Kody błedów NA
które piny ... czyli jak uruchomić samodiagnostykę
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Administrator
- Posty: 749
- Rejestracja: 07 wrz 2006, 12:41
- Model: NC FL2
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Warszawa
Aby uruchomić samodiagnostykę układu elektrycznego należy połaczyć GND (masę) oraz TEN (dzięsiąty?) pin w kostce diagnostic. Zaglądając do tejże kostki nie ma ponumerowanych pinów czy GND ... ma ktos opis tej kostki co gdzie tam jest ?
informację zaczerpnąłem z :
[url=http://www.miata.net/garage/faultcodes.html]MIATA.NET | Miata Engine Computer Self Diagnostics[/url]
informację zaczerpnąłem z :
[url=http://www.miata.net/garage/faultcodes.html]MIATA.NET | Miata Engine Computer Self Diagnostics[/url]
Ostatnio zmieniony 11 maja 2007, 19:26 przez demol, łącznie zmieniany 1 raz.
Fuksja i Turkus 

upss, czy ja mam lampke check engine hmm, takiej to nie mam , ale może mam jakiś namalowany silniczek (qurde miata stoi w naprawie po spotkaniu z X5 jakiś czas temu)
a czy coś ci się zapaliło, że chcesz sprawdzić ?
a czy coś ci się zapaliło, że chcesz sprawdzić ?
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Ja nie mam kontrolki check engine
, musze poszperać na miata.net i europejskich stronach ...
R_guła_w_temacie

R_guła_w_temacie
pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Generalnie to głupi jestem, też już znalazłem w sieci musze sobie takie cudo z diodą zpreparować 

pozdrawiam
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
Radek
www.mx5.prv.pl
Miata Klub Polska
siema może ktoś mi pomoże bo już zgłupiałem :/
odczytałem kody błędów w swojej madzi i wyszło że mam błąd NR: 1 (lub 10) 14, 19, 18.
Błąd 14 to niby czujnik ciśnienia atmosferycznego :/ ale miata NBFL niema czegoś takiego :/
Błąd 18 to A/F Solenoid Valve ?? jeszcze nie rozszyfrowałem co to za elektrozawór
Błąd 1 to impulsy zapłonu ale nie wiem jak rozróżnić błyśnięcia na 1 od 10 bo bład 10 to przepływka lub ICT
tak czy tak sprawdzę wszystkie 3 czujniki
zaś Błąd 19 nigdzie nie jest opisany :/
może ktoś podpowie do czego się dobrać na początku
Ps. sprawdzałem również zapłon i w trybie diagnostycznym ustawiony był na 5° to chyba trochę za mało ?? :/ xedosy śmigają z zapłonem 10°
odczytałem kody błędów w swojej madzi i wyszło że mam błąd NR: 1 (lub 10) 14, 19, 18.
Błąd 14 to niby czujnik ciśnienia atmosferycznego :/ ale miata NBFL niema czegoś takiego :/
Błąd 18 to A/F Solenoid Valve ?? jeszcze nie rozszyfrowałem co to za elektrozawór

Błąd 1 to impulsy zapłonu ale nie wiem jak rozróżnić błyśnięcia na 1 od 10 bo bład 10 to przepływka lub ICT
tak czy tak sprawdzę wszystkie 3 czujniki

zaś Błąd 19 nigdzie nie jest opisany :/
może ktoś podpowie do czego się dobrać na początku

Ps. sprawdzałem również zapłon i w trybie diagnostycznym ustawiony był na 5° to chyba trochę za mało ?? :/ xedosy śmigają z zapłonem 10°
Mazda mx5 NB 1,8 00r
na tej stronce jest wszystko opisane [URL=http://www.miata.net/garage/Engine_Diagnostics.html]LINK[/URL]
tylko się zastanawiam bo niby w mojej miacie powinno być OBDII a mam jeszcze stare złącze pod maską trochę to dziwne :/
tylko się zastanawiam bo niby w mojej miacie powinno być OBDII a mam jeszcze stare złącze pod maską trochę to dziwne :/
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu pisze:tylko się zastanawiam bo niby w mojej miacie powinno być OBDII a mam jeszcze stare złącze pod maską trochę to dziwne :/
Normalne złącze OBD2 masz pod klapką bezpieczników w kabinie (ta koło lewego kolana
kierowcy

