[połączony] Łożysko przednie w NA i NB
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam,
Czy ktos przerabiał wymiane lozysk w przedchich kolach w NA?
Ceny jakie mi proponowano sa chore, poniewaz wszyscy sprzedaja kompletne piasty, moze ktos zna symbol samych lozysk..? ew. wie gdzie mozna zakupic.
Donald
Czy ktos przerabiał wymiane lozysk w przedchich kolach w NA?
Ceny jakie mi proponowano sa chore, poniewaz wszyscy sprzedaja kompletne piasty, moze ktos zna symbol samych lozysk..? ew. wie gdzie mozna zakupic.
Donald
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 3:14 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest to element nierozbieralny wiec pozostaje wymienic całą piaste
Jak nie masz ABS-u polecam :
http://www.allegro.pl/item134013806_mazda_mx_5_na_i_nb_piasta_przednia_bez_abs_od_s_s.html
Ogladałem ją ! JEST OK !!!
Jak nie masz ABS-u polecam :
http://www.allegro.pl/item134013806_mazda_mx_5_na_i_nb_piasta_przednia_bez_abs_od_s_s.html
Ogladałem ją ! JEST OK !!!
widzialem,
nietstety nie ma pewnosci, ze ktos nie sprzedaje tej piasty wlasnie z powodu halasujacych lozysk.
W dodatku znlazlem firme ktora ma w ofercie piasty po 238,- pln nowe (bez abs) jakiejs japonskiej firmy - chyba INT (ale moglem przekrecic). Jak transakcja dojdzie do skutku to dam namiary.
Moj mechanik twierdzi, ze wiekszosc firm zaleca wymiane tych lozysk po 100 000, ciekawe co na to mazda.
Don
nietstety nie ma pewnosci, ze ktos nie sprzedaje tej piasty wlasnie z powodu halasujacych lozysk.
W dodatku znlazlem firme ktora ma w ofercie piasty po 238,- pln nowe (bez abs) jakiejs japonskiej firmy - chyba INT (ale moglem przekrecic). Jak transakcja dojdzie do skutku to dam namiary.
Moj mechanik twierdzi, ze wiekszosc firm zaleca wymiane tych lozysk po 100 000, ciekawe co na to mazda.
Don
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
Orientuje się ktoś może czy piasty w tych modelach się różnią czy może są takie same?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
- majk
- Posty: 2113
- Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
NA 1.6 bez ABSu '92; NB FL 1.8 (były w ogóle bez ABSu??)
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996
Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
Witam,
Ma ktoś może pomysł na tanie pozyskanie łożyska. O ile mi wiadomo nie występuje ono luzem a tylko pod postacią kompletnej piasty. Pytałem w zeszłym roku w ASO - cena 1100 (przy kursie euro = 3pln). Wynika z tego, że obecnie będą krzyczeć 1800.
HELP
NB '99
Ma ktoś może pomysł na tanie pozyskanie łożyska. O ile mi wiadomo nie występuje ono luzem a tylko pod postacią kompletnej piasty. Pytałem w zeszłym roku w ASO - cena 1100 (przy kursie euro = 3pln). Wynika z tego, że obecnie będą krzyczeć 1800.
HELP
NB '99
Ostatnio zmieniony 13 sty 2011, 3:06 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
RRC pisze:tanie pozyskanie
Może nie tanio, ale na pewno taniej:
http://www.mx5parts.co.uk/product_info.php/products_id/313
Poszukaj jeszcze na forum, ktoś chyba coś ostatnio pisał o przedniej piaście, i cena była
jeszcze niższa...
Pozdr
Michał
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Dzięki za info. Jednak mam dodatkowe pytanie - jakiej jakości części sprzedają pod podanym adresem? Mam złe doświadczenia z częściami zamiennymi kupowanymi w tego rodzaju sklepach - kiedyś kupowałem części w Britparcie - straszny g.wnolit.
Czy łożyska pochodzą od markowego producenta czy może made in India?
Czy łożyska pochodzą od markowego producenta czy może made in India?
RRC pisze:Czy łożyska pochodzą od markowego producenta czy może made in India?
co do tych czesci to nie wiem, ale tu masz wybor oryginalow albo innego producenta
http://www.miatamania.com/Shop/ViewProducts.aspx?PlateIndexID=75321
cena Note: Brand - Mazda nie jest sporo wyzsza.
byla mx-5 turbo
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
jest foka rs
miata jeszcze bedzie:)
http://ilmotorsport.de/shop/article_detail.php5?aid=1251&oid=365&depth=3&page=0&count=15&PHPSESSID=4d59a71759f50cc18bc9d218dfbafba6
Akurat wyprzedane, może się pojawią niedługo. Były po jakieś 150 ojro.
Akurat wyprzedane, może się pojawią niedługo. Były po jakieś 150 ojro.
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
RRC - zadzwoń jeszcze raz do serwisu. Ceny części niektórych się drastycznie zmieniają, niezależnie od wahań kursów. Tydzień do tygodnia cena części którą ostatnio zamawiałem w ASO spadła o 70%... nie wiem dlaczego, euro bynajmniej nie spadło.
RRC pisze:Dzięki jeszcze raz za info - mam akurat non-ABS
Były NB bez ABSu??
W IC i Fota piasty do mx-5 dobrych producentów (np. SKF) kosztują wg cennika 600-800zł, niestety trzeba sprowadzać na indywidualne zamówienie.
Łoś
Potwierdzam - moja NB jest bez ABSu - i jest to brak firmowy - o ile dobrze pamiętam na klapie bagażnika jest od srodka wklejka (nie pamiętam czy to VIN czy coś innego) ale potwierdza braku ABSu w tym egzemplarzu.
Co do wymiany samego łożyska - czy ktoś może potwierdzić skuteczność takiej operacji? Czy łozysko jest osadzone w sposób pozwalający na jego wydłubanie i założenie nowego?
Mam przykład z Rendża - na deklu rozrządu jest zatopione łożysko wiskozy i w/g producenta jest nierozbieralne. Znam przykłady udanego demontażu
, natomiast po założeniu zamiennika dochodziło do wybuchu w krotkim czasie.
Co do wymiany samego łożyska - czy ktoś może potwierdzić skuteczność takiej operacji? Czy łozysko jest osadzone w sposób pozwalający na jego wydłubanie i założenie nowego?
Mam przykład z Rendża - na deklu rozrządu jest zatopione łożysko wiskozy i w/g producenta jest nierozbieralne. Znam przykłady udanego demontażu

- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Kolego wystarczy wymienić samo łożysko w dobrym warsztacie z zawieszeniami Ci to zrobia koszt łozyska 40 zł + koszt przełożenia pozdrawiam jak jesteś spod warszawy to mogę dać Ci namiar Pozdrawiam
Lozysko przednie jest niewymienne, obudowa jest piasta. Wymieniaja kulki czy jak?
Sprawdź może u jakiegoś dystrybutora SKF, co ciekawe tanio piasty SKFa można na
amazonie kupić
wersja bez ABS 87 usd, tylko akurat na stanie brak chwilowo...
Wiesz jak to jest, przyszedł ten co nie wiedział że się nie da i zrobił
kufelman, a to na pewno tylna nie była ? Bo przednia to generacja 2 jest chyba...
Obejrzyj załącznik i wymyśl jak tam "łożysko" "wymienić"
Pozdr
Michał
amazonie kupić

Fiveopac pisze:Lozysko przednie jest niewymienne, obudowa jest piasta. Wymieniaja kulki czy jak?
Wiesz jak to jest, przyszedł ten co nie wiedział że się nie da i zrobił

kufelman, a to na pewno tylna nie była ? Bo przednia to generacja 2 jest chyba...
Obejrzyj załącznik i wymyśl jak tam "łożysko" "wymienić"

Pozdr
Michał
- Załączniki
-
- hub_G2.jpg (39.13 KiB) Przejrzano 16526 razy
kufelman, witam, mam podobny problem z przednią piastą, jeżeli masz namiary na tego mechanika to byłbym wdzięczny, a może masz nr łożyska jakie tam wcisnęli, ja mam mechanika który to zrobi, on wytacza w piaście otwór w który wciska łożysko, robi też rowek na pierścień zabezpieczającym, tyle że, łatwiej by mu było to zrobić gdybym mu wcześniej podał nr łożyska jaki można tam umieścić, wtedy auto unieruchomione miałbym jeden dzień a tak to potrwa dłużej ale zrobi.
macie racje ja to robiłem w tylnej piaście, więc nie wiem jak jest z przodem z tyły poprostu wyjeli łożysko zmieżyli kupili takie same wsadzili i tyle z przodu ręki sobie uciąć nie dam ale warto pokąbinować bo cena 400 zł jest jak dla mnie z kosmosu
Cena wcale nie jest z kosmosu - powiedziałbym nawet, że jest całkiem przystępna jak za całą piastę. Nic tam się nie wymyśli piasta jest bieżnią łożyska... no chyba, że metodą jaką przedstawił Krisyacht - ale dla mnie coś takiego powinno być karalne, jeszcze byłbym w stanie zrozumieć takie druciarstwo/kombinatorykę gdyby część była niedostępna, ale jest dostępna i nie kosztuje majątku... Przecież to zagraża bezpieczeństwu i to nie tylko osób podróżujących takim autem, a też innych użytkowników drogi.
piasty zespolone z łożyskiem pojawiły sie całkiem niedawno, wykonanie takiej piasty jest o wiele bardziej skomplikowane technologicznie niż typowego zamocowania łożyska, firmy motoryzacyjne jak i elektroniczne dążą do produkcji częsci nierozbieralnych i nienaprawialnych, dbając o zbyt oryginalnych i drogich części zamiennych, polityka firmy jest taka a nie inna, taką piastę spokojnie może przerobić dobry ślusarz, wytoczyć miejsce na łożysko i wykonać rowek na pierścień zabezpieczający i nie będzie to w żaden sposób odbiegało pod względem wytrzymałościowym od oryginału a powiedziałbym że rozwiązanie starego typu było bardziej solidne, ponieważ bieżnia zwykłego łożyska ma większą wytrzymałość na obciążenia niż bieżnia wykonana w miękiej piaście i ulepszana powierzchniowo, dodam że torche się znam na wytrzymałości materiałów z uwagi na wykształcenie,