Twarde zawieszenie- czy to normalne?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Do tej pory jezdzilam civiciem i del solem, w porownaniu z Mazda poprzednie dwa autka to wrecz plyniecie po ulicy....a tutaj kazdy kamyczek i neirownosc to zab na zab zachodzi. Powiedziano mi w serwisie ze to normalne przy tym modelu, aczkolwiek ze wzgledu na to ze to nie byl serwis Mazdy wole uslyszec opinie od uzytkownikow.
Dziwi mnie tez wyjatkowa niestabilnosc auta na drodze przy nierownosciach- wyjatkowo ciezko sie prowadzi, musze obie rece trzymac na kierownicy bo jedna momentami ciezko by bylo prowadzic. Czy podobnie jest w Waszych Mazdach? :neutral:
Dziwi mnie tez wyjatkowa niestabilnosc auta na drodze przy nierownosciach- wyjatkowo ciezko sie prowadzi, musze obie rece trzymac na kierownicy bo jedna momentami ciezko by bylo prowadzic. Czy podobnie jest w Waszych Mazdach? :neutral:
W mojej mam Bilsteiny, czyli teoretycznie twardzsze amortyzatory, felgi 16" i moim zdaniem auto nie jest przesadnie twarde. Ciężko mi odnieść się do Del Sol, ale miałem dobrą chwilę Accorda TypeS i wydaje mi się, że komfort resorowania w obu autach jest podobny. Dla przykładu S2000 jest wyraźnie twardsza.
Mazda jest niedużym autem i będzie odrobinę nerwowa, ale jakiejś masakry nie ma. Moja drobnej postury żona nie miała z autem problemu. Sprawdź sobie geometrię zawieszenia. Sprawdź również samo tłumienie amortyzatorów. Może coś z nimi nie tak i występuje tzw. "bump steer". Czy auto było obniżane? Czy miało jakieś przejścia?
tx
Mazda jest niedużym autem i będzie odrobinę nerwowa, ale jakiejś masakry nie ma. Moja drobnej postury żona nie miała z autem problemu. Sprawdź sobie geometrię zawieszenia. Sprawdź również samo tłumienie amortyzatorów. Może coś z nimi nie tak i występuje tzw. "bump steer". Czy auto było obniżane? Czy miało jakieś przejścia?
tx
kot... pisze:Do tej pory jezdzilam civiciem i del solem, w porownaniu z Mazda poprzednie dwa autka to wrecz plyniecie po ulicy....a tutaj kazdy kamyczek i neirownosc to zab na zab zachodzi. Powiedziano mi w serwisie ze to normalne przy tym modelu, aczkolwiek ze wzgledu na to ze to nie byl serwis Mazdy wole uslyszec opinie od uzytkownikow.
Dziwi mnie tez wyjatkowa niestabilnosc auta na drodze przy nierownosciach- wyjatkowo ciezko sie prowadzi, musze obie rece trzymac na kierownicy bo jedna momentami ciezko by bylo prowadzic. Czy podobnie jest w Waszych Mazdach? :neutral:
Na moje oko nie masz po prostu doświadczenia z autem tylnonapędowym, a na dodatek MX wcale nie jest prosty w prowadzeniu dla "lajkonika"

Znajomi, którzy wsiadali w moją mazdę na dzień dobry mówili: "jezu - jakie to czułe na skręty kierownicy".
Jeśli masz możliwość - weź kilka lekcji w jakiejś szkole jazdy typu http://www.rspw.waw.pl/ albo www.autogt.pl/evolution (jeździłem i u Piotrka Wróblewskiego i u Adama Tuszyńskiego/ Marcina Turskiego - jak coś służę helpem). Myślę, że ten problem wtedy przestanie dla Ciebie istnieć.
Trudno jest mi oceniać, choć przesiadam się często na przednionapędowe i jednośladowe pojazdy (te są jeszcze gorsze) ... może się przyzwyczaiłem
Sprawdź czy nie masz zbyt wysokiego ciśnienia w oponach.

Sprawdź czy nie masz zbyt wysokiego ciśnienia w oponach.
Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
jakie masz koła? 15 cali , szerokość 195?
ciśnienie ustaw na 1,8
koniecznie trzeba sprawdzić geometrie zawieszenia i ustawić, dla ciebie polecam ustawienia fabryczne + ewentualne nie co większe pochylenie kół z tyłu ( będzie miało mniejszą tendencję do zarzucania tyłem)
autko jest dość twarde i mało ammortyzuje , coś za coś, ze względu na niewielką wagę, niski środek ciężkości, rozmiar kół itp jest bardzo czułe na koleiny itp trzeba przywyknąć i cieszyć się z innych zalet miatki
ciśnienie ustaw na 1,8
koniecznie trzeba sprawdzić geometrie zawieszenia i ustawić, dla ciebie polecam ustawienia fabryczne + ewentualne nie co większe pochylenie kół z tyłu ( będzie miało mniejszą tendencję do zarzucania tyłem)
autko jest dość twarde i mało ammortyzuje , coś za coś, ze względu na niewielką wagę, niski środek ciężkości, rozmiar kół itp jest bardzo czułe na koleiny itp trzeba przywyknąć i cieszyć się z innych zalet miatki

pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
jmk pisze:Jeśli masz możliwość - weź kilka lekcji w jakiejś szkole jazdy
ja równiez polecam - jak pamietacie po kupnie miatki intensywnie szukałem wspomagania do niej bo po prostu nie umiałem trzymac kierownicy. poszedłem do piotrka wróblewskiego i 2 godziny naprawde sporo mi dały. a jak ktoś nie ma możliwości to polecam choć lekture artykułów ze strony wróbla http://www.rspw.waw.pl/ jak poprawnie krecic kierownicą.
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
No i dla zapewnienia większej stabilności polecam maksymalnie duży kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Przyznam, że mam odwrotne wrażenia - jak wsiadam do przednionapędówki (nawet A6) to czuję myszkowanie po drodze.
Co do ciśnienia - nie wiem czemu, nie potrafię jeździć poniżej 2.1.
Co do ciśnienia - nie wiem czemu, nie potrafię jeździć poniżej 2.1.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
Konrad pisze:Co do ciśnienia - nie wiem czemu, nie potrafię jeździć poniżej 2.1.
To moze w kwesti szeroko rozmumianych kół pare osobistych przemyslen: (moze sie komus przyda)
Wiadomo ze mazda do (NA) zaleca cisnienie 1.8 na wszystkich 4 kołach.
W przypadku zimowek na oryginalnych felgach (175/70-14) jest OK, przyczepnosc dobra, troche buja na zakretach ale profil tez nie pomaga.
W lecie jezdze na "dosc typowym" dla tego samochodu w Polsce ogumieniu 195/50 - 15 (obserwacje wlasne, zlotowe).
Felga 15 - Polecam, jezeli ktos jest na etapie podejmowania decyzji o zakupie. W nadkolach nie wyglada zle. Cena opon nizsza, a w mx5 mozna je pozdzierac bez wiekszych problemow w trakcie jednego sezonu ( i to jak przyjemne..


szerokosc felgi 6.5 cala, ET ok 36
Szerokość 195 jest chyba kompromisem pomiedzy mocą wiekszosci miat, szerokoscia typowej koleiny (i ich iloscią) na drogach, przyczepnoscia podczas jazdy i komfortem.
profil 50 - przyzwoicie wyglada, rozmiar kola w miare zblizony do oryginalu, umozliwia jazde na stosunkowo niskim cisnieniu 2.0.
Probowalem jezdzic na zalecanym 1.8 - przyczepnosc wzrasta proporcjonalnie do mozliwosci uszkodzenia felgi - mam na mysli jazde nieobciążonym samochodem samemu.
Konrad - moze NB jest o tyle cięzsza ze potrzebujesz 2.1 ?
Zastanawiam sie czy tak niskie zalecane przez mazde cisnienie wynika z wagi samochodu..?
Gdyby nie poranne temperatury juz bym przelozyl gumki.

Regards,
Donald
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
jak mam 1.8 nie czuję auta (znaczy miękko jest) i płynę na zakrętach. Do tego ślizga się dość mocno. Dodam, że mam dość agresywne nastawy zawieszenia - pewnie ma to wpływ.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
U mnie:
zimą w 15" - 2.2 (Dunlop Wintersport (?) - polecam)
latem w 15" - 2.0 (Pirelli P5000 (?) - nie polecam)
Mimo 2.2 i 2.0 - plomby mam jeszcze na miejscu
zimą w 15" - 2.2 (Dunlop Wintersport (?) - polecam)
latem w 15" - 2.0 (Pirelli P5000 (?) - nie polecam)
Mimo 2.2 i 2.0 - plomby mam jeszcze na miejscu

