Hej,
przyszedł wreszcie czas, w którym nie znalazłem na forum odpowiedzi na trapiące mnie pytanie, więc muszę założyć nowy wątek.
Lekarz zalecił mojej Mazdzie wymianę sprzęgła. Zaproponował, żeby złożyć zamówienie na sprzęgło, co by było jak najbliższe oryginału. Przyznam, że jest to interesująca propozycja, ale nie mam pewności, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zakup gotowego.
Mam zatem do was pytanie. Sprzęgło nowe ze sklepu, czy robione na zamówienie? Co jest lepszym rozwiązaniem?
Sprzęgło | kupić (jakie?), czy zamówić?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
verdammte pisze:Hej,
przyszedł wreszcie czas, w którym nie znalazłem na forum odpowiedzi na trapiące mnie pytanie, więc muszę założyć nowy wątek.
Lekarz zalecił mojej Mazdzie wymianę sprzęgła. Zaproponował, żeby złożyć zamówienie na sprzęgło, co by było jak najbliższe oryginału. Przyznam, że jest to interesująca propozycja, ale nie mam pewności, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zakup gotowego.
Mam zatem do was pytanie. Sprzęgło nowe ze sklepu, czy robione na zamówienie? Co jest lepszym rozwiązaniem?
Zalezy czy silnik seryjny czy byly grube mody, jesli moc ponizej 180KM to zwykla seria zupelnie wystarczy. Kupuj aisin'a najlepiej zestaw kolo 600pln, jak docis zdrowy a masz malo kasy kup sama tarcze. Dodatkowo wymien lozysko oporowe, pilotujace, tylny uszczelniacz walu i ewentualnie skrzyni. Fajna firma jest carspeed ewentualnie kmparts ,ale inne hurtownie czesci (np intercars) tez powinny dac rade. To jest ogolnie dostepny towar, a nie jakis rarytasik.
ree pisze:verdammte pisze:Hej,
przyszedł wreszcie czas, w którym nie znalazłem na forum odpowiedzi na trapiące mnie pytanie, więc muszę założyć nowy wątek.
Lekarz zalecił mojej Mazdzie wymianę sprzęgła. Zaproponował, żeby złożyć zamówienie na sprzęgło, co by było jak najbliższe oryginału. Przyznam, że jest to interesująca propozycja, ale nie mam pewności, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zakup gotowego.
Mam zatem do was pytanie. Sprzęgło nowe ze sklepu, czy robione na zamówienie? Co jest lepszym rozwiązaniem?
Zalezy czy silnik seryjny czy byly grube mody, jesli moc ponizej 180KM to zwykla seria zupelnie wystarczy. Kupuj aisin'a najlepiej zestaw kolo 600pln, jak docis zdrowy a masz malo kasy kup sama tarcze. Dodatkowo wymien lozysko oporowe, pilotujace, tylny uszczelniacz walu i ewentualnie skrzyni. Fajna firma jest carspeed ewentualnie kmparts ,ale inne hurtownie czesci (np intercars) tez powinny dac rade. To jest ogolnie dostepny towar, a nie jakis rarytasik.
NB 1,6 L / 110 km. Ja nic nie modyfikowałem.
Kasa to temat wtórny, bo na Mazdzie nie będę oszczędzał. Nie lubię jednak wydawać kasy bez sensu. Lekarz twierdzi, że sprzęgło na zamówienie może załatwić za 600-700 złotych. I będzie po 3-4 dniach. Stąd moje pytanie, bo to koszt niewiele większy, niż zakup gotowego sprzęgła. Odkładając na bok kwestię kasy - lepiej kupić, czy zamówić?
Uszczelniacz wymieniam, bo to on spowodował cały zabieg, po którym okazało się, że dobrze byłoby wymienić również sprzęgło.
żyje z pisania i jeżdżę autem bez dachu, ale nie mam na imię Hank #socialmedia #marketing #pr #teatr #mx5 #nba #pilkanożna
Bardock pisze:można też zregenerować przy pl. hallera ale opini już szukaj na forum. Ulica skoczylasa.
Podobno to sprzęgło można byłoby sprzedać jako grzechotkę dla dzieci. Raczej nie ma czego regenerować. Poza tym coś mi podpowiada, że jest to oryginalne sprzęgło, a auto ma 'już' 140 tys. km. Nie chcę bawić się w półśrodki. Chcę, żeby Mazda wkroczyła na drogę do technicznego ideału.
Ale naturalnie dzięki za info!
żyje z pisania i jeżdżę autem bez dachu, ale nie mam na imię Hank #socialmedia #marketing #pr #teatr #mx5 #nba #pilkanożna
verdammte pisze:sprzęgło na zamówienie
Co to jest sprzęgło na zamówienie? Bo dla mnie to każde jest na zamówienie bo zwykle w najbliższym motoryzacyjnym nie ma na półce.
Jeżeli nie planujesz turbo/kompresora to kupuj normalne standardowe sprzęgło bo zaraz się okaże że pompę i siłownik sprzęgła będziesz wymieniał.
verdammte pisze:Bardock pisze:można też zregenerować przy pl. hallera ale opini już szukaj na forum. Ulica skoczylasa.
Podobno to sprzęgło można byłoby sprzedać jako grzechotkę dla dzieci. Raczej nie ma czego regenerować. Poza tym coś mi podpowiada, że jest to oryginalne sprzęgło, a auto ma 'już' 140 tys. km. Nie chcę bawić się w półśrodki. Chcę, żeby Mazda wkroczyła na drogę do technicznego ideału.
Ale naturalnie dzięki za info!
Ok to przy takim setupie bierz jak pisalem wyrzej, zamow jak pisalem wyzej. Regeneracja ma sens jesli jest duzy problem z dostaniem ori, albo fura jest modzona i seryjne sprzeglo nie daje rady.
wojteks pisze:verdammte pisze:sprzęgło na zamówienie
Co to jest sprzęgło na zamówienie? Bo dla mnie to każde jest na zamówienie bo zwykle w najbliższym motoryzacyjnym nie ma na półce.
Jeżeli nie planujesz turbo/kompresora to kupuj normalne standardowe sprzęgło bo zaraz się okaże że pompę i siłownik sprzęgła będziesz wymieniał.
Będzie standardowe, jak najbardziej. Właśnie po to będzie na zamówienie, żeby było jak najbliższe oryginałowi i żeby zaraz nie poleciała pompa i siłownik sprzęgła.
A co do turbo: kiedyś na pewno, ale jeszcze nie dziś. Najpierw trzeba ogarnąć podstawowe rzeczy, żeby zacząć się bawić.
żyje z pisania i jeżdżę autem bez dachu, ale nie mam na imię Hank #socialmedia #marketing #pr #teatr #mx5 #nba #pilkanożna
ubek pisze:A co to jest to tajemnicze sprzeglo na zamowienie?
Robienie sprzęgła na zamówienie do seryjnego emiksa to jakaś horrendalna bzdura. Na zamówienie to można do Bentleya z 1932 roku robić albo turbolota jakiegoś, jak taniej niż gotowe wyjdzie. Lekarz ma dziwne teorie.
ubek pisze:Jak chcesz takie jak oryginal to sobie Exedy kup.
+1

