[NC] Stabilizatory z RX8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 197
- Rejestracja: 16 lut 2011, 22:11
- Model: NC
- Lokalizacja: Poznań / Wiry / Wlkp
- Kontakt:
Hej,
mam zakupione staby z RX-8 (te z żółtą plamką) i chcąc kupić gumy do nich napotkałem na małą zagwozdkę, otóż na przód mam do wyboru dwie gumy Yamato :
J73034YMT Stabiliser Mounting - Suspension: for vehicles with sports suspension
lub
J73035YMT Stabiliser Mounting
niestety w katalogu nie ma danych a propos wymiarów i nie wiem teraz jakie kupić i czym one się różnią (wymiarami, twardością?) - ktoś mógłby pomóc
mam zakupione staby z RX-8 (te z żółtą plamką) i chcąc kupić gumy do nich napotkałem na małą zagwozdkę, otóż na przód mam do wyboru dwie gumy Yamato :
J73034YMT Stabiliser Mounting - Suspension: for vehicles with sports suspension
lub
J73035YMT Stabiliser Mounting
niestety w katalogu nie ma danych a propos wymiarów i nie wiem teraz jakie kupić i czym one się różnią (wymiarami, twardością?) - ktoś mógłby pomóc
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
różnica wynika z tego że jedne są dedykowane pod "seryjny bilstein" a te drugie nie, mają one być twardsze jak cały zawias w takiej rx8 -> polygum, a nie guma.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
masz zawieszenie "zwykłe" tzn. staby z zwyklego rexa na 99% więc producent zakładał do nich te zwykłe, bez dopisku sport.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4/ 19' 6 GJ/ 22' i20N/ 22' i30N
https://www.facebook.com/machinedperformance
matpilch pisze:komplet stabilizatorow z rx8 230 km tzw. yellow spot (kolor oznacza twardosc, w kolejnych rewizjach rx'a byly jeszcze pomaranczowe i czerwone - najtwardsze).
Te pomarańczowe i czerwone nie pasują do NC czy są trudno dostępne, że nikt ich nie kupuje, tylko wszyscy żółte?
I pytanie czy wiecie jaką średnicę mają te z żółtą plamką przód i tył?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Są rzadkie i przez to wszyscy montują żółte. Żółtych na Alle jest zatrzęsienie. Na czerwone trzeba polować (ceny są na podobnym poziomie - niskim ).
Abstrahując natomiast od cen i dostępności, nie wiem czy do cywilnego użytku potrzebne jest coś więcej niż "yellow dot". Może ewentualnie na przód...
Abstrahując natomiast od cen i dostępności, nie wiem czy do cywilnego użytku potrzebne jest coś więcej niż "yellow dot". Może ewentualnie na przód...
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
OK, to mamy jasność.
Znalazłem grubości.
Front Bars:
Stock Sport “Yellow Dot” 26.5 mm, 3.5 mm wall (6.3 lbs) = 1 and 1.2 redrilled
R3 “Orange Dot” 21.3 mm solid, fixed = 1.2 (guess)
Rear Bars:
Stock Sport “yellow dot” 16 mm, 2.6 mm wall (2.9 lbs) = 1
R3 “Orange Dot” 16 mm, solid F197-28-151 large side wing
Znalazłem grubości.
Front Bars:
Stock Sport “Yellow Dot” 26.5 mm, 3.5 mm wall (6.3 lbs) = 1 and 1.2 redrilled
R3 “Orange Dot” 21.3 mm solid, fixed = 1.2 (guess)
Rear Bars:
Stock Sport “yellow dot” 16 mm, 2.6 mm wall (2.9 lbs) = 1
R3 “Orange Dot” 16 mm, solid F197-28-151 large side wing
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Witam,
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby odesłać mi link do aukcji z Allegro lub jakiegoś innego portalu, żebym mógł nabyć stabilizatory z rx8 (naczytałem sie na forum o tym "legendarnym" modzie), tylko przyznał bez bicia, ze jestem dość mało ogarnięty technicznie
Żebym nie kupił czegoś innego
Pozdrawiam
MR
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby odesłać mi link do aukcji z Allegro lub jakiegoś innego portalu, żebym mógł nabyć stabilizatory z rx8 (naczytałem sie na forum o tym "legendarnym" modzie), tylko przyznał bez bicia, ze jestem dość mało ogarnięty technicznie
Żebym nie kupił czegoś innego
Pozdrawiam
MR
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Z tylnym jest trudniej, wydaje mi się że na allegro jest ich mniej
Napisz do wszystkich sprzedawców z allegro czy mają komplet (przód/tył) z obejmami. Ja tak zrobiłem i kupiłem poza allegro komplet od jednego sprzedawcy, więc zaoszczędziłem na wysyłce
Napisz do wszystkich sprzedawców z allegro czy mają komplet (przód/tył) z obejmami. Ja tak zrobiłem i kupiłem poza allegro komplet od jednego sprzedawcy, więc zaoszczędziłem na wysyłce
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
http://allegro.pl/drazek-stabilizatora- ... 65524.html
ten powinien być okej
ten powinien być okej
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
witam szanownych forumowiczów,
Zdaje sobie sprawę, że po niektórych pytaniach ze strony mało zaawansowanych , takich jak ja pewnie Wam opadają ręce czasami.., ale co tam
Kto płyta nie błądzi...., zadzwonił do mnie facet od aukcji od tego przedniego drążka i dopytuje czy potrzebuje też łączników stabilizatora, bo on sprzedaje to oddzielnie..., domyśla m się, że tak, ale postanowiłem Was jeszcze dopytać
Zawsze to dodatkowe 50 PLN - słusznie lub niepotrzebnie wydane.
