
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Płyn w zbiorniczku jest, nic nie ubyło 


- mike_d
- Donator
- Posty: 1227
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Nie udało mi się nigdzie zaleźć info jakie windshotty wychodziły w NB - do swojego dostałem (podarty) siatkowy mocowany za stylebarem, wiem że jest też z głośnikami - zdaje się niższy - są jeszcze jakieś inne? (wiem że ludzie dorabiają z plexi itp, ale na razie ciekawi mnie co fabryka dawała).
Adri@n pisze:Jak zachowuje się NA na seryjnym zawiasie ? Bo u mnie jest strasznie twarde, a wszystko OEM..
To chyba na twardym zawieszeniu nie jezdziles


kacper-k48 pisze:Pytanie, jak sprawdzić czy to na pewno sprzęgło, a nie np wysprzęglik ? pedał lata luźno, zero oporu, próbowałem pompować ale to nic nie dało.
Jeden wciska sprzęgło a drugi patrzy od strony komory silnika czy się łapa skrzyni biegów wciska.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majster od tłumików stwierdził, że przez brak katalizatora wypali mi się prędzej czy później cały wydech, bo układ w maździe jest krótki i ciepło nie ma się gdzie rozejść.
Prawda to?
Jeśli tak, to pytanie:
czy kat magnaflow (np taki ) będzie w czymkolwiek lepszy niż standardowy?
Prawda to?
Jeśli tak, to pytanie:
czy kat magnaflow (np taki ) będzie w czymkolwiek lepszy niż standardowy?
Pacjent: lusterko zewnętrzne w NA
Proszę o pomoc, bo już nie mam pomysłów. Jak dokręcić lusterko w NA? Jest luz w miejscu łączenia z drzwiami, trzęsie się w czasie jazdy po nierównościach. Nie wiem jak się do niego dobrać, nie chce się złożyć. Elektrycznie sterowane, czerwone
takie jak na foto:

Proszę o pomoc, bo już nie mam pomysłów. Jak dokręcić lusterko w NA? Jest luz w miejscu łączenia z drzwiami, trzęsie się w czasie jazdy po nierównościach. Nie wiem jak się do niego dobrać, nie chce się złożyć. Elektrycznie sterowane, czerwone


- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
luksik pisze:Od jakiegoś czasu (nie wiem maks miesiąca) odczuwam w bagażniku zapach prawdopodobnie benzyny. Nie jest intensywny... Czy w bagażniku są uszczelki zbiornika? Lub ktoś ten temat przerabiał?
Pierwsze co mi przychodzi do głowy to odkręć schowek po lewej stronie i sprawdź czy rurka która odprowadza rozlane paliwo z korka nie wypadła albo pękła. Jak już tam będziesz to odkręć również metalową osłonę po lewej stronie i sprawdź rurę wlewową paliwa.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Witajcie!
Poszukuję sprawdzonej firmy, która przeprowadzi regenerację układu kierowniczego z mojej MX-5 z 2002r. Niestety zaczęła się mocno pocić i pozostawia plamy na posadzce w garażu
Najlepiej, żeby na przeprowadzoną usługę dali gwarancję. Firma oczywiście ma być z Poznania.
Z góry dziękuję za cynk.
Pozdrowionka.
Poszukuję sprawdzonej firmy, która przeprowadzi regenerację układu kierowniczego z mojej MX-5 z 2002r. Niestety zaczęła się mocno pocić i pozostawia plamy na posadzce w garażu

