[NC] stukanie zawieszenia
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam
pacjent to NC
Objawy: stukanie dochodzące głównie z okolic przedniego zawieszenia podczas jazdy na poprzecznych nierownosciach.
Wymienilem juz laczniki stabilizatora a wizyta na szarpakach nie wykazała żadnego zużycia wahaczy.
Stabilizatory zalozone od RX8
Amortyzatory (seryjny żółty Bilstein) rowniez sprawdzone na maszynie i sa bez zastrzezen.
Co tam jeszcze moze stukac?
Pozdrawiam!
pacjent to NC
Objawy: stukanie dochodzące głównie z okolic przedniego zawieszenia podczas jazdy na poprzecznych nierownosciach.
Wymienilem juz laczniki stabilizatora a wizyta na szarpakach nie wykazała żadnego zużycia wahaczy.
Stabilizatory zalozone od RX8
Amortyzatory (seryjny żółty Bilstein) rowniez sprawdzone na maszynie i sa bez zastrzezen.
Co tam jeszcze moze stukac?
Pozdrawiam!
zoharek pisze:Tuleje stabilizatora, miałem to samo
chodz o te gumowe tuleje wokol stabow?:
http://www.kmparts.pl/551.Gumowe-tuleje--stabilizatora-tylu-NANBNBFLNC
[ Dodano: 05-12-2012, 18:16 ]
Fiveopac pisze:Przejedz sie po nierownosciach tak abys wywolal te stuki, podczas stukania delikatnie wcisnij hamulec. Jesli stuki umilkna masz luzne klocki hamulcowe - czas na wymiane.
test wykonany / stukanie wystepuje przy hamowaniu rowniez
U mnie postukuja b6 z tylu, takze czeka mnie wizyta w zerkopolu...
- NC 2006 2.0 powershift
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
- NCFL 2009: viewtopic.php?f=22&t=9850
- NA-t 1993: viewtopic.php?f=22&t=16934
- ND 2015
- ...
nie wiem czy to kwestia zuzycia materialu czy poprostu te od wersji sport sa - w porownaniu z tymi co wymienilem - z bardzo twardej gumy
. Po wymianie przejechalem sie testowo i wspomniane stukanie zredukowalo sie o 70%. Czyzby pozostale stukanie pochodzilo od amortyzatorow ktore wedlug kontroli wyszly ze sa sprawne...?

