jakie pasy do mx-5 na tor?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

26 sty 2014, 22:30

FIA są jeszcze bardziej wymagające ponoć, ale ogolnie jak przeczytałem jakie siły i zobaczyłem te magiczne wzory np, na obliczenie przyspieszenia głowy , obliczenie obciążenia na klatke piersiową, na kark itp itd, biomechanika to sie nazywa ponoć:p
Ja szczerze współczuje człowiekowi który miałby to wszystko obliczać:D To na sam widok sie odechciewa, a najlepsze ze siedziałem 3h w internetach :p i nie zapisałem żadnego linku :D
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

26 sty 2014, 22:33

remik pisze:
Andy pisze:Czyli żę nie zginiemy.


Czyli jak mamy samo FIA, to prawdopodobnie zginiemy :turla: ;)


Remek nie łap za słowa, homo FIA wykracza dużo dalej niż homo drogowe i gdybym miał mieć gonga to chciałbym po prostu mieć pasy PEWNE. Najlepiej jednak szlifować swoje umiejętności niż rozwodzić się nad pasami, wtedy duża szansa że pasy czy chujowe czy zajebiste nie będą miały okazji się wykazać. Bo na naszych drogach jeśli chcesz żyć musisz myśleć za innych i technicznie przewyższać ich o głowę. To jest klucz do sukcesu 8-)
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

26 sty 2014, 23:02

Hantkus pisze:Remek nie łap za słowa, homo FIA wykracza dużo dalej niż homo drogowe i gdybym miał mieć gonga to chciałbym po prostu mieć pasy PEWNE. Najlepiej jednak szlifować swoje umiejętności niż rozwodzić się nad pasami, wtedy duża szansa że pasy czy chujowe czy zajebiste nie będą miały okazji się wykazać.


Tejjj, no wiadomo - ale jak stoisz przed wyborem , to lepiej trochę się porozwodzić niż kasę w błoto wyrzucić ...
A na polskich drogach, to nic Ci nie pomoże , trza mieć oczy wokół głowy i myśleć za innych, jak to w pewnej książce napisano - traktuj wszystkich dookoła jako zabójców, jest szansa - że przeżyjesz ... ;) ..
PatiEK
Posty: 47
Rejestracja: 22 sty 2013, 15:49
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2014, 19:47

pamiętajcie że fejkowe Takaty mają także fejkową homologację FIA.
serio sądzicie że podróby przechodzą jakiekolwiek badania?
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

01 sty 2015, 21:36

Dobra, to ile trzeba wydac na pasy zeby byly faktycznie bezpieczne? I jak odroznic oryginal od nieoryginalu? Czy wsyzstkie ponizsze to fejki i trzeba kupowac pasy po tysiaku?

Sabelty za 169?
http://allegro.pl/pasy-szelkowe-sabelt- ... 35902.html

OMP za 253?
http://allegro.pl/sportowe-pasy-szelkow ... 40926.html

Tu cos za 280 z homo FIA?
http://allegro.pl/pasy-szelkowe-5-punkt ... 44717.html
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

02 sty 2015, 11:28

Qbatron pisze:Dobra, to ile trzeba wydac na pasy zeby byly faktycznie bezpieczne? I jak odroznic oryginal od nieoryginalu? Czy wsyzstkie ponizsze to fejki i trzeba kupowac pasy po tysiaku?


Tak, poniższe to fejki. Czy trzeba kupować pasy po tysiaku - nie trzeba .

Porządne pasy FIA dostepne są już od 500 pln (i to 3") - właśnie takie QSP lub RRS (pewnie też chinole) z czystym sumieniem mogę polecić . Moje Schrothy (Profi FE ASM) kosztowały 2 razy tyle - ale tutaj płacisz już za komfort i jakość , klamra centralna z jednym dużym przyciskiem to dla mnie rewelacja .

Odnośnie fejków i pasów budżetowych za 200-300 pln, to sporo ludzi w KJS, superoesach na tym jeździ , to nie jest tak - że one nie działają - więc wybór należy do Ciebie ..
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

02 sty 2015, 12:58

fejki fejkami, ale nie musisz też mieć homologacji FIA na każdej imprezie. za 300 zł można już dorwać podstawowe pasy Sparco czy OMP raczej bez obawy o oryginalność:

http://www.rallyshop.pl/index.php?p279, ... we-04608bv
http://www.rallyshop.pl/index.php?p1536 ... omp-road-4

