MEV Exocet
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Nie mnam czasu czytac teraz calego tematu, ale tak dopowiem tylko ze w UK nei ma problemu z rejestracja aut LHD. Kosztowo rejestracja tez nie jest jakas fortuna, dla przykladu przywiezlismy moto z Polski, trzeba zrobic przeglad, ubezpieczyc, zaplacioc chyba 80 fuli za zarejestrowanie i mozna kupic podatek drogow, nie trzeba sie pieprzyc w tlumaczenia, teraczaja dokumenty i tyle.
Polska pod tym wzgledem jest patologia niestety.
A tak na marginesie fura piekna.
Polska pod tym wzgledem jest patologia niestety.
A tak na marginesie fura piekna.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
autopaga pisze:Niemcy absolutnie nie ma opcji
bo?
Zulassungsverfahren
Durch die europaweite Vereinheitlichung der Allgemeinen Betriebserlaubnis ist das Zulassungsverfahren seit 1998 durch die ECE-Homologation vereinfacht. Die Fahrzeuge werden – wenn der bisherige Fahrzeugrahmen beibehalten wird – als Umbau des Ursprungsfahrzeugs und damit mit dessen Baujahr zugelassen. Wird der Fahrzeugrahmen verändert, gilt dies als Neuzulassung und damit sind die aktuell gültigen Bestimmungen zu beachten. Für die Zulassung in Deutschland ist für Fahrzeuge ohne EG-Übereinstimmungserklärung eine Einzelbetriebserlaubnis erforderlich. Üblicherweise erwirkt der Kit-Car-Hersteller eine nationale Musterzulassung, die von den Zulassungsbehörden anerkannt wird. Die Konformität des Fahrzeuges mit der Musterzulassung wird lediglich einmalig beim TÜV geprüft werden und verursacht nur geringe Kosten.
Mamy dwie drogi, rejestracja na "auto dawcę", co tutaj nie dotyczy bo mamy nową ramę- w tym przypadku jednostkowa rejestracja która ma swoją indywidualną procedurę- w/w przypadku mamy jakąś papierologię którą "zwyczajowo wykonuje producent ramy" - Musterzulassung, a sprawdzanie faktycznego auta gotowego przejmuje TUV na sam koniec kiedy mamy gotowe, (zgodność z założeniami producenta które zostały zawarte w "musterzullasung" najkrócej mówiąc. Nie zdziwiłbym się gdyby do wykonania tego wystarczył np. dokument angielski który te samochodu tam dopuszcza. Ale to moje gdybanie.
Jak to wygląda w praktyce, dowiem się niebawem.
Do tego możliwość rejestracji sezonowej. Idealnie, podatek i OC tylko za 4-5 miesięcy czy ile chcemy.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Tak ale oc jest bardzo drogie w niemczech, więc na pół roku tam wyjdzie na cały rok tutaj, więc według mnie to nie argument. Przecież w Niemczech każda część musi mieć TUV. Według mnie lepszą drogą jest przerejestrowanie Anglika.
autopaga pisze:To chyba coś masz nie tak, bo u mnie hula i wstawiam jak zwykle.
Wczoraj mi nie działały, a dzisiaj wszystkie są

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Mam dobre wiadomości, generalnie exocety po zarejestrowaniu mają identyczny dowód v5 jak każde inne auto, nie ma w nim żadnej wzmianki że jest to kitcar lub pojazd indywidualnie dopuszczony do ruchu, także nie spodziewam się problemów z rejestracją w urzędzie. Natomiast ree straszy mnie, że problemem będzie dostanie pierwszego przeglądu, za kilka dni kończy mi się przegląd w mxie, więc przy okazji pogadam z diagnostą czy on byłby skłonny podpisać się pod takim autem, oczywiście po przekładce.
Pytanie jak to wygląda sprawa rejestracji anglika w PL, czy wystarczy zrobić przekładkę, a potem proces rejestracji wygląda jak auta z Niemiec, czyli przegląd i urząd, czy trzeba najpierw zrobić opinie rzeczoznawcy?
Pytanie jak to wygląda sprawa rejestracji anglika w PL, czy wystarczy zrobić przekładkę, a potem proces rejestracji wygląda jak auta z Niemiec, czyli przegląd i urząd, czy trzeba najpierw zrobić opinie rzeczoznawcy?
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Juz nie musisz przekładki robić. Do jazdy na tor myślę że zbędna robota.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Mała dygresja:
Od poniedziałku tj. 17 sierpnia, można już w PL rejestrować "angliki".
Od poniedziałku tj. 17 sierpnia, można już w PL rejestrować "angliki".
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
- flatline
- Donator
- Posty: 2284
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Chyba niestety teoretycznie, bo przepisy obowiązujące diagnostów nadal powodują uwalenie za kierownicę po prawej.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Ciekawostka, mev zrobił lifting exoceta, generalnie ma węższy nosek:

