Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

04 maja 2016, 21:02

ree pisze:
Alex pisze:czy wentylator chlodnicy ten drugi (montowany gdy auto ma klime) jest inny niz ten podstawowy pod wzgledem mocowan do chlodnicy? Chodzi o NA 1.6

Inny rozstaw, poza tym inna ilość łopat.

no to jaki trzeba kupic zeby dolozyc do seryjnego w opcji budzetowej?
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 maja 2016, 9:34

Inny
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

05 maja 2016, 12:45

RS pisze:Inny
:ryjezesmiechu:

W NB to wygląda tak:

Obrazek

Nie wiem, czy w NA jest to samo, ale przypuszczam, że bardzo podobnie. W Bajpolu za stówkę dostaniesz SPALa z mocowaniami: http://www.bajpolmotosport.pl/Wentylato ... orks-p9622 / http://www.bajpolmotosport.pl/Zestaw-mo ... orks-p9627

Tylko wymiar trzeba dobrać. Jarri ostatnio wrzucił do siebie dwa takie i chyba działają prawidłowo.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 maja 2016, 13:25

Ktoś podpowie jak wyjąć boczne kierunkowskazy i nie połamać mocowań?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Grajek
Posty: 228
Rejestracja: 27 mar 2013, 15:29
Model: NB FL
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

05 maja 2016, 13:45

W NBFL są od dołu małe wpusty gdzie można podważyć czymś cienkim i w tedy wychodzą bez trudu :)

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 maja 2016, 14:07

OK, będę próbował tak to zrobić w NC, dzięki.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

05 maja 2016, 14:57

Na 1.6 zacisk hamulcowy przod tloczek za nic nie chce sie wcisnac zeby zalozyc nowe klocki, jakies rady? Te tloczki sa wkrecane czy normalnie chodza przod tyl?
Z gory dziekuje ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

05 maja 2016, 15:47

normalne - chodzą przód - tył
poluzuj odpowietrznik + daj na niego rurkę i upuść trochę płynu
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

05 maja 2016, 16:36

Sowaone pisze:Na 1.6 zacisk hamulcowy przod tloczek za nic nie chce sie wcisnac zeby zalozyc nowe klocki, jakies rady? Te tloczki sa wkrecane czy normalnie chodza przod tyl?

tloczki sa normalnie wciskane. Patent jest np. taki ze jeszcze przed zdjeciem zacisku wklada sie plaski srubokret miedzy zacisk a stary klocek i mozna zadzialac nim jak dzwignia.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2016, 17:15

Czy ktoś się może orientuje jak w stosunku do OEM kierownicy NB będzie siedzieć nardi classic + naba? Bliżej czy dalej do zegarów?
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2016, 17:41

nickesh v2.0 pisze:
RS pisze:Inny
:ryjezesmiechu:

W NB to wygląda tak:

Obrazek

Nie wiem, czy w NA jest to samo, ale przypuszczam, że bardzo podobnie. W Bajpolu za stówkę dostaniesz SPALa z mocowaniami: http://www.bajpolmotosport.pl/Wentylato ... orks-p9622 / http://www.bajpolmotosport.pl/Zestaw-mo ... orks-p9627

Tylko wymiar trzeba dobrać. Jarri ostatnio wrzucił do siebie dwa takie i chyba działają prawidłowo.


Ja jednak polecę ori SPALa. Bajpol sprzedaje chinole. Patrząc jak pracuje ori SPAL to nie widzę sensu w dokładaniu drugiego do siebie. Mowa o Grinchu (burbo).
Obrazek

miatasm.com
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

05 maja 2016, 22:05

Grajek pisze:W NBFL są od dołu małe wpusty gdzie można podważyć czymś cienkim i w tedy wychodzą bez trudu :)


a nie bylo przypadkiem mocowan bocznych? jesli dobrze kojarze, to trzeba w jedna strone docisnac i pozniej druga powinna wyjsc lub wtedy ja lekko podwazyc - tak samo jak oswietlenie tablicy rejestracyjnej ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
jarowpr83
Posty: 162
Rejestracja: 01 mar 2016, 5:57
Model: NC
Wersja: 2.0

05 maja 2016, 22:09

Czy ktos zamienial w NC zwykla antene na elemtryczna ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3593
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

07 maja 2016, 15:09

Alan pisze:Ta mniejsza nie wiem od czego jest (od zewnętrznej zmieniarki?), ale ja jej nie podłączałem. Podłączasz tylko tą dużą wtyczkę i antenę i gra


Kontynuując temat fabrycznego radia do NB.
Podłączyłem i gra.
Jest problem (chyba) z podświetleniem: przy wyłączonych światłach jest ładnie jasne, po włączeniu podświetlenie znika tak, że nie widać kompletnie nic w ciemności. Poza tym nie są podświetlone przyciski, poza tymi od kasety które są podświetlone na stałe :(

Coś powinienem jeszcze pozmieniać w kabelkach czy tak ma być? :(
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 maja 2016, 19:40

Z podświetleniem przycisków to norma jak wkładasz takie radio do NB- świeci tylko wyświetlacz i trzeba coś z kabelkami zrobić, ale ja się na tym nie znam, więc nie pomogę. Pamiętam, że Kurak pisał co z tym zrobić, wstawiał jakieś schematy, ale ja tego odczytać nie umiałem :)
Nie wiem natomiast dlaczego gaśnie Ci podświetlenie jak zapalasz światła, może ktoś inny pomoże.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3593
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

07 maja 2016, 19:42

No to część zagadki wyjaśniona. Poszperam na forach i poszukam informacji.
Najważniejsze, że nie muszę już zdejmować panelu przy zostawianiu z otwartym dachem, a przycisków się nauczę na pamięć :lol:
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

08 maja 2016, 0:21

Pewnie juz bylo milion razy, ale nie wiem pod jakim haslem tego szukac :roll:

Jaki jest polecany kit do DIY polerki reflektorow?

