Problem jest następujący:
Po wymianie rozrządu coś w silniku zaczęło "jęczeć"
Przy pierwszym odpaleniu rano jest cisza, im mocniej nagrzeje się silnik tym głośniej je słychać.
Wymieniane były:
Komplet pasek + napinacz + sprężyna + rolka powrotna (wszystko z IL)
Komplet uszczelniaczy z IL
Pompa wody z IL
Zostały stare rolki na wałkach
Film poglądowy jak to wygląda:
https://youtu.be/8goUnn7NTe4
Mechanik twierdzi że nowy pasek musi się ułożyć na starych rolkach.
Ma racje czy to reklamować? Mechanik raczej zaufany, wszystkie swoje samochody u niego robiłem.
Ktoś się spotkał z czymś takim?
Jęczenie po wymianie rozrządu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Pokem pisze:Zostały stare rolki na wałkach
Mowa o kołach zębatych?
Zdjąłbym pokrywę zaworów i sprawdził, czy pasek gdzieś nie obciera, np. właśnie o pokrywę zaworów.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Tak, chodzi o koła zębate.
A gdyby pasek o coś tarł nie czuć by było spalonej gumy przy dodaniu gazu? U mnie nic nie czuć.
Odpięliśmy całkowicie pompę wspomagania bo na początku ją podejrzewaliśmy, ale jęczało dalej.
A gdyby pasek o coś tarł nie czuć by było spalonej gumy przy dodaniu gazu? U mnie nic nie czuć.
Odpięliśmy całkowicie pompę wspomagania bo na początku ją podejrzewaliśmy, ale jęczało dalej.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Pokem pisze:Odpięliśmy całkowicie pompę wspomagania bo na początku ją podejrzewaliśmy, ale jęczało dalej.
A próbowaliście tego z paskiem alternatora/pompy wody? To też warto wykluczyć.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Mialem tak kiedys w Hondzie Civic. Rzeczywiscie za mocno naciagniety byl pasek. Nie wiem czy przez ten czas sie nie rozciagnal. Ja wowczas kupilem nowy i dalem zalozyc raz jeszcze i wszystko wrocilo do normy.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Ja sam robiłem i tez trochę za mocno naciągnąłem - rzeczywiście minimalnie pojękuje czasem na ciepłym silniku. niestety zastosowałem metodę z któregoś filmy na YT, gdzie jakby wstępnie naciąga sie pasek kręcąć jednym z wałków w tył - wtedy chyba napinacz trochę bardziej się przesuwa do sprężyny i skręciłem.
Na wszelki wypadek zdejmij paski osprzętu bo najczęściej w innych autach spotkałem się z jęczeniem pompy wody, a ta w tym wypadku jest na PK.
BTW. Czy żeby zluzować minimalnie napinacz trzeba rozbierać całość (pokrywa itd) czy jest dojście spod osłony, bo nie pamiętam.
Na wszelki wypadek zdejmij paski osprzętu bo najczęściej w innych autach spotkałem się z jęczeniem pompy wody, a ta w tym wypadku jest na PK.
BTW. Czy żeby zluzować minimalnie napinacz trzeba rozbierać całość (pokrywa itd) czy jest dojście spod osłony, bo nie pamiętam.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826