Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Yogi pisze:jeśli mam 3/4 baku to lepiej poczekać do 1/20 ?
to żadna różnica.
Yogi pisze:jest jakies DIY filtra paliwa w nbfl ?
DIY ? zdejmujesz prawe tylne koło, demontujesz osłonę w przedniej części nadkola (na spinki), odkręcasz filtr, odpinasz przewody, podłączasz do nich nowy i montujesz z powrotem. Właściwie tyle. Przed operacją warto jedynie przy pracującym silniku odłączyć przekaźnik pompy paliwa lub odpiąć ją od zasilania, aby ciśnienie zeszło z układu i się nie ubryzgać benzyną przy odłączaniu filtra.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Yogi pisze:majkel pisze:odłączyć przekaźnik pompy paliwa lub odpiąć ją od zasilania
gdzie jedno i drugie znajde
jeśli pod dachem to chyba kiepski dostęp...?
dzięki za instrukcje
Z tego co pamietam to pompe da sie odlaczyc z komory silnika (nie pamietam dokladnie czy sie cos wyciaga, czy zwiera w gniezdzie diagn - obadaj manuala).
-
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
- Model: Inny
- Wersja: rakietu!
- Lokalizacja: Warszawa
Krótkie pytanie, bo na pewno ktoś to miał albo widział.
Jak się montuje ten oryginalny trzymak do tablicy z przodu? W ramach otworów, które są w standardowym zderzaku czy trzeba coś porzeźbić?
Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem...
http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/akcesoria/mazda-mx-5/2000-08/komfort-i-uzytecznosc/410077792/
Jak się montuje ten oryginalny trzymak do tablicy z przodu? W ramach otworów, które są w standardowym zderzaku czy trzeba coś porzeźbić?
Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem...
http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/akcesoria/mazda-mx-5/2000-08/komfort-i-uzytecznosc/410077792/

- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
To w nowym zderzaku są już otwory na tablicę? Ile Ci policzyli za ten uchwyt w ASO?mYattaman pisze:Krótkie pytanie, bo na pewno ktoś to miał albo widział.
Jak się montuje ten oryginalny trzymak do tablicy z przodu? W ramach otworów, które są w standardowym zderzaku czy trzeba coś porzeźbić?
Pytam, bo zastanawiam się nad kupnem...
http://www.mazda.pl/serwis-i-akcesoria/akcesoria/mazda-mx-5/2000-08/komfort-i-uzytecznosc/410077792/
Czy cewka zapłonowa w NA 1.6 90KM jest taka sama jak w 115KM?
Wydaje mi sie ze tak a różnice występowały w 1.8 ale dla pewności wole zapytać
Wydaje mi sie ze tak a różnice występowały w 1.8 ale dla pewności wole zapytać

-
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
- Model: Inny
- Wersja: rakietu!
- Lokalizacja: Warszawa
nickesh pisze:To w nowym zderzaku są już otwory na tablicę? Ile Ci policzyli za ten uchwyt w ASO?
Jeszcze nic mi nie policzyli, bo się tylko zastanawiam. Przyjemność ta kosztuje 160zł...

No wydaje mi się, że są otwory. Gdzie się przymocowuje standardową ramkę tablicy jak nie do otworów?


- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
No to nieźle sobie liczą... Mi jakoś w ogóle nie podchodzi ta podkładka - jest zbyt masywna do tego auta. No, ale to kwestia indywidualnych upodobań ;]mYattaman pisze:nickesh pisze:To w nowym zderzaku są już otwory na tablicę? Ile Ci policzyli za ten uchwyt w ASO?
Jeszcze nic mi nie policzyli, bo się tylko zastanawiam. Przyjemność ta kosztuje 160zł...![]()
No wydaje mi się, że są otwory. Gdzie się przymocowuje standardową ramkę tablicy jak nie do otworów?
Jeśli chodzi o zderzak, to myślałem, że jak już sprzedają Ci osobno nowy i pomalowany, to sam sobie możesz nawiercić otwory w miejscu, które sobie wybierzesz (albo w żadnym