Najlepiej, żeby na przeprowadzoną usługę dali gwarancję. Firma oczywiście ma być z Poznania.
Z góry dziękuję za cynk.
Pozdrowionka.
Zuzanna
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć,
U mnie nie pociła się a dosłownie lała maglownica. Pojechałem osobiście do firmy przekladnia.com z Pabianic. Mogę bardzo polecić.
Wykonali wszystko w 3:30h i mogłem nawet obejrzeć sobie co robią. Wymienili mi wszystkie gumki, osłony, uszczelki itp. Gwarancja czywiście 12m-cy, koszt 550zł + demontaż/montaż 150zł.
Generalnie podobno pod Łodzią jest dużo dobrych firm więc polecam Ci wysłać tam magla a rozebrać gdzie indziej.
U mnie nie pociła się a dosłownie lała maglownica. Pojechałem osobiście do firmy przekladnia.com z Pabianic. Mogę bardzo polecić.
Wykonali wszystko w 3:30h i mogłem nawet obejrzeć sobie co robią. Wymienili mi wszystkie gumki, osłony, uszczelki itp. Gwarancja czywiście 12m-cy, koszt 550zł + demontaż/montaż 150zł.
Generalnie podobno pod Łodzią jest dużo dobrych firm więc polecam Ci wysłać tam magla a rozebrać gdzie indziej.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Johnson pisze:Popsułem prawe przednie łożysko. Da sie gdzies dostac samo łożysko albo jakiś tani zamiennik, bo w moim warsztacie śpiewają kwotę 750zł ??
Nie da sie, bo przednie łożysko jest zintegrowane piasta. Najrozsądniej chyba, jest kupić ntn z carspeedu, cena około czterystu złotych.
dave pisze:Pacjent: lusterko zewnętrzne w NA
Proszę o pomoc, bo już nie mam pomysłów. Jak dokręcić lusterko w NA? Jest luz w miejscu łączenia z drzwiami, trzęsie się w czasie jazdy po nierównościach. Nie wiem jak się do niego dobrać, nie chce się złożyć. Elektrycznie sterowane, czerwonetakie jak na foto:
Skladaja sie ze sporym oporem w strone szyby w dzrwiach, wtedy widać sruby. Zapewne masz urwane nakrętki, które są wewnątrz drzwi dlatego lusterko lata.
ree pisze:Nie da sie, bo przednie łożysko jest zintegrowane piasta. Najrozsądniej chyba, jest kupić ntn z carspeedu, cena około czterystu złotych.
Zamówione NTN z Carspeed. Wyszło 390 ,-
Dzięki za pomoc

Taka sytuacja:
podnosiłem przód miaty, zaciągnąłem więc ręczny. Po zrobieniu tego co miałem zrobić, samochód opuszczony na lewarku. Wsiadam, odpalam i ruszam. Zatrzeszczało coś z tyłu i ruszył, jednak trochę ociężale. Okazało się, że zablokowało się prawe koło, tak jakby ręczny nie puścił. Zrobiłem dosłownie rundkę dookoła domu, mając nadzieję że się zwolni. Przy każdorazowym wciśnięciu sprzędła, wyraźnie czuć, że samochód sam hamuje.
Podniosłem więc na podnośniku, zdjąłem koło. I tak, ręczny wygląda na to że pracuje dobrze. Widać różnicę przy zaciągniętym i opuszczonym ręcznym (linka więc pracuje prawidłowo). Na razie obstukałem tylko wszystko dookoła młotkiem. Poruszałem ręcznym.
Po założeniu koła i ponownej przejażdżce wydaj się, że jest już OK. Tylko trapi mnie, czy aby na pewno. Może wiecie co to mogło być? W niedziele jadę w dłuższą tygodniową wycieczkę miatą i wolałbym bezproblemowo dojechać i wrócić.
podnosiłem przód miaty, zaciągnąłem więc ręczny. Po zrobieniu tego co miałem zrobić, samochód opuszczony na lewarku. Wsiadam, odpalam i ruszam. Zatrzeszczało coś z tyłu i ruszył, jednak trochę ociężale. Okazało się, że zablokowało się prawe koło, tak jakby ręczny nie puścił. Zrobiłem dosłownie rundkę dookoła domu, mając nadzieję że się zwolni. Przy każdorazowym wciśnięciu sprzędła, wyraźnie czuć, że samochód sam hamuje.
Podniosłem więc na podnośniku, zdjąłem koło. I tak, ręczny wygląda na to że pracuje dobrze. Widać różnicę przy zaciągniętym i opuszczonym ręcznym (linka więc pracuje prawidłowo). Na razie obstukałem tylko wszystko dookoła młotkiem. Poruszałem ręcznym.
Po założeniu koła i ponownej przejażdżce wydaj się, że jest już OK. Tylko trapi mnie, czy aby na pewno. Może wiecie co to mogło być? W niedziele jadę w dłuższą tygodniową wycieczkę miatą i wolałbym bezproblemowo dojechać i wrócić.

