
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Hejże ,
mam dość proste pytanko czy zdażyło się Wam ,że w Waszych emiksach zamarzał układ kierowniczy ?
dziwna sprawa bo jeszcze parę dni temu bawiłem się pierwszymi śniegami a tu dziś wielkie zdziwienie - mazda nie skręca , ledwo idzie kręcić kierownicą - to nie kwestia braku wspomagania ponieważ nawet przy prędkości rzędu 30 kmh ledwo szło ukręcić kiedy chciałem zjechać na parking . kierownica działa normalnie w zakresie kilku stopni w lewo i prawo , później wiele siły użyć trzeba żeby ją skręcać dalej - płyn mi zamarzł ?!
mam dość proste pytanko czy zdażyło się Wam ,że w Waszych emiksach zamarzał układ kierowniczy ?

dziwna sprawa bo jeszcze parę dni temu bawiłem się pierwszymi śniegami a tu dziś wielkie zdziwienie - mazda nie skręca , ledwo idzie kręcić kierownicą - to nie kwestia braku wspomagania ponieważ nawet przy prędkości rzędu 30 kmh ledwo szło ukręcić kiedy chciałem zjechać na parking . kierownica działa normalnie w zakresie kilku stopni w lewo i prawo , później wiele siły użyć trzeba żeby ją skręcać dalej - płyn mi zamarzł ?!

tel:668-827-402
Yogi pisze:konkretnie jaki pasek klinowy alternatora kupić ?
do nbfl 1.8 z klimą jeśli to ma znaczenie
rok temu wymieniłem na GATES i pieprzony dziad piszczy gdy jest wilgoć albo po umyciu auta
szczególnie gdy załącze dmuchawę, ogrzewanie szyby, i dodaje gazu
pisk taki że ludzie mrużą oczy
nie da się tak jeździć bo kiedyś występowało to sporadycznie a teraz coraz częściej
Dziękuję
Naciagnalem oba paski i już nie piska
I jakby płynniej da się ruszyć z miejsca nie poszarpuje
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
logimen pisze:Wroniasty pisze:Pompa hamulcowa NB 1.8 1999 rok.
Jaki zestaw naprawczy? Zna ktoś numer z autofrena/średnicę/etc? Warto w ogóle iść w autofrena, czy lepiej odżałować i kupić zestaw w ASO?
Podepne sie pod pytanie bo widze ze moje ubytki plynu sa z okolic pompy wlasnie, mam mokro pod nia w komorze silnikowej. Ktos sie orentuje w kosztach przy okazji ?
Carspeedu przyslali mi schamat z EPC i napisali zebym sobie wybral co potrzebuje

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Powinny mieć ET40 tak jak inne fabryczne 16".
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
kamilwlkp pisze:Czy jest mi ktoś w stanie wytłumaczyć jak sprawdzić działanie sondy lambda w NA 1.6 90',z której wychodzi tylko jeden czarny kabel?
Podłączyć ten przewód do oscyloskopy, uruchomić silnik, odczekać trochę (aby spaliny porządnie sondę nagrzały) i zobaczyć jaki sygnał sie generuje.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Będę oddawał auto na zrobienie uszczelniaczy zaworowych. Co byście polecili zrobić przy okazji, co można zmodyfikować przy okazji rozebranego silnika( w miarę rozsądku
)? Motor to 1.6 z nb. Jednocześnie chcę dodać, że są plany na małe doładowanie go w przyszłości.

- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Szukałem szukałem, nie znalazłem. Gdzie jest jakaś instrukcja demontażu deski rozdzielczej w mx 5 Na polift
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

logimen pisze:Wroniasty pisze:Pompa hamulcowa NB 1.8 1999 rok.
Jaki zestaw naprawczy? Zna ktoś numer z autofrena/średnicę/etc? Warto w ogóle iść w autofrena, czy lepiej odżałować i kupić zestaw w ASO?
Podepne sie pod pytanie bo widze ze moje ubytki plynu sa z okolic pompy wlasnie, mam mokro pod nia w komorze silnikowej. Ktos sie orentuje w kosztach przy okazji ?
Jeżeli pociekła Ci pompa hamulcowa między sekcjami jak u mnie to sprawę załatwia Autofren D1-258, koszt około 10-20zł w zależności od miejsca.
transporterdriver pisze:Szukałem szukałem, nie znalazłem. Gdzie jest jakaś instrukcja demontażu deski rozdzielczej w mx 5 Na polift
Leć według instrukcji z NA przedlift, praktycznie niczym się nie rózni. Miejsca mocowania są te same, trzeba jedynie wymontować poduszkę pasażera, śruby są pod spodem.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
majkel pisze:transporterdriver pisze:Szukałem szukałem, nie znalazłem. Gdzie jest jakaś instrukcja demontażu deski rozdzielczej w mx 5 Na polift
Leć według instrukcji z NA przedlift, praktycznie niczym się nie rózni. Miejsca mocowania są te same, trzeba jedynie wymontować poduszkę pasażera, śruby są pod spodem.
a podasz mi linka do tej instrukcji bo ślepy chyba jestem albo zmęcozny : D
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Zdejmowałem polift wg. tej - poszło idealnie.
http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf
http://www.miata.net/garage/DashRmv_89_93.pdf

