Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

20 maja 2015, 10:29

Alex pisze:od pewnego czasu jezdzac Miata wyczuwam zapach rozgrzanego oleju. Wiem ze mam wycieki z silnika z obu uszczelniaczy ale ktoredy ten smrodek dostaje sie do kabiny? Jak wacham pod maska to prawie nie smierdzi a w kabinie owszem tak i to calkiem wyraznie

Najpierw myslalem ze to przez uszczelke na podszybiu ktora jest juz nieco zgnieciona ale po wpakowaniu do srodka plastikowej rurki zeby byla wieksza i lepiej uszczelniala chyba nic sie nie zmienilo.

Czy gumy lewarka w strzepach (czekam na paczke z ZG) moga powodowac ten efekt?


zdecydowanie obstawiam gumy lewarka (u mnie jest ta sama historia)
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

20 maja 2015, 10:42

Alex pisze:Czy gumy lewarka w strzepach (czekam na paczke z ZG) moga powodowac ten efekt?

dokladnie - mi walilo olejem i jesli masz skrzynie 5ke i mala gume peknieta, to nawet nie z silnika i jego wyciekow, a ze skrzyni - najbardziej po rozgrzaniu i jezdzie w zakretach ;) olej ze skrzyni znacznie bardziej smierdzi od silnikowego :bang:
Obrazek
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

20 maja 2015, 10:49

Wymiana gum powinna zdecydowanie pomoc. Ja przy ekstremalnie zjechanych gumach przez poprzedniego wlasciciela mialem wrecz efekt ze na ostro pokonanym zakrecie pod katem prostym, troche oleju wydostalo sie ze skrzyni i skapalo na goracy wydech. Chwilowy efekt to chmura dymu z oleju za samochodem. Wymienilem gumy i problem sie rozwiazal.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2015, 16:20 przez polokokt, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Benoos
Donator
Donator
Posty: 351
Rejestracja: 10 lip 2014, 21:01
Lokalizacja: ~Rybnik

20 maja 2015, 14:22

Alex pisze:Czy gumy lewarka w strzepach (czekam na paczke z ZG) moga powodowac ten efekt?

Całkiem prawdopodobne, przez moje sito kiedy skrzynia się rozgrzała też tak waliło :)


Z innej beczki - Ktoś używa nowej chłodnicy z allegro do miaty za ~200PLN? Nadaje się to do jazdy czy tylko, żeby wrzucić i auto sprzedać? :twisted:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

20 maja 2015, 17:40

U mnie przed naprawą wycieku silnik był cały oblepiony olejem. Przypuszczam, że całe nawiewy z czasem przeszły smrodem oleju spalonego w różnych miejscach pod maską. Oddałem silnik do umycia (tak się złożyło, że udało się znaleźć zakład, który robi to suchą parą, więc bez większego ryzyka dla elektryki). Z czasem wszystko się ulotniło, ale trochę to trwało (z kilka tygodni). Gumy przy lewarku skrzyni biegów są w stanie niemal idealnym, więc są przynajmniej dwa możliwe powody takiego stanu rzeczy, Alex.
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

21 maja 2015, 8:37

Benoos pisze:
Z innej beczki - Ktoś używa nowej chłodnicy z allegro do miaty za ~200PLN? Nadaje się to do jazdy czy tylko, żeby wrzucić i auto sprzedać? :twisted:


Ja uzywam mniej wiecej takiej, sprawdza sie tak jak powinna, mam ja grubo ponad rok i nic niepokojacego sie nie dzieje :)
davidg75
Posty: 232
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:30
Model: Inny
Wersja: searching...
Lokalizacja: Gdańsk

21 maja 2015, 9:52

Eibach pro kit.
które sprężyny idą na przód a ktore na tył?
5530002 HA
5530001 VA
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2015, 9:58

Jakaś stara aukcja allegro twierdzi, że tak:
przód: EW 5530001 VA;
tył: EW 5530002 HA;

Link
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2015, 10:01

Benoos pisze:Z innej beczki - Ktoś używa nowej chłodnicy z allegro do miaty za ~200PLN? Nadaje się to do jazdy czy tylko, żeby wrzucić i auto sprzedać?