reszta fot tutaj:
http://mevowners.proboards.com/thread/6 ... xocet-2015
Pracują również nad zestawem wahaczy rurowych, widać je na powyższych zdjęciach, jeszcze nie ma ich w sprzedaży, ale jak się będą to może zg?

reszta fot tutaj:
http://mevowners.proboards.com/thread/6 ... xocet-2015
Pracują również nad zestawem wahaczy rurowych, widać je na powyższych zdjęciach, jeszcze nie ma ich w sprzedaży, ale jak się będą to może zg?

Byłem dzisiaj u diagnosty na przeglądzie i przy okazji zapytałem o pierwszą rejestrację exoceta z Anglii, jeden powiedział że po przekładce jak ma tabliczkę znamionową i normalny dowód to nie ma problemu, drugi mówił że może być potrzebna opinia rzeczoznawcy, ale tak czy siak tą metodą myślę że jest to do zrobienia. Tak więc polowanie na exoceta czas zacząć
Mam już jednego turbo na oku, ale poczekam do jesieni ceny stopnieją albo pojawi się coś jeszcze ciekawszego.

-
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster
- Lokalizacja: Upper Silesia
Rejestracja kitcara w UK
Składasz kitcara, robisz dokumentacje fotograficzna (nie ważne czy LHD, RHD)
Nie ważne czy ramę zbudowałeś sam, czy kupiłeś.
Wypełniasz formularz (aplikujesz o zrobienie IVA) płacisz okolo £500
IVA jest to sprawdzanie kitcara w lokalnej "stacji okręgowej"
Sprawdzają "wszystko" od oznaczania przełączników, po wydechu, odległości kierowcy od kierownicy, ostrych krawędzi.........
Test trwa około 5 godzin.
Jezli jest coś nie tak (90% przypadków jest) dostajesz listę co i to poprawiasz.
Ciekawa rzeczą jest data produkcji kitcara, jest to data 1 rejestracji auta dawcy z którego miałeś czyści na budowę. (musisz mieć tez jego dowód)
Dlatego nie zdziw sie jak na ogloszniech jest napiane rok produkcji 2003, a kitcar jest nowy (dawca byl z 2003)
Istnieje możliwość rejestracji jako nowy kitcar (z bieżąca data 1 rejestracji), ale kitcar musi byc zbudowany z NOWYCH części.
WIEM, ze ludzie to w jakiś sposób omijają i rejestrują kitcary jako nowe nawet z używanymi częściami
PS. Wiekszosc firm ktore sprzedaja kity oferuja sprawdzenie (przygotowanie) kitcara przed IVA.
PS2. W ogloszniach starszych kitcarow mozna tafic na informacje SVA approved, jest to poprzednik testu IVA z przed kilku lat
kilka zdjec z stacji VOSA (okregowej stacji kontroli pojazdow) podczas testu IVA.






Instrukcja opisująca jakie standardy musi spełnić kitcar przystępujący do IVA (nie wiem czy aktualna wersja).
http://www.completekitcar.co.uk/Resources/IVA%20M1%20Inspection%20Manual%20v4.pdf
Formularze potrzebne do aplikowania o IVA
https://www.gov.uk/government/publications/iva-application-form-for-passenger-cars-iva-1c
Składasz kitcara, robisz dokumentacje fotograficzna (nie ważne czy LHD, RHD)
Nie ważne czy ramę zbudowałeś sam, czy kupiłeś.
Wypełniasz formularz (aplikujesz o zrobienie IVA) płacisz okolo £500
IVA jest to sprawdzanie kitcara w lokalnej "stacji okręgowej"
Sprawdzają "wszystko" od oznaczania przełączników, po wydechu, odległości kierowcy od kierownicy, ostrych krawędzi.........
Test trwa około 5 godzin.
Jezli jest coś nie tak (90% przypadków jest) dostajesz listę co i to poprawiasz.
Ciekawa rzeczą jest data produkcji kitcara, jest to data 1 rejestracji auta dawcy z którego miałeś czyści na budowę. (musisz mieć tez jego dowód)
Dlatego nie zdziw sie jak na ogloszniech jest napiane rok produkcji 2003, a kitcar jest nowy (dawca byl z 2003)
Istnieje możliwość rejestracji jako nowy kitcar (z bieżąca data 1 rejestracji), ale kitcar musi byc zbudowany z NOWYCH części.
WIEM, ze ludzie to w jakiś sposób omijają i rejestrują kitcary jako nowe nawet z używanymi częściami

