Stoję przed dylematem, a mianowicie.
W moim MSM został częściowo usunięty EGR. Częściowo znaczy: mam zawór, nie mam rurki...
Czy jest sens odbudowywać EGR, dodać rurkę, pozbyć się błędu w komputerze?
Czy może pozbyć się EGR całkowicie ? Jeśli tak, to jak to zrobić, by komp nie wyrzucał błędów ?
Przeszukałem forum i niestety nie ma instrukcji jak dokładnie to zrobić "step by step".
EGR
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Może w MSM jest inaczej ale w NA (na podstawie kilku aut zarówno 1,6 jak i 1,8), po zaślepieniu EGR (blaszka w miejsce metalowej uszczelki, między rurką a zaworem) niema żadnych błędów i działa prawidłowo. Oczywiście zawór podpięty. Może problemem jest brak rurki/zaślepki, co powoduje w momencie otwarcia zaworu EGR, rozszczelnienie układu. Chyba że przez "nie mam rurki" rozumiesz mam jej miejsce zaślepione w wydechu i kolektorze dolotowym.
Eeeej, masz MXa znowu i się nie chwalisz? :<
-
- Posty: 1563
- Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
- Model: Inny
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
ree pisze:Może w MSM jest inaczej ale w NA (na podstawie kilku aut zarówno 1,6 jak i 1,8), po zaślepieniu EGR (blaszka w miejsce metalowej uszczelki, między rurką a zaworem) niema żadnych błędów i działa prawidłowo. Oczywiście zawór podpięty. Może problemem jest brak rurki/zaślepki, co powoduje w momencie otwarcia zaworu EGR, rozszczelnienie układu. Chyba że przez "nie mam rurki" rozumiesz mam jej miejsce zaślepione w wydechu i kolektorze dolotowym.
w tym wypadku nie mam rurki znaczy nie mam rurki
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
ravestation pisze:ree pisze:Może w MSM jest inaczej ale w NA (na podstawie kilku aut zarówno 1,6 jak i 1,8), po zaślepieniu EGR (blaszka w miejsce metalowej uszczelki, między rurką a zaworem) niema żadnych błędów i działa prawidłowo. Oczywiście zawór podpięty. Może problemem jest brak rurki/zaślepki, co powoduje w momencie otwarcia zaworu EGR, rozszczelnienie układu. Chyba że przez "nie mam rurki" rozumiesz mam jej miejsce zaślepione w wydechu i kolektorze dolotowym.
w tym wypadku nie mam rurki znaczy nie mam rurki
W zasadzie jak nie masz rurki powinieneś mieć obie strony zaślepione. Nie jestem tylko pewny, czy w MSM nie było jakiegoś map sensora, który mierzył ewentualny przepływ spalin przez zawór - układ jest inny niż w NB/NBfl, jest nota bene narysowany pod maską po lewej stronie, o ten:

Przeanalizuj schemat. Sam zawór EGR nie zmierzy przepływu, więc nie pozwoli też na wyrzucenie błędu. Ale może być np. zarośnięty nagarem i sam fakt, że się nie otwiera może powodować wywalanie błędu.
Czy wtyczka do zaworu jest podpięta? Masz zaślepki w kolektorze ssącym i dolotowym?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/