Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Arturo_tiburon
- Posty: 1067
- Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
- Model: ND
- Wersja: Daga spec
- Lokalizacja: waw
ktoś testował maksymalne czasy ładowania COP's przy których się jeszcze nie smażą na upalaniu? dla jasności jazda po mieście i autobanie mnie nie interesuje to wtedy można sporo pytanie do czasów na upalaniu?
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
arturo_tiburon, wszystko zależy od tego, jakie konkretnie masz cewki.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
matth pisze:U mnie 2004 też nigdy się nie zapaliła, najwięcej chyba 42 litry wlałem. Pytanie czy już powinna się świecić czy nie :>
Od 2003r. Była montowana, załącza się przy E
mufasa pisze:Czy w NBfl występuje kontrolka od rezerwy paliwa? Robię porządek z zegarami i żarówkę nad wskaźnikiem paliwa co prawda znalazłem, ale nigdy nie dała o sobie znaku życia. Nie wiem, czy to wina żarówki, uszkodzenia płytki, czy jeszcze coś innego?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

czester_ pisze:matth pisze:U mnie 2004 też nigdy się nie zapaliła, najwięcej chyba 42 litry wlałem. Pytanie czy już powinna się świecić czy nie :>
Od 2003r. Była montowana, załącza się przy Emufasa pisze:Czy w NBfl występuje kontrolka od rezerwy paliwa? Robię porządek z zegarami i żarówkę nad wskaźnikiem paliwa co prawda znalazłem, ale nigdy nie dała o sobie znaku życia. Nie wiem, czy to wina żarówki, uszkodzenia płytki, czy jeszcze coś innego?
Dzięki.


Druga sprawa - czy ktoś dysponuje tutorialem jak samemu wymienić olej w skrzyni i dyfrze? Co, jak, gdzie? W co się zaopatrzyć przed?

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Nie, w NB 1.6 masz otwór na czujnik położenia wałka z przodu pokrywy.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Peter
- Donator
- Posty: 160
- Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Otwock/Przysucha
mufasa pisze:Druga sprawa - czy ktoś dysponuje tutorialem jak samemu wymienić olej w skrzyni i dyfrze? Co, jak, gdzie? W co się zaopatrzyć przed?
Tutaj masz opis i zdjęcia:
http://www.miata.net/garage/trans/01.htm
W tym temacie też znajdziesz dużo informacji:
viewtopic.php?f=25&t=482&hilit=motul
Ostatnio zmieniałem u siebie, prosta robota

Pozdr.
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Ile i w jakim zakresie obrotów jeździć po wymianie panewek korbowodowych? 500 km "nie przesadzania" jak powiedział mechanik wystarczy? Zrobione tylko te panewki (nominal). Czy po tych 500 km wymienić olej? (z płukanką bez?). Narazie wlałem valvo maxlife 10w40, jak nie bedzie ubywać to chciałem wrzucić 5w40.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
-
- Posty: 119
- Rejestracja: 07 mar 2011, 18:52
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Sosnowiec
Lexx - np. sprawdzenie ile jest opiłków przy magnesie na korku spustowym, ewentualnie można sprawdzić stan shiftera czy np. nie ma śladów przetarć od zgrzytów i zmian biegów bez sprząła. Jednak myślę, że to są tylko wskazówki, które mogą Ci pomóc przy sprawdzeniu skrzyni.
Lexx pisze:Zakpatrz sie w olej i 3 podkladki pod korki wpustowe, przelew dyfra, sa takie same jak miski olejowej. Przyda Ci sie wieksza strzykawka z wezykim. Poza tym ptosta operacja.
Peter pisze:mufasa pisze:Druga sprawa - czy ktoś dysponuje tutorialem jak samemu wymienić olej w skrzyni i dyfrze? Co, jak, gdzie? W co się zaopatrzyć przed?
Tutaj masz opis i zdjęcia:
http://www.miata.net/garage/trans/01.htm
W tym temacie też znajdziesz dużo informacji:
viewtopic.php?f=25&t=482&hilit=motul
Ostatnio zmieniałem u siebie, prosta robota![]()
Pozdr.
Bardzo dziękuję za pomoc!


