pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
Tomai
- Donator

- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
20 cze 2014, 17:47
offthe pisze: Z tego co mi wiadomo jedyną metodą na to, by nie klepały, to ich wymiana
A co powiesz na to że słyszałem popychacze nowe wymienione i klepiące

To jest niestety wada fabryczna w NA i tyle. Jedyne co może pomóc w zmniejszeniu tego zjawiska to dobór odpowiedniego oleju oraz regularna jego wymiana co 7500 km. Kilka lat temu jak miałem jeszcze NA to np. na Mobilu 10W40 mocno klepało. Dużo, dużo mniej ma Valvoline Maxlife 10W40.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
20 cze 2014, 18:54
Tomai pisze: na Mobilu 10W40 mocno klepało. Dużo, dużo mniej ma Valvoline Maxlife 10W40.
kolega ma wlasnie wlanego Maxlajfa 10w40.
Ja bym troche na nim pojezdzil bo szkoda wylewac swiezy olej a za pare tj. 2-3 tys km zmienil np. na Elfa Evolution 900NF (bo Evolution LDX juz ponoc nie ma), ten olej wg. producenta wycisza prace hydrauliki co na przykladzie swojej Slicznotki moge potwierdzic. Pareset km przed wymiana oleju zapodac plukanke Wynnsa, moze sie uda.
-
marrazz
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
- Model: NB
- Wersja: NR-Limited
- Lokalizacja: London
20 cze 2014, 20:44
siemka, mam ostatnio taka zagadke w bani:
czy da sie przerzucic zespol napedowy (silnik, skrzynia, wal, dyfer, polosie, zawieszenie, ppf'a, hamulce, kola...) z np NB/NBfl do NA? mam na mysli zdjecie budy jak tutaj:

i podmianke.
czyli np teoretycznie: mamy NA i NBfl Sportive i z NBfl zespol napedowy laduje w NA
robil to ktos kiedys?
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
-
Alex
- Donator

- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
-
Kontakt:
20 cze 2014, 20:49
czy calosc to nie wiem ale np. ja mam tylny wozek razem z dyfrem i polosiami od NB i wsio pasowalo.
BTW. oprocz mechaniki musisz pozenic jeszcze elektryke
-
marrazz
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
- Model: NB
- Wersja: NR-Limited
- Lokalizacja: London
20 cze 2014, 20:53
e tam elektryka, taki problem to nie problem

problem by byl jakby punkty mocowania tego do kasty byly calkiem inne w obu budach, inaczej dla ogarnietego to bedzie max tydzien i jezdzi

NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
-
kapoost
- Posty: 350
- Rejestracja: 07 lip 2010, 13:20
- Lokalizacja: Zamość / Warszawa
20 cze 2014, 23:30
marrazz - ja tak mam (no, poza tym łącznikiem który idzie środkiem tunelu. Silnik, skrzynia, maglownica, sanki, kołyska, wahacze, dyfer i hamulce z nbfla

więc da się

-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
21 cze 2014, 0:03
marrazz pisze:e tam elektryka, taki problem to nie problem

problem by byl jakby punkty mocowania tego do kasty byly calkiem inne w obu budach, inaczej dla ogarnietego to bedzie max tydzien i jezdzi

Mechanicznie sie da, ale z tego co pamietam to przelozyc musisz rowniez magiel bo ma inne mocowania niz NA.
-
marrazz
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
- Model: NB
- Wersja: NR-Limited
- Lokalizacja: London
21 cze 2014, 17:06
kapoost - PPF wazna rzecz jak dla mnie

ree - magiel jest montowany do sanek tak? jesli tak to nie problem (chyba ze wielokliny/wypusty na kolumnie kierowniczej sa inne). nie pisze o kompletowaniu podzespolow auta z allegro tylko czyms w rodzaju podmiany budy z nowej (NB/NBfl) na stara (NA) z przekladka wszystkich niezbednych rzeczy
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
-
Pedi
- Posty: 254
- Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
- Model: NB
- Wersja: 1.6 '98
- Lokalizacja: Warszawa
21 cze 2014, 18:09
Panowie, ujdzie zdejmowanie i potem zakładanie kolektora dolotowego bez klucza dynamometrycznego?
Bo jak teraz spojrzałem, to w tej mojej drut instalacji wkrętki w kolektorze też by się przydało poprawić, bo wyglądają na wiercone bez zdejmowania kolektora...
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
21 cze 2014, 18:19
marrazz pisze:kapoost - PPF wazna rzecz jak dla mnie

ree - magiel jest montowany do sanek tak? jesli tak to nie problem (chyba ze wielokliny/wypusty na kolumnie kierowniczej sa inne). nie pisze o kompletowaniu podzespolow auta z allegro tylko czyms w rodzaju podmiany budy z nowej (NB/NBfl) na stara (NA) z przekladka wszystkich niezbednych rzeczy
Nie znam takiego skrotu jak ppf, jesli oznacza ona przekladnie kierownicza to spoko, nigdy sie z takim nie spotkalem.
Pedi pisze:Panowie, ujdzie zdejmowanie i potem zakładanie kolektora dolotowego bez klucza dynamometrycznego?
Bo jak teraz spojrzałem, to w tej mojej drut instalacji wkrętki w kolektorze też by się przydało poprawić, bo wyglądają na wiercone bez zdejmowania kolektora...
Ja robolem bez i jakos nie odpadl, oczywiscie zawsze lepiej z dynamem.
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
21 cze 2014, 18:43
ppf - power plant frame
szyna od skrzyni po dyfer