Pozdr.
Rob.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

08 maja 2016, 8:22

Ja w tamtym roku, w Premacy, polerkę reflektorów robiłem ręcznie przy pomocy tego środka:

20150428_135601.jpg


Przed polerką:
20150428_135513.jpg


i po polerce (max 15 minut reflektor robiłem):
20150428_142941.jpg


Z efektu byłem bardzo zadowolony.
mruq
Posty: 22
Rejestracja: 19 maja 2015, 12:01
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

08 maja 2016, 11:07

Jestem po wymianie sprzęgła, łożyska, uszczelniaczy. Niestety łożysko zaczęło piszczeć - pisk ustaje po lekkim wciśnięciu sprzęgła. Czeka mnie ponowne rozbieranie sprzęgła i wymiana, czy może da się to jakoś nasmarować?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

08 maja 2016, 11:10

Wymieniles lozysko pilotujace w kole zamachowym?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

08 maja 2016, 11:34

może wysprzęglik piszczy o łape :) to można nasmarować
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3593
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

08 maja 2016, 12:55

Jednak temat braku podświetlenia w radiu 2 DIN w NB jest banalny. Wystarczy podłączyć jeden przewód który nie jest zawarty w kostce ISO i działa zarówno ściemnianie wyświetlacza jak i podświetlanie wszystkich przycisków :winner:
Awatar użytkownika
Peter
Donator
Donator
Posty: 160
Rejestracja: 15 lis 2013, 18:14
Model: NB FL
Wersja: Phoenix
Lokalizacja: Otwock/Przysucha

08 maja 2016, 15:14

tomasz01, masz może jakieś zdjęcie który to i gdzie ten kabel trzeba podłączyć :?:
Też montowałem ostatnio oem rario i świeci tylko wyświetlacz, myślałem że tak musi być ;)
mruq
Posty: 22
Rejestracja: 19 maja 2015, 12:01
Model: NB
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

08 maja 2016, 15:56

Lexx pisze:Wymieniles lozysko pilotujace w kole zamachowym?

tak. wymieniłem komplet sprzęgła, uszczelniacze, łożysko pilotujące.

SponeR pisze:może wysprzęglik piszczy o łape :) to można nasmarować

chyba warto to sprawdzić, nie uśmiecha mi się znowu sprzęgła rozbierać ;/
Awatar użytkownika
tomasz01
Donator
Donator
Posty: 3593
Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa Usrynów

08 maja 2016, 21:05

Peter pisze:tomasz01, masz może jakieś zdjęcie który to i gdzie ten kabel trzeba podłączyć :?:
Też montowałem ostatnio oem rario i świeci tylko wyświetlacz, myślałem że tak musi być ;)


Nie musi - może być ładnie ;)

W temacie podałem opis tego co zrobiłem, a poniżej efekt końcowy:

http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=28&t=20185&p=381360#p381360
Załączniki
2016-05-08 15.18.14.jpg
chillak
Posty: 66
Rejestracja: 01 paź 2014, 23:52
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

10 maja 2016, 13:21

chillak pisze:Czy ktoś się może orientuje jak w stosunku do OEM kierownicy NB będzie siedzieć nardi classic + naba? Bliżej czy dalej do zegarów?

Nikt? Nic?
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

12 maja 2016, 8:25

Hej. Ostatnio nurtuje mnie jeden temat.
Chciałem wyspawać sobie końcowy wydech do swojej ND. Skonsultowałem się ze specjalistami (ja tylko umiem spawać, kwestie techniczne wolę zostawić komuś kto sie zna). Od jednych speców dostałem informacje, że pierwszym lepszym (tz nie wyliczonym) końcowym mogę puść silnik. Wolno bo wolno ale cos można zniszczyć. Czy forum potwierdza taką tezę? Chce końcowy przelotowy.
Awatar użytkownika
Sowaone
Posty: 229
Rejestracja: 10 kwie 2016, 19:28
Model: NA
Lokalizacja: London / Rybnik

12 maja 2016, 22:28

szybkie pytanko co to za dach z dolu?
jak to sie nazywa, to jakis custom? widzialem pare razy i sie zastanawiam.

Obrazek
Obrazek
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

12 maja 2016, 22:30

Bikini top.
mufasa
Posty: 537
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

12 maja 2016, 22:56

Czy w NBfl występuje kontrolka od rezerwy paliwa? Robię porządek z zegarami i żarówkę nad wskaźnikiem paliwa co prawda znalazłem, ale nigdy nie dała o sobie znaku życia. Nie wiem, czy to wina żarówki, uszkodzenia płytki, czy jeszcze coś innego?
Obrazek
ODPOWIEDZ