Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
No taka, tylko podjedź na giełdę czy do elektronicznego i kup sobie taką za 15gr:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Siema,
Wie ktoś co może być przyczyną różnicy w pochyleniu kół tylnych?Jak jedzie się za moim autem to jedno koło wydaje się być bardziej pochylone niż drugie. Auto było na geometrii kilka razy z różnych powodów i zawsze wychodziło ok wg kompa. Jeździ prosto, nie ściąga. Na szarpakach dziś diagnosta nie zauważył żadnych luzów. Byłem z powodu puknięcia, które zdarza się gdy podjadę, zahamuję i cofnę albo w odwrotnej kolejności. Jakby coś się przemieszczało. Diagnosta nie zauważył luzów a za owy dźwięk obwinił którąś z poduszek albo klocek. Puknięcie odczuwalne jest bardziej na budzie i chyba z przodu.
Wie ktoś co może być przyczyną różnicy w pochyleniu kół tylnych?Jak jedzie się za moim autem to jedno koło wydaje się być bardziej pochylone niż drugie. Auto było na geometrii kilka razy z różnych powodów i zawsze wychodziło ok wg kompa. Jeździ prosto, nie ściąga. Na szarpakach dziś diagnosta nie zauważył żadnych luzów. Byłem z powodu puknięcia, które zdarza się gdy podjadę, zahamuję i cofnę albo w odwrotnej kolejności. Jakby coś się przemieszczało. Diagnosta nie zauważył luzów a za owy dźwięk obwinił którąś z poduszek albo klocek. Puknięcie odczuwalne jest bardziej na budzie i chyba z przodu.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Wydaje Ci się;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jak ma zawias wywalony to trochę glebnie na lewo:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

No jeden błotnik był ruszany przed moją kadencją
, amortyzatory zachowują się ok i są z NB a na wcześniejszych ori NA też tak stała. Co prawda luzy nie wyszły na badaniu ale czy za kąty nie odpowiada również stan tulei? Jakby coś nimi było nie tak to chyba by wysrzło dosyć jednoznacznie...? Mam mieć komplet tulei poli z ZG ale nie chce mi się tego wkładać skoro nie ma jeszcze potrzeby

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Odpowiada, odpowiada. Jeżeli chodzi o stan tulei to bym nie ufał szarpakom - mechanik na podnośniku zrobi to dużo skuteczniej sprawdzając luz na każdej tulei.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Siema. Chyba mam problem, jest w trakcie wymiany uszczelniacza wału od strony skrzyni. Przy wbijaniu nowego nie wszedł tak równo jakbym chciał i musiałem go wyrównać, co zaowocowało głębszych umiejscowieniem uszczelniacza. Pytanie teraz czy nie jest wbity za głęboko? Jest jakieś 2-3mm. głębiej niż zewnętrzny kołnierz, wał wystaje jakiś centymetr poza Uszczelniacz.
meblowy pisze:Przy wbijaniu nowego nie wszedł tak równo jakbym chciał i musiałem go wyrównać, co zaowocowało głębszych umiejscowieniem uszczelniacza. Pytanie teraz czy nie jest wbity za głęboko? Jest jakieś 2-3mm. głębiej niż zewnętrzny kołnierz, wał wystaje jakiś centymetr poza Uszczelniacz.
Następnym razem kup albo pożycz osadzacz, bo trochę za głęboko wbiłeś:
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
chillak pisze:Alan pisze:To rozpórka.
Tak przypuszczałem, dzięki
Raz w miesiącu na kanał i odprostować

chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
chillak pisze:Może to głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzikto wie co to za element i do czego służy? Pomimo braku obniżonego zawieszenia zahaczam czasem o progi (jest ok 2cm pod podlużnicami)
To jest rozpórka dolna panie kolego i służy do usztywnienia konstrukcji tak w skrócie. Z tego co widać ostro zahaczasz bo powinna być równolegle do ziemi. Sprawdź zawieszenie, może amorki już tylko na słowo pracują??
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

majkel pisze:meblowy pisze:Przy wbijaniu nowego nie wszedł tak równo jakbym chciał i musiałem go wyrównać, co zaowocowało głębszych umiejscowieniem uszczelniacza. Pytanie teraz czy nie jest wbity za głęboko? Jest jakieś 2-3mm. głębiej niż zewnętrzny kołnierz, wał wystaje jakiś centymetr poza Uszczelniacz.
Następnym razem kup albo pożycz osadzacz, bo trochę za głęboko wbiłeś:
tak myślałem , ale będzie uszczelniał ? czy wyciągać i kupować nowy ? bo wyciągnąć bez uszkodzenia nie dam rady .
czester_ pisze:chillak pisze:Może to głupie pytanie, ale kto pyta nie błądzikto wie co to za element i do czego służy? Pomimo braku obniżonego zawieszenia zahaczam czasem o progi (jest ok 2cm pod podlużnicami)
To jest rozpórka dolna panie kolego i służy do usztywnienia konstrukcji tak w skrócie. Z tego co widać ostro zahaczasz bo powinna być równolegle do ziemi. Sprawdź zawieszenie, może amorki już tylko na słowo pracują??
Dobra to w takim razie przejadę się niedługo na kanał i zobaczę co tam się dzieje, dzięki
meblowy pisze:tak myślałem , ale będzie uszczelniał ?
a kto to może wiedzieć. konstruktor przewidział tak jak na rysunku, więc loteria albo eksperyment.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:meblowy pisze:tak myślałem , ale będzie uszczelniał ?
a kto to może wiedzieć. konstruktor przewidział tak jak na rysunku, więc loteria albo eksperyment.
Po
eM
Ok . Wielkie dzięki za odpowiedz .
Pozdrawiam
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
90mm
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Na aliexpress jest tego pełno
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 376
- Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
- Model: Inny
- Wersja: Chwilowo BezMX
- Lokalizacja: Gdańsk
Wystawiłem w odpowiednim dziale dystanse z tarcz ale teraz się zastanawiam czy nie pochopnie. Chodzi mi o to czy takie home made jest bezpieczne? Nie chcę mieć nikogo na sumieniu
Dajcie proszę znać.

Dajcie proszę znać.
Pozdro
Marcin
Marcin
-
- Donator
- Posty: 368
- Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
- Model: NA
- Wersja: Sunracer
- Lokalizacja: GA
Pacjent NA 1,6 z otwartym dyfrem, koła wyważone, opony równe. Przy prędkości powyżej 120 (tylko przy założonym HT , inaczej wiatr zagłusza) słychać z tyłu miarowy hałas (buczenie, rezonans?) z częstotliwością około 1 na 2-3 sekundy. Co może być przyczyną? Łożyska mostu, wał? Jaki koszt naprawy?