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki Panowie za wszystkie komentarze. Różne miałem auta przez kilka ostatnich lat, ale tak się złożyło, że sprzęgło przyszło mi wymieniać dopiero pierwszy raz w życiu. Za waszymi radami kupiłem to i tu -> http://www.sprzegla24.pl/pl/p/Sprzeglo- ... Z-107/7821 Jutro odbieram.
A lekarz chciał dobrze. Miał możliwość załatwienia sprzęgła na zamówienie za ok. 700 zł (czyli wcale nie tak wiele więcej, niż te ze sklepu), więc zaproponował. Zresztą na jego propozycję na pewno ogromy wpływ miało moje zbyt silnie przejawiające się uczucie do mojej mx-5
PS. Byliście mega pomocni. Dzięki!
A lekarz chciał dobrze. Miał możliwość załatwienia sprzęgła na zamówienie za ok. 700 zł (czyli wcale nie tak wiele więcej, niż te ze sklepu), więc zaproponował. Zresztą na jego propozycję na pewno ogromy wpływ miało moje zbyt silnie przejawiające się uczucie do mojej mx-5

PS. Byliście mega pomocni. Dzięki!
żyje z pisania i jeżdżę autem bez dachu, ale nie mam na imię Hank #socialmedia #marketing #pr #teatr #mx5 #nba #pilkanożna
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
ree pisze:verdammte pisze:Hej,
przyszedł wreszcie czas, w którym nie znalazłem na forum odpowiedzi na trapiące mnie pytanie, więc muszę założyć nowy wątek.
Lekarz zalecił mojej Mazdzie wymianę sprzęgła. Zaproponował, żeby złożyć zamówienie na sprzęgło, co by było jak najbliższe oryginału. Przyznam, że jest to interesująca propozycja, ale nie mam pewności, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie zakup gotowego.
Mam zatem do was pytanie. Sprzęgło nowe ze sklepu, czy robione na zamówienie? Co jest lepszym rozwiązaniem?
Zalezy czy silnik seryjny czy byly grube mody, jesli moc ponizej 180KM to zwykla seria zupelnie wystarczy. Kupuj aisin'a najlepiej zestaw kolo 600pln, jak docis zdrowy a masz malo kasy kup sama tarcze. Dodatkowo wymien lozysko oporowe, pilotujace, tylny uszczelniacz walu i ewentualnie skrzyni. Fajna firma jest carspeed ewentualnie kmparts ,ale inne hurtownie czesci (np intercars) tez powinny dac rade. To jest ogolnie dostepny towar, a nie jakis rarytasik.
ree szukam aktualnie sprzęgła lecz mam dylemat bo w przyszłym roku mam chęć pobawić się w turbo i zastanawiałem się na Aisinem tylko bałem się, że nie wytrzyma pod doładowaniem. Czyli przy soft turbo będzie ok ?

kacper-k48 pisze:chęć pobawić się w turbo i zastanawiałem się na Aisinem tylko bałem się, że nie wytrzyma pod doładowaniem.
Przecież na seryjnych sprzęgłach z co najwyżej wymienionymi okładzinami jeździ sporo projektów mocno powyżej 200hp.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......