Karol B.
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
Ongiś ciemnozielona Żabusia NB 1.8. oraz
Czerwony Kapturek NC 20th Anniversary Edition 1.8 nr 1217/2000
ja smigałem NA 195 50 r 15 , ciśnienie miałem różne, raczej wole 1.8
teraz smigam 185 60 r 14 i jest to genialny rozmiar dla NA , wraz z oryginalnymi alu, które są bardzo lekkie, autko prowadzi się genialnie, nie opowiadajcie mi nic o przyczepności , bo na torze było widac, że jest mimo , że inne NA miały szersze koła, jedynie wygląd jest nieco gorszy (dla tych co lubią duże koła), ja lubie oryginal look
a w kwestii wygody, zdecydowanie zmniejsz ciśnienie do fabrycznego 1,8 na wszystkich kółkach
teraz smigam 185 60 r 14 i jest to genialny rozmiar dla NA , wraz z oryginalnymi alu, które są bardzo lekkie, autko prowadzi się genialnie, nie opowiadajcie mi nic o przyczepności , bo na torze było widac, że jest mimo , że inne NA miały szersze koła, jedynie wygląd jest nieco gorszy (dla tych co lubią duże koła), ja lubie oryginal look

a w kwestii wygody, zdecydowanie zmniejsz ciśnienie do fabrycznego 1,8 na wszystkich kółkach
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
jmk pisze:Na moje oko nie masz po prostu doświadczenia z autem tylnonapędowym, a na dodatek MX wcale nie jest prosty w prowadzeniu dla "lajkonika". I Civic i del sol to przednionapędówki. To, o czym piszesz, to typowe podczas przesiadki na tylny napęd. Tego się nie prowadzi jedną ręką metodą ekierki na oknie... Do tego, MX ma dość precyzyjny układ kierowniczy, co w połączeniu z brakiem opanowania kinetyki auta powodować może takie zachowanie, o którym piszesz. Nie bez powodu jakieś 95% miatek w PL jest bitych.. Wynika to dokładnie z tego, że ludzie niedoceniają auta/ przeceniają własne umiejętności.
Znajomi, którzy wsiadali w moją mazdę na dzień dobry mówili: "jezu - jakie to czułe na skręty kierownicy".
Jeśli masz możliwość - weź kilka lekcji w jakiejś szkole jazdy typu http://www.rspw.waw.pl/ albo www.autogt.pl/evolution (jeździłem i u Piotrka Wróblewskiego i u Adama Tuszyńskiego/ Marcina Turskiego - jak coś służę helpem). Myślę, że ten problem wtedy przestanie dla Ciebie istnieć.
Uczyć się warto. [URL=http://www.youtube.com/watch?v=cNVrMZX2kms]Tego[/URL] wypadku można było uniknąć. Warto by było;)
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 mar 2007, 1:44
- Lokalizacja: Łódź
Mam pytnie to tyczy się chyba też w jakimś stopnniu twardego zawieszenia, w momencie złorzenia dachu, przy jezdzie po dziurach dach podskakuje, czy nie ma jakichś zatrzasków które by go zblokowały?? jest to dość irytujące zwłaszcza że łódź jest dość dziurawa. Jest na to jakaś rada?
-
- Administrator
- Posty: 749
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL2
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Ja mam opony 195/50/15 i ostatnio zmniejszyłem ciśnienie do 1.8 jak pisał Rad Mox i rzeczywiście komfort jazdy na dziurach poprawił na + ... może nie są to jakieś wodotryski ale zmianę na pewno można odczuć.
Na razie zostaję więc na takim setupie
ps. wcześniej miałem 2.1
Na razie zostaję więc na takim setupie

