odpala i od razu gasnie

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

22 lut 2016, 17:49

Witam, z braku czasu na predce przeszukalem forum i znalazlem tylko jedno mozliwe rozwiazanie problemu. Sytuacja: deszczowy dzien, robie bez problrmu 20km roznym stylem. Zostawiam auto w domu. Znow ruszam, z braku paliwa tankuje na tesco do pelna. Jade do galerii handlowej, zostawiam auto. Robie zakupy przez 1,5h, wsiadam do auta. Przekrecam kluczyk, rozrusznik normalnie kreci, auto sie odpala, pracuje sekunde i gasnie. Z innych tematow wnioskuje ze albo trefne paliwo albo gdzies odpadla masa komputera. Czy jestescie w stanie cos poradzic?
Pozdrawiam!

Edit: ewentualnie pompa paliwa lub filtr?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 lut 2016, 19:32

we wczesnych NA 115KM ECU wymaga do pracy sygnalu IGF (ignition feedback, in 2I na ECU) z modulu zaplonowego. Jesli tego sygnalu brak silnik ochoczo odpala ale po odpuszczeniu kluczyka z poz. rozrusznik - silnik momentalnie gasnie
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

22 lut 2016, 19:46

A jak sprawdzic obecnosc tego sygnalu?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 lut 2016, 19:59

najlepiej oscyloskopem, ale prosciej odczytac kod bledu - jesli 1 to jest to.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

28 lut 2016, 16:57

https://www.youtube.com/watch?v=56psFjS ... e=youtu.be

Czy dobrze interpretuje błędy jako:

01 – Impuls zapłonu
08 – Przepływomierz powietrza
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

28 lut 2016, 20:41

znam te oznaki, i bledy dobrze Ci pokazuje.
z przepływomierza idzie jakis sygnal temp.

jak zamontowalem burbo i wymontowalem z przeplywki czujnik temp (taka pastylka) by wsadzic w obecny dolot i zle polaczylem kabelki tak bylo. cos tam zmostkowac musialem i dzialalo. Bo nie bylo widac w kostce z zewnarz ale wewnatrz bylo polaczenie miedzy kablami
Albo padla Ci przeplywka albo kabelki nie stykaja. Przeczyść styki w kostce.
Przeplywke jak cos mam druga z 1.6 90km
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

01 mar 2016, 15:19

Po wymianie przepływki błedy 08 i 10 zostały wyeliminowane, jednak auto nadal gaśnie po sekundzie. Zresetowałem kompa, odpaliłem i nadal wyświetla błąd 01. Sprawdziłem jeszcze masę na kratownicy i w komorze silnika po lewej stronie - spoko.
Jakieś sugestie?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

01 mar 2016, 16:35

Wymien modul zaplonowy
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

02 mar 2016, 12:55

Działałeś coś?? Żyje??
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

02 mar 2016, 14:10

Czekam na moduł, ma przyjść jutro :kciuk:
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

03 mar 2016, 13:26

ZYJE!!!! Po wymianie modulu madzia przestala marudzic i stawiac sie wlascicielowi. Przywolana do porzadku zaraz zabiera sie w trase :mrgreen: dziekuje Wam za pomoc!
Pozdrawiam!
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

03 mar 2016, 15:15

Dla pewności: mówisz o tym module?

ig_plug1_6rear_explained.jpg


Jak tak to ostatnio bardzo częsta usterka w NA.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
drozdz110
Posty: 182
Rejestracja: 11 mar 2012, 16:28
Model: NA
Lokalizacja: Lublin

03 mar 2016, 16:43

Tak, dokładnie o tym.
michan
Donator
Donator
Posty: 683
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

04 mar 2016, 19:59

Jak to się nazywa dokładnie? Dostępne w miarę to?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 mar 2016, 21:24

michan pisze:Jak to się nazywa dokładnie? Dostępne w miarę to?

ignition module albo ignitor po prostu. bez problemu powinien byc dostępny, ten moduł w tamtych czasach był wkładany do wielu japończyków.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

23 paź 2016, 17:19

Witam,
Odkopuję przykry temat, ale czytam forum i nie obędzie się chyba bez pomocy Waszej, a i możliwe, że mechanika :/

Mazda umarła.