Wroniasty pisze:Jak się odczytuje te kody błędów? I czy w NB też można?
Podłączasz czytnik do gniazda i już

snafu pisze:na tej stronce jest wszystko opisane LINK
ten opis dotyczy modeli sprzed OBD2, więc niekoniecznie się do tego przywiązujcie...
ostatnio poprawiałem wiązkę od centralnego zamka i miałem wszystko rozkręcone przy skrzynce bezpieczników gniazdo by mi wpadło w oko no ale sprawdzę jeszcze raz.
tylko jeśli nawet mam OBDII to poco jest złącze pod maską i do tego jeszcze można wywołać tryb diagnostyczny i mrugać błędy?? :/
tylko jeśli nawet mam OBDII to poco jest złącze pod maską i do tego jeszcze można wywołać tryb diagnostyczny i mrugać błędy?? :/
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu pisze:gniazdo by mi wpadło w oko no ale sprawdzę jeszcze raz.
Szukaj

Gdyby go tam jednak nie było (i nie było w tym miejscu uciętych kabli

sprawdź pod konsolą centralną za radiem. To jest drugie miejsce w którym w NBfl
port OBD2 się pojawia.
snafu pisze:tylko jeśli nawet mam OBDII to poco jest złącze pod maską
Dla kompatybilności ze starszymi wersjami kompów diagnostycznych ??
Pozdr
Michał
Wiec w skrzynce na pewno go niema :/ według programu Autodata wychodzi ze mam jedynie złącze pod maską i błąd 18 i 19 to zła jakość paliwa 14 barometr a 10 to czujnik temperatury zasysanego powietrza.
czujnik miał oporność 2100Ω przy temp 11°C więc raczej ok
zaś program ESI Boscha wskazuje że złącze OBD występuje właśnie w skrzynce bezpieczników :/ i KTS powinien się połączyć
czujnik miał oporność 2100Ω przy temp 11°C więc raczej ok
zaś program ESI Boscha wskazuje że złącze OBD występuje właśnie w skrzynce bezpieczników :/ i KTS powinien się połączyć
Mazda mx5 NB 1,8 00r
snafu pisze:czujnik miał oporność 2100Ω przy temp 11°C więc raczej ok
hmmm... Ja wiem ? Według charakterystyki (w załączniku, to jest NBfl 1.8 2002 - ty
masz NBfl, czy NB ??) powinien mieć przy tej temperaturze prawie 4Kohm...
Przy 20 stopniach wartości poprawne są od 2,21 do 2,69 k...
snafu pisze:Błąd 14 to niby czujnik ciśnienia atmosferycznego :/ ale miata NBFL niema czegoś takiego :/
Ale ma czujnik ciśnienia od układu EGR (tam niedaleko skrzynki bezpieczników pod maską
po stronie pasażera) i może ten opis do niego się odnosił...
Pozdr
Michał
- Załączniki
-
- iat_2002_char.JPG (41.21 KiB) Przejrzano 25285 razy
dzięki za podpowiedz
ja mam NBfl
nie jestem do końca pewien jaką miałem temperaturę przy pomiarze,
ale jak pada IAT sensor to zazwyczaj albo ma przerwę albo mocno zmienioną rezystancje
no to został mi jeszcze ten nieszczęsny EGR

nie jestem do końca pewien jaką miałem temperaturę przy pomiarze,

no to został mi jeszcze ten nieszczęsny EGR

Mazda mx5 NB 1,8 00r
no to cześć problemów się dziś wyjaśniła
po kolejnej diagnozie dograł się błąd 17 ( elektrozawór EGR )
okazało się że wtyczka była źle dopięta
teraz autko szybciej zapala i ma większego kopa
jutro jeszcze sprawdzę błędy i wszystko się okaże
mam nadzieje że błąd 10 też zniknie ( IAT sensor )

po kolejnej diagnozie dograł się błąd 17 ( elektrozawór EGR )
okazało się że wtyczka była źle dopięta

teraz autko szybciej zapala i ma większego kopa


Mazda mx5 NB 1,8 00r
czy dobrze rozumiem, że tym czytnikiem jest ten układ dioda LED+rezystormajkel_c pisze:Podłączasz czytnik do gniazda i już

Jeśli tak, to zwróćcie uwagę na to, że jest tam napisane, że 2 kom stosuje się przy czerwonej diodzie, a przy innych 500 om