wobi
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
może tłoczki w zaciskach się zapiekają w pozycji "hamującej"?
Miałem identyczne objawy w Premacy. Wyczyszczenie tłoczków i nowe nasmarowanie rozwiązało problem. Ale mechanik zapowiedział, że jak utknie ponownie w pozycji "hamowanie" to trzeba będzie kupić zestaw naprawczy.
Miałem identyczne objawy w Premacy. Wyczyszczenie tłoczków i nowe nasmarowanie rozwiązało problem. Ale mechanik zapowiedział, że jak utknie ponownie w pozycji "hamowanie" to trzeba będzie kupić zestaw naprawczy.
Hm, pojeździłem teraz i wygląda na to, że chyba po tym "obstukaniu" jest dobrze. Na razie nie będę ruszał i mam nadzieje, że problem w najbliższych 3 tygodniach nie powróci. Ale będzie trzeba przyspieszyć projekt średnich brejków.
wobi
Polecam jednak nie olewać zacisków, tylko kupić ten zestaw naprawczy za grosze i zrobić porządnie hamulce, tragiczna robota to nie jest, machniesz wszystkie koła w jeden dzień spokojnie
jak Ci złapie koło gdzieś w trasie to porażka, zacisku nie rozbierzesz na drodze raczej.

- tekkenfan
- Posty: 265
- Rejestracja: 06 lis 2011, 20:09
- Model: Inny
- Wersja: 500+
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
jakie jest przełożenie? regulatora ciśnienia paliwa w BP4W? Dla 100kPa są 3 bary, a dla 1 bara boostu 4, czy mniej?
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.5
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
szybkie pytanie
big break to średnica tarcz 275 mm a mid to 255 mm ?
big break to średnica tarcz 275 mm a mid to 255 mm ?
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Tak
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
270 przód, 275 tył
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
czester_ pisze:270 przód, 275 tył
hmm z tego co wiem od poprzedniego właściciela z przodu mam big z tyłu mid wiec musze kupić na przód 270 a tył 255 ???
gdzieś w wawie taki komplet dostane od ręki (coś porządnej jakości ???) ?
polokokt pisze:U mnie jak zacisk chwycił na dobre, to po 20km dym leciał z klocka hamulcowego. Do tego felga gorąca że się nie dało dotknąć.
to jeszcze nic. Kiedyś w jednym emiksie tak się zblokowały, że po ciemku tarcza oświetlała krawężnik

tekkenfan pisze:Dla 100kPa są 3 bary, a dla 1 bara boostu 4, czy mniej?
imho będą nadal 3 bary. ten regulator reaguje na podciśnienie. Przy turbo właściwie powinien mieć założony zawór jednokierunkowy..
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
PRYMUS_BMW pisze:czester_ pisze:270 przód, 275 tył
hmm z tego co wiem od poprzedniego właściciela z przodu mam big z tyłu mid wiec musze kupić na przód 270 a tył 255 ???
gdzieś w wawie taki komplet dostane od ręki (coś porządnej jakości ???) ?
Tarcza tylna do mid brake'ów to bodaj 251mm.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- tomasz01
- Donator
- Posty: 3594
- Rejestracja: 16 cze 2015, 21:43
- Model: NA
- Lokalizacja: Warszawa Usrynów
rrutek pisze:PRYMUS_BMW pisze:czester_ pisze:270 przód, 275 tył
hmm z tego co wiem od poprzedniego właściciela z przodu mam big z tyłu mid wiec musze kupić na przód 270 a tył 255 ???
gdzieś w wawie taki komplet dostane od ręki (coś porządnej jakości ???) ?
Tarcza tylna do mid brake'ów to bodaj 251mm.
Ostatnio kupowałem i potwierdzam - MID z tyłu to 251