Czy się zmieszczę? Pomocy w Krakowie :)

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

MIKKI
Posty: 38
Rejestracja: 24 mar 2009, 11:42

25 mar 2009, 22:47

Nie chcę szukać, chcę, żeby pozycja była naturalna :roll:
Istotne jest ustawienie pedałów, bo np. przy heel & toe trochę się skręca nogę i kolano idzie do wewnętrznej... - pewnie łatwo przyładować nim w kierownik?
Mam nadzieję, że już jutro sporo kwestii się wyjaśni.
Dozo.
Misza
Posty: 552
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Model: NA
Wersja: 1.8 BRG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

26 mar 2009, 8:06

MIKKI pisze:Nie chcę szukać, chcę, żeby pozycja była naturalna :roll:
Istotne jest ustawienie pedałów, bo np. przy heel & toe trochę się skręca nogę i kolano idzie do wewnętrznej... - pewnie łatwo przyładować nim w kierownik?
Mam nadzieję, że już jutro sporo kwestii się wyjaśni.
Dozo.


Ha, to nawet przy moim wzroście (168cm) było przy oryginalnej kierownicy utrudnione - choć sporo zapewne zależy od techniki - wiem, że niektórzy hamują piętą (ja nie potrafię sobie wyobrazić dobrej kontroli w ten sposób, no ale nieważne :) ). Natomiast przy hamowaniu palcami i gazowaniu piętą kolano uderzało mi w kierownicę... Trochę mniejsza (bodaj 33cm) i już było OK. Przy dłuższych nogach podejrzewam, że jest inaczej, bo nie ma się kolan "za kierownicą", ale chyba obok niej.

BTW, pedały w MX-5 ustawione są idealnie do dobrego hamowania z międzygazem.
Marcin_TDI
Posty: 150
Rejestracja: 19 wrz 2008, 11:41
Lokalizacja: Warszawa

26 mar 2009, 8:15

MIKKI pisze:Mam 187cm wzrostu i widzę, po powyższych komentarzach, że jest szansa, że się zmieszczę.

192 i 80 kilo - daję radę bez problemu
DIAGNOSTYKA GRUPY VAG CHIP-TUNING EDC 15 16 17, MONTAŻ ZABEZPIECZEŃ ANTYKRADZIEŻOWYCH, kodowanie kluczy i komfortu, domykanie szyb, diagnostyka VAG - błędy, logi, naprawy, turbosprężarki - mieszki, TUNING
KRISYACHT
Posty: 10
Rejestracja: 10 gru 2008, 16:46
Lokalizacja: Radom

26 mar 2009, 8:35

ja może taki wielki nie jestem 184, jedyny problem to gdy stoję pod światłami chyba śmiesznie wyglądam jak się garbię żeby dojrzeć sygnalizator, problem będzie na pewno z głowy jak TOP DOWN - tak myślę bo dopiero użytkuję auto od tygodnia i jeszcze nie odważylęm się na zdjęcie dachu - zimno.
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

26 mar 2009, 11:01

195cm i jest akurat

prawe kolano dosc mocno tylko opieram o srodek auta i musze jakos nad tym popracowac

a do swiatel nie dojezdzam by je widziec i nie schylac sie, co niecierpliwych chyba drażni, choc watpie by przez to byli 1sek pozniej u celu
profilone
Posty: 814
Rejestracja: 10 mar 2009, 22:20
Lokalizacja: Lublin

26 mar 2009, 11:16

KRISYACHT pisze:ja może taki wielki nie jestem 184, jedyny problem to gdy stoję pod światłami chyba śmiesznie wyglądam jak się garbię żeby dojrzeć sygnalizator, problem będzie na pewno z głowy jak TOP DOWN - tak myślę bo dopiero użytkuję auto od tygodnia i jeszcze nie odważylęm się na zdjęcie dachu - zimno.


Akurat co do garbienia się żeby dojrzeć światła to ja mająć 183 cm zazwyczaj staję przed linią. I niestety w 99% jest tak, że sygnalizator przechodzi przez ramę i czy dach jest down czy up i tak i tak nie widze :razz:

Ale chyba zaczne stosować sposób żeby stawać dalej świateł.. :cool:
Misza
Posty: 552
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Model: NA
Wersja: 1.8 BRG
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

26 mar 2009, 11:43

SNCF pisze:195cm i jest akurat

prawe kolano dosc mocno tylko opieram o srodek auta i musze jakos nad tym popracowac

a do swiatel nie dojezdzam by je widziec i nie schylac sie, co niecierpliwych chyba drażni, choc watpie by przez to byli 1sek pozniej u celu