PS. Wiekszosc firm ktore sprzedaja kity oferuja sprawdzenie (przygotowanie) kitcara przed IVA.
PS2. W ogloszniach starszych kitcarow mozna tafic na informacje SVA approved, jest to poprzednik testu IVA z przed kilku lat
kilka zdjec z stacji VOSA (okregowej stacji kontroli pojazdow) podczas testu IVA.






Instrukcja opisująca jakie standardy musi spełnić kitcar przystępujący do IVA (nie wiem czy aktualna wersja).
http://www.completekitcar.co.uk/Resources/IVA%20M1%20Inspection%20Manual%20v4.pdf
Formularze potrzebne do aplikowania o IVA
https://www.gov.uk/government/publications/iva-application-form-for-passenger-cars-iva-1c
Artykuł o najmocniejszym exocecie w europie i filmik z właścicielem:
http://www.dailymail.co.uk/news/article ... sides.html

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... sides.html

- paguel
- Posty: 59
- Rejestracja: 16 cze 2009, 18:50
- Model: NB
- Wersja: 1.8 140KM Torsen
- Lokalizacja: Radom
Koledzy czy ktoś jest w posiadaniu rysunków technicznych/plików CAD/Solid Works lub chociaż samych wymiarów ramy typu Exocet służącej jako baza pod kitcara?
W głowie od dawna siedzi mi auto typu buggy/kitcar i najpierw bazą miał być Fiat 126p, później VW Garbus aż w końcu pomysł ewoluował do Exocet na bazie Mazdy MX-5, bo przemawia doc mnie łatwość przełożenia wszelkich gratów (w całości po zdjęciu nadwozia Mazdy), napęd na tył, niska masa i spora moc (1.8) oraz dwie opcje - torowa i terenowa zależnie od zastosowanego zawieszenia.
Wiem, że ramy Exocet kupuje się w USA lub UK z homologacją i numerem VIN i taki pojazd można zarejestrować, jednak są to zbyt duże koszta, jak na 4 auto w rodzinie, w której jest już MX-5:) Auto, które chcę zbudować będzie albo nie zarejestrowane i posłuży do jazdy po zamkniętym torze lub lesie (zależnie od wybranej wersji) lub ewentualnie jeśli się uda zostanie zarejestrowane w Czechach, gdzie mam znajomych.
Ale najpierw trzeba zbudować ramę i kupić dawcę, więc czekam na ewentualne informacje odnośnie wymiarów i rysunków ramy - z góry dzięki. Jeśli jakieś dane wpadną mi w ręce, to oczywiście cały proces budowy wraz z fotkami zostanie zamieszczony na forum:)
W głowie od dawna siedzi mi auto typu buggy/kitcar i najpierw bazą miał być Fiat 126p, później VW Garbus aż w końcu pomysł ewoluował do Exocet na bazie Mazdy MX-5, bo przemawia doc mnie łatwość przełożenia wszelkich gratów (w całości po zdjęciu nadwozia Mazdy), napęd na tył, niska masa i spora moc (1.8) oraz dwie opcje - torowa i terenowa zależnie od zastosowanego zawieszenia.
Wiem, że ramy Exocet kupuje się w USA lub UK z homologacją i numerem VIN i taki pojazd można zarejestrować, jednak są to zbyt duże koszta, jak na 4 auto w rodzinie, w której jest już MX-5:) Auto, które chcę zbudować będzie albo nie zarejestrowane i posłuży do jazdy po zamkniętym torze lub lesie (zależnie od wybranej wersji) lub ewentualnie jeśli się uda zostanie zarejestrowane w Czechach, gdzie mam znajomych.
Ale najpierw trzeba zbudować ramę i kupić dawcę, więc czekam na ewentualne informacje odnośnie wymiarów i rysunków ramy - z góry dzięki. Jeśli jakieś dane wpadną mi w ręce, to oczywiście cały proces budowy wraz z fotkami zostanie zamieszczony na forum:)
-
- Posty: 98
- Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
- Model: NA
- Wersja: Eunos Roadster
- Lokalizacja: Upper Silesia
paguel pisze:Wiem, że ramy Exocet kupuje się w USA lub UK z homologacją i numerem VIN i taki pojazd można zarejestrować, jednak są to zbyt duże koszta, jak na 4 auto w rodzinie, w której jest już MX-5:) Auto, które chcę zbudować będzie albo nie zarejestrowane i posłuży do jazdy po zamkniętym torze lub lesie (zależnie od wybranej wersji) lub ewentualnie jeśli się uda zostanie zarejestrowane w Czechach, gdzie mam znajomych.
Witam
Nawet gdy kupisz ramę z UK lub USA to i tak NIE ZAREJESTRUJESZ w PL.
Z tego co rozmawiałem z ludźmi z czeskiego, słowackiego forum Lotus 7 to tam są podobne przepisy jak w PL, wiec nic z tego.
Istnieje możliwość rejestracji w UK. Nie ważne czy sam zbudujesz ramę czy kupisz.
Niestety nie jest pewne czy przerejestrujesz na polskie blachy takiego kitcara z UK.
Co do rysunków ramy to NIE MA SZANS. MEV to poważna firma i zarobiła kupę kasy na Exocet. Nie wypuści rysunków.
Gdy byłem na targach jakieś 2-3 lata temu (gdy Exocet wchodził na rynek). Chciałem zrobić kilka zdjęć z bliska i niestety zostałem od razu poproszony o przestanie fotografowania......

