Metaliczne grzechotanie w okolicach 2krpm
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
W przedziale obrotów 1900-2300 Podczas wyciskania gazu na 3,4,5,6 biegu słychać jakieś metaliczne grzechotanie
Szum ten dochodzi jakby z silnika.... Nie przeszkadza mi to bo wystarczy że nie będę męczył auta na zbyt niskich oobrotach
Ale ciekawią mnie te odgłosy.
Mam tak od początku
Po wymianie oleju przez pierwsze 30km to się wyciszylo ale później wróciło.
Olej w moście, skrzyni biegów i silniku wymieniony
Przebieg mam 95kkm
Szum ten dochodzi jakby z silnika.... Nie przeszkadza mi to bo wystarczy że nie będę męczył auta na zbyt niskich oobrotach
Ale ciekawią mnie te odgłosy.
Mam tak od początku
Po wymianie oleju przez pierwsze 30km to się wyciszylo ale później wróciło.
Olej w moście, skrzyni biegów i silniku wymieniony
Przebieg mam 95kkm
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Dokładnie tak. u mnie też na niskich obrotach, jak dawałem gazu to było jakieś dziwne grzechotanie. Może jakby z tylnego mostu... ciężko powiedzieć. Doktor złapał cybantem osłonę wydechu (tą przed katalizatorem jeszcze) i się okazało, że w aucie nastała cisza... jak nowy
Choć Doktor twierdzi że jeszcze coś wpada w wibracje, ale moje ucho tego nie słyszy.

- danielski
- Donator
- Posty: 330
- Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Warszawa Ursynów
Mam ten sam problem (słychać tylko na przyspieszaniu w czasie jazdy, na postoju nie).
Ma ktoś może do polecenia tłumikarza (Warszawa) znającego temat tej mxowej bolączki, u którego mógłbym to ogarnąć?
Ma ktoś może do polecenia tłumikarza (Warszawa) znającego temat tej mxowej bolączki, u którego mógłbym to ogarnąć?
Były:
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
2x NB 1.6
NA 1.6 '91
Ponton NC http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Jest:
Ponton 2.0
viewtopic.php?f=22&t=35567&p=567756#p567756
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
U mnie po wyjeciu przednich sanek i zlozeniu do kupy tez cos brzeczalo, ale w takich momentach jak przygasanie auta na 1,2 biegu podczas parkowania. Na podnosniku okazalo sie, ze to oslony skrzyni biegow sa skorodowane, pogiete i brzecza. Ale o dziwo nic z tym nie robilem, zjechalem z podnosnika i od tamtej pory cisza 

Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Niestety to nie do końca oslona
Grzechocze metalicznie na wysokich biegach i stosunkowo niskich obrotach
Im mocniej pedał w podłogę tym głośniej
I tak do ok 2100 obr
Czy tylny uszczelniacz może wydawać dźwięki kiedy cieknie
Dodatkowo ostatnio byłem na geometrii 3d
I po jakimś czasie zaczęło mi coś strzelać w podwoziu przy agresywnym
Hamowaniu tzn podczas 1 hamowania cośs strzeli (jeden raz)
Grzechocze metalicznie na wysokich biegach i stosunkowo niskich obrotach
Im mocniej pedał w podłogę tym głośniej
I tak do ok 2100 obr
Czy tylny uszczelniacz może wydawać dźwięki kiedy cieknie
Dodatkowo ostatnio byłem na geometrii 3d
I po jakimś czasie zaczęło mi coś strzelać w podwoziu przy agresywnym
Hamowaniu tzn podczas 1 hamowania cośs strzeli (jeden raz)
Yogi pisze:Niestety to nie do końca oslona
Grzechocze metalicznie na wysokich biegach i stosunkowo niskich obrotach
Im mocniej pedał w podłogę tym głośniej
I tak do ok 2100 obr
Czy tylny uszczelniacz może wydawać dźwięki kiedy cieknie
Dodatkowo ostatnio byłem na geometrii 3d
I po jakimś czasie zaczęło mi coś strzelać w podwoziu przy agresywnym
Hamowaniu tzn podczas 1 hamowania cośs strzeli (jeden raz)
Sprawdź:
- śruby od zbieżności (może za słabo dokręcona)
- mocowanie ramy pomocniczej (zwróć uwagę czy podczas gwałtownego ruszania i hamowania, lewarek zmiany biegów stoi nieruchomo w miejscu, w innym przypadku duża szansa że rama pomocnicza jest nie dokręcona)
- wejdź pod auto i sprawdź luzy między osiowe (pokręć wałem na postoju zobacz czy nie ma on za dużego luzu)
co do grzechotania to opcji jest tysiąc: osłony wydechu, luźna sądzie lambda, inny luźny element napędu, łożysko w kole zamachowym itd.

