Live
Moderator: Moderatorzy
I nie dostałem odpowiedzi na pytania...
Pozdr
Rafa

Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
A ten schowek pomiędzy fotelami, z tyłu? Jest tam tyle miejsca, co w schowku pasażera w poprzednich generacjach?matpilch pisze:nickesh v2.0 pisze:Da się coś położyć gdzieś w kabinie? Coś jak na złożony dach, za zagłówki w NB? Jakiś "kocyk" na przykład?![]()
z tym jest problem, bo nie ma nawet schowka przed pasażerem. rzucę okiem czy w miejsce gdzie składa się dach można coś wrzucić, ale generalnie w tej kwestii jest nieco gorzej niż w NC.
Ten "tablet" na desce rozdzielczej można schować, nie?
Im dłużej oglądam fotki ND (te zwykłe, a nie rendery 3D, czy sesje studyjne), tym bardziej mam wrażenie, że każdy kierowca wygląda w tym aucie jak super-hiper-mega-kozak-playboy-pilot-myśliwca. Chcę to auto!


- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Czyli jest to jakaś alternatywa dla schowka przed fotelem pasażera w NB, nie?[/quote]matpilch pisze:Ten miedzy fotelami u gory jest wiekszy niz w nc, wchodzi sporo szpei.
Ale wyciągnąć się jakoś chyba da, nie? No bo jak? Będziemy zostawiać auto topdown z takim "zachęcikiem" na polskich parkingach?matpilch pisze:Tabletu NIE mozna schowac.

To już chyba lepiej zrezygnować z tego ustrojstwa w pakiecie

- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
matpilch pisze:Hardtop bedzie jako akcesorium niebawem. Mocowanie jest w tej chwili zaslepione. Zdjecie ponizej.
Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej
Czekałem na tą wiadomość - Dziękuję....

Wiem, wiem, że klasyk to szmaciak jednak dla mnie wygoda to PRHT i chyba tego nie zmienię.... Choć nigdy nie mów nigdy....
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Peecer pisze:matpilch pisze:Hardtop bedzie jako akcesorium niebawem. Mocowanie jest w tej chwili zaslepione. Zdjecie ponizej.
Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej
Czekałem na tą wiadomość - Dziękuję....![]()
Wiem, wiem, że klasyk to szmaciak jednak dla mnie wygoda to PRHT i chyba tego nie zmienię.... Choć nigdy nie mów nigdy....
Chyba wszyscy czekali (co nie, Wroclover?

- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
nickesh v2.0 pisze:Peecer pisze:matpilch pisze:Hardtop bedzie jako akcesorium niebawem. Mocowanie jest w tej chwili zaslepione. Zdjecie ponizej.
Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej
Czekałem na tą wiadomość - Dziękuję....![]()
Wiem, wiem, że klasyk to szmaciak jednak dla mnie wygoda to PRHT i chyba tego nie zmienię.... Choć nigdy nie mów nigdy....
Chyba wszyscy czekali (co nie, Wroclover?). Jednak ja bym nie powiedział, że to wygoda. Dla mnie, jak i wielu innych, wygoda to możliwość otwarcia/zamknięcia dachu w mgnieniu oka, bez zatrzymywania się i czekania. PRHT to na pewno dużo większy komfort (wyciszenie, trwałość, lepsze zabezpieczenie przed włamem) w porównaniu do soft topa i dużo większa wygoda użytkowania w porównaniu do nakładanych HT z NA i NB. Ale sam w sobie soft top zawsze będzie najwygodniejszy w użytku (IMHO).
Owszem - wygoda NIE DO PRZECENIENIA - czego doświadczyłem gdy Was widziałem w moment zdejmujących lub zakładających dach.... Jednak człowiek uparty i z klapkami na oczach w jednym kierunku (patrz: PRHT) ma duże problemy by się przestawić - jest opcja by wyjść z tego obronną dłonią - zostawić sobie Walentynę i dokupić ND.... Też sposób....
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Jest jeszcze jeden ważny aspekt PRHT: w NC-ku ten dach to istne ARCYDZIEŁO. Najczęstsza zaobserwowana przeze mnie pierwsza reakcja ludzi na widok składania/rozkładania dachu to osłupienie, podziw i opad szczęki 
Pamiętam, że zanim kupiłem Miatę, zanim w ogóle zacząłem się nią żywo interesować i realnie rozważać zakup, jedną z ikonicznych cech MX-5-tki, jednym z najmocniejszych stylistycznych akcentów, odróżniających ten samochód od innych i definiujących jego piękno, był dla mnie właśnie automatyczny hardtop. Dla ludzi, którzy nie są tak mocno wkręceni w temat, jak my - klubowicze, dla postronnych, potencjalnych klientów, to jest mocne skojarzenie z Miatami dzisiejszych czasów i marketingowy magnes Mazdy na klientów.
Baaaardzo jestem ciekaw, co też Japończycy wymyślą dla ND, bo poprzeczkę zawiesili sobie wysoko, a mimo to na pewno będą chcieli zabłysnąć. Może przyspieszą składanie PRHT?

