Jaka wersja NB najlepsza pod turbo?

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Michail
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2014, 8:59

03 cze 2014, 18:24

Cześć,
od ponad roku noszę się z zamiarem kupna MX-5 NB. Urzeka mnie legendarne prowadzenie i urok auta. Na początku będzie nauka jazdy serią, ale już wiem, że uturbię. Robiłem już z N/A Turbo i wiem, że to jest to co tygryski lubią najbardziej.
Z tego powodu rodzi się kilka pytań, na które nie znalazłem odpowiedzi. Wiem, że jest kilka osób bardzo ogarniajacych temat Turbo w MX-5 na forum i mam nadzieję, że podzielą się wiedzą.
Na początek chciałbym kupić jak najlepszą bazę pod Turbo. Kierując się znaną zasadą "no replacemant for dispacemant" celuję w 1.8. Tylko pytanie, czy przed, czy po lifcie. Jakiej skrzyni szukać? 5 czy 6speed będzie miała lepsze przełożenie do turbo? Czy są jakieś różnice w zawieszeniu miedzy modelami. Która wersja ma największe/najsprawniejsze hamulce? Chciałbym też wiedzieć, których felg szukać. Myślę, że 16" wystarczy do przeniesienia mocy, ale które są najlżejsze?

Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy. Pewnie i tak mnie przeklniecie za ilość pytań :D
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

03 cze 2014, 20:07

Weź 1.6, są tańsze, zdrowsze i łatwiejsze do wymiany jak zajeździsz. Celowałbym w wersje NBFL 2003+ - często mają fabrycznie rozpórki i bigbreaki, więc (przynajmniej na początek) masz lepszą bazę. Co do skrzyni i dyfra to już chyba kwestia upodobań tego w jaką moc celujesz i jak chcesz korzystać z auta :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

03 cze 2014, 20:10

Wszystko zależy ile chcesz koni osiągnąć. Jeśli satysfakcjonuje Cię 180 - 190 KM to faktycznie 1,6 jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Tańszym, łatwiejszym do znalezienia, a koszt silnika NBFL w razie problemów dużo niższy ;).
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 cze 2014, 20:50

Zależy czy wszystko chcesz docelowo i tak wymienic (hamulce, zawias itd).
Najlepsza baza aby nic nie zmieniac jest sportiv, bo masz w serii komplet rozporek, bilsteina, torsena, 6b i 1.8. Problemem jest znalezienie ladnego egzemplarza tanio. Drugi problem, jak chcesz ostro upalac po torze fabryczny bilstein moze byc dla Ciebie za miekki. Hamulce 275mm na dobrej tarczy i klocku wystarcza w zupelnosci ,powiem wiecej zdrowe 255mm, daja rade ( chyba ze planujesz tor poznan).
Ps. Czytaj temat Autopagi o niebieskiej, to jest kompleksowo zrobione auto.
Michail
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2014, 8:59

03 cze 2014, 21:00

Faktycznie, zapomniałem najważniejszego napisać. Auto ma być daily driverem, przynajmniej na początku ;) Jak znam siebie i ludzką naturę mocy ciągle będzie mało, dlatego myślałem o 1.8. Późniejszy swap to spore koszta. Zapewne większe niż kupno od razu 1.8. Tak samo z dyfrem. Marzy mi się potworek wyglądający jak prawie seria. Na pewno będe chciał 200+ KM zrobić. Czasem wypad na jakiś tor też na pewno się zdarzy. Parę lat jeździłem uturbionym seicento na ponad 150 KM z falującymi obrotami jałowymi i betonowym gwintem na 13" jako daily driver, więc nie straszne mi małe niedogodności :D
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

03 cze 2014, 21:25

Swap to jest koszt ok. 3000pln ;).
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

04 cze 2014, 6:05

Nie wiem jaki docelowo budzet planujesz ale..... Wiem kto ma do sprzedania komplet silnika z 323GTR (fabrycznie kuty tylko 2000 sztuk i nie do dostania obecnie w Polsce i EU) wraz z turbo MSem i innymi pierdolkami.....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Michail
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2014, 8:59

04 cze 2014, 6:31

Necro pisze:Swap to jest koszt ok. 3000pln ;).

Razem z silnikiem, całym osprzętem i transportem do mechanika?

