Ramka szyby malowana plasti dipem

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

12 gru 2015, 13:01

Zabrałem się za malowanie ramki szyby dipem a właściwie jego odpowiednikiem o nazwie plasti skin.
Sama koncepcja jak najbardziej słuszna bo czarna ramka w połączeniu z resztą elementów bardzo mi się widzi.
Problem jednak w tym,że albo moje umiejętności są za małe albo plasti skin w jakiś sposób różni się od ori dipa.
Obstawiam to pierwsze bo wydaje mi się,że to jednak ten sam produkt.
Tak czy siak na you tubie wygląda to na śmiesznie łatwe a jednak mi udało się to spier.....
Może dlatego,że maluję się tym trochę inaczej niż lakierem,dip jest w momencie natrysku bardziej wodnistu niż lakier.
Po wyschnięci na ramce full zacieków,pęcherzyków powietrza :diablo:
Całe dzisiejsze przedpołudnie spieprzone na wydłubywanie resztek tego gówna z pomiędzy uszczelek bo o ile gruba warstwa schodzi faktycznie bez problemów to już cieniutka,która dostała się pomiędzy uszczelki i inne niechciane zakamary,to dość misterna robota.
Podsumowując:ramka w czerni tak,dip w moim wykonaniu zdecydowanie nie :fuj:
Następne podejście do ramki tylko w jedyny słuszny sposób.
U lakiernika :lol:
Jedyny plus całej imprezy to taki,że po wymazaniu tym badziewiem ramki utwierdziłem się w przekonaniu,że w czerni wygląda fajnie. Zamieszczam fotkę z daleka bo z bliska się wstydzę :lol:
Załączniki
20151211_213240.jpg
Pozdro
Marcin
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 gru 2015, 22:13

Szczerze mówiąc czarna ramka przy zielonym kolorze nie zrobi jakiegoś super efektu- za mały kontrast. Malowanie ramki to IMHO tylko przy jasnych kolorach karoserii.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

12 gru 2015, 22:19

Alan pisze:przy zielonym kolorze

Zielonym :?:
Rozumiem,jest sobota wieczór więc niech będzie,że to zielony :D
Pozdro
Marcin
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 gru 2015, 22:23

Haha no to się wypowiedziałem :ryjezesmiechu: Ja jestem trochę upośledzony w rozpoznawaniu kolorów, no ale kawałek o kontraście podtrzymuję :D
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

12 gru 2015, 22:26

Z daleka wygląda ok.
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

12 gru 2015, 22:28

Alan pisze:Ja jestem trochę upośledzony w rozpoznawaniu kolorów,

Przepraszam wobec tego :oops:
Powiem Ci,że po tym moim całym "malowaniu",jestem chwilowo wyleczony z czarnej ramki :facepalm:
Pozdro
Marcin
Awatar użytkownika
Johnson
Donator
Donator
Posty: 362
Rejestracja: 30 mar 2015, 8:11
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2015, 22:39

Z zamkniętym dachem wygląda to całkiem nieźle, pytanie czy przy top down nie będzie za duży festyn ;)
Masz jakieś foty ze zrzuconym dachem ?
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

12 gru 2015, 22:48

Nie mam fotek przy otwartym dachu. Kiedy zobaczyłem jak to wygląda zabrałem się za zrywanie ;) W myśl zasady:albo dobrze albo wcale :kciuk:
Pozdro
Marcin
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

14 gru 2015, 5:13

Busterek a może myślałeś okleić folia czarny mat ????? dużo więcej roboty ale łatwiejsze w demontażu, w miare tanie wyjście i bezinwazyjne i największy plus zawsze można wrócić do stargo koloru w mig.

Miałem styczność z tym podobnym ustrojstwem Plasti-Lak i powiem ci że według mnie łatwiej tym niż zwykłą puchą się maluje tylko ze ja malowałem felgi i tylko na początku jak za dużo nałożyłem w krótkim czasie to mi spływało a po wyschnięciu było to prawie nie widoczne , aby pokryć srebrną felgę ( a był problem bo dużo ramion więc musiałem ręką machać pod różnymi kątami ) na biało dobrze, musiałem chyba 6-8 cienkich warstewek położyć albo bardzo fajne szybko wysycha.

