Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Alex pisze:1.8 nie powinien miec czasem zupelnie innego przeplywomierza?
Zależy od sposobu swapa, była opcja swapa słupka i kolektorów, reszta z 1.6 zostawała co by potwierdzał ten wpis:
h8r pisze:mam NA 1.6 90 -> 1.8 130, przepływomierz jest z 1.6 na pewno
wojteks pisze:Alex pisze:1.8 nie powinien miec czasem zupelnie innego przeplywomierza?
Zależy od sposobu swapa, była opcja swapa słupka i kolektorów, reszta z 1.6 zostawała co by potwierdzał ten wpis:h8r pisze:mam NA 1.6 90 -> 1.8 130, przepływomierz jest z 1.6 na pewno
Poprawcie mnie jesli sie myle, ale 1.6 90KM (czyli polift) mial juz chyba normalna przplywke. Klapkowa byla tylko w 1.6 115KM.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
ree pisze:Poprawcie mnie jesli sie myle, ale 1.6 90KM (czyli polift) mial juz chyba normalna przplywke. Klapkowa byla tylko w 1.6 115KM.
owszem mylisz sie, 90ka ma taka sama przeplywke jak 115ka
wojteks pisze:Alex pisze:1.8 nie powinien miec czasem zupelnie innego przeplywomierza?
Zależy od sposobu swapa, była opcja swapa słupka i kolektorów, reszta z 1.6 zostawała co by potwierdzał ten wpis:h8r pisze:mam NA 1.6 90 -> 1.8 130, przepływomierz jest z 1.6 na pewno
to nie swap tylko rzeznia i nie ma prawa dzialac zbyt dobrze.
Tak w ogole mocno dziwne jest ze niby przeplywka nie dziala, w takim stanie silnik nie ma prawa normalnie jezdzic bo sygnal przeplywki jest jednym z podstawowych dla tego sterownika. Chocby dlatego ze nie ma tam potencjometrycznego TPSa wiec niby skad sterownik mialby znac obciazenie silnika?
Oczywiscie przeplywke mozna latwo sprawdzic podlaczajac multimetr, ruszajac klapka i obserwujac jakie napiecie generuje
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
A ja mam pytanie dotyczące hydrauliki w silniku...
Ponieważ wczoraj na 25 leciu podczas pierwszych konkursów autko dostało trochę w kość ( trochę podczas jazdy z Warszawy) a potem na torze nie żałowałem gazu... I co mnie przerażało dźwięk hydrauliki (zaworów?) był tak straszny jak stary klekot podczas odpalania przy -25 stopni!
Podczas normalnej jazdy trochę ją słychać ale bez tragedii... Jak to wyeliminować? Dorobić dodatkowe chłodzenie? Fakt faktem podczas "ostrzejszej" jazdy potrafi ucieknąć do pół litra aktualnie wody z chłodzenia bo przy czujniku tryska
Auto przed "wejściem" w moje ręce dość długo stało.. Jakieś 3-6 miesięcy... Potem było zalane płukanką na 500km a następnie olejem valvoline zalecanym przez 90% ludzi
Pomocy bo moje uszy cierpią podczas tego...
Ponieważ wczoraj na 25 leciu podczas pierwszych konkursów autko dostało trochę w kość ( trochę podczas jazdy z Warszawy) a potem na torze nie żałowałem gazu... I co mnie przerażało dźwięk hydrauliki (zaworów?) był tak straszny jak stary klekot podczas odpalania przy -25 stopni!
Podczas normalnej jazdy trochę ją słychać ale bez tragedii... Jak to wyeliminować? Dorobić dodatkowe chłodzenie? Fakt faktem podczas "ostrzejszej" jazdy potrafi ucieknąć do pół litra aktualnie wody z chłodzenia bo przy czujniku tryska

Auto przed "wejściem" w moje ręce dość długo stało.. Jakieś 3-6 miesięcy... Potem było zalane płukanką na 500km a następnie olejem valvoline zalecanym przez 90% ludzi

Pomocy bo moje uszy cierpią podczas tego...