Robiłem ostatnio wymianę rozrządu i pompy wody. Mechanik co to ogarniał wyjął chłodnicę, bo tak miał niby lepszy dostęp. Po zamontowaniu wszystkiego mazda hulała. A potem na drugi dzień zauważyłem wyciek z chłodnicy. Taki duży, że zabryzgało silnik. Szczególnie elementy po bokach (koło przepływomierza między innymi). Mam stożek Simoty z Raszyna, ale on się ostał suchy bo mam go obudowanego. Powycierałem wszystko, mazda stała 2 tygodnie nieruszana bo czekałem na nową chłodnicę. Gdy chciałem wyjechać samochodem z garażu, żeby rozpocząć wymianę chłodnicy Mazda zapaliła, pochodziła z 5 sekund i zgasła. Za chwilę już tylko kręcenie rozrusznika. Potem wepchnąłem ją do drugiego garażu. Odłączyłem rurę dolotu, wymieniłem chłodnicę, zalałem nowy płyn. Podłączyłem dolot i spróbowałem. Znów to samo, pali od strzała, pochodzi chwilę, gaśnie. Dziś spróbowałem z innym kluczykiem, bo mówię może immo nie zgrywa się z kluczykiem, pochodził (nawet!) 30 sekund, przygasł, ale załapał od nowa, znowu przygasł, załapał i zgasł. Przy tym przygasaniu zauważyłem, że stożek fuka (nie strzela, tylko fuka). To taki dźwięk jak gwałtowniej się doda gazu, zassie tak mocniej powietrze i robi fuk ;) . Chciałem podłączyć diodę z opornikiem, ale chyba nie ma w moim roczniku takiej opcji (2002), bo nie ma blaszek w tych pinach co piszą, żeby podłączyć (załączam obrazek). Także błędów nie znam.
Obrazek
Póki co fakty są takie:
a) Pompa wody działa, odpiąłem poszycie podszybia i wyraźnie ją słychać.
b) Isrka jest, sprawdzane wszystkie świece.
c) Lampka Immo się po przekręceniu kluczyka zapala i od razu gaśnie i chyba to jest ok.
d) Możliwe, że mój Ojcze odpinał dolot, żeby zobaczyć skąd wycieka płyn i mógł coś uszkodzić... tylko jak?

Dziś wyjąłem przepływomierz, wyczyszczę go dokładnie do sucha, bo widziałem, że nawet trochę się dostało tego chłdniczego płynu do wtyczki.
Pytania:
1) Czy warto spróbować zamontować zwykły Filtr powietrza, może to być wina stożka?
2) Czy da się otworzyć ten przepływomierz (Na wieczku jest napis Caution! to nie wiem czy można)
3) Co mogę spróbować zrobić, zanim udam się na ostateczność (muszę szukać dobrego mechanika w Kielcach, bo ten mój to dotychczasowy to lipa jest).
4) Czy mechanik podczas robienia rozrządu mógł coś zepsuć? Jeździłem jeszcze kilka razy mazdą zanim wyciek zauwazyłem i nie było problemów. Poza tym jak już odpali to silnik chodzi równiutko.
5) Czy możliwe, że coś nie jest podpięte, z wiązki która wychodzi do podłączenia przepływomierza, jest jeszcze jedna wtyczka, do niczego nie podłączona i nie wiem czy była podłączona (zdjęcie poniżej).
Obrazek

Proszę o pomoc. Przed awarią nie było objawów żadnych, pali też bez problemu, od strzała tylko że gaśnie po kilku sekundach.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 paź 2016, 17:30

Przecież w NBFL masz OBD2, więc odczytasz błędy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

23 paź 2016, 17:45

W sensie, że kabel muszę mieć i oprogramowanie? Lub wizyta w serwisie? Bo chciałem tę diodę podłączyć, bo widziałem, że tak robią ale nie działa...
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

23 paź 2016, 18:20

elm327 na usb albo BT + forscan na lapka (albo jakaś inna apka na androida) i wszystko masz jak na dłoni.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