Na usunięcie na przyszłość poczęstuj gumę DIMMER'em 1:1 złazi bardzo szybko :mrgreen:

OFF TOPIC: zawsze możesz iść w hardcore i tzw: RUST-OLEUM :D ( pędzel, wałek i heja )


lusterka też malowałeś ?????
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

14 gru 2015, 5:54

Kwietniu pisze:lusterka też malowałeś ?????

Lusterka to osobny temat. To są nakładki w chromie (polakierowane metodą tradycyjną) które ktoś czymś tak skuteczne przykleił,że lakier się odrywa przy zciąganiu :bang:
Pozdro
Marcin
Busterek
Donator
Donator
Posty: 376
Rejestracja: 07 wrz 2015, 11:41
Model: Inny
Wersja: Chwilowo BezMX
Lokalizacja: Gdańsk

14 gru 2015, 5:58

Kwietniu pisze:OFF TOPIC: zawsze możesz iść w hardcore i tzw: RUST-OLEUM ( pędzel, wałek i heja )

Zostawmy to dla fanów ;) VW
Pozdro
Marcin
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

14 gru 2015, 16:43

Busterek pisze:
Kwietniu pisze:OFF TOPIC: zawsze możesz iść w hardcore i tzw: RUST-OLEUM ( pędzel, wałek i heja )

Zostawmy to dla fanów ;) VW



LUBIE TO :D
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
Awatar użytkownika
HDM
Posty: 187
Rejestracja: 01 cze 2015, 8:57
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

14 gru 2015, 19:32

Nie wiem jak plasti skin, ale sam robilem u siebie w zastepczym wozie plasti dipem felgi, lusterka i znaczki. Dobrze umyc, odtluscic i teraz tak, pierwsza warstwa pruszka, a potem 3 normalne, przy czym ostatnia musi byc aplikowana jakbys wylewal klar, czyli mokro, zeby nie bylo tekstury itp - poprostu zeby byl ladny mat. Spróbuj jeszcze raz, jak masz problem z resztkami to psiknij na to WD-40 to sie rozpusci i tylko zetrzesz mikrofibra te resztki.
Na felgach trzyma sie juz prawie rok i jest bdb, lusterka i znaczki troche krócej. Gdybym nie planowal pomalowac tych elementów na czarny połysk to bym zostawil jak jest, ale jednak mat jest blee.
Awatar użytkownika
czteryslonie
Posty: 107
Rejestracja: 16 lis 2015, 15:38
Model: NB
Lokalizacja: Gdańsk/Warszawa

19 gru 2015, 15:41

mi się wydaje, że sam produkt może być gorszy od oryginału.
Ja robiłem już kilka felg i na początku też mi gorzej wychodziło.
cały myk polega na tym, że dwie pierwsze warstwy to ma być tylko mgiełka- dosłownie.
kolejnych też nie walisz na grubo. Ja na felgi kładłem 6 warstw.

A zmyć najlepiej myjką ciśnieniową. Sobie kupiłem też removera do dipa, ale jakoś szczególnie to nie działa.

Też jestem z Gdańska więc jakbyś potrzebował pomocy to daj znać.
pzdr
Kwietniu
Posty: 194
Rejestracja: 07 kwie 2013, 12:29
Model: NB
Lokalizacja: R'dam

19 gru 2015, 16:40

Busterek pisze:
Kwietniu pisze:OFF TOPIC: zawsze możesz iść w hardcore i tzw: RUST-OLEUM ( pędzel, wałek i heja )

Zostawmy to dla fanów ;) VW


powiadasz VW :D
prawdź tutaj: ( camaro, jaguar, spitfire )

http://rolledon.forummotion.com/f2-projects

Obrazek

biedna NA......

http://www.instructables.com/id/Paint-Y ... h-the-job/

sorry za offtop
mogę mieć auto w każdym kolorze o ile jest to kolor czarny......e39 touring
Perliście biała NB 1.8......
ODPOWIEDZ