Zwiększenie mocy - dyskusja ogólna
luźne mysli nieuczesane
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
- Model: NA
- Wersja: MIATA
- Lokalizacja: Jedlina Zdrój
rozumiem a czy znacie jakas sprawdzona turbawke nadającą sie pod mój silnik 1.8?szukam szukam i wszyscy zachwalają GT28.A powoli zaczynam zbierac graty do uturbienia ale bez zakucia.
Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
patrzac po przykladze Nissana 200sx s13 - 1.8T cztery gary itd. tam bylo T25, potem ludzie ladowali zamiast niej T28 z s14 i bylo lepiej, wiec celuj wlasnie w cos takiego, T3 juz bedzie za duze raczej...
albo k03-k04 jak w VW 1.8T
albo k03-k04 jak w VW 1.8T
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
marrazz pisze:patrzac po przykladze Nissana 200sx s13 - 1.8T cztery gary itd. tam bylo T25, potem ludzie ladowali zamiast niej T28 z s14 i bylo lepiej, wiec celuj wlasnie w cos takiego, T3 juz bedzie za duze raczej...
albo k03-k04 jak w VW 1.8T
Ja mam u siebie T25

Wszystko zależy co chcesz uzyskać.
Pozdr.
DEX
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 17 kwie 2015, 17:09
- Model: NA
- Wersja: MIATA
- Lokalizacja: Jedlina Zdrój
celuje do 200KM max 250KM.Własnie pisze z Kolesiem bo sprzedaje turbine niby z Nisana 200sx i prosiłem go o spisanie numeru z turba.
Odpisał Mi tak..Cytuje-( witam oznaczenie widoczne na zdjęciu to H24,JEST PO REMONCIE KOSZTOWAŁO TO PONAD 1000ZŁ,potem nissan dostał w tył i poszedł do kasacji ,właściciel mówił ze ma przejechane pare tysiecy km, na pewno niemęczone na sportowo, cena za nie to 500zł .na tabliczce jest VD1077J, 14411-44F01,więcej danych nie znam).
I niewiem teraz czy podejdzie do mojej miatki?
Ale cena jakas dziwna co?
Odpisał Mi tak..Cytuje-( witam oznaczenie widoczne na zdjęciu to H24,JEST PO REMONCIE KOSZTOWAŁO TO PONAD 1000ZŁ,potem nissan dostał w tył i poszedł do kasacji ,właściciel mówił ze ma przejechane pare tysiecy km, na pewno niemęczone na sportowo, cena za nie to 500zł .na tabliczce jest VD1077J, 14411-44F01,więcej danych nie znam).
I niewiem teraz czy podejdzie do mojej miatki?
Ale cena jakas dziwna co?

Rzeczy niemożliwe robie na miejscu a na cuda trzeba się umawiać..
Kamil-b pisze:celuje do 200KM
to Ci T28 do niczego nie jest potrzebna. A moment "wstawania" sprężarki kształtuje się sterując WG i po sprawie.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
zna sie ktos na walkach rozrzadu? Bo zachecily mnie posty o walku ssacym wzietym z wydechowego MX3 i wyliczylem cos takiego:

MOD1 to opcja walek wydechowy MX3 jako ssacy a wydechowy z MX5 115KM
MOD2 to opcja Andy'ego: przerobiony wydechowy z MX5 jako ssacy, wydechowy z MX5 115KM, wrzucilem dla porownania.
czy MOD1 ma sens? Bo jest prostszy w sensie ze nie potrzeba regulowanych kolek rozrzadu i ma szanse byc mniej hardkorowy bo walek MX3 ma krotszy czas otwarcia (duration).
pomysl jest taki ze walki montuje do silnika 90KM zeby go nieco odmulic ale bez hardkoru. Ma byc w miare elastycznie + lepsza gora od tej co jest, normalne wolne obroty itp. ECU dam albo z Eunosa Roadster albo przemapuje seryjne z 90ki. Dobrze kombinuje?