Zależy którą. Jeśli Koyorad, to bez problemu. To bardzo dobre chłodnice, sporo emiksów z nimi jeździ już długo.

Po
em
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
davidg75
Posty: 232
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:30
Model: Inny
Wersja: searching...
Lokalizacja: Gdańsk

21 maja 2015, 10:09

Pedi pisze:Jakaś stara aukcja allegro twierdzi, że tak:
przód: EW 5530001 VA;
tył: EW 5530002 HA;

Link



Ktoś moze to na szybko potwierdzić bo mechanior zakręcony jak budka ślimaka zgłupiał i nie wie jak założyć.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2015, 10:13

A nie da się organoleptycznie stwierdzić? One mają chyba różną długość, więc wystarczy sprawdzić gdzie były oryginalnie dłuższe i wsadzać. (Tak ja to widzę)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

21 maja 2015, 11:22

Sam byś to już dawno sprawdził w Google. 3sec i kartę katalogową znalazłem. VA - przód
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

21 maja 2015, 19:55

V to od vorn czyli z przdu, H to hinten czyli z tyłu
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

22 maja 2015, 10:20

Zapytanko: Czy zamach, tarcza sprzęgła i docisk w NB 1.6 i NA 1.6 115km jest taki sam?
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

22 maja 2015, 10:45

Jakas dobra dusza pomoze mi przez pw z regulacja tylnych klockow po wymianie tarcz i klockow? Jakos nie moge tego ogarnac a na jutro jest mi samochod niezbedny i musze to zrobic.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 maja 2015, 11:33

Davey pisze:Jakas dobra dusza pomoze mi przez pw z regulacja tylnych klockow po wymianie tarcz i klockow? Jakos nie moge tego ogarnac a na jutro jest mi samochod niezbedny i musze to zrobic.

1. odkrecasz srube z tylu zacisku zaslaniajaca dynks do regulacji
2. pakujesz w otwor po srubie klucz ampulowy (potocznie imbus ;) ) i krecisz regulacja az klocki zaczna blokowac tarcze (trzeba wyczuc)
3. odkrecasz bodaj 1/3obrotu
4. zakrecasz srube z powrotem
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2015, 12:08

Alex pisze:(trzeba wyczuc)

Na pewno wyczujesz, będzie to bardzo zauważalny opór (równy z efektem dokręcenia śruby).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

22 maja 2015, 12:24

To jest jasne i tak robie ale dalej nie wiem jak ma to wygladac w szczegolach a chetnie sie naucze :)
Klocki w prawej tarczy szoruja mi o nia, lekko ale wyraznie, tak byc nie moze jak sadze?
Auto stoi na kobylkach, tarcze sie kreca jak dodaje gazu, wciskam hamulec ale tarcza tylko zwalnia(ta co nie ociera) a nie zatrzymuje sie, druga w ogole sie nie kreci chociaz tocpewnie "objaw" otwartego dyfra.
Skoro tarcza mi zwalnia nie zatrzymuje sie a druga ociera to jest to kwestia regulacji imbusem po prostu? Najwyrazniej za malo i za duzo cofnalem tloczek ta srubka..
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2015, 12:34

Zawsze Ci będzie coś ocierać. Klocki odchodzą na taką odelgłość by nie robić oporów ale delikatne szuranie będzie słychać.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

22 maja 2015, 12:40

O to mnie troche uspokoiles bo staralem sie regulowac az nie beda ocierac i pewnie dlatego mi to nie hamuje, wracam z pracy i biore sie za to, dzieki:D
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

22 maja 2015, 12:42

Popatrz sobie z przodu. Jak przekręcisz kołem to też będzie Ci obcierać ale to są minimalne tarcia. Taki sam dźwięk i opór powinieneś mieć z tyłu. Jak to sobie wyregulujesz to możesz jeszcze ew. ręczny w kabinie wyregulować.