tuż przed wizytą w warsztacie gdzie robiłem geo
prepompowałem płyn hamulcowy we wszystkich kołach
zrobiłem parę mocnych dohamowań
może głupie
wykręciłem konkretnego bączka na asfalcie
i cholera ustało
teraz jakbym mocno nie hamował nic nie stuknie ani nie puknie
co do grzechotania to osłony raczej nie bo są sztywne dodatkowo skręcone metalowymi opaskami...
osłony silnika zostały przezemnie wzmocnione dodatkową blachą (przynitowaną kilkonastoma nitami)
lambdda jest jak przyspawana
zostaje mi coś co dostaje po duupie pod obciążeniem na niskich obrotach na 4=5=6 biegi
prepompowałem płyn hamulcowy we wszystkich kołach
zrobiłem parę mocnych dohamowań
może głupie
wykręciłem konkretnego bączka na asfalcie
i cholera ustało
teraz jakbym mocno nie hamował nic nie stuknie ani nie puknie
co do grzechotania to osłony raczej nie bo są sztywne dodatkowo skręcone metalowymi opaskami...
osłony silnika zostały przezemnie wzmocnione dodatkową blachą (przynitowaną kilkonastoma nitami)
lambdda jest jak przyspawana
zostaje mi coś co dostaje po duupie pod obciążeniem na niskich obrotach na 4=5=6 biegi
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 28 mar 2015, 10:15
- Model: NB FL
- Wersja: srebrna szczała
- Lokalizacja: W-wa
u mnie też coś grzechotało na niższych obrotach przy dodawaniu/odejmowaniu gazu i wyglądało to tak jakby kończył się silnik lub katalizator
dwóch mechaników nie mogło dojść skąd te odgłosy
podjechałem do tłumikarza na 17 Stycznia w Warszawie i była to urwana obejma/wieszak od wydechu w okolicach przedniego lewego wachacza - załączam fotkę z zaznaczonym miejscem na czerwono
dostęp jest dopiero po zdjęciu dolnej osłony
http://tlumikiharfowa.pl
dwóch mechaników nie mogło dojść skąd te odgłosy
podjechałem do tłumikarza na 17 Stycznia w Warszawie i była to urwana obejma/wieszak od wydechu w okolicach przedniego lewego wachacza - załączam fotkę z zaznaczonym miejscem na czerwono
dostęp jest dopiero po zdjęciu dolnej osłony
http://tlumikiharfowa.pl
byłem na sprawdzeniu srub od regulacji zbieznosci
byłem na szarpakach....
strzelania dochodzą z lewego bilstein'a i sprężyny eibach'a
i to tylko przy raptownym zahamowaniu do przodu kiedy sprężyna ściska się
do tyłu kiedy sprężyne rozciąga strzelania nie ma
muszę to wyciągnąć i obadać
byłem na szarpakach....
strzelania dochodzą z lewego bilstein'a i sprężyny eibach'a
i to tylko przy raptownym zahamowaniu do przodu kiedy sprężyna ściska się
do tyłu kiedy sprężyne rozciąga strzelania nie ma
muszę to wyciągnąć i obadać