Jakie felgi ?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Zależy czy samochód jest obniżony i jak bardzo, zależy jakie opony planujesz wsadzić i jaką geometrię ustawić. Generalnie zrolowanie nadkoli powinno wystarczyć, bo na serii może trzeć o rant. W NA jest minimalnie mniej miejsca niż w NB/NBFL.

miatasm.com
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
moje equip'y miały spec 15x7.5 et 25 i 23 i był totalny luz
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
Ja miałem 15x8 et25 na dosyć mocno posadzonym NA, nie obcierały, ale miałem podwinięte ranty z tyłu. Takie felgi są na równo z obrysem auta.
funky pisze:Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć. Zależy czy samochód jest obniżony i jak bardzo, zależy jakie opony planujesz wsadzić i jaką geometrię ustawić. Generalnie zrolowanie nadkoli powinno wystarczyć, bo na serii może trzeć o rant. W NA jest minimalnie mniej miejsca niż w NB/NBFL.
opona będzie 195/50r15 czyli lekki naciąg. Jak narazie stoi na B6+eibach od NB ale to że tył stoi trochę za wysoko nie daje mi spać ;p a przy nowej feldze może to tym bardziej nie dawać mi spokoju

ps. Przy zestawie z NB chyba nie powinno być problemu ? ale przy NA (B6+eibach) ? na pewno niżej nie będzie.
Bukos
-
- Donator
- Posty: 3629
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Moim zdaniem wejdzie bez żadnego rzeźbienia...sam mam 8j z tyłu i ET20 i niczego nie ruszałem i nic nie obciera...-30 na sprężynach i tyle w temacie... Dokładniej opisałem Ci temat na PW 

Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia

Co to za felgi?

Pozdr
Rafa
Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Chalanger pisze:Rafa1981 pisze:Co to za felgi?
Pozdr
Rafa
słabe


Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1924
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
16x8 et 20 na katach -1 z przodu i -1,5 wejda bez rzezby i nie beda obcierac? do nbf
l
l
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
-
- Donator
- Posty: 3629
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Zapewne pierscienie centrujace za 30 zeta zalatwia robote...
Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia

-
- Donator
- Posty: 3629
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
funky pisze:Nie będzie naciągu.
Wiesz Funky, że to pojęcie względne



Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia

- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Dla mnie to też naciąg i nie fajnie to wygląda. Niby bardzo w oczy sie nie rzuca ale odpowiednia opona do 7,5 cala to 225. Pewnie tez zalezy od producenta opony i jej twardosci. Akurat dokładnie tak mam u siebie i nie jestem do końca zadowolony ale szerszych nie chce
bratek pisze:Panowie, jest opcja zakupu 16-tek 4x100 et 35, 7,5 model DBV ARIZONA, widziałem na 25leciu że ktoś od nas na takich śmiga - będzie to pasować czy konieczne będzie zakup jakiś pierścieni?
Mam zdaje się że 7 calowe i pasują jak ulał, oczywiście pierścienie zalecane.
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
bratek pisze:Jumpman pisze:Zapewne pierscienie centrujace za 30 zeta zalatwia robote...
dzięki Jumpman, to jeszcze jedno...195/45/16 na 7,5 cala będzie ok, czy będzie delikatnie naciąg?
Nie będzie naciągu.
Tzn minimalny, ale naciągiem tego nazwać nie można.



Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
jak to ma wyglądać jak na tych fotach to dla mnie to już naciąg...mały bo mały ale nie do końca mi się to widzi...kurde nie wiem. Felgi odbieram w weekend także będe mial trochę czasu co do decyzji 195/45/16 czy może 205/45/16. Z drugiej strony wersje unplugged seryjnie mają 205/45/16...co radzicie?
bratek pisze:jak to ma wyglądać jak na tych fotach to dla mnie to już naciąg...mały bo mały ale nie do końca mi się to widzi...kurde nie wiem. Felgi odbieram w weekend także będe mial trochę czasu co do decyzji 195/45/16 czy może 205/45/16. Z drugiej strony wersje unplugged seryjnie mają 205/45/16...co radzicie?
Powiem tak mam 7,5" i 195/45/16, ogolnie jestem przeciwnikiem naciagow stance'ow itp aut kalekich. Opony i fele sa jakie sa bo kupilem komplet tanio. Gdybym mial wybierac kupilbym wezsze fele, a gdybym musial brac opone na 7,5" to bym wzial min 205. Co do jazdy z moim setupe ogolnie bez dramatu, nawet na lekkim upalaniu bylo ok, ale na krawezniki to trzeba uwazac, bo latwo porysowac rany (tzn moje i tak byly porysowane wiec mi to ryba).
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Wszystko zależy od Twojego podejścia do tematu,
jeśli nie lubisz naciągów to na moje komentarze nie patrz
jeśli nie lubisz naciągów to na moje komentarze nie patrz


Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
SodiBydgoszcz pisze:Wszystko zależy od Twojego podejścia do tematu,
jeśli nie lubisz naciągów to na moje komentarze nie patrz
spoko spoko...naciąg ogólnie jest ok i lubię to, ale podchodzę akurat do tego tematu czysto praktycznie. Chłop od którego biorę felgi jeżdził na 195 i po zdjęciach jakiegoś dramatu nie ma...jeżdził na oponach AVON, a pewnie opona oponie nie równa pomimo takiego samego rozmiaru, każda inaczej się ułoży, a na AVON-ach nie chce jeżdzić

ok opinie znam, dzięki, przez zimę będę kombinował
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
bratek pisze:kurcze coraz bardziej te fele z linku
http://allegro.pl/renault-vw-opel-honda ... 75470.html
mi się podobają...próbuje wyszukać jak będzie na oponach 205/50 wygladac do mojej NB. Jest tego troche i fajnie to wygląda do NB a myślałem ze tylko do NA.
tylko czy chcąc zrobić meaty stance to na takich felach będzie to ok? wszystko co widzę to bardziej 16 i mały profil i tak wygląda dobrze
więc tak..meaty stance jest fajny dla miatki, nie robisz naciągów itd, ale pamiętaj o:
- rozmiar koła: najlepszy efekt uzyskasz stosując oponę 205/50/15, bo jest bardziej "mięsista" a o to w tym chodzi.
- nie chcesz nawet tyci tyci naciągu, więc powinieneć mieć felgę ~7J szeroką.
- ET, które powinno być możliwie niskie, ale nie za niskie, żeby nie robić zbyt agresywnych kątów. Najlepiej, gdyby koło miało parametry w okolicach 15x7 et10. Wtedy masz na styk z błotnikiem. I koniecznie musisz obniżyć samochód, żeby opona "licowała" z błotnikiem

Ogólnie polecam ten wątek: http://clubroadster.net/vb_forum/32-bra ... hread.html
BTW, w Stanach pakują 15x9 i oponki 275 hoosiera...

Taki efekt jest przy 15x8 ET0 i oponie 195/50/15:

na 205 przy 8J jest bardziej mięsiście, zerknij u mnie na Enkeiach
A taki na 15x7 ET10 i 205/50/15:

miatasm.com
co do rozmiaru opon to jestem zdecydowany do takiego własnie. Co do felg które są w moim linku to skupiłem się na wyglądzie, rozmiarze i szerokości a z et myślałem że obleci
i będzie dobrze.
a jeżeli już faktycznie uda się meaty stance to będzie niżej

a jeżeli już faktycznie uda się meaty stance to będzie niżej
U mnie masz kilka zdjęć na obniżonej około 30mm. Felgi 15x7 ET 10. opony 195/50-szkoda,że nie 205
Kliknij na obrazek pod postem i sobie możesz zobaczyć jak to bangla.
Pozdr
Rafa

Kliknij na obrazek pod postem i sobie możesz zobaczyć jak to bangla.
Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16