Czasami, jak jest zimny po odpaleniu na wolnych obrotach cichy metaliczny stuk jak popychacza jednego zaworu.
Silnik 1,8.
Czy ktos może mi doradzic co to moze byc i jak temu zaradzić?
Stuki w silniku 1,8
Stuki w silniku
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
- Model: NA
- Wersja: 1,8
- Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
- Model: NA
- Wersja: 1,8
- Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo
Jeszcze nie zmieniałem, poprzedni własciciel zmieniał we wrzesniu 2014.
Jest syntetyk.
Czy mam zrobic wymiane, i o jaka płukanke chodzi?
Jezeli o cisnieniowe płukanie magistrali olejowej to mam złe doswiadczenia. Miałem kiedys Cadillaca V8 (klasyk) i po takim płukaniu musiałem wymieniac hydrauliczne popychacze zaworów.
Jest syntetyk.
Czy mam zrobic wymiane, i o jaka płukanke chodzi?
Jezeli o cisnieniowe płukanie magistrali olejowej to mam złe doswiadczenia. Miałem kiedys Cadillaca V8 (klasyk) i po takim płukaniu musiałem wymieniac hydrauliczne popychacze zaworów.
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
- Model: NA
- Wersja: 1,8
- Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo
Niestety nie wiem, bo poprzedni własciciel był zupełnie zielony. Wymienili mu w warsztacie ale nie wie jakiej marki (!)
Tyle ze to syntetyk zgodnie z zalecanymi do MX.
A jaki olej proponujesz od którego ma nie klepać?
Dodatkowo klepanie sie ostatnio nasiliło.
Tyle ze to syntetyk zgodnie z zalecanymi do MX.
A jaki olej proponujesz od którego ma nie klepać?
Dodatkowo klepanie sie ostatnio nasiliło.
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
- Model: NA
- Wersja: 1,8
- Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo
No cóż Mazda mam od niedawna, bardzo mało jezdze bo cały czas robie przy niej różne niedoróbki.
Myslałem ze jak olej był swieży to mozna poczekac.
Troche poczytałem i zastosuje Valvoline.
Myslałem ze jak olej był swieży to mozna poczekac.
Troche poczytałem i zastosuje Valvoline.
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Zalej Valvoline Maxlife 10W40 wcześniej robiąc płukankę czymś takim (na opakowaniu jest pełna instrukcja) http://www.petrostar.pl/chemia/plukanki ... p759206734
Zarówno olej jak i płukankę kupisz np. w Petrostarze. I przy okazji filtr oleju. Daj znać czy coś się zmieniło
Zarówno olej jak i płukankę kupisz np. w Petrostarze. I przy okazji filtr oleju. Daj znać czy coś się zmieniło


miatasm.com
-
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
- Model: NA
- Wersja: 1,8
- Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo
funky pisze:Zalej Valvoline Maxlife 10W40 wcześniej robiąc płukankę czymś takim
Tak uczynię.
Ale dlaczego Maxlife 10W40 a nie VR1 5W50 ?
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Mi po VR 5W50 stukalo przez pierwsze 30 minut po wumianie i skonczylo. Za to uszczelniacze zaczely ciec
poprzedni wlasciciel jezdzil chyba na polsyntetyku i z czasem doszedlem do wniosku ze ten silnik nie mial latwego zycia. Zrobilem glowice i wszystko bylo OK poza tym ze silnik mi olej palil
ale to akurat byla wina sklejonych pierscieni.


-
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
- Model: NA
- Wersja: 1,8
- Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo
Wielkie dzięki wszystkim za światłe rady, szczególnie funky-iemu za namiar na Petrostara.
Zakupiłem (w Warszawie):
na Powsińskiej 36 (firma Texepert) Wynn,s HYDRAULIC VALVE LIFTER CONCENTRATE za 21 zł, wlewam już i za ok 300km wymieniam olej.
W Petrostarze zakupiłem:
Olej Valvoline MaxLife 5W-40 Full Synthetic 4 l. za 92,70 zł ;
Filtr oleju do silnika 1,8 KNECHT OC195 za 14,90 zł (znakomita jakość!!!)
Płukanke LiquidMoly koncową za 22,20 zł.(nie mieli Wynns-a)
Czyli zainwestowałem 150,80zł i warto było!
Olej jest jednym z najlepszych, przeznaczony do starych silników, i pełen syntetyk.
Jak wszystko zastosuję - zdam relację
Zakupiłem (w Warszawie):
na Powsińskiej 36 (firma Texepert) Wynn,s HYDRAULIC VALVE LIFTER CONCENTRATE za 21 zł, wlewam już i za ok 300km wymieniam olej.
W Petrostarze zakupiłem:
Olej Valvoline MaxLife 5W-40 Full Synthetic 4 l. za 92,70 zł ;
Filtr oleju do silnika 1,8 KNECHT OC195 za 14,90 zł (znakomita jakość!!!)
Płukanke LiquidMoly koncową za 22,20 zł.(nie mieli Wynns-a)
Czyli zainwestowałem 150,80zł i warto było!
Olej jest jednym z najlepszych, przeznaczony do starych silników, i pełen syntetyk.
Jak wszystko zastosuję - zdam relację

dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944