Odgłosy metalicznego tarcia podczas jazdy

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

29 cze 2015, 13:03

Od czasu, gdy wymieniłem olej w skrzyni podczas jazdy przy ok 2800-3000 rpm słychać takie oto metaliczne tarcie:



Sprzęgło się nie ślizga (po puszczeniu na biegu gaśnie od razu), wycieków oleju nie zauważyłem poza:
download/file.php?id=32742&mode=view

poza takim okazjonalnym "chrumkaniem" samochód jeździ normalnie, nie zauważyłem spadków mocy czy innych problemów.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem, bądź byłby w stanie naprowadzić mnie gdzie szukać przyczyny?
czyżby skrzynia się kończyła?
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2015, 14:57

miałem tak po zmianie skrzyni i wlali mi bardziej b=gesty olej. Ale poczekaj z tydzień może przejdzie bo u mnie na gesciejszym tez było to jeszcze pare dni
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
Ciap
Donator
Donator
Posty: 175
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:16
Model: NB
Lokalizacja: Krk/Wro

29 cze 2015, 15:02

zrobiłem już na tym oleju prawie 3k km, więc obawiam się, że na `ułożenie się` nie ma już co liczyć :(
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

29 cze 2015, 15:49

Sprawdź metalową osłonę termiczną nad wydechem. Obluzowana lubi wpadać w rezonans w tym zakresie obrotów.
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

29 cze 2015, 16:00

Zobacz też, czy zwyczajnie wydech Ci się nie telepie ;) Ostatnio tak miałem dokładnie przy 2,5k rpm, pojechałem do tłumikarza i się okazało, że trzeba haki przespawać. Teraz już jest gitara.
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

14 sie 2015, 10:39

Mam dokładnie to samo + przy przejeżdżaniu przez jakieś nierówności też coś wydaje dziwny dźwięk, słychać, że coś stuka/telepie się (na pewno nie jest to zawieszenie)..

Gdzie w Wawie znajdę tłumikarza, który na szybko mi to ogarnie (planuję wycieczkę w niedzielę a dźwięk wkurza)? Ma ktoś kogoś do polecenia najlepiej na Ursynowie lub w okolicach?
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

14 sie 2015, 17:27

Sprawdź metalową osłonę termiczną nad wydechem. Obluzowana lubi wpadać w rezonans w tym zakresie obrotów.


Przerdzewiała również.
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

18 sie 2015, 7:05

danielski pisze:Mam dokładnie to samo + przy przejeżdżaniu przez jakieś nierówności też coś wydaje dziwny dźwięk, słychać, że coś stuka/telepie się (na pewno nie jest to zawieszenie)..

Gdzie w Wawie znajdę tłumikarza, który na szybko mi to ogarnie (planuję wycieczkę w niedzielę a dźwięk wkurza)? Ma ktoś kogoś do polecenia najlepiej na Ursynowie lub w okolicach?


Mogą też być to klocki hamulcowe. Przy przejeżdżaniu zaciągnij lekko ręczny jeżeli przestanie to sprawa jasna.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2015, 8:32

To tylko tył sprawdzi. Gdy klocki zjadą się do min. Poziomu mogą wydawać dziwne dźwięki w różnych sytuacjach.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
irekkurczak
Posty: 194
Rejestracja: 07 maja 2012, 20:11
Model: NC FL
Lokalizacja: Elbląg

18 sie 2015, 14:55

czester_ pisze:To tylko tył sprawdzi. Gdy klocki zjadą się do min. Poziomu mogą wydawać dziwne dźwięki w różnych sytuacjach.


Niekoniecznie muszą zjechać się do minimum. Mi zaczęły dzwonić ok pół roku po zmianie kompletu tarcz i klocków. Podejrzewałem sprężynki ( jak kto woli blaszki ) od klocków. Okazało się, że podczas zakładania mechanik nie przesmarował prowadnic ( blaszki były całe ) i z tego powodu klocki z tylu dzwoniły na byle dziurze.
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

17 wrz 2015, 15:25

Podbiję temat :)

Dzięki za odpowiedzi :) Nasłuchiwałem na nierównościach wciskając też hamulec i dźwięk jakby ustawał więc możliwe, że to te blaszki(?).. albo i ten tłumik też...

Problem z dziwnym dźwiękiem na tych 2,5k rpm (tylko w czasie jazdy, na postoju nic nie słychać) występuje swoją drogą.

Ma ktoś może do polecenia warsztat w Warszawie (ew okolicach) gdzie mi zdiagnozują problem(y) i naprawią? Liczę na profesjonalizm bo w "moim" warsztacie facet nie ogarniał i mówił, że trzeba by szukać, dokręcać i po kolei sprawdzać elementy wydechu a "z tym dużo roboty" :facepalm:

Ja niestety jestem raczej laikiem jeśli chodzi o mechanikę samochodową, więc szukam miejsca gdzie będę mógł odstawie Mazdę i odebrać gotową z wyeliminowanymi problemami (licząc na to, że nie zedrą ze mnie za jakieś pierdoły)..

Help anyone?
Awatar użytkownika
MichaU
Donator
Donator
Posty: 392
Rejestracja: 29 lis 2014, 6:55
Model: NC FL
Lokalizacja: Warszawa

18 wrz 2015, 18:22

Zadzwoń do Śluby. Miałem ten sam problem z dziwnym dźwiękiem przy 2.5k rpm. Po wizycie u niego problem minął :)
rafalbytom
Posty: 12
Rejestracja: 03 mar 2013, 20:11
Model: NA
Lokalizacja: Bytom

18 wrz 2015, 22:22

;) właśnie przerabiałem to u siebie, problem polega na właściwym spasowaniu skrzyni do PPF tej unikatowej ramy. Rozwiązanie jest dość banalne, trzeba na podniesionym samochodzie podeprzeć skrzynie, poluzować dwie śruby bodaj na klucz 12 i jedną na klucz 16mm tą najbliżej wału, skrzynie mocno wcisnąć w tunel i dopiero wtedy dokręcać. Dźwięk ten powstaje w przypadku gdy skrzynia jest pod kątem względem wału. miłej pracy ;)
Sukces ma wielu ojców - a Miatka jest tyko jedna.
ODPOWIEDZ