Ponoć pasuje od Lanosa ta podkładka. Jak chcesz to mam 

-
- Donator
- Posty: 333
- Rejestracja: 24 maja 2014, 1:47
- Model: Inny
- Wersja: rakietu!
- Lokalizacja: Warszawa
No to jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś korzysta może z literatury Haynesa?
A jeśli warto to sobie zakupić, to którą pozycję konkretnie?
http://allegro.pl/mazda-mx-5-miata-1990-09-instrukcja-napraw-haynes-i4487220988.html
http://allegro.pl/mazda-mx-5-1989-2005-instrukcja-napraw-haynes-i4487220665.html
A może lepiej niejakiego Turnera?
http://allegro.pl/mazda-mx-5-miata-1990-2009-album-turner-mx5-i4493644799.html
Ktoś ma doświadczenia?
Pytam, bo generalnie potrafię popsuć wszystko, ale mam czasem ogromną ochotę pobabrać się przy Lalce i wolałbym to robić zgodnie ze sztuką
A jeśli warto to sobie zakupić, to którą pozycję konkretnie?
http://allegro.pl/mazda-mx-5-miata-1990-09-instrukcja-napraw-haynes-i4487220988.html
http://allegro.pl/mazda-mx-5-1989-2005-instrukcja-napraw-haynes-i4487220665.html
A może lepiej niejakiego Turnera?
http://allegro.pl/mazda-mx-5-miata-1990-2009-album-turner-mx5-i4493644799.html
Ktoś ma doświadczenia?
Pytam, bo generalnie potrafię popsuć wszystko, ale mam czasem ogromną ochotę pobabrać się przy Lalce i wolałbym to robić zgodnie ze sztuką


- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
mYattaman pisze:No to jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś korzysta może z literatury Haynesa?A jeśli warto to sobie zakupić, to którą pozycję konkretnie?
Korzystam z tej : http://allegro.pl/mazda-mx-5-1989-2005- ... 20665.html.
Spokojnie mogę polecić.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Czy zmiana układu elektrycznego szyb na taki że to nie przez przełącznik idzie prąd do silnika tylko przełącznik by otwierał przekaźnik przez który silnik szyby byłby bezpośrednio do akumulatora połączony pomoże coś na prędkość opadania/podnoszenia?
Bo dwie szyby na raz podnieść to jest tragedia... Wyraźnie widać że gdzieś zaczyna być za duży spadek napięcia, albo alternator nie wyrabia.
Ze schematu wygląda na to że spadek może być ana za cienkim kablu od stacyjki, albo na przełącznikach, albo na jakichś konektorach.
Puszczenie prądu grubym przewodem prosto przez drzwi, przez przekaźnik (przekaźniki) teoretycznie powinno rozwiązać problem. Ze stacyjki na pracę przekaźnika, prądu już na pewno nie "zabraknie".
Bo dwie szyby na raz podnieść to jest tragedia... Wyraźnie widać że gdzieś zaczyna być za duży spadek napięcia, albo alternator nie wyrabia.
Ze schematu wygląda na to że spadek może być ana za cienkim kablu od stacyjki, albo na przełącznikach, albo na jakichś konektorach.
Puszczenie prądu grubym przewodem prosto przez drzwi, przez przekaźnik (przekaźniki) teoretycznie powinno rozwiązać problem. Ze stacyjki na pracę przekaźnika, prądu już na pewno nie "zabraknie".
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Winą takiego stanu jest najczęściej stary smar, zasyfiona prowadnica szyb itp.. najpierw przeczyść, powinno pomóc!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Moim zdaniem to jednak kwestia elektryki. Wszystko co sie dalo przesmarowalem a i tak szyby chodza marnie. Najgorzej tak jak pisze Krzywy obie szyby naraz i przy niepracujacym silniku. Moim zdaniem jest to kwestia duzej dlugosci i malego przekroju kabli, istniejacy dosc delikatny przelacznik tez sprawie nie pomaga. Pewnie daloby sie to poprawic ale:
- trzeba by pobrac prad z miejsca gdzie jest maly spadek napiecia albo pociagnac wlasny obwod z aku
- potrzeba 2 przekazniki na kazda szybe
- trzeba by pobrac prad z miejsca gdzie jest maly spadek napiecia albo pociagnac wlasny obwod z aku
- potrzeba 2 przekazniki na kazda szybe
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
kontrolka absu 