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam ponownie.
MR
Zdaje sobie sprawę, że po niektórych pytaniach ze strony mało zaawansowanych , takich jak ja pewnie Wam opadają ręce czasami.., ale co tam
Kto płyta nie błądzi...., zadzwonił do mnie facet od aukcji od tego przedniego drążka i dopytuje czy potrzebuje też łączników stabilizatora, bo on sprzedaje to oddzielnie..., domyśla m się, że tak, ale postanowiłem Was jeszcze dopytać
Zawsze to dodatkowe 50 PLN - słusznie lub niepotrzebnie wydane.
Z góry dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam ponownie.
MR
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Łączniki możesz odzyskać te które masz na samochodzie, o ile je odkręcisz...
A jeśli nie, to moim zdaniem i tak lepiej kupić nowe, bo nie wiadomo jak zużyte będą te które dostaniesz. A zakładanie używek i przekładanie znowu po roku jest trochę bez sensu.
A jeśli nie, to moim zdaniem i tak lepiej kupić nowe, bo nie wiadomo jak zużyte będą te które dostaniesz. A zakładanie używek i przekładanie znowu po roku jest trochę bez sensu.
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Ja się właśnie zastanawiam ile u mnie przeżyje, bo planuję podobną operację. Mam już drążki, aktualnie poszły do malowania proszkowego.
Łączniki które były przy nich od rex'a - udało mi się odkręcić 3, według intercars'u są takie same jak w mx-5.
Tak myślę, żeby od razu kupić 4 nowe i się nie bawić... Jakiej firmy najlepiej? OEM kosztują chyba jakieś chore pieniądze.
Łączniki które były przy nich od rex'a - udało mi się odkręcić 3, według intercars'u są takie same jak w mx-5.
Tak myślę, żeby od razu kupić 4 nowe i się nie bawić... Jakiej firmy najlepiej? OEM kosztują chyba jakieś chore pieniądze.
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
matpilch pisze:jqb pisze:OEM kosztują chyba jakieś chore pieniądze.
160zł/szt
No właśnie, za tyle można z IL'a kupić regulowane. Jeden to bym kupił, ale kupowanie 4 na zapas za taką cenę to mała przesada
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
W AZ Auto kupowałem w zamienniku po 70zł/szt.
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
- Rockatansky
- Donator
- Posty: 1980
- Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
- Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna
CTR
Rockatansky
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
To ja dodam małą ciekawostkę.
Tylne mocowania stabów w RX'ie występują w wersji normalnej i wysokiej:
Normalne: # FE87-28-156
Wysokie: # FD15-28-156A
Jak kupujecie drążki z mocowaniami, trzeba wiedzieć od jakiej wersji są mocowania. Jedne z tych gum pasują do oryginalnych mocowań z MX'a, a drugie nie.
Tylne mocowania stabów w RX'ie występują w wersji normalnej i wysokiej:
Normalne: # FE87-28-156
Wysokie: # FD15-28-156A
Jak kupujecie drążki z mocowaniami, trzeba wiedzieć od jakiej wersji są mocowania. Jedne z tych gum pasują do oryginalnych mocowań z MX'a, a drugie nie.
Myszon, o tym pisał tutaj:
viewtopic.php?f=25&t=17710&hilit=stabilizator+nc#p341276
Ja natomiast nam pytanie czy wymieniać te gumy stabów czy dać sobie z tym spokój i montować na tych używanych, które dostanę ze stabami jak nie będą wyglądały na mocno zużyte?
viewtopic.php?f=25&t=17710&hilit=stabilizator+nc#p341276
Ja natomiast nam pytanie czy wymieniać te gumy stabów czy dać sobie z tym spokój i montować na tych używanych, które dostanę ze stabami jak nie będą wyglądały na mocno zużyte?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Lepiej wymienić, po co dwa razy to samo robić
Chciałem wziąć te wyższe gumy, bo mam wymalowane proszkowo już mocowania od rex'a ale kosztują 185zł sztuka. więc ostatecznie wziąłem niższe (37zł/szt). Przód 30zł/szt, piszę oczywiście o częściach ORI Mazda, więc koszt tych tulej jest dużo mniejszy niż koszt czasu który musiałbym poświęcić na kolejną wymianę.
Chciałem wziąć te wyższe gumy, bo mam wymalowane proszkowo już mocowania od rex'a ale kosztują 185zł sztuka. więc ostatecznie wziąłem niższe (37zł/szt). Przód 30zł/szt, piszę oczywiście o częściach ORI Mazda, więc koszt tych tulej jest dużo mniejszy niż koszt czasu który musiałbym poświęcić na kolejną wymianę.