GAŚNIE!

GAŚNIE!

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

21 paź 2014, 23:14

Mam dziwny objaw w NA 1,8
Czasami szczególnie po jakimś wstrząsie gaśnie. Wystarczyło ponownie przekręcić kluczyk i działał. Sprawdziłem kostki pod kierownica - ok. To nie to. Ostatnio jednak na prostej drodze gasł co kilka minut. Wypracowałem, ze pomaga kilkukrotne włączannie - przekrecanie kluczyka. Co to moze być? Czy moze pada pompa paliwa? Prosze o podpowiedzi bo mimo ze grzebie w autach od lat - zgłupiałem.
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

22 paź 2014, 17:21

A kabel podpięty do cewek nie jest luźny gdzieś czasem? Bo pompa to wątpię. Nawet jakby na chwilę przestawała działać to raczej nie na tyle żeby zadusić silnik. Chyba że to jakiś problem mechaniczny z jej wirnikiem.
A jak sterowanie cewkami zniknie na obrotach choćby na chwilę to z braku zapłonów silnik pewnie momentalnie padnie.

Choć to moje domysły tylko, ale możesz zawsze to wykluczyć.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 paź 2014, 18:30

Do rozważenia padający czujnik wałka, najlepiej podmienić na inny (pasuje od każdej NA mimo że ma inny kształt i konstrukcję).
Sprawdź dobrze wszystkie wtyczki. Klemy na aku dobrze siedzą?
Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

22 paź 2014, 21:46

Dzieki, dopiero wróciłem z roboty , jutro rano sprawdzę i zdam relacje. Klemy sprawdzałem, to nie to.
Czu ten czujnik wałka jest tylko od Mazdy czy to "ogólny " model japonski tzn też do innych japończyków bo zastanawiam sie gdzie szukać. JapanCar?
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

22 paź 2014, 23:23

Nowy jest drogi i trudno dostępny, pogadaj z kimś może ktoś pożyczy pasuje od każdej NA.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

23 paź 2014, 10:50

To się zaczyna robić już monotonne... viewtopic.php?f=25&t=5538&p=291874#p291874

Szukaj, szukaj... współczuję :(
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 paź 2014, 11:54

Jak ci nastepnym razem zgasnie sprawdz zasilanie gdziekolwiek w osprzecie (nie wylaczajac zaplonu). Moze byc na wtryskiwaczach, cewce nawet na tps czy zaworze powietrznym przepustnicy. Jak bedzie pusto sprawdz master relay, to taki duzy czarny przekaznik w skrzynce bezpiecznikow pod maska.
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

27 paź 2014, 23:22

Wielki szacun dla wszystkich, ale wydaje mi sie ze majkel miał rację!
Sprawdziłem wszystko, pompa odpada, stacyjka tez, czujnik wałka tez nie. Przekaźnik główny był luźny, ale to nie to.
Wyjechałem na trase, po 300 m. zdechła. A więc nie temperatura (była zimna). Tradycyjnie pogmerałem na wzystkich wtyczkach. Odpaliła, potem 2 x 45 km na autostradzie, pełen gwizdek, przeciążenia, i nic. Jak złoto. Wjechałem na dojadzówke, leżący i zdechła. Pamietając wskazówki majkela - nie wyłączjac zapłonu zacząłem sukcesywnie sprawdzać kostki. I na koniec ta przy cewkach, po poruszeniu coś ożyło, potem cały dzien zapieprzałem i nic! Jadzie :lol:
Tu pytanie - jestem dociekliwy - gdzie znaleźć schemat elektryczny obwodu zasilania zapłonu?
Pozdro
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2014, 7:55

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

28 paź 2014, 8:16

Wielkie dzięki! :winner:
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2014, 8:27

Z tego, co rzuciłem okiem to są to skany średniej jakości i pod frazą "miata (wstaw swój rocznik) wiring diagrams" powinieneś znaleźć coś lepszego. Do swojej skądś kiedyś wygrzebałem diagram w świetnej jakości, ale nie mogłem znaleźć na szybko tego źródła.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
ODPOWIEDZ