Jaro pisze:Nie wiem jaki docelowo budzet planujesz ale..... Wiem kto ma do sprzedania komplet silnika z 323GTR (fabrycznie kuty tylko 2000 sztuk i nie do dostania obecnie w Polsce i EU) wraz z turbo MSem i innymi pierdolkami.....

Po opisie sądzę, że mnie nie stać :D Na początek potrzebuję zdrowego egzemplarza MX-5.
Ostatnio zmieniony 04 cze 2014, 7:00 przez Michail, łącznie zmieniany 1 raz.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2014, 7:14

Michail pisze:Kierując się znaną zasadą "no replacemant for dispacemant" celuję w 1.8. Tylko pytanie, czy przed, czy po lifcie.

Patrząc od strony silnika pod doładowanie, nie ma między nimi żadnej różnicy. Natomiast dużo łatwiej jest kupić NBfl 1.8 w dobrym stanie (nie wymagającym od razu przynajmniej wymiany uszczelki pod głowicą czy uszczelniaczy zaworowych) niż NB 1.8. Jeśli chcesz mieć jednocześnie na pokładzie skrzynię 6b czy bilsteiny B6 to pozostaje w zasięgu jedynie wersja Sportive, wszystkie inne wymagają dokładania tych elementów.
Necro pisze:Jeśli satysfakcjonuje Cię 180 - 190 KM to faktycznie 1,6 jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

Nie ma takiego ograniczenia, z 1.6 powyżej 200 koni się bez problemu generuje. I szczerze mówiąc wcale nie jestem taki przekonany co do tej magicznej dostępności silników 1.6. Oczywiście, można bez problemu kupić, ale klocka poswapowego, wymagającego na wejściu remontu mniejszego lub większego. Dobre egzemplarze nie leżą dookoła.
Michail pisze:Marzy mi się potworek wyglądający jak prawie seria.

Michail pisze:Parę lat jeździłem uturbionym seicento na ponad 150 KM z falującymi obrotami jałowymi i betonowym gwintem na 13" jako daily driver, więc nie straszne mi małe niedogodności

I tam, daily driver bez żadnych niedogodności to żaden problem :D Jeden świeży turboprojekt od strony komfortu jazdy zachowuje się jak totalny cywil a największym wyzwaniem jest wyciszenie go kompletne, aby nie było słychać zupełnie że ma suszarkę na pokładzie :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Michail
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2014, 8:59

04 cze 2014, 7:32

majkel pisze:Patrząc od strony silnika pod doładowanie, nie ma między nimi żadnej różnicy. Natomiast dużo łatwiej jest kupić NBfl 1.8 w dobrym stanie (nie wymagającym od razu przynajmniej wymiany uszczelki pod głowicą czy uszczelniaczy zaworowych) niż NB 1.8. Jeśli chcesz mieć jednocześnie na pokładzie skrzynię 6b czy bilsteiny B6 to pozostaje w zasięgu jedynie wersja Sportive, wszystkie inne wymagają dokładania tych elementów.


Liczyłem na Twój udział w wątku majkel. Dzięki :kciuk:
NBfl podoba mi się bardziej i z tego co czytałem ma sztywniejszą budę, więc cieszy mnie, że polecasz silnik BP-Z3. Miałem tylko obawy, czy zmienne fazy rozrządu nei nasterczą problemów większych przy strojeniu.
Nie jestem pewien co do skrzyni 6b. Na pewno 6. bieg w trasie się przyda. Nie wiem tylko, czy nie za krótkie będą wtedy biegi niższe. Muszę jeszcze poczytać.
Co do Billi i zawieszenia, to przyznam, że nic jeszcze nie czytałem. W seju miałem gwintowane Bille B6. Jak był skręcony na maxa podbijało mnie na polbruku :D Teraz chciałbym trochę więcej komfortu.

majkel pisze:I tam, daily driver bez żadnych niedogodności to żaden problem :D Jeden świeży turboprojekt od strony komfortu jazdy zachowuje się jak totalny cywil a największym wyzwaniem jest wyciszenie go kompletne, aby nie było słychać zupełnie że ma suszarkę na pokładzie :D

Po
eM


Dźwięk blow-offu uważam za jeden z piękniejszych na świecie :kciuk: Uwielbiam turbo właśnie dla tego, że wycisza wydech na niskich obrotach, a wysoko brzmi tak, jak powinno brzmieć szybkie auto. A blow-off powinien zdmuchiwać staruszki z zebry :mrgreen:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2014, 8:26

Michail pisze:Miałem tylko obawy, czy zmienne fazy rozrządu nei nasterczą problemów większych przy strojeniu.