Gdybyś dokręcił za mocno to będziesz czuł. Dosłownie po przejechaniu kliku KM tarcze będą się z tyłu nagrzewać w związku z oporem i będzie czuć, że tył jest "ciepły" i śmierdzi.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

22 maja 2015, 13:24

jesli tarcza jest lekko krzywa to wlasnie moze ocierac
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Podbiel
Posty: 29
Rejestracja: 28 kwie 2015, 10:23
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa - WT....
Kontakt:

22 maja 2015, 14:00

Właśnie apropo ocierania. To u mnie przy cofaniu czasami coś trze ( z tyłu) i tylko przy cofaniu.
Oglądałem auto 10x i nic. Nic nie odstaje, hamulce czy ręczny dobrze działają. ..

Jedyne co mi przychodzi do głowy to ocierajace tylne klocki. Same klocki mają jeszcze sporo mięsa.

Jakieś pomysły?
była Octavia 2 Tour'12 1.6 - aktualnie Żony
Jest Mazda mx-5 NC'06 1.8

http://zulpanter.blogspot.com -> serdecznie zapraszamy :)
NC 1.8 - JUST BLACK
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

22 maja 2015, 21:08

siema,
kupiłem sobie światła led i mam pytanko zanim jutro się za nie wezmę.... jak je podłączyć do którego kabelka itp aby startowały razem z zapłonem ale gasly w momencie jak włącze światła mijania ?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

22 maja 2015, 23:35

Musisz podpiąć je bezpośrednio pod zapłon ale przez przekaźnik normalnie zamknięty. A cewkę przekaźnika też podpiąć tym samym kablem który idzie z kierownicy do przekaźnika świateł mijania (albo i do samego kabla idącego do jednego z reflektorów - nie patrzyłem dokładnie jak wygląda obwód). Wtedy załączą się po przekręceniu kluczyka na zapłon a zgasną na światła mijania.
Choć to chyba niepoprawny montaż i tak bo o ile dobrze wiem mają się zapalać przy pracującym silniku, a gasnąć jak włączysz jakiekolwiek inne światła. Więc teoretycznie do pozycyjnych trzeba podpiąć. Bo powiedzmy że jak już włączysz zapłon to z zamiarem uruchomienia silnika a jak stoisz to najwyżej na ACC kluczyk jest ustawiony.

Jeśli to rozumiesz to spoko i możesz działać. Jeśli nie do końca co może lepiej niech ktoś ci to zrobi.
Ewentualnie ktoś to musi zaznaczyć na schemacie. Ja go nie mam na szybko a teraz idę spać :P
Wardi
Posty: 130
Rejestracja: 17 lut 2014, 6:53

23 maja 2015, 9:30

Mam pytanie, a nigdzie na forum nie mogę znaleźć czy temat był poruszany. Mianowicie, jak to jest ze składaniem dachu w NA. Czy za każdym razem należy przed złożeniem dachu odpinac szybę PCV?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

23 maja 2015, 11:52

Wardi pisze:Mam pytanie, a nigdzie na forum nie mogę znaleźć czy temat był poruszany. Mianowicie, jak to jest ze składaniem dachu w NA. Czy za każdym razem należy przed złożeniem dachu odpinac szybę PCV?

Możesz składać bez odpinania, ale wtedy znacząco skrócidz żywotność pleksy, pęknie dość szybko na zaginięciu.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

23 maja 2015, 13:10

Mam starą szybę i nowy kawałek pcv 1mm. Stara szyba jest potwornie sztywna w porównaniu do nowej. Najbardziej bym się bał o miejsce zgrzewu/klejenia bo tam materiał jest sporo grubszy a raczej nie pracuje względem siebie.
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

23 maja 2015, 18:18

Poradził sobie ktoś z bezwładnie ruszającymi się wylotami powietrza w NB(fl) (domyślam się że to ogólny problem miaty, jako że znajomy w swojej FL ma to samo)? Jakiś spray który działa odwrotnie do smaru (zwiększa tarcie)? Niby szczegół, a czasem denerwuje :)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

23 maja 2015, 18:22

Na około kulek nawiewu naklejone takie szmatki. Pewnie się odkleiły/wytarły. Wystarczy je odkleić i przykleić jakieś nowe zrobione np. z podkładek pod meble.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
ODPOWIEDZ