Mazda MX-5 1.6 '98 - cukieras - http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=11272
Tak. Wersje krążą dwie: ona się zapala po zadziałaniu ABSu lub sygnalizuje błąd ABSu (co równa się temu że ABS zostaje wyłączony). U mnie w NA 1.6 '96 sygnalizuje błąd, ale jak mówiłem, internety twierdzą różnie.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
luksik pisze:orientuje się ktoś o czym informuje kontrolka?
luksik pisze:Obstawiam błąd w działaniu bądź wyłącznie. Ponieważ ta kontrolka nigdy wcześniej mi się nie zalaczyla... a nie mam delikatnej nogi
Dokładnie tak. Widocznie przez dłuższą chwilę przednie koła kręciły się a tylne nie ( ręczny ) i to spowodowało błąd i zapalenie kontrolki.
Podobnie jest na hamowni , przednie koła stoją a tylne kręcą sie i wyjeżdża się z rolek z zapalonym ABS. ( i w NA i w NBFL ).
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Krzywy pisze:Czy zmiana układu elektrycznego szyb na taki że to nie przez przełącznik idzie prąd do silnika tylko przełącznik by otwierał przekaźnik przez który silnik szyby byłby bezpośrednio do akumulatora połączony pomoże coś na prędkość opadania/podnoszenia?
Ja nigdy nie podnoszę dwóch szyb naraz przy wyłączonym silniku, a nawet przy włączonym. Zawsze po jednej. Przyciski dłużej wytrzymują. Ja już pytałem tutaj chyba 2 strony temu o zamontowanie modułu do zamykania i otwierania szyb jednym kliknięciem, ale nikt nie odpowiedział. Na miata.net jest instrukcja, ale nie wiem czy takie coś spowoduje, że tych przełączników nie trzeba będzie lutować co jakiś czas bo znudziło mi się rozkręcanie tego samego.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Tomai pisze:luksik pisze:orientuje się ktoś o czym informuje kontrolka?luksik pisze:Obstawiam błąd w działaniu bądź wyłącznie. Ponieważ ta kontrolka nigdy wcześniej mi się nie zalaczyla... a nie mam delikatnej nogi
Dokładnie tak. Widocznie przez dłuższą chwilę przednie koła kręciły się a tylne nie ( ręczny ) i to spowodowało błąd i zapalenie kontrolki.
Podobnie jest na hamowni , przednie koła stoją a tylne kręcą sie i wyjeżdża się z rolek z zapalonym ABS. ( i w NA i w NBFL ).
Dzięki za odpowiedź.

offthe pisze:Ja nigdy nie podnoszę dwóch szyb naraz przy wyłączonym silniku, a nawet przy włączonym. Zawsze po jednej. Przyciski dłużej wytrzymują. Ja już pytałem tutaj chyba 2 strony temu o zamontowanie modułu do zamykania i otwierania szyb jednym kliknięciem, ale nikt nie odpowiedział. Na miata.net jest instrukcja, ale nie wiem czy takie coś spowoduje, że tych przełączników nie trzeba będzie lutować co jakiś czas bo znudziło mi się rozkręcanie tego samego.
Zależy jaki jest ten przełącznik. Generalnie powinno pomóc na ten problem.
na miata.net gość kupił jakis moduł z ebaya, ale ja sie zastanawiam czy nie podszedł by od innego auta..jakaś używka z rozbitka np citroena.. domyślam się, że tak. pytanie tylko, jak to się nazywa, wygląda, kosztuje..
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Generalnie moduł z innego auta to może być upierdliwa rzecz w dostosowaniu.
Sam taki układ to jest prościzna: mały mikrokontroler z 2 ADCkami, indukcyjny sensor prądu (2x) + mostek H albo kilka tranzystorów. Do tego mikrokoltrolera podpinamy oryginalne przełączniki, uC sobie kontroluje ten mostek H albo tranzystory i szteruje szybami gora/dol, a na kablach do szyb sa current sensory i stad wiemy ze np szyba sie zamknęła i juz dalej nie jedzie. Do tego w uC zabezpieczenie czasowe i jest wsio super. Można wtedy nawet poprowadzić centralnie z aku kabel z prądem (bo do tunela środkowego można bardzo łatwo), bezpiecznik na kablu i jest super podnoszenie szyb.
Sam taki układ to jest prościzna: mały mikrokontroler z 2 ADCkami, indukcyjny sensor prądu (2x) + mostek H albo kilka tranzystorów. Do tego mikrokoltrolera podpinamy oryginalne przełączniki, uC sobie kontroluje ten mostek H albo tranzystory i szteruje szybami gora/dol, a na kablach do szyb sa current sensory i stad wiemy ze np szyba sie zamknęła i juz dalej nie jedzie. Do tego w uC zabezpieczenie czasowe i jest wsio super. Można wtedy nawet poprowadzić centralnie z aku kabel z prądem (bo do tunela środkowego można bardzo łatwo), bezpiecznik na kablu i jest super podnoszenie szyb.