Silnik po liftingu ze zmiennymi fazami a LPG

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Juniorski111
Posty: 13
Rejestracja: 11 mar 2015, 22:22
Model: NB

04 maja 2015, 17:35

Witam
Ponieważ szykuje się do kupna MX-5 do jazdy na co dzień, zastanawia mnie fakt czy silnik 1,8 po liftingowy czyli ze zmiennymi fazami rozrządu w jakiś sposób komplikuje założenie instalacji gazowej ?
Jest Rx8, będzie na co dzień mx-5
Awatar użytkownika
kustef
Donator
Donator
Posty: 406
Rejestracja: 22 mar 2015, 16:05
Model: NB
Lokalizacja: Ruda Śląska

04 maja 2015, 18:06

prawdopodobnie jak w przypadku systemu VTEC w hondzie instalacja będzie musiała byc wyposażona w ustrojstwo zapobiegające wypalaniu gniazd zaworowych
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 maja 2015, 18:29

Juniorski111 pisze:czy silnik 1,8 po liftingowy czyli ze zmiennymi fazami rozrządu w jakiś sposób komplikuje założenie instalacji gazowej ?

Nie. Nie ma z tymi silnikami i LPG najmniejszych problemów.
kustef pisze:prawdopodobnie jak w przypadku systemu VTEC w hondzie instalacja będzie musiała byc wyposażona w ustrojstwo zapobiegające wypalaniu gniazd zaworowych

Do silników z VTEC nie potrzeba żadnych "ustrojstw". Potrzebna jest jedynie poprawna konfiguracja i nieco częstsze niż na Pb regulowanie luzów zaworowych, nic więcej.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

05 maja 2015, 13:26

Polecam założyć instalację w zakładzie który ma hamownię. Ewentualnie który na 100% wyreguluje ją przy zmiennych obciążeniach podczas jazdy.

A w hondach to raczej chyba tyczyło się Vtec-e i tych nowszych o trzech stopniach. Przez to że mocno uboga mieszanka w trybie eko była spalana to na gazie już było przegięcie. Tu chyba wypadałoby z pomiarem temperatury spalin ustawiać. Choć pewnie wiele hond jeździ dobrze i bez takiej zabawy.
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

05 maja 2015, 14:15

wyposażona w ustrojstwo zapobiegające wypalaniu gniazd zaworowych


przeżytek :P
obecnie montujesz staga Q-BOX, w odpowiednich obciążeniach i obrotach uruchamiasz procentowy udział benzyny i nie musisz się przejmować problemem lubrykacji zaworów

zaś co do samych zmiennych faz rozrządu i instalacji LPG to niema najmniejszego problemu
auto posiada już OBD II więc bez problemu idzie go wystroić po korektach STFT i LTFT
zaś zakres OL kalibrujesz na AFR i po temacie
Mazda mx5 NB 1,8 00r
Juniorski111
Posty: 13
Rejestracja: 11 mar 2015, 22:22
Model: NB

05 maja 2015, 16:17

zakładać pewnie będziemy ją sami, a na strojenie pojedzie w trasę
Jest Rx8, będzie na co dzień mx-5
ODPOWIEDZ