Dioda LED jest elementem sterowanym prądowo i do pracy potrzebuje około 20mA. Różne oporności wynikają z różnych napięć przewodzenia dla diod o różnych kolorach:
dla czerwonych: 1,8V..2,1V
dla żółtych i zielonych: 1,9V..2,3V
dla niebieskich i białych oraz UV: 2,9V..3,6V
Tak więc wartość rezystora możemy policzyć z prostego wzoru:
R = (Vin - Vdiody) / Idiody
R - wartość rezystora w ohmach
Vin - napięcie wejściowe (w przypadku samochodu przyjmujemy 14,4V)
Vdiody - napięcie prazy diody (tu zależnie jaki kolor mamy)
Idiody - prąd płynący przez diodę (przyjmujemy 0,005A-0,02A dla czerwonej i 0,01A - 0,02A dla pozostałych)
cyzo, jak dasz 1k do czerwonej dostanie nieco ponad 10mA i bez problemu będzie świecić
dla czerwonych: 1,8V..2,1V
dla żółtych i zielonych: 1,9V..2,3V
dla niebieskich i białych oraz UV: 2,9V..3,6V
Tak więc wartość rezystora możemy policzyć z prostego wzoru:
R = (Vin - Vdiody) / Idiody
R - wartość rezystora w ohmach
Vin - napięcie wejściowe (w przypadku samochodu przyjmujemy 14,4V)
Vdiody - napięcie prazy diody (tu zależnie jaki kolor mamy)
Idiody - prąd płynący przez diodę (przyjmujemy 0,005A-0,02A dla czerwonej i 0,01A - 0,02A dla pozostałych)
cyzo, jak dasz 1k do czerwonej dostanie nieco ponad 10mA i bez problemu będzie świecić

Witam,
Albo coś robię nie tak, albo coś nie działa :/
Posiadam Madzię NB 1999r. jednak nie mam złącza w skrzynce bezpieczników a jedynie to pod maską. Połączyłem TEN z GND ale po przekręceniu stacyjki kontrolka silnika nie mruga ( zakładam, że to ta po prawej stronie deski rozdz. między prędkościomierzem a wskaźnikiem temp. silnika). Postanowiłem poszerzyć działania o wpięcie testera z diodą LED wg. linka SNAFU...ale na opisie złącz wklejonym przez DEMOLa nie mogę znależć dniazda B+ :/
Jakieś sugestie...dla opornych?
Pozdrawiam,
Albo coś robię nie tak, albo coś nie działa :/
Posiadam Madzię NB 1999r. jednak nie mam złącza w skrzynce bezpieczników a jedynie to pod maską. Połączyłem TEN z GND ale po przekręceniu stacyjki kontrolka silnika nie mruga ( zakładam, że to ta po prawej stronie deski rozdz. między prędkościomierzem a wskaźnikiem temp. silnika). Postanowiłem poszerzyć działania o wpięcie testera z diodą LED wg. linka SNAFU...ale na opisie złącz wklejonym przez DEMOLa nie mogę znależć dniazda B+ :/
Jakieś sugestie...dla opornych?
Pozdrawiam,
A czy to przypadkiem nie ten ukł. wskazujący (dioda+rezystor) powinien mrugać
Nie robiłem, ale tak mi się zdaje :neutral:

Nie robiłem, ale tak mi się zdaje :neutral:
516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
No doczytałem się dwóch wersji. W pierwszej - kiedy gniazdo jest pod maską (czyli niby modele do 93') trzeba połączyć TEN z GND i odczytać błędy z migającej kontrolki CHECK ENGINE na desce rozdzielczej (przynajmniej tak to zrozumiałem). Natomiast w nowszych modelach - gdzie gniazdo znajduje się w skrzynce bezpieczników koło lewej nogi kierowcy - trzeba użyć czytnika. I tu pojawia się mój problem - auto mam z 99', gniazdo mam pod maską, kontrolka CHECK ENGINE nie mruga, a w gnieździe diagnostycznym nie mam pinu B+ - więc nie wiem jak i gdzie wpiąć czytnik z diodą :/
vox pisze:czy dobrze rozumiem, że tym czytnikiem jest ten układ dioda LED+rezystor
Ops, przegapiłem


cyzo pisze:I tu pojawia się mój problem - auto mam z 99', gniazdo mam pod maską,
Szczerze mówiąc jestem po raz kolejny zaskoczony. Mam przed sobą "engine control manual" do rocznika 99, i wprost podają, że są 2 gniazda diagnostyczne: DLC1 pod maską, oraz DLC2 (standardowy port OBD2) pod lewą częścią centralnej konsoli.... Może ktoś spróbowałby zdjąć dolną plastikową osłonę kolumny kierownicy i się dobrze porozglądać czy ten port nie jest gdzieś tam schowany ??
Pozdr
Michał
cyzo pisze:W sobotę będę miał trochę czasu to popatrzę. Czyli, że co....z gniazda pod maską nie odczytam błędów?
cyzo pisze:a w gnieździe diagnostycznym nie mam pinu B+ - więc nie wiem jak i gdzie wpiąć czytnik z diodą :/
Jak to nie masz ? Jest tam pusto w gnieździe ?
Po
M
Adrian pisze:A to przypadkiem nie chodzi o złącze po prawo od "TEN" ? "B+" a "+B" to mała różnica... może ktoś popełnił błąd...
Tak, dokładnie chodzi o ten pin.
- Załączniki
-
- DLC1_port.gif (2.84 KiB) Przejrzano 24663 razy