[połączony] Problemy ze sprzęgłem i wysprzęglikiem...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 maja 2009, 23:05
- Lokalizacja: Warszawa
Fiveopac, Znalazłem już o tym temat i poczytałem, faktycznie przydało by się odpowietrzyć i zalać nowy oleum, ale najpierw musze zobaczyć czy mocno ten olej ucieka i pozbyć się takowego wycieku
Bo wczoraj aż się zmartwiłem co się dzieje...

-
- Posty: 34
- Rejestracja: 08 maja 2009, 23:05
- Lokalizacja: Warszawa
Cientki, Nie mam kanału nawet u siebie
, ale jak usune wyciek to należy zrobić jak mówisz. Pozdrawiam

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Adrenaline pisze:Znalazłem już o tym temat i poczytałem, faktycznie przydało by się odpowietrzyć i zalać nowy oleum, ale najpierw musze zobaczyć czy mocno ten olej ucieka i pozbyć się takowego wycieku
Tylko nie dolewaj tam oleju!! Wlewasz tam specjalny plyn hamulcowy klasy DOT 3,4 lub 5.1 ! No i pamietaj, ze jak polejesz nim lakier to splynie ci razem z kolorem.
PS.
nie pisz post pod postem, uzyj ikony "Edycja" by dopisac cos do poprzedniego postu.
Witam,
zaznaczam, ze szukalem podobnego temutu i nie moglem znalezc...
od wczoraj mam taki problem, ze sporadycznie blokuje mi sie skrzynia biegow. w sensie: wciskam sprzeglo i nie moge zmienic biegu - jedyne moge pozostawic na luzie. jak puszczam sprzeglo i naciskam ponownie biegi wchodza.
co moze byc przyczyna??
zaznaczam, ze szukalem podobnego temutu i nie moglem znalezc...
od wczoraj mam taki problem, ze sporadycznie blokuje mi sie skrzynia biegow. w sensie: wciskam sprzeglo i nie moge zmienic biegu - jedyne moge pozostawic na luzie. jak puszczam sprzeglo i naciskam ponownie biegi wchodza.
co moze byc przyczyna??

nie, jeszcze nic nie sprawdzalem poniewaz dopiero to zauwazylem. w przyszlym tygodniu dopiero bede mogl sobie na to pozwolic (czas...)
looker pisze:nie, jeszcze nic nie sprawdzalem poniewaz dopiero to zauwazylem. w przyszlym tygodniu dopiero bede mogl sobie na to pozwolic (czas...)
jeżdżąc z takim wysprzęglikiem do tego czasu możesz zarżnąć skrzynię biegów

- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
A to się podepnę tutaj, dlaczego trzeci bieg nie chce wchodzic powyżej 6 tyś obrotów ( szybka zmiana z 2 na 3). Drążek normalnie stawia opór. Przy niższych obrotach nie ma problemu. Olej zmieniony, góra i dół.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Tomai, co rozumiesz pod pojęciem 6kRPM? Przecież w momencie wrzucania biegu nie masz aż takich obrotów. Chyba, że stosujesz "między gaz"...
Chodzi Ci o szybki manewr zmiany przy dociągnięciu auta na 2. biegu do 6kRPM? Jeśli o to pytasz, to u mnie przy błyskawicznej zmianie nawet przy dociągnięciu Miaty na 2. biegu pod samą odcinkę trzeci bieg wchodzi bez żadnego problemu...

Chodzi Ci o szybki manewr zmiany przy dociągnięciu auta na 2. biegu do 6kRPM? Jeśli o to pytasz, to u mnie przy błyskawicznej zmianie nawet przy dociągnięciu Miaty na 2. biegu pod samą odcinkę trzeci bieg wchodzi bez żadnego problemu...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Dżunior pisze:Chodzi Ci o szybki manewr zmiany przy dociągnięciu auta na 2. biegu do 6kRPM?
dokładnie tak, nawet do 7 tyś też mi się zdarza no nie zawsze chce wejść ta trójka, no i co może być przyczyną ? Powiedzmy przy spokojnej zmianie z 2 na 3 nie ma problemu
Cieszę się że Tobie zawsze wchodzi a mi nie

Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Mam pytanko:)
w mojej Maździe wczoraj coś nawaliło ze sprzęgłem. Wciskając je nie poczułam takiego oporu jak zwykle i do tego nie mogłam wrzucić żadnego biegu. Dopiero po rozgrzaniu zaczęły wchodzić ale z pierwszym i wsteczny nadal był największy problem. Pomyślałam, że sprzęgło jest do wymiany ale na wyłączonym silniku wchodzą raczej bez problemu więc już sama nie wiem.
Czy moglibyście mi pomóc i doradzić? To moja pierwsza naprawa odkąd posiadam to cacko więc jeśli jest to sprzęgło czy polecicie jakiś dobry i rzetelny serwis w W-wie?
No i oczywiście ile taka wymiana i sprzęgło kosztowałoby mnie.
dzięki wielkie...
Daria
w mojej Maździe wczoraj coś nawaliło ze sprzęgłem. Wciskając je nie poczułam takiego oporu jak zwykle i do tego nie mogłam wrzucić żadnego biegu. Dopiero po rozgrzaniu zaczęły wchodzić ale z pierwszym i wsteczny nadal był największy problem. Pomyślałam, że sprzęgło jest do wymiany ale na wyłączonym silniku wchodzą raczej bez problemu więc już sama nie wiem.
Czy moglibyście mi pomóc i doradzić? To moja pierwsza naprawa odkąd posiadam to cacko więc jeśli jest to sprzęgło czy polecicie jakiś dobry i rzetelny serwis w W-wie?
No i oczywiście ile taka wymiana i sprzęgło kosztowałoby mnie.
dzięki wielkie...
Daria
juz był ten probem najlepiej na początek sprawdzić płyn w wysprzęglniku...
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
a fachowiec polecany przeze mnie i wielu innych to Pawel z moto mita. dane w ksiazce adresowej
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
- Dziubas
- Posty: 1701
- Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
- Model: NB
- Wersja: miatasm.com
- Lokalizacja: Warszawa
mieliśmy coś takiego - poszła uszczelka w wysprzęgliku. koszt naprawy wraz z reperaturką - 150 zeta.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
No to muszę reanimować temat to sprzęgle;)
Dopiero co zlikwidowałem usterkę skrzypiącego tłumika (oczywiście stało mi się to w drodze na zlot i skrzypiałem przez całą Warszawę:P) teraz najprawdopodobniej mam problem ze sprzęgłem.. właściwie to chyba do wymiany
Biegi nie wchodzą praktycznie wcale... tylko na wyłączonym silniku.. Jestem niemal pewien, że to sprzęgło.. ale mam nadzieję że się mylę:(
Dopiero co zlikwidowałem usterkę skrzypiącego tłumika (oczywiście stało mi się to w drodze na zlot i skrzypiałem przez całą Warszawę:P) teraz najprawdopodobniej mam problem ze sprzęgłem.. właściwie to chyba do wymiany

Biegi nie wchodzą praktycznie wcale... tylko na wyłączonym silniku.. Jestem niemal pewien, że to sprzęgło.. ale mam nadzieję że się mylę:(
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
dermod pisze:Biegi nie wchodzą praktycznie wcale... tylko na wyłączonym silniku.. Jestem niemal pewien, że to sprzęgło.. ale mam nadzieję że się mylę:(
Masz plyn w zbiorniczku ukladu wysprzeglajacego? Nie cieknie ci z silownika przy skrzyni? Masz olej w skrzyni? W gornym zbiorniczku pod lewarkiem takze?
Fiveopac pisze:dermod pisze:Biegi nie wchodzą praktycznie wcale... tylko na wyłączonym silniku.. Jestem niemal pewien, że to sprzęgło.. ale mam nadzieję że się mylę:(
Masz plyn w zbiorniczku ukladu wysprzeglajacego? Nie cieknie ci z silownika przy skrzyni? Masz olej w skrzyni? W gornym zbiorniczku pod lewarkiem takze?
sprawdz ten siłownik. u mnie było podobnie: na wyłączonym silniku ok, a na chodzącym kicha. sprawcą był ten malutki siłowniczek.
pozdr
Uff to nie sprzęgło tylko właśnie Układ wysprzeglający. Jest do wymiany.
Widze, że poważnie można się tutaj zwracać o pomoc, a otrzyma sie naprawdę konkretną i fachową odpowiedź.
jeszcze raz dzięki;)
Widze, że poważnie można się tutaj zwracać o pomoc, a otrzyma sie naprawdę konkretną i fachową odpowiedź.

