Pas kierowcy się zaciął

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Ukasz-
Posty: 98
Rejestracja: 02 maja 2015, 18:59
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin

04 cze 2015, 16:33

Mam następujący problem w moim autku, że gdy chciałem zapiąć pas zaciął się w mniejwięcej 1/3 długości potrzebnej do zapięcia i ani nie chce się wciągnąć, ani rozłożyć dalej. Próboałem już i siłowo i pod jakimś kontem go wyciągnąć/ruszyć, ale nic :(

Co może być przyczyną i jak to naprawić?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

04 cze 2015, 17:46

Twoje autko jest po jakiejś przygodzie przodem, na fotkach widziałem, że nie masz poduszki kierowcy, więc pasażera również, a do tego zadziałały Ci napinacze pirotechniczne pasów. Możliwe, że skoro komuś się nie chciało porządnie wymienić poduszek i modułu na sprawne to może z pasami też coś kombinował i założył stare niesprawne pasy, które teraz dały o sobie znać. Jak napinacze zadziałają to pasy właśnie tak się blokują. Najpierw może zdejmij plastik zasłaniający mocowanie pasa z tyłu i zobacz czy coś tak się nie przyblokowało.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Ukasz-
Posty: 98
Rejestracja: 02 maja 2015, 18:59
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin

06 cze 2015, 1:15

Zdjąłem i faktycznie, coś na przyblokowało się przy bębnie pasa, bo skręciłem go ręcznie i pas już działa. Inna sprawa, że czeka mnie wymiana ich samych, zapewne. Czy można kupić używane, czy tylko nowe? I czy w przypadku zderzenia, nowe zadziałają ?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 cze 2015, 8:01

Możesz brać używane.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Ukasz-
Posty: 98
Rejestracja: 02 maja 2015, 18:59
Model: NB
Lokalizacja: Szczecin

07 cze 2015, 13:20

A co z napinaczami? To jest jednorazowy moduł?, czy można je wymienić? U siebie zobaczyłem, że kabelek przy bębnie jest odłączony.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 cze 2015, 14:36

Pas jest razem z napinaczem. Ale jak nie masz poduszek to masz też niesprawny moduł/ czujnik zderzeniowy pod deską rozdzielczą, więc i tak napinacze Ci nie zadziałają w razie wypadku. Żeby wszystko działało musisz wymienić komplet: poduszki, moduł pod deską rozdzielczą i pasy.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Pirat
Donator
Donator
Posty: 1224
Rejestracja: 09 maja 2012, 22:21
Model: NA
Lokalizacja: Rybnik

09 cze 2015, 20:16

To przy okazji jak o wymianie pasów mowa... czy ktoś myślał kiedyś o wymianie seryjnych pasów na czerwone? Jest możliwe porzeźbić cokolwiek, żeby dopasować pasy z CC, SC lub czegoś innego gdzie były montowane czerwone?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

09 cze 2015, 20:51

GT3RS ;)

Tak, można nawet dać do uszycia, ale jakoś nie miałbym chyba zaufania - chociaż jak ktoś oddałby mi w cenie złomu niewystrzelone pasy, to mogę rozebrać i znaleźć firmę, która sie podejmie :)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