Nie wiem co to za płukanka bo zalewana jeszcze przez Marcina z Roadstery.pl .. Także mając na uwagę jego doświadczenie wie co wlał... A ja nie wnikałem w nazwy...
Co jest nie tak z tym olejem valvoline?
Przed zalaniem płukanki hydraulika mocno stukała dość często... Teraz po zmianie oleju jest lepiej... Usłyszałem , że będzie potrzebna jeszcze jedna płukanka aby przed zmianą oleju wlać czyli za jakieś 7-8 tyś km
Co jest nie tak z tym olejem valvoline?
Przed zalaniem płukanki hydraulika mocno stukała dość często... Teraz po zmianie oleju jest lepiej... Usłyszałem , że będzie potrzebna jeszcze jedna płukanka aby przed zmianą oleju wlać czyli za jakieś 7-8 tyś km
luksik pisze:Co jest nie tak z tym olejem valvoline?
Jakim konkretnie? Moje doświadczenie mówi że klekocze hydraulika (Valvoline 5W50 VR1 czy jakiś taki), znacznie lepiej (mniej klekotało) było na Mobil 1 5W50.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Moze najpierw ustalmy ktory dokladnie Valvo jest wlany: bo istnieje nie tylko VR1, sa jeszcze Maxlife i inne, syntetyki, polsyntetyki etc
W mojej NA hydraulika klekotala dosc mocno po zakupie, zazwyczaj po daniu w palnik ale generalnie spora losowosc byla. Olej byl chyba Mobila 5w40, w kazdym razie dojezdzilem sezon do konca a w tym najpierw zapodalem polecana plukanke Wynns'a a potem wlalem Elfa Excellium LDX 5W40 i jest duzo lepiej. Czasem zagra przy odpalaniu, szczegolnie na goraco i czasem sie po daniu w palnik odezwie ale o wiele rzadziej. Z tego co slyszalem na zlocie inni maja o wiele gorzej
do hydrauliki ponoc wlasciwy jest dosc rzadki olej (5W30) ale moje doswiadczenia (co prawda z Mitsubishi) wcale tego nie potwierdzaja, zdecydowanie wole 5W40
W mojej NA hydraulika klekotala dosc mocno po zakupie, zazwyczaj po daniu w palnik ale generalnie spora losowosc byla. Olej byl chyba Mobila 5w40, w kazdym razie dojezdzilem sezon do konca a w tym najpierw zapodalem polecana plukanke Wynns'a a potem wlalem Elfa Excellium LDX 5W40 i jest duzo lepiej. Czasem zagra przy odpalaniu, szczegolnie na goraco i czasem sie po daniu w palnik odezwie ale o wiele rzadziej. Z tego co slyszalem na zlocie inni maja o wiele gorzej

do hydrauliki ponoc wlasciwy jest dosc rzadki olej (5W30) ale moje doswiadczenia (co prawda z Mitsubishi) wcale tego nie potwierdzaja, zdecydowanie wole 5W40
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Ja na razie mam zalane jakimś tanim półsyntetykiem 5w30 (bo mi lało z CASA więc drogiego było szkoda). Popychacze mi klekoczą sekundę czy dwie po zimnym starcie. Potem już nigdy. Jak auto stało koło miesiąca to klekotały kilkanaście sekund.
Na dniach będę zmieniał na Valvoline Durablend MXL 5w40 to może coś więcej będę mógł powiedzieć na ten temat.
Ponawiam swoje pytanie, skąd uszczelka pod korek spustowy? ASO czy może ktoś ma jakieś miejsce że będzie od ręki? I czy szukać do mx-5 czy może 323 też by pasowało?
Na dniach będę zmieniał na Valvoline Durablend MXL 5w40 to może coś więcej będę mógł powiedzieć na ten temat.
Ponawiam swoje pytanie, skąd uszczelka pod korek spustowy? ASO czy może ktoś ma jakieś miejsce że będzie od ręki? I czy szukać do mx-5 czy może 323 też by pasowało?
Alex pisze:Moze najpierw ustalmy ktory dokladnie Valvo jest wlany: bo istnieje nie tylko VR1, sa jeszcze Maxlife i inne, syntetyki, polsyntetyki etc
W mojej NA hydraulika klekotala dosc mocno po zakupie, zazwyczaj po daniu w palnik ale generalnie spora losowosc byla. Olej byl chyba Mobila 5w40, w kazdym razie dojezdzilem sezon do konca a w tym najpierw zapodalem polecana plukanke Wynns'a a potem wlalem Elfa Excellium LDX 5W40 i jest duzo lepiej. Czasem zagra przy odpalaniu, szczegolnie na goraco i czasem sie po daniu w palnik odezwie ale o wiele rzadziej. Z tego co slyszalem na zlocie inni maja o wiele gorzej![]()
do hydrauliki ponoc wlasciwy jest dosc rzadki olej (5W30) ale moje doswiadczenia (co prawda z Mitsubishi) wcale tego nie potwierdzaja, zdecydowanie wole 5W40
W szczególności klekotanie mojego po pierwszej próbie... Masakra.. .

Zalany mam Valvoline 10W40 MaxLife...
Ja miałem zalany mobil 5w40, brał mi oleju z litr na 10tys i klepały popychacze.. zrobiłem płukankę i uszczelniłem płynami BG 109 i BG110, zalałem valvoline 10w40 i przez 7 tysięcy km wziął mi oleju z nie wiem..dwie setki..nawet z jazdą pod wysokie pole, a popychacze klepią tak jak klepały przy starcie przez jakieś 3 sekundy... Z tego co mi wiadomo jedyną metodą na to, by nie klepały, to ich wymiana 