Nie, to jeden z elementów osprzętu, taki jak każdy inny. Zresztą mocno mitologizowany i przy FI bez większego znaczenia. Z BP-Z3 jest inne ograniczenie, jeśli planowałbyś zmieniać wałki rozrządu na inne, to bez gigantycznego worka kasy wydanej u Maruhy tego nie zrobisz. Alternatywą w takim przypadku jest jedynie hybryda dół z BP-Z3 a głowica z BP-4W, tak jak w seryjnych MSMach.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 cze 2014, 9:03

majkel podstawowa różnica między BP4W a BPZ3 to stopień sprężania. Dlatego między innymi MSM ma 4W, a nie Z3. ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Michail
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2014, 8:59

04 cze 2014, 9:03

majkel pisze:Nie, to jeden z elementów osprzętu, taki jak każdy inny. Zresztą mocno mitologizowany i przy FI bez większego znaczenia. Z BP-Z3 jest inne ograniczenie, jeśli planowałbyś zmieniać wałki rozrządu na inne, to bez gigantycznego worka kasy wydanej u Maruhy tego nie zrobisz. Alternatywą w takim przypadku jest jedynie hybryda dół z BP-Z3 a głowica z BP-4W, tak jak w seryjnych MSMach.

Po
eM


Podejrzewam, że wałki to późniejsza modyfikacja. Jeśli w ogóle, to pewnie pójdę w hybrydę, tak jak podpowiadasz.
Powiedz mi jak różni się układ hamulcowy w poszczególnych wersjach? Czego szukać?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 cze 2014, 9:05

majkel pisze:Alternatywą w takim przypadku jest jedynie hybryda dół z BP-Z3 a głowica z BP-4W, tak jak w seryjnych MSMach.


Seryjny MSM nie ma takiej konstrukcji - to cały słupek BP4W!

majkel pisze:hybryda dół z BP-Z3 a głowica z BP-4W


Ta hybryda jest średnim pomysłem - na 99% są przesunięte kanały olejowe (minimalnie, ale nie są identyczne).

Polecam poczytać tu http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_B_engine#BP-4W i kierować się merytoryczną wiedzą, przed dokonaniem wyboru.

PS Najlepszy silnik "pod turbo" to 1.8 z NA. Kto zgadnie dlaczego?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 cze 2014, 9:53

dmk pisze:Najlepszy silnik "pod turbo" to 1.8 z NA. Kto zgadnie dlaczego?

Bo to praktycznie słupek z 323 gtr = sporo znosi w serii (patrz fura Autopagi), bo ma niski stopień sprężania, więc można sobie więcej dmuchnąć.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 cze 2014, 9:59

ree pisze:Bo to praktycznie słupek z 323 gtr = sporo znosi w serii (patrz fura Autopagi), bo ma niski stopień sprężania, więc można sobie więcej dmuchnąć.


Exactly :kciuk:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2014, 10:45

dmk pisze:na 99% są przesunięte kanały olejowe (minimalnie, ale nie są identyczne).

I ? Znam w pobliżu 2 przypadki takiej hybrydy. Jedna w UK, to silnik do pomiarówki, jest obwieszony czujnikami jak choinka, nic nie wskazuje na jakieś anomalie. Drugi przypadek z naszego własnego podwórka to emiks mszczyrka. Drugi sezon mu na pojeżdżawkach w palnik daje i żyje. Jeśli są minimalne przesunięcia technologiczne nawet to mają taki wpływ na parametry jak wiatr słoneczny na inflację w Mozambiku.
dmk pisze:PS Najlepszy silnik "pod turbo" to 1.8 z NA.