MIATA nim jak szatan

-
marrazz
- Posty: 512
- Rejestracja: 27 paź 2012, 21:39
- Model: NB
- Wersja: NR-Limited
- Lokalizacja: London
21 cze 2014, 19:32
ree - tak jak pisze Sponer - wzmocnienie spinajace skrzynie i dyfer - usztywniajace zespol napedowy
NB'00 - było
NB'00 NR-Limited - jest
Abbey Motorsport
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
21 cze 2014, 20:25
marrazz pisze:ree - tak jak pisze Sponer - wzmocnienie spinajace skrzynie i dyfer - usztywniajace zespol napedowy
Z tego co pamietam to ppf czy kratownica jak ja na to mowie sa identyko (a przynajmniej mocowania skrzyni i dyfra pasuja) miedzy NA i NB.
Podsumowujac uwazam, ze mozna spokojnie przerzucic caly dol jak widac na focie, potem tylko trzeba rzezbic wiazke.
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
21 cze 2014, 20:28
Siema. Mam taki problem w swojej NA. Dziś podczas jazdy zablokowało mi prawy przedni klocek na tyle że śmierdzi podczas jazdy ale nie blokuje koła na sztywno. Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....
-
RS
- Donator

- Posty: 1552
- Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
- Model: NA
- Lokalizacja: Krosno/Kraków
21 cze 2014, 21:03
ree pisze: jak ja na to mowie sa identyko
Miałem zestaw od 1.6 NA 90hp 5b i 1.8 6b. Nie są identyczne, od 6b ma "pływające" nakrętki przy skrzyni. Taki detal.
luksik pisze: Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....
Zapiekł się. Trzeba rozebrać i w zależności od stanu kupić zestaw naprawczy lub inny zacisk.
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
21 cze 2014, 21:42
RS pisze:Miałem zestaw od 1.6 NA 90hp 5b i 1.8 6b. Nie są identyczne, od 6b ma "pływające" nakrętki przy skrzyni. Taki detal.
Czy to jakoś istotnie wpływa na montaż, bo z tego co pamiętam to u Autopagi siedzi 6b na kratownicy właśnie z 1,6 90KM i jakoś jest bez problemów.
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
21 cze 2014, 22:04
RS pisze:ree pisze: jak ja na to mowie sa identyko
Miałem zestaw od 1.6 NA 90hp 5b i 1.8 6b. Nie są identyczne, od 6b ma "pływające" nakrętki przy skrzyni. Taki detal.
luksik pisze: Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....
Zapiekł się. Trzeba rozebrać i w zależności od stanu kupić zestaw naprawczy lub inny zacisk.
hmm dzięki. a można coś zrobić na poczekaniu aby móc gdzieś się przemieścić?

-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
21 cze 2014, 23:17
Wyczyść dobrze drucianą szczotką lub papierem ściernym, powierzchnię styku klocka z zaciskiem i jarzmem. Możesz przesmarować te powierzchnie potem cienką warstwą ATE Plastilub.
-
rafal87
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
22 cze 2014, 6:15
luksik pisze:Siema. Mam taki problem w swojej NA. Dziś podczas jazdy zablokowało mi prawy przedni klocek na tyle że śmierdzi podczas jazdy ale nie blokuje koła na sztywno. Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....
Rozebrac, przeczyscic, usmarowac.
Jezeli jestes w trasie mi pomogl młotek, pare solidnych dzwonow w zacisk, tloczek cofał i kolo szlo gladko bez oporu az do kolejnego ncisniecia hamulca ;D u mnie sie sprawdziło.
-
ubek
- Donator

- Posty: 1366
- Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
- Lokalizacja: Łańcut
22 cze 2014, 9:53
RS pisze:ree pisze: jak ja na to mowie sa identyko
Miałem zestaw od 1.6 NA 90hp 5b i 1.8 6b. Nie są identyczne, od 6b ma "pływające" nakrętki przy skrzyni. Taki detal.
U mnie tez sa plywajace nakretki 1.8 NA. Powinno to wszystko spasowac, przekladnie zostawiasz z NB/fl.
White NA BP'95
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
22 cze 2014, 15:49
rafal87 pisze:luksik pisze:Siema. Mam taki problem w swojej NA. Dziś podczas jazdy zablokowało mi prawy przedni klocek na tyle że śmierdzi podczas jazdy ale nie blokuje koła na sztywno. Pytanko więc co może być przyczyną i jak to w miarę szybko rozwiązać z doświadczenia osób u których się to już kiedyś stało....
Rozebrac, przeczyscic, usmarowac.
Jezeli jestes w trasie mi pomogl młotek, pare solidnych dzwonow w zacisk, tloczek cofał i kolo szlo gladko bez oporu az do kolejnego ncisniecia hamulca ;D u mnie sie sprawdziło.
Poczyściłem, przesmarowałem i jest lepiej... Bo trasie 30 km koło jest chłodne i nie śmierdzi klockami