A co do tych pasów z FIA z linka Qbatrona, to nie byłbym taki pewien z podróbą - po prostu no name firma. Szczególnie, że sam u Mig Team kilka razy kupowałem, koleś prowadzi sklep "tuningowy" w Raszynie i nie sprawia wrażenia kogoś, kto by chciał kogokolwiek oszukać - po prostu sprzedaje tanie, zazwyczaj niemarkowe rzeczy :P
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

26 sty 2015, 17:00

jeździł ktoś w pasach 6 pkt ? Nie koniecznie w Miacie, czy rzeczywiście lepsze ??
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 sty 2015, 14:54

Zgadzam się ze Szczupakiem.
Imo lepiej szukać tanich ale markowych i kupować w pewnych sklepach.
Chociaż jeśli te ostatnie wrzucone przez Qbatrona mają prawdziwą homo FIA to tez nie widzę przeciwwskazań, nawet jeśli nie są głośnym brandem.
Tym bardziej że są 3 calowe i mają konkretne zapięcie.
Na drodze zwykłe 2 cale z zapięciem tradycyjnym jak te Sabelty za 169 czy OMP za 253 są wygodniejsze, natomiast w razie dzwona ten cal różnicy ROBI robotę.
Oczywiście wszystko tylko moim zdaniem.
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

28 sty 2015, 15:54

Temat gorący, bo właśnie kupuję pasy do sejka, rezygnuję z OMP 2" 3 pkt, na rzecz 3" z centralną klamrą , do tego
FIA , pozostaje wybór między 4 a 6 pkt ...
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 sty 2015, 19:00

remik pisze:Temat gorący, bo właśnie kupuję pasy do sejka, rezygnuję z OMP 2" 3 pkt, na rzecz 3" z centralną klamrą , do tego
FIA , pozostaje wybór między 4 a 6 pkt ...


Ja miałem po kupnie 6 pkt. i szybko zrobiłem z nich 4 pkt-o niebo lepiej!
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2015, 23:47

Hantkus pisze:Ja miałem po kupnie 6 pkt. i szybko zrobiłem z nich 4 pkt-o niebo lepiej!



Masz na mysli uzytkowanie na codzien, bo na torze i wiecej pkt tym lepiej - dobrze mysle?
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

29 sty 2015, 16:56

Qbatron pisze:
Hantkus pisze:Masz na mysli uzytkowanie na codzien, bo na torze i wiecej pkt tym lepiej - dobrze mysle?


Pewnie tak, ale mi chodzi o efekt zsuwania pod pasy - co standardowo dzieje się przy 4 pkt, a przy dzwonie jest bardzo prawdopodobne - dlatego FIA rekomenduje już tylko 6 i 8 pkt . W zasadzie z pasów 4 pkt. tylko SCHROTH i jego system asm podobno przeciwdziała temu zjawisku .

Ostatecznie u mnie też pewnie stanie przy 4 pkt, bo niektóre klamry przy 6 pkt i ich konstrukcja są mega uciążliwe na codzień .
(nie można z nich zrobić 4 pkt - bo klamra jest zintegrowana z dolnymi pasami)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

29 sty 2015, 18:22

Ludzie proszę Was...

Emiks to nie Huracan GT3, MMC to nie Nordschleife a my/Wy nie jesteśmy Senną, Kubicą czy Röhrl'em.
DOBRZE zapięte 4 punktowe markowe szelki 3 calowe z kubłem wystarczą.
Chcecie zakładać 6 czy 8 punktowe Wasza broszka, a raczej Wasze jaja :git:
Póżniej powiem Wam: a nie mówiłem?
Rules are made to be broken
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

29 sty 2015, 18:33

Hantkus: My tutaj czysto teoretycznie - jak to amatorzy , przecie się tylko pytam. Aspekty bezpieczeństwa mnie po prostu interesują - ale to nie znaczy - że zaraz się tak najaram - że polecę do Prince po pasy 8 pkt zintegrowane z systemem Hans do mojego sejka - którego koszt byłby mniejszy niż ta jedna inwestycja , luźno .. :kciuk:
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

12 lut 2015, 18:06

Z czystym sumieniem mogę polecić QSP . Właśnie przyszły - QSP Budget 4p 3" FIA . Jakość porównywalna do Sparco / OMP.

Zakupione w promocji inter-rally . (tylko zielone - homo do 2019 , a nowe z 2015 będą z homo 2020) . W podobnym cenach są RRS evo 4 - tam jest większa kolorystyka .
Załączniki
20150212_184354_n.jpg
20150212_184300_n.jpg
ODPOWIEDZ