23 paź 2016, 18:47

To znalazłem w sklepie u siebie w mieście - jutro będę badał i pisał co mi wykazało.
PS. Takie coś? http://intersklepkielce.pl/4797-17145-t ... 2-mini.jpg
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

23 paź 2016, 20:00

Tak, o to chodzi. Ściągnij sobie do tego program Forscan.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

24 paź 2016, 20:03

Witam ponownie,
Interfejs niestety dojdzie dopiero na środę, więc wróżenia z fusów ciąg dalszy.
Dziś sprawdziłem zamontowanie czujnika położenia wału za radą kolegi emixfajf. Wydaje się ok - między ząbek na kole pasowym, a czujnik wchodzi karta visa, jakby stamtąd była, także chyba ok - nie był ruszony podczas robienia rozrządu - przetarłem go tylko miękką szmatką. Kabelek też nieuszkodzony, podpięty do wiązki.
Wyczyściłem wtyczkę przepływomierza i sam czujnik w rurce oraz czujnik temp. powietrza. Zamontowałem zwykły filtr powietrza zamiast stożka.
Czujnik położenia wałka rozrządu chyba nawet nie był demontowany podczas zdejmowania pokrywy... śrubka zardzewiała - wygląda na nieruszaną. Podpięty do wiązki.
Sonda lambda podpięta do wiązki. Wszystkie bezpieczniki ok. Cewki podpięte w odpowiedniej kolejności. Czujnik pedału gazu podpięty.
Odpaliłem samochód. Pierwszą minutę chodził jakby nigdy nic - sprawna, zdrowa mazda. I potem się zaczęło falowanie obrotów. Pofalował kolejną minutę, schodził coraz niżej, ostatnie kilka przekręceń było słychać fuknięcia z dolotu. Zgasł. Kolejne odpalenie uwieczniłem na filmie. Na samym początku chodzi równo, później zaczyna falować (wtedy gdy filmuję działającą pompę wody), zaznaczam, że nie dodawałem gazu w żadnym momencie. Po ok. minucie kilka fuknięć z dolotu (nie bardzo słychać na filmie), silnik gaśnie i zgrzytnięcie na koniec.

Czekam na ten interfejs OBD i wtedy podam błąd (o ile jakiś będzie), ale może ktoś wpadnie na pomysł co warto jeszcze sprawdzić?

FILM: https://youtu.be/5q157NCbPJo
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

28 paź 2016, 21:46

Mały up tematu.
Okazało się, że kolega kolegi taty jest serwisantem ASO Mazdy. Przyjechał dziś z komputerem. Dziś miatka miała inny humor, mianowicie chodziła 30-60 sekund, a potem po prostu sobie gasła, następnie, albo odpalała, albo nie. Błędów nie wykazało ŻADNYCH. Jedyne co udało się zaobserwować to napięcie z utrzymującego się 14,7V tuż przed zgaśnięciem spada do 13,4V, a potem samochód gaśnie.
Przetestowaliśmy też zawór EGR - jest OK. Kable wszystkie podpięte i na oko łączą. Póki co nie ma żadych wniosków - po weekendzie kolega kolegi przyjedzie ponownie z miernikiem, oscyloskopem i czymś tam jeszcze.
Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły? :(
MikeyMike
Donator
Donator
Posty: 353
Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
Model: Inny
Wersja: Bezmiatowy :(
Lokalizacja: Kielce

03 lis 2016, 20:54

Cytując klasyka:
majkel pisze:Wstała, suka :)
:jupi:
Winowajca widoczny poniżej (w tle Christine):
Obrazek
Czujnik położenia wału - dziś go wymieniłem, miatka pochodziła 5 minut, więc stwierdziłem, że czas na jazdę próbną - 10 minut jazdy, silnik się zagrzał, wszystko chyba jest w porządku :) Wykonam więcej testów w weekend o ile śnieg mnie nie zasypie. Póki co jest mała radość :jupi:
W tym miejscu chciałbym szczególnie podziękować koledze emixfajf, który dużo czasu poświęcił na analizowanie mojego przypadku, należy mu się piwo :) Mam nadzieję, że choroba zwana Christine odeszła ode mnie na dobre :)
ODPOWIEDZ