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Niestety dotknęły mnie jakieś problemy ze sprzęgłem (mam nadzieję) polegające na problemach z wrzuceniem biegu (sprzęgło w podłodze, a bieg nie chce wejść - odpuszczenie, lekkie podniesienie obrotów i jeszcze raz pomagało). W sobotę przed spotem zajrzałem (zaraz jak się pojawiły te problemy) do zbiorniczka z płynem od sprzęgła i był... mocno mętny. Przepompowałem więc układ (spuszczając stary) na nowy DOT 4 i oczyszczając zbiorniczek, do tego starałem się odpowietrzyć. Jazda na spot i początek spotu w niedzielę był przezabawny, bo znowu nie mogłem wrzucać biegów, ale po kilku kilometrach sprzęgło zaczęło działać normalnie (mogłem wrzucać biegi normalnie, bez większych problemów) - zakładam, że się odpowietrzyło dodatkowo.
Jednak Mayk jak wsiadł do samochodu stwierdził, że sprzęgło jest za miękkie i może nie wysprzęglać do końca, więc chcę zacząć od wymiany wysprzęglika - i tu pierwsze pytanie: w Poznaniu udało mi się znaleźć tylko jeden od wersji 1.6 (mam 1.8) - czy one są identyczne?
I kolejne pytanie - jeśli nie wysprzęglik a np. uszczelnienie tłoczka sprzęgła? Jestem w stanie to zrobić własnoręcznie?
Jednak Mayk jak wsiadł do samochodu stwierdził, że sprzęgło jest za miękkie i może nie wysprzęglać do końca, więc chcę zacząć od wymiany wysprzęglika - i tu pierwsze pytanie: w Poznaniu udało mi się znaleźć tylko jeden od wersji 1.6 (mam 1.8) - czy one są identyczne?
I kolejne pytanie - jeśli nie wysprzęglik a np. uszczelnienie tłoczka sprzęgła? Jestem w stanie to zrobić własnoręcznie?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ja mialem podobny problem. wysprzeglik masz do naprawy/wymiany jezeli jest mokry i widac ze gdzies gubi plyn. ja wymienilem wlasnie wysprzeglik bo wszyscy tak mi sugerowali i okazalo sie ze to nie wysprzeglik. zepsula sie pompa sprzegla ta na scianie grodziowej obok hebli. tam jest jakis tlok ktory przepuszczal cisnienie. jak wrzucisz jakis bieg i leciutko ruszysz autem i ponownie wciszniesz sperzeglo a auto na sprzegle wcisnietym bedzie sie rozpedzac to na 99,9% jet to o czym napisalem. plynu tez mi ubywalo bo nie uciekal poza uklad. i tez byl ciemny-czarny po wymianie. ja pompe kupilem na miatamanii, ale na il jest cos takiego http://ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1155&oid=284&depth=3&page=0&count=7&PHPSESSID=2e0fb34a853ca1a82ab9420f07c31c06
wymiana jest banalnie prosta. jednak z powodu kosztow zaczal bym od proby regeneracji wysprzeglika.
wymiana jest banalnie prosta. jednak z powodu kosztow zaczal bym od proby regeneracji wysprzeglika.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Właśnie wysprzęglik zamówiłem i jutro go będę wymieniał - w zasadzie teraz raczej takich objawów nie ma już (skrzynia chodzi raczej normalnie, chociaż trudno mi teraz obiektywnie powiedzieć czy raczej czy normalnie). Dlatego wymienię i zobaczę co będzie się działo. Wczoraj po wymianie płynu i przejechaniu 150km płyn pozostał w normalnym kolorze. Przed wymianą był szaro-bury, ale nie wiem kiedy był wcześniej wymieniany. Planuję też właśnie dostać się do tłoczka i wymienić simeringi przy okazji.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Tomai pisze:A tak przy okazji pytanie : jaki jest przebieg Twojej miaty ?
142 tys teraz chyba.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
A jeszcze pytanie: simeringi jakie są w pompce (rozmiar/typ/cokolwiek co ułatwi ich zdobycie przed jej rozebraniem)?
Ok, pytanie nieaktualne - kupiłem zestaw do regeneracji (czytaj nowe uszczelki i podkładki), wysprzęglik i pół litra DOT 4. Silnik się chwilę musi wystudzić i idę rozbierać.
Ok, pytanie nieaktualne - kupiłem zestaw do regeneracji (czytaj nowe uszczelki i podkładki), wysprzęglik i pół litra DOT 4. Silnik się chwilę musi wystudzić i idę rozbierać.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Dla potomnych opis co zrobiłem [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=48018#48018]tutaj[/URL].
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/