Najlepszy to pojęcie względne. Dla mnie najlepszy to robiący to samo ale po mniejszych kosztach. Jeśli znalazłbyś gdzieś jakiś nigdy nieuzywany, zapomniany silnik z NA 1.8 do wzięcia za półdarmo... OK, brać bez dyskusji :D
W którym miejscu BP-Z3 jest do FI zły ? Że ma wyższy stopień sprężania czy mniej pancerną konstrukcję ? A jakie to ma obecnie znaczenie, szczególnie przy projektach które na poziomie niemodyfikowanego mechanicznie silnika powyżej 1 bara nie wychodzą. Z projektów udokumentowanych w jakiś tam sposób można stwierdzić że przy doładowaniu na poziomie pomiędzy 0,8 a 1 bar jest wystarczająco dobry aby stabilnie i bez żadnych problemów znieść 7 tysięcy km w dwa tygodnie ciężkiej chłosty po górach (kompresor pmcompa) czy pewnie kilkanaście tysięcy km u Brożyna po ostatniej reaktywacji. Innych doładowanych BP-Z3 z odpowiednio dużym boostem i przebiegiem, takim aby można było jednoznacznie stwierdzić że to stabilnie i dobrze działa chyba na razie na naszym podwórku nie ma. Przynajmniej nic mi do głowy nie przychodzi. Ile taki silnik zniesie na dłuższą metę może się niedługo przekonamy, jeden projekt aż piszczy żeby mu wyżej 1 bar załączyć, jak do końca sezonu wyrobi odpowiedni przebieg to coś będzie można powiedzieć. Zresztą BP-4W wcale gorsze ani lepsze dla FI nie są przecież, tyle że o znalezieniu takiego w odpowiednio dobrym stanie to Ty chyba coś wiesz. A notabene na temat wytrzymałości BP z NA to niewiele w sumie można powiedzieć (poza doniesieniami zza wielkiej wody). Jedyny projekt, który coś więcej przejechał bez modyfikacji wnętrzności to Fajfowa mydelniczka, a i tak autopaga mu remont robił. Cała reszta, która jest/była mocno doładowana jest albo zakuta albo jeździ mało.

To tyle na razie :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

04 cze 2014, 11:18

majkel najlepszy = najlepszejszy. To było z przymrużeniem oka napisane przeze mnie ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 cze 2014, 12:23

majkel pisze:
dmk pisze:na 99% są przesunięte kanały olejowe (minimalnie, ale nie są identyczne).

I ? Znam w pobliżu 2 przypadki takiej hybrydy. Jedna w UK, to silnik do pomiarówki, jest obwieszony czujnikami jak choinka, nic nie wskazuje na jakieś anomalie. Drugi przypadek z naszego własnego podwórka to emiks mszczyrka. Drugi sezon mu na pojeżdżawkach w palnik daje i żyje. Jeśli są minimalne przesunięcia technologiczne nawet to mają taki wpływ na parametry jak wiatr słoneczny na inflację w Mozambiku.
dmk pisze:PS Najlepszy silnik "pod turbo" to 1.8 z NA.

Najlepszy to pojęcie względne. Dla mnie najlepszy to robiący to samo ale po mniejszych kosztach. Jeśli znalazłbyś gdzieś jakiś nigdy nieuzywany, zapomniany silnik z NA 1.8 do wzięcia za półdarmo... OK, brać bez dyskusji :D
W którym miejscu BP-Z3 jest do FI zły ? Że ma wyższy stopień sprężania czy mniej pancerną konstrukcję ? A jakie to ma obecnie znaczenie, szczególnie przy projektach które na poziomie niemodyfikowanego mechanicznie silnika powyżej 1 bara nie wychodzą. Z projektów udokumentowanych w jakiś tam sposób można stwierdzić że przy doładowaniu na poziomie pomiędzy 0,8 a 1 bar jest wystarczająco dobry aby stabilnie i bez żadnych problemów znieść 7 tysięcy km w dwa tygodnie ciężkiej chłosty po górach (kompresor pmcompa) czy pewnie kilkanaście tysięcy km u Brożyna po ostatniej reaktywacji. Innych doładowanych BP-Z3 z odpowiednio dużym boostem i przebiegiem, takim aby można było jednoznacznie stwierdzić że to stabilnie i dobrze działa chyba na razie na naszym podwórku nie ma. Przynajmniej nic mi do głowy nie przychodzi. Ile taki silnik zniesie na dłuższą metę może się niedługo przekonamy, jeden projekt aż piszczy żeby mu wyżej 1 bar załączyć, jak do końca sezonu wyrobi odpowiedni przebieg to coś będzie można powiedzieć. Zresztą BP-4W wcale gorsze ani lepsze dla FI nie są przecież, tyle że o znalezieniu takiego w odpowiednio dobrym stanie to Ty chyba coś wiesz. A notabene na temat wytrzymałości BP z NA to niewiele w sumie można powiedzieć (poza doniesieniami zza wielkiej wody). Jedyny projekt, który coś więcej przejechał bez modyfikacji wnętrzności to Fajfowa mydelniczka, a i tak autopaga mu remont robił. Cała reszta, która jest/była mocno doładowana jest albo zakuta albo jeździ mało.

