Witam
Ponieważ szykuje się do kupna MX-5 do jazdy na co dzień, zastanawia mnie fakt czy silnik 1,8 po liftingowy czyli ze zmiennymi fazami rozrządu w jakiś sposób komplikuje założenie instalacji gazowej ?
Silnik po liftingu ze zmiennymi fazami a LPG
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 mar 2015, 22:22
- Model: NB
Jest Rx8, będzie na co dzień mx-5
Juniorski111 pisze:czy silnik 1,8 po liftingowy czyli ze zmiennymi fazami rozrządu w jakiś sposób komplikuje założenie instalacji gazowej ?
Nie. Nie ma z tymi silnikami i LPG najmniejszych problemów.
kustef pisze:prawdopodobnie jak w przypadku systemu VTEC w hondzie instalacja będzie musiała byc wyposażona w ustrojstwo zapobiegające wypalaniu gniazd zaworowych
Do silników z VTEC nie potrzeba żadnych "ustrojstw". Potrzebna jest jedynie poprawna konfiguracja i nieco częstsze niż na Pb regulowanie luzów zaworowych, nic więcej.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Polecam założyć instalację w zakładzie który ma hamownię. Ewentualnie który na 100% wyreguluje ją przy zmiennych obciążeniach podczas jazdy.
A w hondach to raczej chyba tyczyło się Vtec-e i tych nowszych o trzech stopniach. Przez to że mocno uboga mieszanka w trybie eko była spalana to na gazie już było przegięcie. Tu chyba wypadałoby z pomiarem temperatury spalin ustawiać. Choć pewnie wiele hond jeździ dobrze i bez takiej zabawy.
A w hondach to raczej chyba tyczyło się Vtec-e i tych nowszych o trzech stopniach. Przez to że mocno uboga mieszanka w trybie eko była spalana to na gazie już było przegięcie. Tu chyba wypadałoby z pomiarem temperatury spalin ustawiać. Choć pewnie wiele hond jeździ dobrze i bez takiej zabawy.
wyposażona w ustrojstwo zapobiegające wypalaniu gniazd zaworowych
przeżytek

obecnie montujesz staga Q-BOX, w odpowiednich obciążeniach i obrotach uruchamiasz procentowy udział benzyny i nie musisz się przejmować problemem lubrykacji zaworów
zaś co do samych zmiennych faz rozrządu i instalacji LPG to niema najmniejszego problemu
auto posiada już OBD II więc bez problemu idzie go wystroić po korektach STFT i LTFT
zaś zakres OL kalibrujesz na AFR i po temacie
Mazda mx5 NB 1,8 00r
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 11 mar 2015, 22:22
- Model: NB
zakładać pewnie będziemy ją sami, a na strojenie pojedzie w trasę
Jest Rx8, będzie na co dzień mx-5