wiem jak to bywa upierdliwe dla innych kierowców w nocy...jak będę miał okazję to postaram się sprawdzić jak świecą reflektory w NBFL :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

08 maja 2014, 12:50

Wg mnie w nbfl jest o niebo lepiej bo dzięki soczewce skupienie światła jest lepsze. Jak włożysz dobre żarówki to widoczność jest zadowalająca. Wg. mnie mój drugi samochód Focus z 2012 r. ma gorsze światła (zwykłe nie soczewki).
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

08 maja 2014, 13:40

czester_ pisze:Wg mnie w nbfl jest o niebo lepiej bo dzięki soczewce skupienie światła jest lepsze. Jak włożysz dobre żarówki to widoczność jest zadowalająca. Wg. mnie mój drugi samochód Focus z 2012 r. ma gorsze światła (zwykłe nie soczewki).


Prawda jest taka, że nie ma znaczenia czy soczewka czy nie soczewka - przepisy homologacyjne określają, ile to ma prawo lumenów emitować i w jakim obszarze, żeby nie oślepiało kierowców z drugiej strony. Diabeł tkwi w szczegółach - jakości samej lampy (NB i NBfl są bardzo porównywalne) i jej wyeksploatowaniu. Przydymiony odbłyśnik NB vs wypalona soczewka w fl. ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

09 maja 2014, 18:16

Jakbyś miał bardzo duży problem z zajęciem wygodnej pozycji za kierownicą to są dwie możliwości:
1. wstawić mniejszą kierownicę.
2. wyciąć trochę gąbki od spodu w fotelu.

Obie metody sprawdzone w 100% ;)
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

14 maja 2014, 7:12

Nie wiem, jak z różnicą między NB i NBFL, ale mnie zaskoczyło, jak dobre MX-5 ma światła. Mimo, że w poprzednim aucie miałem xenony. W Miacie czuję się dużo pewniej nocą. Szczególnie na drogach prowadzących przez lasy. Na pustej drodze, na długich + przeciwmgielnych nic się nie schowa na poboczach ;]

Z kierownicą miałem podobny problem (że za nisko), ale wpasowałem się w ciągu kilku pierwszych godzin jazdy (muszę się przyznać, że minęły w ciągu pierwszego wieczora po zakupie samochodu ;P).
szefo86
Posty: 175
Rejestracja: 14 sie 2010, 8:44
Model: NB FL
Wersja: Memories I
Lokalizacja: Lublin

14 maja 2014, 12:47

Berger pisze:Jeśli chodzi o mechanikę będę poszukiwał wersji 1.8 z torsenem - wydaje mi się ta opcja najsensowniejszym wyborem, jako że chciałbym podszkolić swoje umiejętności, głównie na jakiś zlotach, torach itd :)

Polecam wersje Anniversary (NB) lub Sportive (NBFL) - na start dostajesz 1.8 + torsen + Bilstein B6 + komplet rozpórek :winner:
Sportive dodatkowo ma Big Breaki, nie wiem jak w Anniversary.
Powodzenia w szukaniu :kciuk:
konior
Posty: 197
Rejestracja: 01 mar 2015, 11:16
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wałbrzych

22 mar 2016, 18:14

Czy Przednia maska w NB i NBFL jest taka sama???
Pytam bo musze kupić do swojej NBFL. Znalazłem maske z NB i nie wiem czy będzie pasować ???
Awatar użytkownika
emixfajf
Donator
Donator
Posty: 659
Rejestracja: 08 lis 2010, 20:25
Model: NB FL
Wersja: Sportive Turbo
Lokalizacja: Kępno

22 mar 2016, 23:22

konior pisze:Czy Przednia maska w NB i NBFL jest taka sama???
Pytam bo musze kupić do swojej NBFL. Znalazłem maske z NB i nie wiem czy będzie pasować ???

Taka sama.
Jest:
1. NBFL 1.8 '01 Sportive Turbo A3F
2. ND2 2.0 '21 GT 46G
Była:
1.NA 1.6 '91 SU 2.MSM '04 27A 3.NA 1.6 '93 SU 4.NBFL 1.8 '01 Sportive 34K 5.NB 1.8 '98 RS A3F 6.ND 2.0 '16 GT 41W 7.ND2 2.0 '19 Club 47A
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

07 cze 2016, 9:13

Sigma pisze:Co do zawieszenia - gdzieś wisiał wątek o tym. Jeśli dobrze pamiętam, to w NB/NBFL były 3 rodzaje: NORMAL/HARD/SPORT. To ostatnie to sławetne bile B6, natomiast 2 pozostałe różniły się grubością stabilizatorów. I faktycznie wersji NORMAL w NBFL już nie było, więc "z automatu" masz szanse na lepszą stabilność.


a jakie były grubości stabów przy tych rodzajach zawieszeń? w nb i nbfl

klapa nb a nbfl się czymś różni?
czy tylne lampy tez się róznią?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

07 cze 2016, 10:14

zawodnik pisze:klapa nb a nbfl się czymś różni?
czy tylne lampy tez się róznią?

Klapa ta sama.
Lampy montażowo takie same, wizualnie inne.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

21 cze 2016, 8:10

zderzaki przód i tyl są takie same czy inne?

czy halogeny były też w nb czy tylko nbfl czy nie miało to znaczenia? czy wiązka jest wyprowadzona w każdej mx-5?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

21 cze 2016, 9:52

zawodnik pisze:czy halogeny były też w nb czy tylko nbfl czy nie miało to znaczenia? czy wiązka jest wyprowadzona w każdej mx-5


były bodajże trzy różne rodzaje halogenów z różnymi mocowaniami w nb/nbfl w zalezności od daty produkcji/numeru nadwozia
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

21 cze 2016, 13:28

A wiązka jest tylko w tych, co miały fabrycznie.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

06 lip 2016, 9:11

czy zderzak tylny bn i nbfl są takie same?
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1923
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

06 lip 2016, 11:18

tak
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

15 lip 2016, 8:15

jakie były grubości stabilizatorów przód i tył w nb,nbfl i sportiva?
Dedeeee
Posty: 5
Rejestracja: 11 wrz 2016, 8:50
Model: NB FL

14 wrz 2016, 21:36

To ja jeszcze pociągne temat.
czytałem wpisy i nie mogę wywnioskować czy w NB i NB FL codzienność to 16 czy w fl mają być 17?
ODPOWIEDZ