- paguel
- Posty: 59
- Rejestracja: 16 cze 2009, 18:50
- Model: NB
- Wersja: 1.8 140KM Torsen
- Lokalizacja: Radom
Co do rejestracji w Czechach to jest możliwa, jedyny problem, to przewiezienie tam auta na lawecie oraz osoba, która jest rezydentem lub obywatelem Czech - z tym problemu by nie było. Później różnie może być w PL, w niektórych urzędach komunikacji przechodzi wszystko, a w niektórych czepiają się byle dupereli.
W kwestii zdjęć i rysunków ramy, to są w necie dostępne dość dokładne, ale największym problemem są wymiary. Planuję poprosić znajomego o wrzucenie np. jednego z załączonych rysunku do Solid-a tylko potrzebny jest mi co najmniej jeden wymiar, na bazie którego można będzie wyliczyć z proporcji pozostałe. Z kolei ten jeden wymiar można spróbować wyciągnąć z pomiarów podwozia Mazdy - np. rozstaw mocowania kielichów zawieszenia.
Wiem, że to wszystko grubymi nićmi jest szyte, ale dla jak się bardzo chce, to można i ja planuję to z czasem w taki sposób rozwiązać:)
W kwestii zdjęć i rysunków ramy, to są w necie dostępne dość dokładne, ale największym problemem są wymiary. Planuję poprosić znajomego o wrzucenie np. jednego z załączonych rysunku do Solid-a tylko potrzebny jest mi co najmniej jeden wymiar, na bazie którego można będzie wyliczyć z proporcji pozostałe. Z kolei ten jeden wymiar można spróbować wyciągnąć z pomiarów podwozia Mazdy - np. rozstaw mocowania kielichów zawieszenia.
Wiem, że to wszystko grubymi nićmi jest szyte, ale dla jak się bardzo chce, to można i ja planuję to z czasem w taki sposób rozwiązać:)
Warto też wspomnieć że ramy uk i us są różne, różnice są kosmetyczne, ale niestety ta ładniejsza jest us i te rendery pokazują us. Różnicę jaką ja wychwyciłem, oprócz oczywiście rollbara, to poprzeczki pomiędzy głównymi bocznymi rurami.
Gadaj z Autopaga on mocno badał temat. Z tego co pamiętam były duże problemy z rejestracją w pl, mimo że z UK niby bez problemu.rado1975 pisze:witam wszystkich
czy ktoś w końcu przywlekł exoceta do pli zarejestrował?
ściągam sztuke z uk i mam 2 opcje - mazda w dowodzie i teraz nie wiem czy przejdzie przegląd i mev w dowodzie- ale robilem kilka wycen OC i najtansza wyszla 4200zl na rok!! problem jest taki ze nikt nie ma tego auta w bazie i dopiero jak bym mial dowod rejestracyjny i przeglad to wyjda inne oferty- niby tansze ale i tak cholera wie
Prosze exocetowcow o opinie))
Radek