
Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jeszcze jedna opcja: http://shop.jassperformance.com/index.p ... uct_id=102
(albo po prostu dorobienie takiej rączki samemu).
(albo po prostu dorobienie takiej rączki samemu).
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Pytanie globalne, powstające przy okazji wymiany kół zima-lato w innym aucie. Jakim smarem można posmarować gwint śrub trzymających koła? Żeby po pół roku łatwiej było je odkręcić. Towot techniczny może być?
Pytam, bo wiem, że nie każdy się nadaje na gwint od śrub kół, a nie pamiętam który to był ten właściwy.
Pytam, bo wiem, że nie każdy się nadaje na gwint od śrub kół, a nie pamiętam który to był ten właściwy.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ja słyszałem już od dziadków, że tych śrub nie smarujemy
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Praktycznie każdą śrubę można smarować. Dokręcenie odpowiednim momentem załatwia sprawę tego potencjalnego samoistnego odkręcania się.
Ja miedziowym sobie smaruje śruby od dawna, we wszystkich samochodach. Dokręcam kluczem dynamometrycznym. Nigdy nie musiałem dociągać a przy zmianie nie muszę skakać na kluczu tylko starczy porządnie przekręcić. Nic się nie zapieka.
Ja miedziowym sobie smaruje śruby od dawna, we wszystkich samochodach. Dokręcam kluczem dynamometrycznym. Nigdy nie musiałem dociągać a przy zmianie nie muszę skakać na kluczu tylko starczy porządnie przekręcić. Nic się nie zapieka.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Kidman pisze:Są kierunkowe i założone bieżnikiem we właściwą stronę. Ale jak np. dostałem 3 prawe, to na "lewej" feldze ma DOT od wewnętrznej strony. Z opony nic nie wyczytałem, w wulkanizacji nic nie mówili.
DOT zdarza się (jest często/zawsze? nie wiem) tylko na jednej stronie opony, nawet jak są symetryczne. Jak masz strzałkę w kierunku, w którym się obraca, to jest ok (Ew. outside na zewnątrz jak bieżnik asymetryczny, jak np. w moich RE002)
fifomaniak pisze:Kidman pisze:Są kierunkowe i założone bieżnikiem we właściwą stronę. Ale jak np. dostałem 3 prawe, to na "lewej" feldze ma DOT od wewnętrznej strony. Z opony nic nie wyczytałem, w wulkanizacji nic nie mówili.
DOT zdarza się (jest często/zawsze? nie wiem) tylko na jednej stronie opony, nawet jak są symetryczne. Jak masz strzałkę w kierunku, w którym się obraca, to jest ok (Ew. outside na zewnątrz jak bieżnik asymetryczny, jak np. w moich RE002)
Zawsze DOT jest po jednej, ale patrz: Federale są kierunkowe w jodłę, więc mogliby robić jeden "wzór" i wtedy z jednej strony masz oznaczenia na zewnątrz, a z drugiej od wewnątrz. U mnie na jednej oponie jest odwrotnie, więc albo są prawe i lewe, albo w Tajwanie DOT wygrzewają jak im się złapie oponę.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
80 na autostradzie?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
80 przy wjezdzie, i zaczyna plywac przy kazdym ruchu kierownica jakby zagiel miala.
UK, limit 70mph = ~113km/h, i w obrembie miast w godzinach szczytu ustawiane sa limity 60, 50 a czasem i 40 mph. Jezdzi sie tu wolno
UK, limit 70mph = ~113km/h, i w obrembie miast w godzinach szczytu ustawiane sa limity 60, 50 a czasem i 40 mph. Jezdzi sie tu wolno

- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ale ktoś tego przestrzega czy tak jak w Polsce?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Na tych ograniczeniah to sa bramy i co chwile radary wiec wszyscy grzecznie, na otwartej drodze leci sie miedzy 70 a 90 ale sporo tez nieoznamowanych jezdizi wiec 75 jest w miare standardowa predkoscia.
Za speeding sa surowe kary, punkty, kazdy punkt wazny 3 lata i ma wplyw na stawke ubezpieczenia przez 5 lat itd. Kto chce to leci a kto nie to trzyma sie limitu.
Za speeding sa surowe kary, punkty, kazdy punkt wazny 3 lata i ma wplyw na stawke ubezpieczenia przez 5 lat itd. Kto chce to leci a kto nie to trzyma sie limitu.
Lexx pisze:Wymienilem dzis opony na tele, przy predkosci 80km/h na autostradzie auto plywa![]()
Moze to byc zbyt wysokie cisnienie w kole?
zbyt wysokie cisnienie tylko bedzie powodowalo wczesniejsze zarzucanie tylkiem na zakretach i wieksze trzesienie na nierownosciach. jesli ci plywa na boki przy jezdzie na wprost, to szukalbym przyczyny w zlej geometrii
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Przy jezdie na wprowt jest OK, za to przy naglejszej zmianie pasa ruchu auto plynie i sie buja na boki. Wczoraj bylo OK, dzis po zmianie opon taki zonk
podjade po robocie na stacje i upuszcze bo na fakturce napisali 32psi, a powinno byc 26.
Moze poszla koncowka staba? Jak sie nie poprawi jutro bede mial randke z miatka na podjazdach.

Moze poszla koncowka staba? Jak sie nie poprawi jutro bede mial randke z miatka na podjazdach.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Lexx pisze:Przy jezdie na wprowt jest OK, za to przy naglejszej zmianie pasa ruchu auto plynie i sie buja na boki. Wczoraj bylo OK, dzis po zmianie opon taki zonkpodjade po robocie na stacje i upuszcze bo na fakturce napisali 32psi, a powinno byc 26.
Moze poszla koncowka staba? Jak sie nie poprawi jutro bede mial randke z miatka na podjazdach.
No większe ciśnienie na pewno efektu takiego nie daje. Jakie opony miałeś a masz teraz? Może kupiłeś coś cholernie miękkiego i się inaczej prowadzi

-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Toyo T1R bylo i jest teraz.
Upuscilem tyl bylo 31 vs 20 i 26 przod ale nie wracalem juz autostrada. Jutro z rana sie przejade. Moze wszystko sie skumulowalo, nierownie na przodzie, wysokie na tyle i nowa guma
Wjade na podjazdy, obadam wszystko i przejade sie, jesli poprawy ni bedzie zaczne szukac glebiej.
Auto jedzie prosto, nie sciaga na zadna ze stron.
Upuscilem tyl bylo 31 vs 20 i 26 przod ale nie wracalem juz autostrada. Jutro z rana sie przejade. Moze wszystko sie skumulowalo, nierownie na przodzie, wysokie na tyle i nowa guma

Wjade na podjazdy, obadam wszystko i przejade sie, jesli poprawy ni bedzie zaczne szukac glebiej.
Auto jedzie prosto, nie sciaga na zadna ze stron.
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
26psi=1.8bar
Guma lepsza bedzie jak wpadnie nowa felga, na razie miata robi za daily car wiec bez sensu pchac pelsza gume, choc chyba zrobie podmianke i na tyl wladuje przednie Firestone tz300a do skonczenia bo dot sie robi starawy powoli.
Felunek planowany razem z dachem na ten sezon.
Guma lepsza bedzie jak wpadnie nowa felga, na razie miata robi za daily car wiec bez sensu pchac pelsza gume, choc chyba zrobie podmianke i na tyl wladuje przednie Firestone tz300a do skonczenia bo dot sie robi starawy powoli.
Felunek planowany razem z dachem na ten sezon.
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
wtryski od rx-8 maja 2 razy większą wydajność niż seryjne miatowe także w N/A nie widzę w tym sensu 
no chyba że wrzucisz EMU, ITB i wałki czy cuś :]
niech się eksperty wypowiedzą

no chyba że wrzucisz EMU, ITB i wałki czy cuś :]
niech się eksperty wypowiedzą

MIATA nim jak szatan