- transporterdriver
- Posty: 378
- Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
- Model: NA
- Wersja: 1.6 90km
- Lokalizacja: Toruń
Podziękował 

Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz

-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Wroniasty pisze:logimen pisze:Wroniasty pisze:Pompa hamulcowa NB 1.8 1999 rok.
Jaki zestaw naprawczy? Zna ktoś numer z autofrena/średnicę/etc? Warto w ogóle iść w autofrena, czy lepiej odżałować i kupić zestaw w ASO?
Podepne sie pod pytanie bo widze ze moje ubytki plynu sa z okolic pompy wlasnie, mam mokro pod nia w komorze silnikowej. Ktos sie orentuje w kosztach przy okazji ?
Jeżeli pociekła Ci pompa hamulcowa między sekcjami jak u mnie to sprawę załatwia Autofren D1-258, koszt około 10-20zł w zależności od miejsca.
Co masz na mysli z tymi sekcjami ? Mnie sie wydaje, ze cieknie z tego wezyka. A dokladnie z laczenia wezyka z pompka.
Nr czesci z EPC 43-360, ale pewnosci na 100% nie mam.
http://mazdaepc.com/parts/MX-5/AENA05/W2/4360B/
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu usterki. Mianowicie mam problem z gasnącym silnikiem np. przy zatrzymywaniu się.
Z tego co do tej pory zaobserwowałem problem występuje tylko na nierozgrzanym silniku. Przykładowo dojeżdżam do krzyżówki, zaczynam hamować, przy obrotach rzędu ~1500rpm wciskam sprzęgło po czym obroty spadają dalej i nie zatrzymują się na poziomie 'idle', silnik się dławi i klops. Problem w dodatku o tyle nieprzyjemny, że po takim zgaśnięciu samochód nie chce od razu ponownie odpalić tylko przeważnie załapuje dopiero jak się chwilę odczeka.
Na rozgrzanym silniku nigdy się to nie przydarzyło, obroty nie falują.
Z 'ciekawszych' części wymieniane były:
- świece (~15k km temu)
- kable zapłonowe (~10k km temu)
- filtr paliwa (~10k km temu)
- kompletne sprzęgło (1k km temu).
Co może być na rzeczy?
Z tego co do tej pory zaobserwowałem problem występuje tylko na nierozgrzanym silniku. Przykładowo dojeżdżam do krzyżówki, zaczynam hamować, przy obrotach rzędu ~1500rpm wciskam sprzęgło po czym obroty spadają dalej i nie zatrzymują się na poziomie 'idle', silnik się dławi i klops. Problem w dodatku o tyle nieprzyjemny, że po takim zgaśnięciu samochód nie chce od razu ponownie odpalić tylko przeważnie załapuje dopiero jak się chwilę odczeka.
Na rozgrzanym silniku nigdy się to nie przydarzyło, obroty nie falują.
Z 'ciekawszych' części wymieniane były:
- świece (~15k km temu)
- kable zapłonowe (~10k km temu)
- filtr paliwa (~10k km temu)
- kompletne sprzęgło (1k km temu).
Co może być na rzeczy?
http://www.instagram.com/t.miotk_photo/
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
Fotografia wnętrz, nieruchomości - 3miasto
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
I obydwa zawory wolnych obrotów (ten pod przepustnicą i z boku kolektora). Na zimnym silniku masz w ogóle wyższe obroty niż na ciepłym? Jak nie to mogłoby to oznaczać usterkę tego zaworu z boku kolektora, bądź niedrożność przewodów z płynem chłodniczym, które do niego idą.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
R.E.D. pisze:zwroc uwage na popychacz w wysprzegliku bo w niektorych zamiennikach jest zle wytoczony i bedzie caly czas naciskal lape, wiec jesli "gruszka" jest za dluga, to uzyj starego (jesli dobrze pamietam, to i tak jest wyjety w pudelku)
Co chwile czegos "nowego" sie dowiaduje nt sprzegla w MX5

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Dożywotnia
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
