Aparat zapłonowy

regeneracja

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

09 cze 2014, 18:03

Witam..przeszukałem ,,ksiażke adresową,, ale nie znalazłem..ma ktos moze namiary na kogos kto zajmuje sie regeneracją aparatu zaplonowego (nie jestem pewny ale my chyba mamy razem z czujnikami halla i to sie nazywa hallotron- poprawcie mnie jesli sie myle;P )
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 cze 2014, 18:32

Zależy jaki masz samochód, bo w mx-5 niema aparatu zapłonowego.
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

09 cze 2014, 18:44

mam mx-5 NA 1.6...to jak to ustrojstwo sie nazywa? :)
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 cze 2014, 18:52

zrob fotke bo nie wiemy o co ci chodzi. Najblizszy opisowi jest czujnik CAS, zamontowany na walku ssacym od strony grodzi.

jesli tak to kup uzywke i jezdzij
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

09 cze 2014, 18:54

http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-mazd ... 12412.html

dokładnie o to mi chodzi..co to jest i jak to sie nazywa bo rozumiem ze sprzedawcy błednie to nazywają
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 19:28

max83 pisze:okładnie o to mi chodzi..co to jest

to się nazywa czujnik położenia wałka. I to jest dokładnie czego potrzebujesz, zamiast próbować naprawiać. Notabene w większości modeli nie było czujników Halla w środku, ale mniejsza o to.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

09 cze 2014, 20:07

max83 pisze:http://allegro.pl/aparat-zaplonowy-mazda-mx-5-na18-94-1-6-b6-fv-i4293112412.html

dokładnie o to mi chodzi..co to jest i jak to sie nazywa bo rozumiem ze sprzedawcy błednie to nazywają

tu masz go "troszke" taniej niz na allegroszu
viewtopic.php?f=30&t=14159
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

09 cze 2014, 20:46

własnie do konca nie wiem czy tego własnie potrzebuje:) chodzi o to ze samochód stracił moc i zaczoł przerywac...auto ma nowe swiece, nowe kable, nowe cewki, komputer ,,niewymiguje,, zadnego błedu wiec jedyne co mi przyszło do głowy to aparat zapłonowy i jedyne co moze przypominac aparat w tym samochodzie to to co wam pokazałem...wiec teraz troche zgłupiałem powiem szczerze:( a troche zaczyna mnie irytowac jazda autem w takim stanie bo nie dosc ze wiecej pali to sie nie chce jeszcze zbierac:(
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

09 cze 2014, 20:50

...no chyba ze moduł ta czarna kosteczka na nadkolu..Mitsubishi...przynajmniej ja mam taką
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

09 cze 2014, 21:17

max83 pisze:ta czarna kosteczka na nadkolu.

Czyżby chodził o Ci o ignitor, steruje cewkami w 1.6.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

09 cze 2014, 21:22

max83 pisze:auto ma nowe swiece, nowe kable, nowe cewki, komputer

No tylko po co. Jest niezdiagnozowane, po co na ślepo wymieniasz kolejne elementy. Przyczyn może być bardzo wiele, oprócz układu zapłonowego wokół którego się obracasz jeszcze paliwowy i trochę innych gratów. Daj gdzieś do zrobienia porządnej diagnozy to się okaże co jej dolega...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

09 cze 2014, 22:06

kable mi ,,biły,, wiec wymieniłem razem ze swiecami, cewki mialem na podmianke wiec tez wymienilem bo mnie to nic nie kosztowało...nie robilem tego specjalnie przez tą usterke...a co do porzadnej diagnozy to niestety sam musze sie bawic i stosowac metode prób i błedów bo niestety jak oddałem do mechanika u siebie w Tarnowie który zajmuje sie głównie autami japonskimi i ma najlepsze opinie u nas to otrzymałem odpowiedz ze to szukanie igły w stogu siana i zebym jezdzil dopoki sie mu nie pogorszy na tyle ze bedzie sytuacja jasniejsza...wiec pisze tu na forum bo wielkiego wyboru nie mam i musze sam sie z tym bawic
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 cze 2014, 22:11