I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
NB FL 01 1,8 146KM
padł mi pasek klinowy i przy wymianie mechanik powiedział zeby poszukac tez wspomagania Poniewaz pasek jest zuzyty nie widze jaki to model Doradzcie czy kupic to samo co klinowy 4pk860 czy to cos innego bedzie?
padł mi pasek klinowy i przy wymianie mechanik powiedział zeby poszukac tez wspomagania Poniewaz pasek jest zuzyty nie widze jaki to model Doradzcie czy kupic to samo co klinowy 4pk860 czy to cos innego bedzie?
bezmiatowy //
Ponawiam pytanie o podkładkę pod korek spustowy.
Co i jak? Albo jaki ma rozmiar śruba (najpierw muszę mieć - potem będę odkręcał).
Nie chcę tego na sylikon wkręcać ale jak nie znajdę nic to pewnie będę musiał - nie mam zamiaru spuszczać oleju znowu żeby później coś wsadzić...
Co i jak? Albo jaki ma rozmiar śruba (najpierw muszę mieć - potem będę odkręcał).
Nie chcę tego na sylikon wkręcać ale jak nie znajdę nic to pewnie będę musiał - nie mam zamiaru spuszczać oleju znowu żeby później coś wsadzić...
Krzywy pisze:Ponawiam pytanie o podkładkę pod korek spustowy.
Co i jak? Albo jaki ma rozmiar śruba (najpierw muszę mieć - potem będę odkręcał).
Nie chcę tego na sylikon wkręcać ale jak nie znajdę nic to pewnie będę musiał - nie mam zamiaru spuszczać oleju znowu żeby później coś wsadzić...
Rozmiaru nie pamietam, sprawdz sobie w manualu. To jest miedziana podkladka, dostepna w kazdym motoryzacyjnym, czesto w zestawie z filtrem oleju.
ree pisze:Rozmiaru nie pamietam, sprawdz sobie w manualu.
Akurat tego nie ma. Jest numer tej uszczelki, numer śruby ale to by było na tyle... Znalazłem gdzieś na angielskiej stronie że 18,3x24x1,4 mniej więcej ma rozmiar.
I teraz nie wiem czy to 18,3 wynika z przeliczeń i tak naprawdę śruba jest M18 (i brać podkładkę 18mm) czy brać 19mm...
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Dzisiaj po przejechaniu jakiś 250km szybkimi dwupasmówkami zaczęła się mocno nagrzewać kierownica. Najcieplejsza była na samym środku. Do tego stopnia, że trochę nagrzało się od tego nawet samo kółko. Jest się czym niepokoić, czy to też rzecz z kategorii: "NB tak ma"?
Ma ktoś pomysł gdzie mogę do takiego kabla dostać gniazdo do wlutowania na płytkę?

Takie jak w sterownikach KME do gazu, albo w EMU, albo w innych takich.

Takie jak w sterownikach KME do gazu, albo w EMU, albo w innych takich.
-
- Donator
- Posty: 226
- Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
Bardock pisze:Hamulce po ostrej pojeżdżawce bardzo się nagrzały a potem słabo hamowały. To normalne przy nagrzanych hamulcach czy to po prostu domena klocków TRW ?
To pewnie głównie wina płynu, rozwiązaniem jest wymiana na nowy + przewody w stalowym oplocie.
Kurak pisze:Ma ktoś pomysł gdzie mogę do takiego kabla dostać gniazdo do wlutowania na płytkę?
Takie jak w sterownikach KME do gazu, albo w EMU, albo w innych takich.
Też się zastanawiałem gdzie można dostać konektory i gniazda które u mnie w robocie się walają ale nie udało mi się to. Może u gazowników gdzieś znajdziesz walnięte płytki...
Albo najlepiej walnięty sterownik razem z wtyczką byle ilość pinów była wystarczająca
edit:
Zdjęcie podszybia bez łamania tych zaślepek śrub jest w ogóle możliwe?
Bo ktoś nie pomyślał i oczywiście nie da się zdjąć osłony wlotu powietrza do dmuchawy bez ściągania podszybia...
edit:
Jest możliwe ale imho niemożliwe jest żeby nie został ślad po ich wyciąganiu...
Yogi pisze:Ile czynnika powinno być nabijane podczas serwisu klimatyzacji?
Konkretnie w nbfl, czasem pod maską jest naklejka z danymi ale nie tu
A nie wiem czy w serwisie gdzie jadę będą wiedzieli a nie chcę żeby wciskali mi ciemnote
znalazłem coś takiego
do nr nadwozia 200000 jest 700
od nr podwozia 200001 jest 425
- Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
Yogi pisze:Yogi pisze:Ile czynnika powinno być nabijane podczas serwisu klimatyzacji?
Konkretnie w nbfl, czasem pod maską jest naklejka z danymi ale nie tu
A nie wiem czy w serwisie gdzie jadę będą wiedzieli a nie chcę żeby wciskali mi ciemnote
znalazłem coś takiego
do nr nadwozia 200000 jest 700
od nr podwozia 200001 jest 425
do 200000 jest 600g mam na naklejce fabrycznej pod maską
a powyżej 200000 ok 450g z tego co pamiętam czyli 425 też powinno być ok