Pamiętam, że zanim kupiłem Miatę, zanim w ogóle zacząłem się nią żywo interesować i realnie rozważać zakup, jedną z ikonicznych cech MX-5-tki, jednym z najmocniejszych stylistycznych akcentów, odróżniających ten samochód od innych i definiujących jego piękno, był dla mnie właśnie automatyczny hardtop. Dla ludzi, którzy nie są tak mocno wkręceni w temat, jak my - klubowicze, dla postronnych, potencjalnych klientów, to jest mocne skojarzenie z Miatami dzisiejszych czasów i marketingowy magnes Mazdy na klientów.
Baaaardzo jestem ciekaw, co też Japończycy wymyślą dla ND, bo poprzeczkę zawiesili sobie wysoko, a mimo to na pewno będą chcieli zabłysnąć. Może przyspieszą składanie PRHT?

- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Niech tylko zdejmą obowiązek zatrzymania się i trzymania tego klawisza - i jest GIT. Wiem, że można zamontować "ustrojstwo" niwelujące tą przypadłość ale tracisz gwarancję .... Jeśli jeszcze ją masz oczywiście....
- Berger
- Posty: 222
- Rejestracja: 01 kwie 2014, 12:24
- Model: ND
- Wersja: 2.0 Homura
- Lokalizacja: Warwickshire
- Kontakt:
Moje pytanie apropo hardtopu: czy bedzie on faktycznie wyciszony wzgledem softtopu?
Widzialem porownanie NC 2008 HT vs ST, poziom halasu byl taki sam w obu modelach, nie wiem czy w pozniejszch liftach 2009 i 2013 cos sie zmienilo, ktos jest w stanie cos na ten temat powiedziec?
Pozdrawiam
Widzialem porownanie NC 2008 HT vs ST, poziom halasu byl taki sam w obu modelach, nie wiem czy w pozniejszch liftach 2009 i 2013 cos sie zmienilo, ktos jest w stanie cos na ten temat powiedziec?
Pozdrawiam
matpilch pisze:Bedzie elektryczny twardy dach, ale nie od razu. Pewnie tak jak przy NC, po ok. 1.5 roku. Moze nieco pozniej
W sam raz - akurat będzie mi się kończyć leasing większej puszki

Kinio pisze:A mnie przede wszystkim ciekawi jak w porównaniu do poprzednich modeli wyszło im to wspomaganie kierownicy?
To jest chyba najciekawsze z tego wszystkuego. Musze na spokojnie siasc i to opisac, ale krotko mowiac czuc ta zmiane.
miata lov!
-
- Donator
- Posty: 3629
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Już polatane...Matpilch już na urlopie 

Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia

-
- Donator
- Posty: 2292
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
matpilch pisze:Kinio pisze:A mnie przede wszystkim ciekawi jak w porównaniu do poprzednich modeli wyszło im to wspomaganie kierownicy?
To jest chyba najciekawsze z tego wszystkuego. Musze na spokojnie siasc i to opisac, ale krotko mowiac czuc ta zmiane.
Mnie tez bardzo nurtuje jak to wspomaganie pracuje. Wg Topgear to słaby punkt auta. Mam nadzieje ze Mazda nie popełnila przesterowanego nie dającego czucia wspomagania?
Pozdrawiam, Danillo
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Ja w ogóle nie czaję, co im przeszkadzało w układzie kierowniczym poprzednich modeli. W życiu nie słyszałem, żeby ktoś na nie narzekał. Wręcz przeciwnie: same ochy i achy. Taka zmiana jest konieczna z jakiegoś powodu, czy co?
-
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
nickesh v2.0 pisze:Ja w ogóle nie czaję, co im przeszkadzało w układzie kierowniczym poprzednich modeli. W życiu nie słyszałem, żeby ktoś na nie narzekał. Wręcz przeciwnie: same ochy i achy. Taka zmiana jest konieczna z jakiegoś powodu, czy co?
wygooglałem i wg tego artykułu powoduje to oszczędność paliwa
http://www.caranddriver.com/features/el ... st-feature
#miatarri
Wybaczcie obsuwkę, już jestem z powrotem online.
Wspomaganie: owszem, jak się trochę skupić, to czuć pomoc elektryki - jak większość tego typu układów, ten w ND jest hiperczuły na samym początku, pierwsza reakcja na ruch kierownicy jest może nawet nieco nerwowa ale jak tylko 'dostanie' masę pojazdu to, naprawdę, mało który kierowca wytknie jakieś niedoskonałości. Nie ma się czym martwić, mówiąc krótko.
Wersji z automatem nie było bo Mazda na razie nie planuje takiej opcji w Europie.
Nie wiem nic na temat wyciszenia HT albo planowanego PRHT, pierwszy nie był prezentowany, a drugi jest jeszcze tap sikret.
btw, Recaro: MUST HAVE

Wspomaganie: owszem, jak się trochę skupić, to czuć pomoc elektryki - jak większość tego typu układów, ten w ND jest hiperczuły na samym początku, pierwsza reakcja na ruch kierownicy jest może nawet nieco nerwowa ale jak tylko 'dostanie' masę pojazdu to, naprawdę, mało który kierowca wytknie jakieś niedoskonałości. Nie ma się czym martwić, mówiąc krótko.
Wersji z automatem nie było bo Mazda na razie nie planuje takiej opcji w Europie.
Nie wiem nic na temat wyciszenia HT albo planowanego PRHT, pierwszy nie był prezentowany, a drugi jest jeszcze tap sikret.
btw, Recaro: MUST HAVE


miata lov!