ps. wcześniej miałem 2.1
Fuksja i Turkus 

- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
cabriofun1 pisze:Mam pytnie to tyczy się chyba też w jakimś stopnniu twardego zawieszenia, w momencie złorzenia dachu, przy jezdzie po dziurach dach podskakuje, czy nie ma jakichś zatrzasków które by go zblokowały?? jest to dość irytujące zwłaszcza że łódź jest dość dziurawa. Jest na to jakaś rada?
Jak się przykryje tą skórką z tyłu (persenning) jest lepiej.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 31 mar 2007, 1:44
- Lokalizacja: Łódź
a jak sie jej nie ma to zo mam zrobic można to gdzies dostać, albo chociarz szablon to znajmoa może mi uszyje take cos ?? swoją drogą w golfie sa specjalne zatrzaski blokujące dach, i jest też pokrowiec, czyżby japończyki nie myśleli otym czy mieli takie równe drogi?
cabriofun1 pisze:a jak sie jej nie ma to zo mam zrobic można to gdzies dostać, albo chociarz szablon to znajmoa może mi uszyje take cos ?? swoją drogą w golfie sa specjalne zatrzaski blokujące dach, i jest też pokrowiec, czyżby japończyki nie myśleli otym czy mieli takie równe drogi?
Pitbull2000 ma coś takiego (w każdym razie miał jeszcze we wtorek jak z nim rozmawiałem) Podaję namiary:
Szukasz cześci do MX-5?
Wszystkie części do NA/NB
Hej Podpinam sie pod watek.
satndardowe cisnienei dla mx-5 to 1,8 ale czy dla wszystkich rozmiarów kol ??
mam 215/40/16 i wulkanizator dal 2.0 czy to za malo ??
Ile powinno byc w NB przy tej szerokosci
satndardowe cisnienei dla mx-5 to 1,8 ale czy dla wszystkich rozmiarów kol ??
mam 215/40/16 i wulkanizator dal 2.0 czy to za malo ??
Ile powinno byc w NB przy tej szerokosci
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
ja przy 17" 205/40 mam prawie 3, tez dla ochrony felgi....
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
hej
Czyli mam zaniskie cisnienie w oponach ??? Prypomne 215/40/16 i 2.0 ??
Powinienem dać więcej ?? Jakie cisnienie uwazacie za optymalne dla mnie ??
jest jakas roznica w jezdzie na wiekszym cisnieniu ?? Dodam ze mam zalozone Fuldy Carat costam 2 z zeszlego sezonu 2 nowe.
Czyli mam zaniskie cisnienie w oponach ??? Prypomne 215/40/16 i 2.0 ??
Powinienem dać więcej ?? Jakie cisnienie uwazacie za optymalne dla mnie ??
jest jakas roznica w jezdzie na wiekszym cisnieniu ?? Dodam ze mam zalozone Fuldy Carat costam 2 z zeszlego sezonu 2 nowe.
no ja był proponował 2,5 minimum, ze względu na felgi, a takie ciśnienie daje większe odczuwanie nawierzchnie drogi i dziur.
- Konrad
- Posty: 516
- Rejestracja: 23 mar 2006, 10:39
- Model: NA
- Wersja: BRG TAN
- Lokalizacja: Boat City
- Kontakt:
AGENt pisze:no ja był proponował 2,5 minimum, ze względu na felgi, a takie ciśnienie daje większe odczuwanie nawierzchnie drogi i dziur.
Przy 2,5 auto będzie się bardzo ślizgać. Miata jest lekka (dokładniej - nacisk na jedno koło to 250KG ~ 2450N połowa tego co na przednie koła w Golfie) i opona nabita do takiego ciśnienia nie będzie układała się do drogi. Nominalne ciśnienie to 1,8 przy standardowym ogumieniu. Opona niskoprofilowa jest sztywniejsza 'sama z siebie' i nie uważam, żeby trzeba było pompować więcej. Dodam, że ponad 2 lata eksperymentowałem z różnymi ciśnieniami (aż po 2,4) i doszedłem do 1,8-1,9 jako optimum.
ALWAYS BLUE SKY !!!
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
2004-2019 1.6 NB '99 Bandit
2019- NA'92 BRG TAN
uff a już myslalem ze ze mna cos nie tak:) ostatnio testowalem kilka ciśnien i przy 205/45/16 wychodziło mi że minimalnie poniżej 2 jest najlepiej - przy 2,2 już mialem wrażenie że sie robi za ślisko a zastanawiałem sie jak możecie do gumy o niskim profilu napchać 2,5... może i faktycznie mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi albo przeciecia opony o kraweznik ale ja na nawet sie nie podejmuje wjezdania na krawezniki a i dziury staram sie omijać;)
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 12 kwie 2008, 16:58
- Lokalizacja: Irlandia
Ja rowniez jestm za cisnieniem 1.8 w orginalnych felgach. Jakis miesiac temu zmienilem opony. Odebralem auto z warsztatu, ruszam w trase i zastanawiam sie, dalczego mazda probuje opuscic droge przy byle okazji. Sprawdzilem cisnienie, wachalo sie miedzy 2,5 i 1,5. Kawal dobrej empirycznej roboty. Tak pracuja fachowcy w Irlandii.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 95
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
- Lokalizacja: częstochowa
witam
mam pytanko czy na tylnej osi moge miec gumy 195,a przedniej 205??
jak sie bedzie jezdzic takim autkiem??
mam pytanko czy na tylnej osi moge miec gumy 195,a przedniej 205??
jak sie bedzie jezdzic takim autkiem??
zawsze możesz, tylko że będzie to trochę głupio wyglądało...
odnośnie ciśnienia w oponach to specjalnie na tor w kielcach obniżyłem ciśnienie do 2,0...
powiedzmy że na torze było ok.. ale na zwykłej drodze jest bardziej komfortowo i nie mam dobrej kontroli nad pojazdem
dopompowałem do 2,5 i już sięnie boję zakrętów 

odnośnie ciśnienia w oponach to specjalnie na tor w kielcach obniżyłem ciśnienie do 2,0...
powiedzmy że na torze było ok.. ale na zwykłej drodze jest bardziej komfortowo i nie mam dobrej kontroli nad pojazdem


-
- Posty: 95
- Rejestracja: 04 maja 2008, 17:55
- Lokalizacja: częstochowa
chodzi mi o wlasciwosci jezdne ,jesli na przodzie beda szersze na na tyle węzsze?
Stefanek według mnie szersze opony powinieneś dać na oś napędową, czyli na tył 

Łoś