czester_ pisze:Od 2003r. Była montowana, załącza się przy E
Od roku modelowego 2003 czyli produkcja druga połowa 2002. Rezerwa to dokładnie 7 litrów (sprawdzone eksperymentalnie bardzo dokładnie).
arturo_tiburon pisze:ktoś testował maksymalne czasy ładowania COP's przy których się jeszcze nie smażą na upalaniu? dla jasności jazda po mieście i autobanie mnie nie interesuje to wtedy można sporo pytanie do czasów na upalaniu?
Znowu Ci spalili cewki ? Namierzyliśmy ostatnio dobre i tanie zamienniki, może kup worek

A tak na poważnie. Nie da się tego jednoznacznie określić, bo moment, kiedy obudowa tworzywowa płynie i cewka umiera od razu zależy od sprawności jej schładzania. Druga sprawa, wydłużanie ładowania w nieskończoność może powodować wyzwolenie ładunku przez wbudowane zabezpieczenie i misfire. Trzecia rzecz, te cewki długotrwale grzane się degradują, ostatnio walczyliśmy z taką parą pogrzaną przez parę tysięcy km, niby działały, ale iskra na wolnym powietrzu była kiepska i czerwona. Najlepiej nie kombinować, bezpieczny czas ładowania seryjnych COPów z NBfl to 5,5 ms @ 14V i korekta na poziomie 80% @ 16V, 130% @ 12V, 180% @ 10V. Nie ma absolutnie żadnego powodu aby czas ładowania drastycznie zwiekszać, nic się od tego nie poprawia.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- WojciechTM
- Posty: 30
- Rejestracja: 30 kwie 2015, 17:47
- Model: NA
Ludzie szybkie pytanka co sądzicie o tej firmie?
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/komplet-tulei-zawieszenia-mazda-mx-5.html
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/komplet-tulei-zawieszenia-mazda-mx-5.html
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
mam pytanie odnosnie przedniego staba i jego mocowania w NA i NAfl - czy ktos moglby potwierdzic roznice? Pytam dlatego ze U.S.U.L - ktory ma zdaje sie 115ke czyli sprzed lifta - sprzedaje staba z NB przystosowanego do NA czyli z wygietymi koncowkami i pisze ze pasuje pnp do seryjnych lacznikow. A ja zrobilem taki manewr z tydzien temu i u mnie w NAfl moze i daloby sie na sile tak zmontowac ale laczniki bylyby pod katem co na zdrowie by im nie wyszlo, nie pracowaloby to dobrze (geometria skladowa wzdluzna i poprzeczna sie klaniaja), obawialbym sie tez o mocowanie staba w wahaczu. Zeby bylo ok ramie staba musialoby byc nieco dluzsze. Ossochozii??
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Wszystko co napisales to prawda zrobilem taki manewr u siebie mam staba jakiś aftermarket z Uk 22mm i rzeczywiście łączniki są pod kątem ramię jest odrobinę za krótkie. Dzieje się tak ponieważ po lifcie przesunięto mocowanie 1,5cm do przodu, szkoda że nie wiedziałem o tym wcześniej:/
White NA BP'95
Cześć,
Poszukuję dwóch sześciokątnych nakrętek M12x1,25 z kwasówki, najlepiej z podkładkami. Wiecie może gdzie takie kupić w Warszawie (lub wysyłkowo, jeżeli istnieje taka możliwość)? Byłem w kilku okolicznych sklepach ze śrubami, oraz w Asmecie i nigdzie nie mogę takich dostać. A może komuś przypadkiem zalegają w garażu?
Pozdrawiam,
Damian
Poszukuję dwóch sześciokątnych nakrętek M12x1,25 z kwasówki, najlepiej z podkładkami. Wiecie może gdzie takie kupić w Warszawie (lub wysyłkowo, jeżeli istnieje taka możliwość)? Byłem w kilku okolicznych sklepach ze śrubami, oraz w Asmecie i nigdzie nie mogę takich dostać. A może komuś przypadkiem zalegają w garażu?
Pozdrawiam,
Damian
Też miałem problemy z nakrętkami z kwasówki i w całym trójmieście znalazłem je tutaj http://metalworld.com.pl/ Zapytaj, może Ci wyślą.
Jeżeli A2 wystarczy, to np tu coś jest:
http://bejmet.com.pl/sklep/nakretka-nie ... zewna.html
http://bejmet.com.pl/sklep/nakretka-nie ... zewna.html
Dzięki za odpowiedzi. Muszą być z kwasówki niestety. W Asmet byłem dzisiaj i nie mieli. Są jeszcze jakieś tego typu sklepy w Warszawie, które mogą to mieć? Najpierw szukam stacjonarnie, bo w przypadku wysyłki może ona wynieść więcej, niż sam towar :/