To tyle na razie :D

Po
eM


Co do remontu u Autopagi, to z tego co pamietam, to tam byly zrobione uszczelnienia i po nowe panewki. Pierscienie zostaly jak byly, blok nie dotykany.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

04 cze 2014, 12:37

ree pisze:Co do remontu u Autopagi, to z tego co pamietam, to tam byly zrobione uszczelnienia i po nowe panewki. Pierscienie zostaly jak byly, blok nie dotykany.

A co z wałem ? Coś tam gdzieś było, że cały wał wyryty, to nie w tym silniku ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

04 cze 2014, 14:12

majkel pisze:A co z wałem ? Coś tam gdzieś było, że cały wał wyryty, to nie w tym silniku ?


Hehe tak dobrze Ci się kojarzy, ale nie do końca, wał był zmieniony tylko dla tego że stary miał rozwalony "nos" przez niedokręcone i wibrujące koło pasowe (co było przypadłością starych NA, a tam było wcześniej koło pasowe ze starej NA).
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

04 cze 2014, 22:08

W 1.6 jakimśtam problemem jest dostępność niepękających gotowych kolektorów. W moim projekciku strzeliło 26kkm po doładowaniu. Nic się nie dzieje. Same zalety :) Spalanie spadło w trasie ;) O ile nie jest się mistrzem prostej to więcej jak 250-270Nm w mx-5 tylko przeszkadza, a to da się osiągnąć zarówno w 1.6 jak i 1.8. :kciuk:

Ja bym wybrał ten egzemplarz, który ma mniej rdzy :mrgreen:
Michail
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2014, 8:59

05 cze 2014, 8:45

To może inaczej zadam pytanie.
Czym najuboższa wersja różni się od SPORTIV i jaki przewidywany koszt implementacji z częściami? :D Pomijając silnik.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 cze 2014, 9:46

Michail pisze:To może inaczej zadam pytanie.
Czym najuboższa wersja różni się od SPORTIV i jaki przewidywany koszt implementacji z częściami? :D Pomijając silnik.

No to tak na szybko:
Torsen 1500
Skrzynia 6b 1500
Bile 1500
Rozporki 500+

Ceny podałem realne, nie super okazyjne.
Michail
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2014, 8:59

05 cze 2014, 10:31

Dzięki :kciuk:
Rozumiem, że ceny za same części?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 cze 2014, 10:38

Michail pisze:Dzięki :kciuk:
Rozumiem, że ceny za same części?

Tak oczywiscie.
Michail
Posty: 9
Rejestracja: 02 cze 2014, 8:59

05 cze 2014, 11:03

No to spokojnie trzeba 6 tys. zł liczyć.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 cze 2014, 11:09

Michail pisze:No to spokojnie trzeba 6 tys. zł liczyć.

Kupujac oddzielnie tak, jak bys wzial wszystko na raz od ktoregos z forumowych szabrownikow, mysle ze mozesz liczyc na znizki.
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

05 cze 2014, 11:27

ree pisze:
Michail pisze:To może inaczej zadam pytanie.
Czym najuboższa wersja różni się od SPORTIV i jaki przewidywany koszt implementacji z częściami? :D Pomijając silnik.

No to tak na szybko:
Torsen 1500
Skrzynia 6b 1500
Bile 1500
Rozporki 500+

Ceny podałem realne, nie super okazyjne.


+ big brejki 800 :kciuk:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
daxxx
Donator
Donator
Posty: 226
Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
Model: NB MSM
Lokalizacja: Warszawa Jelonki

05 cze 2014, 11:38

Czyli MSM wychodzi taniej :-)
ODPOWIEDZ