Bar barowi nie równy?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

21 paź 2014, 11:48

Z czego wynikają różnice Brożyna i Sluby w doładowaniu przy podobnej mocy wyjściowej i momencie?

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2014, 17:43

pmcomp pisze:Z czego wynikają różnice Brożyna i Sluby w doładowaniu przy podobnej mocy wyjściowej i momencie?

Pozdro

Z zalozen, konfiguracji i warunkow w trakcie pomiaru :) jak zawsze przy mierzeniu dwu setupow :)
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

21 paź 2014, 17:43

pmcomp pisze:Z czego wynikają różnice Brożyna i Sluby w doładowaniu przy podobnej mocy wyjściowej i momencie?

Pozdro

Z zalozen, konfiguracji i warunkow w trakcie pomiaru :) jak zawsze przy mierzeniu dwu setupow :)
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

29 paź 2014, 19:59

Bardziej z różnicy wirników turbosprężarki. Mierz boost w KM nie w barach.
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

29 paź 2014, 22:38

Andy pisze:Bardziej z różnicy wirników turbosprężarki. Mierz boost w KM nie w barach.


masz na mysli, ze przykladowo 1bar z t25 to inna ilosc powietrza niz 1bar z t28? Czy chodzi CI o pochodne budowy sprezarki, jak np inne temperatury w dolocie czy ...(tylko to mi przychodzi do glowy)
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

30 paź 2014, 8:10

Dokładnie 1 bar z t25,to całkowicie inna wartośćniż1bar z t28 czy gt35, Śluba ma u siebie większy wirnik ssący niż zwykłet25,dlatego jego turbo pcha większa masę powietrza. Załóżmy weźmy dwa silnik sr20 , dmuchasz1 bar z seryjnej t 28 i wychodzi około 300HP, Załóżmy że odpalisz ten sam silnik na gt3071r,to takie często stosowane do nich turbo, przy 1barze uzyska już ponad 400HP.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 paź 2014, 8:51

Andy pisze:Dokładnie 1 bar z t25,to całkowicie inna wartośćniż1bar z t28 czy gt35, Śluba ma u siebie większy wirnik ssący niż zwykłet25,dlatego jego turbo pcha większa masę powietrza. Załóżmy weźmy dwa silnik sr20 , dmuchasz1 bar z seryjnej t 28 i wychodzi około 300HP, Załóżmy że odpalisz ten sam silnik na gt3071r,to takie często stosowane do nich turbo, przy 1barze uzyska już ponad 400HP.


Widać, że z praktyką coś miałeś do czynienia, ale teorii za grosz - 8-)

Polecam np. tu: http://www.gnttype.org/techarea/turbo/turboflow.html

PS Niech ktoś tu posprząta ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

30 paź 2014, 9:34

Nie chodzi o to żeby wszystko każdemu tłumaczyć milionem wzorów,bo to jest zwykle niezrozumiałe, Prosty przykład , zawsze lepiej trafia do człowieka ;) Można by to wydzielić w osobny temat, typu,jak dobrać turbosprężarkę.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

30 paź 2014, 12:01

Andy pisze:rosty przykład , zawsze lepiej trafia do człowieka


Jasne, ale wnioskując z tego co napisałeś można stwierdzić, że im większe turbo tym lepiej ;)

Andy pisze:Można by to wydzielić w osobny temat, typu,jak dobrać turbosprężarkę.


Bez sensu. Jak ktoś się nie zainteresuje sam i nie potrafi znaleźć źródeł wiedzy, to niech lepiej do tematu w ogóle nie podchodzi :kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

30 paź 2014, 15:49

Nie chodzi o to że większe jest lepsze, tylko o to że boost z" większego turbo" Bo to że optycznie jest większe,wcale nie oznacza że jest, przy tym samym ciśnieniu w dolocie pozwoli uzyskać większą moc. Kończymy :d Możemy pogadać na pw.Niech ktoś to wydzieli czy cuś ;p
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

05 lis 2014, 12:55

1 Bar to 1 Bar niezależnie od turbosprężarki... :facepalm:

Różnica w mocy polega na różnicach w budowie turbosprężarek.
Przykładowo - większe koło kompresji to większa średnica wylotu z turbiny - mniejsze przyrosty temperatury.
Co do strony gorącej, zasada jest podobna - większa średnica to nieco mniejsze opory i swobodniejszy wylot spalin.
110@???KM
134@???Nm
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 lis 2014, 13:59

No, to właśnie odkryliśmy kilka podstawowych zjawisk fizycznych - jesteśmy na etapie 2 klasy liceum, jeżeli chodzi o fizykę.

CZY KTOŚ MOŻE TU POSPRZĄTAĆ?

I mała sugestia - przesuńcie auta bez wykresu do drugiego tematu ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