klocki hamulcowe NC
klocki hamulcowe NC
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 194
- Rejestracja: 02 maja 2014, 4:42
- Model: NC
- Wersja: NISEKO 2.0 ;-)
- Lokalizacja: Hindenburg - Zabrze
Witam. Musze kupić klocki hamulcowe na przód i na tył ale nie bardzo wiem jakie.Chodzi mi o coś skutecznego, co nie będzie piszczało i będzie dobrej jakości. Bardzo proszę o Waszą opinię w tym temacie ...
Jeżeli kiedyś stracę ŻYCIE prowadząc moją MX-5 nie martw się, pamiętaj że UMARŁEM z UŚMIECHEM NA TWARZY 

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Bierzesz pod uwagę rynek polski, czy zakup z GB/USA również wchodzi w grę?
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Więc ściągaj Hawk'i HPS. Przy zakupie na obydwie osie zapłacisz z wysyłką (z USA) ~550-600PLN. Jedyna sensowna alternatywa to OEM, aczkolwiek tu cena będzie wyższa - ok. 700-800PLN. W przypadku NC klocki fabryczne robią mega robotę i IMO warto w nie zainwestować, jeśli nie użytkuje się auta na torze i nie zmienia się klocków 3 razy w sezonie.
Zdecydowanie NIE polecam Textara (testowałem na osi przedniej) oraz TRW (testowałem na osi przedniej i tylnej). W porównaniu do klocków OEM Mazdy strasznie piszczą, mają dużo mniejszą skuteczność i kiepsko wyczuwalny próg zadziałania.
Zdecydowanie NIE polecam Textara (testowałem na osi przedniej) oraz TRW (testowałem na osi przedniej i tylnej). W porównaniu do klocków OEM Mazdy strasznie piszczą, mają dużo mniejszą skuteczność i kiepsko wyczuwalny próg zadziałania.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Z innych samochodów mam bardzo korzystne doświadczenia z EBC (www.ebcbrakes.pl) - zielone są jak najbardziej OK do jazdy cywilnej (hamują super i słabo pylą) oraz z ceramicznymi ATE (hamują normalnie i w ogóle nie pylą, ale chyba jeszcze nie robią do MX-5).
bonito
bonito
Dżunior pisze:Zdecydowanie NIE polecam Textara (testowałem na osi przedniej) oraz TRW (testowałem na osi przedniej i tylnej). W porównaniu do klocków OEM Mazdy strasznie piszczą, mają dużo mniejszą skuteczność i kiepsko wyczuwalny próg zadziałania.
Mam obecnie od 2tys km klocki Textar + tarcze Zimmermann z przodu i zero piszczenia. Jak szukałem hamulców to właśnie na tym mi zależało, żeby nie piszczały i czytałem, że na tym połączeniu klocków i tarcz jest ok. Ogólnie nie narzekam na nie, choć dużego porównania czy doświadczenia z hamulcami nie mam, a jeżdżę normalnie bez wyciskania z nich siódmych potów.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Za obydwie osie? 

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
A ferodo ktos mial w NC'eku ? Niedługo nowe klocki bede musiał sobie sprawić i własnie zastanawiam się jakie
Mam na przodzie w MX-ie komplet TRW.. i najbardziej przeszkadza mi pylenie.. z siły jestem zadowolony i w porównaniu z OEM nie było jakiegoś znacznego pogorszenia.. więc może jednak coś innego nie zagrało..Dżunior pisze:Zdecydowanie NIE polecam Textara (testowałem na osi przedniej) oraz TRW (testowałem na osi przedniej i tylnej). W porównaniu do klocków OEM Mazdy strasznie piszczą, mają dużo mniejszą skuteczność i kiepsko wyczuwalny próg zadziałania.
Z TRW miałem inny problem już drugi raz nowe klocki i nowa tarcza... i gdzieś na klocku jakieś zgrubienie żłobi spory rowek w tarczy.. w jednym samochodzie po prostu dłużej docierały się a w drugim to zgrubienie podczas skręcania miało tendencje do dzwonienia/piszczenia.. minęło.. ale trwało to dość długo zanim się wytarło..
sam klocek nawet specjalnie wyciągałem i wcale nie tak łatwo było wskazać co żłobi tarczę..
Inne komplety jakoś spokojniej się docierały..
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Ja w czwartek zakładam tarcze Zimmermann + Ferodo Premier na tył. Dam znać jak wrażenia.
Jeśli będzie ok to za dwa tygodnie taki sam zestaw na przód wpadnie. Aktualnie problemy spore z dostępnością.
Jeśli będzie ok to za dwa tygodnie taki sam zestaw na przód wpadnie. Aktualnie problemy spore z dostępnością.