No i ma prawo drażnić, bo jak w związku z tym nie dojedziesz do pętli indukcyjnej, to na zielone będzie można czekać wieczność (no, może do włączenia pulsującego późno wieczorem) ;)
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

26 mar 2009, 12:14

na wiekszosci wrocławskich swiateł jest taka synchronizacja ze trzeba jechac 20km/h albo 250km/h by sie zalapac na nastepne, wiec to juz do urzedasów niech maja pretensje za co im płacą.
mądrzejsze narody robią światła za skrzyżowaniami (jak w USA) ale skad nasi maja o tym myslec i czym? i wiedziec ze sa takie samochody ? u nas jak rejestrowalem miate to urzedas mowi hatchback sedan czy kombi, powiedzilem kabriolet to mi odparl ze takich niema i tyle w temacie
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

27 mar 2009, 5:28

SNCF pisze:urzedas mowi hatchback sedan czy kombi, powiedzilem kabriolet to mi odparl ze takich niema
no, boskie :lol:
Tak, jak w "Misiu" - Londyn? Nie ma takiego miasta! Jest Lądek Zdrój.
AdamR
Posty: 44
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:18
Lokalizacja: Gliwice

27 mar 2009, 6:09

SNCF pisze: u nas jak rejestrowalem miate to urzedas mowi hatchback sedan czy kombi, powiedzilem kabriolet to mi odparl ze takich niema i tyle w temacie

U mnie podobnie, nie wiedzieli jak policzycz 2% podatku od umowy kupna.
Pani w skarbówce( nie miała mx5 w swoich tabelkach ), najpierw chciała liczyć od mx3, a później od mazdy 5 bo podobna nazwa i ta sama pojemność :)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

27 mar 2009, 13:05

A u mnie dla odmiany: (Wydział Komunikacji)
-2-osobowy? mówił Pan, że to auto osobowe
-tak, to auto osobowe
-ale z kratką, tak? bez kanapy z tyłu? to powinno być zarejestrowane jako ciężarowe...

:mrgreen:
Gdybym trafił na mniej opryskliwego i nie spinającego się urzędnika zaproponowałbym tourne po googlach :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
SNCF
Posty: 306
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:41
Lokalizacja: Wrocław

27 mar 2009, 14:16

Prezes pisze: ...mniej opryskliwego i nie spinającego się urzędnika ...



no wlasne i to my ich utrzymujemy z rodzinami..... na co nam oni?
i nikt nie jest odwazny to zmienic

a standardem jest to ze podwazaja! dokument! jakim jest umowa kupna
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

27 mar 2009, 15:29

SNCF pisze:no wlasne i to my ich utrzymujemy z rodzinami..... na co nam oni?
i nikt nie jest odwazny to zmienic
a standardem jest to ze podwazaja! dokument! jakim jest umowa kupna

Spokojnie, i tak jest już dużo lepiej niż było. Szkoły administracji państwowej wypuszczają dziś jednak zupełnie inny narybek niż kiedyś brany z selekcji negatywnej.
A co do tego podważania - czy ja ci muszę mówić, ile samochodów jest przywożonych przez handlarzy z "umową" podpisaną z jednej strony przez Niemca, a z drugiej z pustym miejscem na dane polskiego nabywcy? Obowiązkiem urzędnika jest sprawdzenie tego wszystkiego, bo własnym podpisem potwierdza że wszystko jest OK.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
looki
Posty: 73
Rejestracja: 22 sty 2008, 14:17

19 kwie 2009, 19:39

a ja mam 184 cm i kolanami o kierownice nie zawadzam - bo autko ma kierownice momo mniejsza niz standard. Jak wsiadlem do mx5 nb nardi - z drewniana kiera to faktycznie troche mi to przeszkadzalo.a na swiatlach to albo nie dojezdzam albo jade tak topdown ze swiatla mam nad glowa i jest ok, a ludzie dziwnie sie gapia....ale to chyba zazdrosc :D
florek
Posty: 294
Rejestracja: 18 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

29 kwie 2009, 20:45

jak czytam o osobach powyzej 185 cm i ich "delikatnym" dyskomforcie, to az sie nie moge nadziwic co posiadacz miaty jest w stanie dla niej poswiecic :) od komfortu poczyniajac :grin:
Marr
Donator
Donator
Posty: 476
Rejestracja: 18 kwie 2008, 17:08
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

29 kwie 2009, 21:15

187~188 z tej strony i ja tam żadnego dyskomfortu nie odczuwam... przesadzacie:)
Obrazek
ODPOWIEDZ