A no to trzeba było tak od razu. Z pierwszego postu wywnioskowałem, że jeździsz na OE zawiasie.
Biorąc pod uwagę, że nie są to klocki oraz całą genezę problemu to z dużą szansą blokują Ci się stabilizatory o wahacze w pewnych sytuacjach i efektem tego jest stukanie. Rozwiązanie = regulowane łączniki stabilizatora.
Nim zaczniesz kupować - zastanów się w jakich dokładnie sytuacjach jest to stukanie i jako test weź jakiś szybki zakręt naprawdę szybko. Jak Ci w trakcie tego zakrętu stuknie to prawie na pewno staby pukające o wahacze.
Te sprężyny obniżające są progresywne czy liniowe?
Pozdro
Biorąc pod uwagę, że nie są to klocki oraz całą genezę problemu to z dużą szansą blokują Ci się stabilizatory o wahacze w pewnych sytuacjach i efektem tego jest stukanie. Rozwiązanie = regulowane łączniki stabilizatora.
Nim zaczniesz kupować - zastanów się w jakich dokładnie sytuacjach jest to stukanie i jako test weź jakiś szybki zakręt naprawdę szybko. Jak Ci w trakcie tego zakrętu stuknie to prawie na pewno staby pukające o wahacze.
Te sprężyny obniżające są progresywne czy liniowe?
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sebna pisze:A no to trzeba było tak od razu. Z pierwszego postu wywnioskowałem, że jeździsz na OE zawiasie.
Biorąc pod uwagę, że nie są to klocki oraz całą genezę problemu to z dużą szansą blokują Ci się stabilizatory o wahacze w pewnych sytuacjach i efektem tego jest stukanie. Rozwiązanie = regulowane łączniki stabilizatora.
Nim zaczniesz kupować - zastanów się w jakich dokładnie sytuacjach jest to stukanie i jako test weź jakiś szybki zakręt naprawdę szybko. Jak Ci w trakcie tego zakrętu stuknie to prawie na pewno staby pukające o wahacze.
Te sprężyny obniżające są progresywne czy liniowe?
Pozdro
stukanie wystepuje najczesciej jak sa powtarzajace sie po sobie nierownosci poprzeczne typu "pozwijany" asfalt i nie musi byc duzej predkosci. Podczas ostrych zakretow nie zaobserwowale tego stukania
sprezyny chyba maja liniowa charakterystyke
fakte jest ze jak mialem sprezyny seryjne nie obnizajace to jakies stukanie bylo ale jakby dochodzace z tylnej osi
Jak są liniowe to w porządku jak progresywne to przejazd przez tory gdzie nie najeździsz na przeszkodę naraz oboma kołami pasował by dość ładnie do stabów i wahaczy (jak są liniowe to nadal to może być stab i wahacz tylko progresywne by tu lepiej pasowały ze względy na to jak się zachowują po najechaniu na przeszkodę niejednocześnie oboma kołami).
Inna sprawa - czy te staby z RX8 mają dokładnie taki sam kształt jak te do MX-5 czy tylko pasują jako zamienniki ale z małymi różnicami w kształcie?
I jeszcze jedno czy staby RX8 mają ograniczniki ruchów lewo-prawo tak jak OE MX5 (przynajmniej te z NBfl generacji)?
Innym częstym powodem stuków są górne mocowania kolumny amortyzatora. Zużyte elementy - często sama podkładka grubości (w NBfl) 1mm albo wygięty / skorodowany top-mount albo źle zamocowana sprężyna o top - mount.
Pozdro
Inna sprawa - czy te staby z RX8 mają dokładnie taki sam kształt jak te do MX-5 czy tylko pasują jako zamienniki ale z małymi różnicami w kształcie?
I jeszcze jedno czy staby RX8 mają ograniczniki ruchów lewo-prawo tak jak OE MX5 (przynajmniej te z NBfl generacji)?
Innym częstym powodem stuków są górne mocowania kolumny amortyzatora. Zużyte elementy - często sama podkładka grubości (w NBfl) 1mm albo wygięty / skorodowany top-mount albo źle zamocowana sprężyna o top - mount.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Inna sprawa - czy te staby z RX8 mają dokładnie taki sam kształt jak te do MX-5 czy tylko pasują jako zamienniki ale z małymi różnicami w kształcie? >>> z tego co pamietam przedni ma taki sam ksztalt jak ori mx5
I jeszcze jedno czy staby RX8 mają ograniczniki ruchów lewo-prawo tak jak OE MX5 (przynajmniej te z NBfl generacji)? >>> tak, maja
Innym częstym powodem stuków są górne mocowania kolumny amortyzatora. Zużyte elementy - często sama podkładka grubości (w NBfl) 1mm albo wygięty / skorodowany top-mount albo źle zamocowana sprężyna o top - mount. >>> mysle ze to wlasnie powinienem zbadac dokladniej
Pozdro[/quote]
I jeszcze jedno czy staby RX8 mają ograniczniki ruchów lewo-prawo tak jak OE MX5 (przynajmniej te z NBfl generacji)? >>> tak, maja
Innym częstym powodem stuków są górne mocowania kolumny amortyzatora. Zużyte elementy - często sama podkładka grubości (w NBfl) 1mm albo wygięty / skorodowany top-mount albo źle zamocowana sprężyna o top - mount. >>> mysle ze to wlasnie powinienem zbadac dokladniej
Pozdro[/quote]
guardian pisze:Witam
pacjent to NC
Objawy: stukanie dochodzące głównie z okolic przedniego zawieszenia podczas jazdy na poprzecznych nierownosciach.
Wymienilem juz laczniki stabilizatora a wizyta na szarpakach nie wykazała żadnego zużycia wahaczy.
Stabilizatory zalozone od RX8
Amortyzatory (seryjny żółty Bilstein) rowniez sprawdzone na maszynie i sa bez zastrzezen.
Co tam jeszcze moze stukac?
Pozdrawiam!
Stuki były i u mnie. Wymiana na poliuretan - jest sztywniej i bardziej wytrzymałe. Polecam każdemu.
Pozdrawiam
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
LubMich pisze:U mnie też się pojawiło stukanie - zaraz po założeniu stabilizatorów z Rx-a - na razie zakładam, że to gumy...
Odkopie

Ucichło wam to pukanie? Wymieniłem staby na RX-8 i mam to samo, puka przy poprzecznych nierównościach nawet przy 5km/h.
Wydaje mi się, że to wina gum, które na początku dość mocno trzymają stabilizator i jak on się obraca to przeskakują i wydają taki właśnie dźwięk. Po pewnym czasie powinno się ułożyć.
Mam rację? Ktoś rozwiązał problem?
- patryk69
- Posty: 68
- Rejestracja: 22 paź 2015, 16:54
- Model: NC
- Wersja: 3rd Gen. Limited
- Lokalizacja: Warszawa/LBN
jqb pisze:LubMich pisze:U mnie też się pojawiło stukanie - zaraz po założeniu stabilizatorów z Rx-a - na razie zakładam, że to gumy...
Odkopie
Ucichło wam to pukanie? Wymieniłem staby na RX-8 i mam to samo, puka przy poprzecznych nierównościach nawet przy 5km/h.
Wydaje mi się, że to wina gum, które na początku dość mocno trzymają stabilizator i jak on się obraca to przeskakują i wydają taki właśnie dźwięk. Po pewnym czasie powinno się ułożyć.
Mam rację? Ktoś rozwiązał problem?
U mnie po założeniu stabów z rexa również z przedniego zawieszenia zaczęły dochodzić nieprzyjemne odgłosy podczas jazdy po nierównościach, takie metaliczne stukanie. Dokręciłem, ale tak z wyczuciem obejmy gum, bo dość mocno się obluzowały i od tego czasu pukanie ustało

-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
patryk69 pisze:U mnie po założeniu stabów z rexa również z przedniego zawieszenia zaczęły dochodzić nieprzyjemne odgłosy podczas jazdy po nierównościach, takie metaliczne stukanie. Dokręciłem, ale tak z wyczuciem obejmy gum, bo dość mocno się obluzowały i od tego czasu pukanie ustało
Dzięki

