Madzia gaśnie w upale - a wakacje zaraz!

Utrata mocy gorącego silnika w upale

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

08 lip 2015, 13:54

p.rew pisze:Jak to robili nie nie wiem, zdaje się że mają całkiem dobre wyposażenie.
Wydaje mi się, że można to sczytać przez ODB II.
p.rew
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
Model: NB
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

08 lip 2015, 16:11

Pytałem, podłączyli manometr :D

A teraz do konkluzji (mam nadzieję):

- po wymianie pompy problem zniknął, oczywiście jak wrócą upały to jeszcze potestuje, ale auto było grzane w warsztacie wczoraj i wystko było ok.
- w fltrze i na dnie zbiornika były opiłki metalu, może z zacierającej się pompy?
- pzy okazji, zniknęło falowanie wolnych obrotów, nie było to uciążliwe więc właściwie nie zwracałem na to uwagi, ale teraz wracając z warsztatu zauważyłem że czegoś mi w aucie brakuje
- koszt testowania i naprawy 700 zl do zniesienia

Myślę że z pewną ostrożnością mogę polecić serwis Gołda w Krakowie, może mechaniki bym im nie zlecał bo specjalnie się na Mazdzie nie znają, ale widzę że chce im się bawić w rzeczy nietypowe i ich się nie boją, diagnostyka, elektronika, powinna się u nich udać.

Dzięki wszystkim za rady, jeśli macie pytania dajcie znać, po następnej fali upałów dam znać czy problem ostatecznie rozwiązany.
Awatar użytkownika
szalonystefan
Posty: 78
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Warszawa

12 lip 2015, 6:10

U Mnie już tragedia. Po przejechaniu ok 10 km nawet nie w strasznym upale auto najpierw straciło mocy. Zaczęło strzelać i zgasło.
15 minut postoju i odpaliło. Za chwile znowu to samo. FUCK. :cry:


Był Ktoś z tym problemem w aso??
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 lip 2015, 8:01

szalonystefan pisze:U Mnie już tragedia. Po przejechaniu ok 10 km nawet nie w strasznym upale auto najpierw straciło mocy. Zaczęło strzelać i zgasło.
15 minut postoju i odpaliło. Za chwile znowu to samo. FUCK. :cry:


Był Ktoś z tym problemem w aso??
A jakieś błędy powyskakiwały?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

13 lip 2015, 8:15

Ciekawa sprawa z tą pompą.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 lip 2015, 8:23

Jak widać, np. po tym wątku, to nie koniecznie musi być ten !@*#$%^& czujnik wałka, choć warto od niego zacząć (wydaje mi się, że Polokokt ma jeden na zbyciu). To, że da się wywołać objawy niedomagania, to już połowa sukcesu. Na forum chyba wszystko w tym temacie zostało już napisane. Szalonystefan, wrzuć sobie czujnik wałka w forumową wyszukiwarkę i działaj. Powodzenia ;)
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2015, 8:48

nickesh v2.0 pisze:Szalonystefan, wrzuć sobie czujnik wałka w forumową wyszukiwarkę i działaj. Powodzenia

Na dniach będzie testowane, ponieważ mam zapasowy czujnik położenia wałka, który już trzem osobom pomógł w diagnozie. :mrgreen:
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
p.rew
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
Model: NB
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

13 lip 2015, 9:37

Podrzućcie proszę czy wymiana czujnika jest czysto mechaniczną operacją, czy też trzeba po niej coś ustawiać w komputerze, rozważam wrzucenie zapasowego czujnika na wyjazd, ale jak trzeba będzie grzebać w ustawianiach to nie ma wielkiego sensu.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 lip 2015, 9:41

rrutek pisze:Na dniach będzie testowane, ponieważ mam zapasowy czujnik położenia wałka, który już trzem osobom pomógł w diagnozie. :mrgreen:
Powinien być jakiś klubowy, testowy, przechodni czujnik :D
p.rew pisze:Podrzućcie proszę czy wymiana czujnika jest czysto mechaniczną operacją, czy też trzeba po niej coś ustawiać w komputerze, rozważam wrzucenie zapasowego czujnika na wyjazd, ale jak trzeba będzie grzebać w ustawianiach to nie ma wielkiego sensu.
Odkręcasz śrubkę, wyciągasz czujnik, wkładasz nowy, przykręcasz i odpalasz. Oczywiście wszystkie tego typu rzeczy najlepiej robić na odpiętym akumulatorze.
p.rew
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
Model: NB
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

13 lip 2015, 13:56

No to jeszcze podrzućcie gdzie kupić czujnik, bo na razie znalazłem za ponad 400 zł, a w sumie chciałbym kupić tylko na "wszelki wypadek"
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 lip 2015, 14:18

One tyle kosztują. 400 zł to i tak dobra cena. Dlatego proponujemy pożyczyć i sprawdzić :)
p.rew
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
Model: NB
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

13 lip 2015, 14:23

Ok dzięki, na razie jeszcze postaram się Madzie potestować w kraju, o czujniku myślałem jako o części na wszelki wypadek. Jak na razie wydaje się że u mnie to był problem pompy a nie czujnika. Może jednak kupię bo plan na Sierpień to jakieś 5000 km :D
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 lip 2015, 14:33

W klubie praktykuje się pożyczanie tego czujnika na takie długie trasy, choć zawsze jakimś sposobem w końcu o tym zapominam :oops: . Ale wiadomo - mieć swój to już full wypas ;) . Tylko dlaczego on tak cholernie drogi? ;(
p.rew
Posty: 25
Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
Model: NB
Wersja: Special Edition
Lokalizacja: Bolechowice/Kraków

13 lip 2015, 14:41

Tanie jest piwo u mnie na wsi, zapraszam! Nowy i oryginalny, widzę oferty z demontażu na Allegro po 70-80 zł ale to kupowanie kota w worku, więc pytanko może ktoś w okolicach Krakowa ma taki czujnik i rozstał się z nim na jakieś 3 tygodnie, zapewniam czujnikowi wycieczkę do Bretanii!
Awatar użytkownika
szalonystefan
Posty: 78
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Warszawa

13 lip 2015, 18:46

Panowie jestem po diagnozie i leczeniu. Okazalo sie ze urwany / naderwany byl kabel masowy od komputera sterujacego wtryskiem, lapania lewego powietrza i najciekawsze przewody wysokiego napiecia wywalaly iskre po rozgrzaniu. Pol dnia u mechanika. Drugie pol na jezdzie i nic sie nie wydarzylo. Koszt 150 pln. Rozsadnie.
ODPOWIEDZ