MOD1 to opcja walek wydechowy MX3 jako ssacy a wydechowy z MX5 115KM
MOD2 to opcja Andy'ego: przerobiony wydechowy z MX5 jako ssacy, wydechowy z MX5 115KM, wrzucilem dla porownania.
czy MOD1 ma sens? Bo jest prostszy w sensie ze nie potrzeba regulowanych kolek rozrzadu i ma szanse byc mniej hardkorowy bo walek MX3 ma krotszy czas otwarcia (duration).
pomysl jest taki ze walki montuje do silnika 90KM zeby go nieco odmulic ale bez hardkoru. Ma byc w miare elastycznie + lepsza gora od tej co jest, normalne wolne obroty itp. ECU dam albo z Eunosa Roadster albo przemapuje seryjne z 90ki. Dobrze kombinuje?
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Taki tan filmik o NA, oglądajcie,
https://youtu.be/s8TFcnlFKw4
https://youtu.be/s8TFcnlFKw4
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Łukasz pisze:Tak mnie naszla mysl.Skoro nowy 124 Spider uzywa motoru 1.4tjet to moze juz ktos gdzies kiedys wlozyl 1.4 tjeta to jakiejs mx5?
Ktos coś może słyszał?
Jaki byłby cel świadomego downsizeingowania silnika w MXie?
Każdy swap to kosztowna operacja, więc opłaca się go robić wyłącznie w przypadku poszukiwania mocy...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Akurat tak się składa, że 1.4 tjet jest rewelacyjną bazą do dalszych modyfikacji. Jednostka jest dość pancerna i ciężko o inny świeży motor, który będzie nam dawał możliwość takiego rozwoju po tak niskich kosztach. Tak więc kolega wcale nie ma głupiego pomysłu.
panowie czytam troche forum ale nadal nie wiem, albo nie doczytalem, albo nei zrozumialem czy:
1) dolozenie turbo do 1.6 NBFL to kwestia dokupienia zestawu turbo i jego zalozenie i zgranie czy jednak musze kombinowac z silnikiem jakies swieczki itp? celowalbym w jakies 170 kucykow, wiecej nie potrzeba. probowalem znalezc odpowiedz w watku dextera,,, ale to ciezka sprawa
2) zastanawiam sie nad swapem 1.8 ale nie wiem jak moge porownac, policzyc takie srednie koszty swapa do basicowego zalozenia turbo pod 1.6 (basic bo wydaje mi sie ze 170 kucy to nie ejst jakies mega obciazenie dla silnika, czy sie myle). swapa tez rozwazam na poczatku bez dyfra i 6 skrzyni. sprzeglo tez zostawilbym od 1.6.
1) dolozenie turbo do 1.6 NBFL to kwestia dokupienia zestawu turbo i jego zalozenie i zgranie czy jednak musze kombinowac z silnikiem jakies swieczki itp? celowalbym w jakies 170 kucykow, wiecej nie potrzeba. probowalem znalezc odpowiedz w watku dextera,,, ale to ciezka sprawa

2) zastanawiam sie nad swapem 1.8 ale nie wiem jak moge porownac, policzyc takie srednie koszty swapa do basicowego zalozenia turbo pod 1.6 (basic bo wydaje mi sie ze 170 kucy to nie ejst jakies mega obciazenie dla silnika, czy sie myle). swapa tez rozwazam na poczatku bez dyfra i 6 skrzyni. sprzeglo tez zostawilbym od 1.6.
Swap na 1,8 z NBfl (w tym nowy rozrząd, łożyska, nowa okładzina sprzęgła, nowe oleje) to ok 7k i dostajesz +30KM
Turbo na nowych gratach poza turbosprężarką i wtryskami, na EMU to (bez oszczędności) ok 15k i dostajesz +

Koszty orientacyjne i zależą od bardzo wielu czynników
Turbo na nowych gratach poza turbosprężarką i wtryskami, na EMU to (bez oszczędności) ok 15k i dostajesz +


