Witam, zima powoli ale jednak się zbliża, jako że u mnie nie ma taryfy ulgowej dla aut zimą, Mazda będzie używana też o tej porze roku (chociaż umiarkowanie). Zima jak to zima we Wrocławiu, w zeszłym roku chyba ani razu na śnieg nie wyjechałem, nie mniej jednak jak temperatura spadnie mocno to letnie opony mogą nie dać rady.
Mam zatem kilka opcji:
1) Zostać na letnich (16x7,5,przyodziane w nowe letnie opony)
+ nic mnie to nie kosztuje
+ zostają fajne felgi
- jeżdżę na letnich oponach autem z napędem na tył zimą... nie zbyt sprytnie
2) Kupić zimowe opony na felgi które mam
+ nowe zimówki, dobrane pod auto będą najbezpieczniejsze
+ auto zostaje na fajnych felgach
- $ na nowe opony zimowe i $ na ich przekładanie/skladowanie
3) Kupić używane felgi 15tki i założyć opony które mam w spadku po MGF.
To są prawię nowe opony 2x Barum Polaris 3 195/50 R15 2x Nokian WR D3 185/55 R15. Innej marki i w innych rozmiarach bo w MGF było dziwnie z oponami i ciężko było dobrać zimowe.
+ wyjdzie taniej niż kupowanie nowych opon
+ mam dwa niezależne zestawy kół lato/zima, odpada płacenie za zmianę ogumienia
+ robię pożytek z opon które już mam i które są w dobrym stanie
- tracę ładne felgi na zimę
- o ile do MGF opony były dobrze dobrane o tyle w MX5 to może być już trochę dziwna kombinacja
Najbardziej skłaniam się ku ostatniej opcji, ale nie wiem czy takie opony w MX5 mają rację bytu, znalazłem na internecie że 195/50 R15 powinno być ok, nie wiem zatem czy 185/55 R15 nie będzie coś obciera, orientuje się ktoś? Z drugiej strony jak sypnie śniegiem to mam Subaru pod domem, więc może zostać z letnimi w MX5. Pomysły, uwagi, sugestie?
Obuwie zimowe dla mx5
pomoc w doborze
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
195/50/15 to standardowy rozmiar opony w MX. I bardzo dobrze się sprawdza jako zimówka
także ja bym polecał opcję 3. Nie wiem co prawda czy te 185/55 dobrze podejdą, ale felgi 15+2 opony 195/50 i tak wyjdą Ci taniej niż 4 markowe zimówki 205/45/16 


"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


- szy
- Donator
- Posty: 747
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Jest cały wątek o oponach. viewtopic.php?f=25&t=884
195/50 R15 to fabryczny rozmiar opon w większości NB. Weź pod uwagę fakt, że opony 205/45 R16 są sporo droższe od 15".
Nawet gdybyś miał w opcji 3 kupić 4 nowe opony, to cenowo wyjdzie podobnie do opcji 2. Koszt standardowych enkei to jakieś 500pln o ile dobrze pamiętam, więc dość szybko Ci się zwróci na wymianach.
195/50 R15 to fabryczny rozmiar opon w większości NB. Weź pod uwagę fakt, że opony 205/45 R16 są sporo droższe od 15".
Nawet gdybyś miał w opcji 3 kupić 4 nowe opony, to cenowo wyjdzie podobnie do opcji 2. Koszt standardowych enkei to jakieś 500pln o ile dobrze pamiętam, więc dość szybko Ci się zwróci na wymianach.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
185/55/15 jest niższa niż 205/45/15. Jakby co tu masz tabele http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkula ... 205/45/16/
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
czester_ pisze:185/55/15 jest niższa niż 205/45/15. Jakby co tu masz tabele http://rozmiar-opon.bmw-tech.pl/kalkula ... 205/45/16/
Super, dzięki, fajna tabelka, BTW "kontrola jak w F1" ech, BMW

Busterek pisze:Wejdzie śmiało. U siebie mam na zimę 185 60 15 ET 38 i wchodzi bez problemów.
No to jestem spokojny:)
Ostatnia sprawa, do tych opon powinienem kupić felgi o szerokości między 5.5 a 6.5 cali (wedle tabeli http://www.nakole.pl/tabela-szerokosci- ... -opony.php), czy kupienie felgi o szerokości 7cali to duża zbrodnia dla opony 185 ? Pytam bo akurat są na forum.
- Domel
- Donator
- Posty: 371
- Rejestracja: 26 gru 2013, 10:41
- Model: NC FL
- Wersja: bordo z hameryki
- Lokalizacja: Kraków
Tu http://www.willtheyfit.com/ masz coś w rodzaju "geometrycznej wizualizacji" starego setupu z nowym.
-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Domel pisze:Tu http://www.willtheyfit.com/ masz coś w rodzaju "geometrycznej wizualizacji" starego setupu z nowym.
Dzięki, kiedyś znalazłem tą stronę, teraz nie mogłem sobie przypomnieć nazwy. Fajne rzeczy tam wychodzą, polecam pobawić się szerokością opony bez zmieniania profilu. Próbowałem kiedyś wgryźć się w temat opon zimowych i w debatę czy lepiej szersza czy węższa, w kwestię nacisku na 1cm2 i jak parametry opony na to wpływają ale jak po dwóch godzinach wylądowałem na forum F1 gdzie ludzie rysowali w powiększeniu jak opona styka się z porowatością asfaltu i obliczali ile % opony faktycznie dotyka podłoża to sobie odpuściłem;)
ja mam 185/60 na 15x7 i chyba zle to nie wyglada
niestety po obnizeniu i et12 przy pelnym skrecie na wyboju potrafi przytrzec o plastik (byc moze jest jakis zdeformowany)
wydaje mi sie, ze najlepsza opcja bedzie kupno 15 na zime - jak gdzies polecisz, to nie rozwalisz fajnej felgi na lato
jesli nie masz upatrzonego nic konkretnego, to kup seryjne enkeie - zawsze beda pasowac i stosunek waga/trwalosc/cena jest bardzo dobry
co do pozywzej tabelki to powinienes porownac do 195/50r15 zamiast do 16tek, ale chyba wychodzilo ledwo ponad 1% roznicy na srednicy, wiec jesli sa dobre, to zakladalbym tak jak masz po dwie na os


wydaje mi sie, ze najlepsza opcja bedzie kupno 15 na zime - jak gdzies polecisz, to nie rozwalisz fajnej felgi na lato

jesli nie masz upatrzonego nic konkretnego, to kup seryjne enkeie - zawsze beda pasowac i stosunek waga/trwalosc/cena jest bardzo dobry

co do pozywzej tabelki to powinienes porownac do 195/50r15 zamiast do 16tek, ale chyba wychodzilo ledwo ponad 1% roznicy na srednicy, wiec jesli sa dobre, to zakladalbym tak jak masz po dwie na os

-
- Donator
- Posty: 416
- Rejestracja: 15 cze 2015, 22:42
- Model: Inny
- Wersja: MR2 ZZW30
- Lokalizacja: Wrocław
Ok, zakupiłem od Sonica przyzwoite Enkei 15tki, przyodziałem tak jak w MGF miałem 2x Barum Polaris 3 195/50 na tył i Nokian WR D3 185/55 na przód, wygląda dobrze. Ten zestaw jest węższy i lżejszy niż letnie przez co dużo łatwiej zrywa przyczepność... generalnie mimo tego że na dokładnie takich samych oponach jeździłem zimą w MG to różnica jest kolosalna o.O Tam jednak przy ruszaniu tył był dużo bardziej dociążony, w Miacie na tych barumach miata zamiata ogonem.