Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
siema,
przeprowadzalem wlasnie standardowy serwis typu olej, filtry i uszczelka pod deklem... i po sciagnieciu dekla moim oczom ukazal sie zielony plyn zmieszany z olejem czyli plyn chlodniczy... ostatnio faktycznie troche plynu mi ubylo ale nie przejalem sie bo pocil mi sie waz do chlodnicy i caly czas mialem mokra plame na oslonie pod silnikiem. Pod korkiem nie bylo masla ani innych tego typu objawow... podejrzeawam, ze wyrok jest jeden - uszczelka glowicy...???
przeprowadzalem wlasnie standardowy serwis typu olej, filtry i uszczelka pod deklem... i po sciagnieciu dekla moim oczom ukazal sie zielony plyn zmieszany z olejem czyli plyn chlodniczy... ostatnio faktycznie troche plynu mi ubylo ale nie przejalem sie bo pocil mi sie waz do chlodnicy i caly czas mialem mokra plame na oslonie pod silnikiem. Pod korkiem nie bylo masla ani innych tego typu objawow... podejrzeawam, ze wyrok jest jeden - uszczelka glowicy...???
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
MCL pisze:nie, po prostu nie trzyma. Wajcha stawia opór ale różnicy nie ma za grosz.
Czyli linka raczej dobra... to stawiaj go na podnośniku i wyreguluj imbusem. Manual jest gdzieś na forum lub tu:
http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=322008
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

ree pisze:Nie wiem czy szlif wchodzi w gre, ale DMK ma kute na 1 szlif, w niezlej cenie.
Z tego co pamiętam Chrism chce doprężać, nie odprężąć.
Edit:
Jaką średnicę mają +-0,5cm zegary obrotomierza i prędkościomierza w NA?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
chrism pisze:Czytałem gdzieś, że YCP ma takie tłoki ale potrzebują nr OEM.
Nawet jeżeli ma, to chylę czoła, jeżeli znajdziesz je gdzieś dostępne.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Odpowie mi ktoś jaką nabę do kierownicy Raid HP czy tam MOMO Team potrzebuję do NA z 1998 roku?
Jakiś link?
Albo poprostu czy szeroki wieloklin czy wąski wieloklin?
Jakiś link?
Albo poprostu czy szeroki wieloklin czy wąski wieloklin?