Lecz lekki opór pozostał... Ale to na spokojnie jak już da się jeździć to pojadę do warsztatu po weekendzie i oddam mechanikowi

Bo w sobotę wieczór czy niedzielę ciężko znaleźć mechanika
A jedno mnie zastawiało jak zdjąłem koło i zacisk... Tarcza hamulcowa na piaście jest luźna na szpilkach... Hmm czy nie powinna siedzieć "na sztywno"?
-
Szczupak
- Posty: 1631
- Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
22 cze 2014, 17:30
Co potrzeba zdjąć, żeby wymienić szpilkę tylnego koła? wystarczy tarcza hamulcowa, czy trzeba rozkręcać piastę i półoś?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
mkube
- Donator

- Posty: 237
- Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
- Model: NC
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
22 cze 2014, 18:00
A jedno mnie zastawiało jak zdjąłem koło i zacisk... Tarcza hamulcowa na piaście jest luźna na szpilkach... Hmm czy nie powinna siedzieć "na sztywno"?[/quote]
Tak ma być. Będzie na sztywno po dokręceniu koła.
-
mkube
- Donator

- Posty: 237
- Rejestracja: 28 lut 2012, 16:09
- Model: NC
- Lokalizacja: Zielona Góra
-
Kontakt:
22 cze 2014, 18:03
Szczupak pisze:Co potrzeba zdjąć, żeby wymienić szpilkę tylnego koła? wystarczy tarcza hamulcowa, czy trzeba rozkręcać piastę i półoś?
Wystarczy zdjąć zacisk, jarzmo zacisku i tarczę.
-
Szczupak
- Posty: 1631
- Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
- Lokalizacja: Warszawa
22 cze 2014, 18:27
mkube pisze:Szczupak pisze:Co potrzeba zdjąć, żeby wymienić szpilkę tylnego koła? wystarczy tarcza hamulcowa, czy trzeba rozkręcać piastę i półoś?
Wystarczy zdjąć zacisk, jarzmo zacisku i tarczę.
ok, dzieki

oslona tarczy nie bedzie przeszkadzac?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
22 cze 2014, 19:09
mkube pisze:A jedno mnie zastawiało jak zdjąłem koło i zacisk... Tarcza hamulcowa na piaście jest luźna na szpilkach... Hmm czy nie powinna siedzieć "na sztywno"?
Tak ma być. Będzie na sztywno po dokręceniu koła.[/quote]
Dzięki za informację. A ewentualnie jak wygląda zestaw naprawczy zacisku? Jakiś konkretny link.. Bo znalazłem na kmparts ale cena 300...

To chyba lepiej kupić cały zacisk gdzie cena za używany jest koło 100-150zł
-
Arvi
- Junior Admin

- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
22 cze 2014, 19:31
luksik pisze:A ewentualnie jak wygląda zestaw naprawczy zacisku?
CARIX
(
http://carix.pl/)
W Warszawie mają bodajże 3 sklepy.
Ja podjechałem do tego na Nowolipie ze swoimi zaciskami (BB) - dobrali wszystko idealnie i za komplet naprawczy zapłaciłem ... 30 lub 40 złotych.
-
michan
- Donator

- Posty: 683
- Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
- Lokalizacja: Marki
22 cze 2014, 20:13
Ma ktoś patent na szybkie wyjęcie deski z NA bez odkręcania kierownicy i reszty kolumny kierowniczej?
-
luksik
- Posty: 225
- Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
- Model: NB
- Lokalizacja: WD
22 cze 2014, 20:24
Arvinski pisze:luksik pisze:A ewentualnie jak wygląda zestaw naprawczy zacisku?
CARIX
(
http://carix.pl/)
W Warszawie mają bodajże 3 sklepy.
Ja podjechałem do tego na Nowolipie ze swoimi zaciskami (BB) - dobrali wszystko idealnie i za komplet naprawczy zapłaciłem ... 30 lub 40 złotych.
Mając założone zaciski ciężko będzie dobrać na oko

Chyba że dysponujesz jakimiś numerami albo chociaż oni będą wiedzieli....

-
majkel
- Administrator

- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
22 cze 2014, 21:29
michan pisze:Ma ktoś patent na szybkie wyjęcie deski z NA bez odkręcania kierownicy i reszty kolumny kierowniczej?
2 sruby za pedalami, potem 2 na gorze przy stelarzu. Kolumna opada na podloge i po sprawie. Nic wiecej nie trzeba demontowac.