Koszty orientacyjne i zależą od bardzo wielu czynników

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Przegiąłeś z tym kosztem swapa. Nawet przy obecnych cenach wyjdzie 4500, na pewno nie 7
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 353
- Rejestracja: 24 sty 2016, 15:54
- Model: Inny
- Wersja: Bezmiatowy :(
- Lokalizacja: Kielce
jerzj pisze:Turbo na nowych gratach poza turbosprężarką i wtryskami, na EMU to (bez oszczędności) ok 15k i dostajesz +![]()
Koszty orientacyjne i zależą od bardzo wielu czynników
Aż 15k? Nie ma tańszych alternatyw?
zalezy jeszcze jak sie liczy swapa:
- czy silnik i osprzet czy jeszcze + brake'i, dyfer + skrzynia / przy pelnym zestawie to pewnie i z 8 wyjdzie.
- a sam silnik i osprzet to i za 3500-4000 mozna
Turbo powiem szczerze ze liczylem, z lekka gorka, 10kzl.
- czy silnik i osprzet czy jeszcze + brake'i, dyfer + skrzynia / przy pelnym zestawie to pewnie i z 8 wyjdzie.
- a sam silnik i osprzet to i za 3500-4000 mozna
Turbo powiem szczerze ze liczylem, z lekka gorka, 10kzl.
bjorm pisze:Turbo powiem szczerze ze liczylem, z lekka gorka, 10kzl.
Za 10k też się zrobi. Będzie prostsze sterowanie (DET3) i kwestia np. ile kasy wsadzisz w wydech... do 200kM myślę, że można pozostawić seryjne 2,25 cala, tylko pozbyć się kata.
Generalnie temat doładowania ma wiele zmiennych, które mają wpływ na cenę, więc postaraj/cie się najpierw zdobyć jakąś podstawową wiedzę w temacie, abyś/cie mogli określić, czego chcecie i oczekujecie - wtedy ktoś, kto się tym zajmuje na poważnie, będzie mógł Tobie/Wam wycenić taką robotę.
uwierz mi ze czytalem chyba kazdy watek o doladowaniu na forum, ale w momencie kiedy sam tego nie robiles wczesniej to wylapanie jakichs ram finansowych z tych watkow i szczatkowych informacji, jest mega trudne, dlatego zastanawiajac sie o pi razy oko kosztach, sprobowalem zapyatc o orientacyjne koszty, widelki.
oczywiscie wiem ze mozna miec turbo i Turbo, w aucie, dlatego zastanawiala mnie wersja basic, moze basic plus
czyli totalny minimal + 10-15% wartosci basica co by go nie zostawic w goliźnie 
oczywiscie wiem ze mozna miec turbo i Turbo, w aucie, dlatego zastanawiala mnie wersja basic, moze basic plus


Ostatnio zmieniony 01 sie 2016, 9:16 przez bjorm, łącznie zmieniany 1 raz.
bjorm pisze:uwierz mi ze czytalem chyba kazdy watek o doladowaniu na forum, ale w momencie kiedy sam tego nie robiles wczesniej to wylapanie jakis ram finansowych z tych watkow i szczatkowych informacji, jest mega trudne, dlatego zastanawiajac sie o pi razy oko kosztach, sprobowalem zapyatc o orientacyjne koszty, widelki.
oczywiscie wiem ze mozna miec turbo i Turbo, w aucie, dlatego zastanawiala mnie wersja basic, moze basic plusczyli totalny minimal + 10-15% wartosci basica co by go nie zostawic w goliźnie
nie ma sensu wracać do tematu drugi raz... dziś zrobisz BASIC a jutro będziesz musiał to poprawiać...
moja rada jest taka - jak robić, to lepiej poczekać , doskładać budżet i wtedy brać się za robotę by dwa razy na to samo kasy nie wydawać...
przecież robisz to dla siebie, a auto ma chodzić bez awarii
ja osobiście dwa lata zbierałem budżet i graty na turbo
a teraz śmiga bez awarii - doładowanie 0,4 i zawsze można więcej.....