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- Morfi
- Donator
- Posty: 1759
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
Jestem w kontakcie mailowym z Davidem z YCP więc jeśli tylko są jakieś szanse na takie tłoki to powinno się udać.
To jak z tymi numerami OEM?
To jak z tymi numerami OEM?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
NAFL 1,8L
Krótkie pytanie:
Czy jeżeli przy przyśpieszaniu wolnossak brzmi jakbym miał turbo pod maską (taki niegłośny narastający świst od ~3k obrotów), a nie upijałem się ostatnio tak, żeby zamontować turbinę bez własnej wiedzy, to znaczy, że coś się jednak zepsuło?
Jakoś nie kojarzę, żeby wcześniej tak robił i zastanawiam się, czy to kwestia zimna na zewnątrz (z góry mówię- na dogrzanym silniku też świszczy), czy coś sobie jednak zdechło.
Jeżeli to może być jakiś trop, to pod maską jest stożek, który wypadało by wyczyścić (będę to robił przed zimą razem z olejami itp itd)
Czy jeżeli przy przyśpieszaniu wolnossak brzmi jakbym miał turbo pod maską (taki niegłośny narastający świst od ~3k obrotów), a nie upijałem się ostatnio tak, żeby zamontować turbinę bez własnej wiedzy, to znaczy, że coś się jednak zepsuło?
Jakoś nie kojarzę, żeby wcześniej tak robił i zastanawiam się, czy to kwestia zimna na zewnątrz (z góry mówię- na dogrzanym silniku też świszczy), czy coś sobie jednak zdechło.
Jeżeli to może być jakiś trop, to pod maską jest stożek, który wypadało by wyczyścić (będę to robił przed zimą razem z olejami itp itd)
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Zamykają się komuś może światła bez przyczyny (ale zostają zapalone)? Bo nie wiem co zrobić. Instalacja na schemacie wygląda... no dziwnie wygląda. Prosty układ logiczny na przekaźnikach ale jakoś nie mogę go skumać.
Przycisk na konsoli działa dobrze. Tj. jak się nim podniesie światła to się nie zamkną na pewno. I zastanawiam się czy może by nie dać w konsoli równolegle przekaźnik zasilany ze świateł mijania.
Nie wiem gdzie szukać problemu. A ze schematu raczej wychodzi, że to nie jest scalone w kolumnie.
edit:
Trochę jeszcze posiedziałem nad schematem i chyba go pojąłem.
Zgodnie z załącznikiem wygląda na to że na przewodzie zaznaczonym na czerwono musi się coś złego dziać bo to jest jedyny przewód który łączy przekaźnik świateł i przekaźnik silników lamp (światła zapalone ale schowane)
Czyli rozumiem że muszę przedzwonić sobie połączenie między pinami W/B na zaznaczonych wtyczkach/gniazdach przekaźników?
Czy po prostu od razu szukać tego kabla i go wymienić , albo łatwiej, równolegle pociągnąć jeszcze jeden bo pewnie wyprucie go z wiązek wijących się od kabiny pod maskę nie będzie należało do najprostszych zadań...
Przycisk na konsoli działa dobrze. Tj. jak się nim podniesie światła to się nie zamkną na pewno. I zastanawiam się czy może by nie dać w konsoli równolegle przekaźnik zasilany ze świateł mijania.
Nie wiem gdzie szukać problemu. A ze schematu raczej wychodzi, że to nie jest scalone w kolumnie.
edit:
Trochę jeszcze posiedziałem nad schematem i chyba go pojąłem.
Zgodnie z załącznikiem wygląda na to że na przewodzie zaznaczonym na czerwono musi się coś złego dziać bo to jest jedyny przewód który łączy przekaźnik świateł i przekaźnik silników lamp (światła zapalone ale schowane)
Czyli rozumiem że muszę przedzwonić sobie połączenie między pinami W/B na zaznaczonych wtyczkach/gniazdach przekaźników?
Czy po prostu od razu szukać tego kabla i go wymienić , albo łatwiej, równolegle pociągnąć jeszcze jeden bo pewnie wyprucie go z wiązek wijących się od kabiny pod maskę nie będzie należało do najprostszych zadań...
rachey pisze:Krótkie pytanie:
Czy jeżeli przy przyśpieszaniu wolnossak brzmi jakbym miał turbo pod maską (taki niegłośny narastający świst od ~3k obrotów), a nie upijałem się ostatnio tak, żeby zamontować turbinę bez własnej wiedzy, to znaczy, że coś się jednak zepsuło?
Jakoś nie kojarzę, żeby wcześniej tak robił i zastanawiam się, czy to kwestia zimna na zewnątrz (z góry mówię- na dogrzanym silniku też świszczy), czy coś sobie jednak zdechło.
Jeżeli to może być jakiś trop, to pod maską jest stożek, który wypadało by wyczyścić (będę to robił przed zimą razem z olejami itp itd)
Jak dla mnie lewe powietrze w układzie dolotowym, nachyl się głęboko i słuchaj, na wolnych też powinno słychać...
Krzywy pisze:Czyli rozumiem że muszę przedzwonić sobie połączenie między pinami W/B na zaznaczonych wtyczkach/gniazdach przekaźników?
Po stronie silnika masz bardzo proste sterowanie. Czerwono-żółty i czerwono-zielony (zazwyczaj, czasem inna kombinacja kolorów). Jeden to sygnalizacja "góra" drugi to sygnalizacja "dól". Zawsze na którymś musi być sygnał, nigdy na obu naraz. Koniec


Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Co się stanie jak zaleję MXa 98ką? Lepiej pojedzie, jeśli zapłon jest na 14*? #mmcbeznapinki
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
Kurak pisze:Co się stanie jak zaleję MXa 98ką? Lepiej pojedzie, jeśli zapłon jest na 14*? #mmcbeznapinki
Wydasz więcej kasy na benzynę

No akurat mam talon na zniżkę na to "lepsze" paliwo i sie zastanawiam czy nie zalać. Boje sie ze cos padnie 

nic nie padnie. na zapłon 14st wystarczy 95. 98 ma minimalnie niższą kaloryczność, więc pojedzie minimalnie wolniej. tyle z fizyki. z praktyki - zero różnicy dla Twojego silnika, lej tańszą 

Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.