Uszanowanko wszystkim!
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem pięknej, czerwonej Miaty NA 1.6 '90 (wersja US, z klimą).
Zauważyłem ostatnio dziwną rzecz. Wolne obroty trzymają się u mnie na dość wysokim poziomie (ok. 1100 rpm) - trzeba to będzie ogarnąć, ale o czym innym chciałem. Mianowicie, kiedy włączę dmuchawę nawiewu na pierwszy bieg, wolne obroty rosną do prawie 2000 rpm. Klima jest wyłączona (bo nawet nie działa). Dlaczego tak się dzieje?
1100 na wolnych trzyma przy włączonych światłach i radiu. Nie sprawdzałem poziomu bez włączonych odbiorników, ale ile by nie było, wzrost do 2000 rpm po włączeniu dmuchawy to dość szalony objaw. Macie jakieś pomysły?
Pozdrawiam,
krzychoo
Wzrastające obroty po włączeniu dmuchawy?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Zacznij kolego od ogarniecia wolnych obrotow (czyszczenie przepustnicy i wszystkich jej przyleglosci tj kanalow, rurek i zaworow termicznego i wolnych obrotow), sprawdz ustawienie linki gazu, czy dolot nie ma gdzies nieszczelnosci, wyreguluj wolne obroty.
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Dobra, zagadka w zasadzie rozwiązana - okazało się, że przypadkiem musiałem wdusić przycisk od klimy, która chociaż nie działa, to jednak podnosi wolne obroty do poziomu kosmicznego. Mam nadzieję, że jej tym nie dorżnąłem dokumentnie, bo w planie miałem jej uruchomienie. 
A wolnymi obrotami się zajmę tak czy tak, ale jednak ich zmniejszenie z 1100 do regulaminowych 900 to krótsza droga niż z 2000.

A wolnymi obrotami się zajmę tak czy tak, ale jednak ich zmniejszenie z 1100 do regulaminowych 900 to krótsza droga niż z 2000.