Nie wiem jak tam z innymi NA w Tarnowie i okolicach, ale jak bym zagadał z kimś z okolicy, żeby dał podmienić czujnik na testy (30min roboty). Tak jak Majkel pisze, przyczyn może być wiele. Nie wiem czy masz 1,6 115KM czy 90KM (różnią się trochę).
To może być naprawdę sporo rzeczy:
- uwalona przepustnica lub zawór wolnych obrotów
- EGR
- kiepska kompresja
- przepływka
- wyprzedzenie zapłonu
- CAS
- Ignitor (jeśli go masz)
- nieszczelny dolot
- itd, itp.
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

10 cze 2014, 6:35

egr nie mam, kompresja, przepływka sprawdzone wiec zostaje mi reszta..a co do podmianek to w okolicy jest jedna NA ... moja to 1.6 115KM.. musze pogadac jeszcze z jakims mechanikami w okolicy..moze ktos ogarnia temat bo jednak zaduzo tego jest..dzieki za pomoc
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

10 cze 2014, 7:16

ree pisze:Nie wiem jak tam z innymi NA w Tarnowie i okolicach, ale jak bym zagadał z kimś z okolicy, żeby dał podmienić czujnik na testy (30min roboty). Tak jak Majkel pisze, przyczyn może być wiele. Nie wiem czy masz 1,6 115KM czy 90KM (różnią się trochę).
To może być naprawdę sporo rzeczy:
- uwalona przepustnica lub zawór wolnych obrotów
- EGR
- kiepska kompresja
- przepływka
- wyprzedzenie zapłonu
- CAS
- Ignitor (jeśli go masz)
- nieszczelny dolot
- itd, itp.

1.6 w NA nie maja EGRu. Modul zaplonowy (ignitor) jak najbardziej wystepuje i jest taki sam w obu wersjach. Ustawienie zaplonu raczej nie spowodowaloby gwaltownej zmiany pracy silnika, chyba ze sruba mocujaca CASa jest luzna i sie rozregulowal konkretnie

Jesli by sie dalo znalezc dawce to sprobowalbym zamienic wspomniany modul, nastepnie przeplywke bo to szybko sie wymienia. Dla pewnosci sprawdzilbym ustawienie zaplonu lampa, poszukalbym tez nieszczelnosci i sprawdzilbym czy dzialaja prawidlowo styki na przepustnicy (najlepiej wykonujac test w gniezdzie diagn bo wtedy widac co faktycznie ECU widzi).
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

18 cze 2014, 19:47

jeszcze nic nie zrobilem z tym swoim problemem ale dzis dolewajac plyn do spryskiwaczy włozylem reke pod czyjnik polozenia walka i okazało sie ze pod nim jest sporo oleju, mazi...domyslam sie ze uszczelka klawiatury od strony grodzi puscila...powiedzcie mi i wybaczcie jesli to głupie pytanie ale czy w takiej sytuacji moze to miec wplyw na działanie czujnika? Nie wiem jak on jest skonstruowany i czy jesli jest z wierzchu mokry to czy do srodka tez sie olej dostaje?
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

18 cze 2014, 21:28

cas tez ma oring i to z niego cieknie
White NA BP'95
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 cze 2014, 21:29

max83 pisze:jeszcze nic nie zrobilem z tym swoim problemem ale dzis dolewajac plyn do spryskiwaczy włozylem reke pod czyjnik polozenia walka i okazało sie ze pod nim jest sporo oleju, mazi...domyslam sie ze uszczelka klawiatury od strony grodzi puscila...powiedzcie mi i wybaczcie jesli to głupie pytanie ale czy w takiej sytuacji moze to miec wplyw na działanie czujnika? Nie wiem jak on jest skonstruowany i czy jesli jest z wierzchu mokry to czy do srodka tez sie olej dostaje?


Uszczelka pokrywy zaworów to jedno, podejrzewam że u Ciebie zużyty jest również oring uszczelniający sam czujnik. Kup nowe ale tylko ori mazdy (reszta szybko zaczyna ciec). To że się leje olej na zewnątrz w 99% przypadków nie ma wpływu na działanie czujnika. Więc tu bym raczej problemu nie szukał.
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

18 cze 2014, 21:52

dzieki Ree
max83
Posty: 65
Rejestracja: 14 lis 2012, 19:40
Lokalizacja: Tarnów

18 cze 2014, 21:53

dzieki Ubeku:P
ODPOWIEDZ